De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

8)

Strak. Ben benieuwd hoe dat klinkt!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maximus_Aurelius

Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit. De Classé's vallen een gedeelte mooi onder de LCD.
Zodoende zie je ook weinig van de kabels , vooral netkabels.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

blue-eyes

Citaat van: martin_2703 op oktober  6, 2009, 10:23:10
Eisse, Ziet er werkelijk geweldig uit :headbanging: Wat een ruimte voor de kids niet? :D

GRZ

Die hebben al 1/3e van de woonkamer ingepikt, meer krijgen ze niet :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

Nieuwe aanwinst:


2 Nieuwe HDMI kabels van 5 meter lengte.
De oude voldoen niet langer, de set heeft een andere opstelling gekregen. De PRE en loopwerk staan nu buiten de speakers, de sub onder de TV evenals de EV (met daar bovenop UPC HD box).
Bovenop het loopwerk en PRE is nog 1 level vrij, hier komt een toekomstige aanschaf, een CDP202 of CDP (ooit :D ).


Ik heb wegens andere prioriteiten HD geluid opgegeven. Ik ben nu, en straks ook niet, niet in staat de 8000 euro op te hoesten voor de Classe SSP800.
Ik ga voor een tussentijdse oplossing: een Marantz 8003 pre voor HD en DVD, en de huidige Classe PRE voor stereo beleving. Lekker doorlussen ;)
De wens voor een andere sub is ook vervallen, de TV bleek nog omhoog te kunnen, dus een kleinere sub is niet noodzakelijk.


Dus een zoektocht starten naar een Marantz. Wellicht een Marantz uit USA voor 1800 euro, incl. 230v omvormer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op januari 31, 2010, 14:26:28
Nieuwe aanwinst:


2 Nieuwe HDMI kabels van 5 meter lengte.
De oude voldoen niet langer, de set heeft een andere opstelling gekregen. De PRE en loopwerk staan nu buiten de speakers, de sub onder de TV evenals de EV (met daar bovenop UPC HD box).
Bovenop het loopwerk en PRE is nog 1 level vrij, hier komt een toekomstige aanschaf, een CDP202 of CDP (ooit :D ).


Ik heb wegens andere prioriteiten HD geluid opgegeven. Ik ben nu, en straks ook niet, niet in staat de 8000 euro op te hoesten voor de Classe SSP800.
Ik ga voor een tussentijdse oplossing: een Marantz 8003 pre voor HD en DVD, en de huidige Classe PRE voor stereo beleving. Lekker doorlussen ;)
De wens voor een andere sub is ook vervallen, de TV bleek nog omhoog te kunnen, dus een kleinere sub is niet noodzakelijk.


Dus een zoektocht starten naar een Marantz. Wellicht een Marantz uit USA voor 1800 euro, incl. 230v omvormer.
Staat er niet nog een 8003 te koop?
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/66994/Marantz_AV8003_HD_Processor_-_True_HD_en_DTS_HD_Master_.html
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

#3806
Citaat van: Blue-Eyes op januari 31, 2010, 14:26:28
Nieuwe aanwinst:


2 Nieuwe HDMI kabels van 5 meter lengte.
De oude voldoen niet langer, de set heeft een andere opstelling gekregen. De PRE en loopwerk staan nu buiten de speakers, de sub onder de TV evenals de EV (met daar bovenop UPC HD box).
Bovenop het loopwerk en PRE is nog 1 level vrij, hier komt een toekomstige aanschaf, een CDP202 of CDP (ooit :D ).


Ik heb wegens andere prioriteiten HD geluid opgegeven. Ik ben nu, en straks ook niet, niet in staat de 8000 euro op te hoesten voor de Classe SSP800.
Ik ga voor een tussentijdse oplossing: een Marantz 8003 pre voor HD en DVD, en de huidige Classe PRE voor stereo beleving. Lekker doorlussen ;)
De wens voor een andere sub is ook vervallen, de TV bleek nog omhoog te kunnen, dus een kleinere sub is niet noodzakelijk.


Dus een zoektocht starten naar een Marantz. Wellicht een Marantz uit USA voor 1800 euro, incl. 230v omvormer.
Kun je de 5.1 ingang niet gebruiken, samen met een goede blu-ray speler? Ik heb net weer even de Lexicon aangesloten ivm de verkoop, maar dat klinkt toch echt enorm goed hoor. Ik denk in elk geval beter dan met de Marantz.

celerontje

Gewoon die Oppo kopen, lekker simpel en relatief goedkoop! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

#3808
Ik heb mijn Sony 550 analoog aangesloten. Dat is domweg niet goed te krijgen. levels en afstanden veel te primatief in te stellen. No way ;)

Lexicon heb je bassmanagement via analoog, de Classe heeft dat niet. Dus afhankelijk van het bassmanagement van de speler.

Ik heb derhalve nog geen noodzaak voor een Oppo oid. De Sony voldoet. Tot er (tegen beter weten in :D ) een Classe BD speler komt ;)


Voor HD heb ik dus een HD pre nodig.


Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 15:05:48
Gewoon die Oppo kopen, lekker simpel en relatief goedkoop! :pompom:

Wat voegt de Oppo toe dan tov mijn huidige set?


Citaat van: Hipster op januari 31, 2010, 14:46:01
Staat er niet nog een 8003 te koop?
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/66994/Marantz_AV8003_HD_Processor_-_True_HD_en_DTS_HD_Master_.html

Dat is de 1800 euro waar ik naar refereerde ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Het feit dat dit bij de kleine Sony niet goed te krijgen is, zegt niets over de iets grotere spelers van Pioneer, Denon of Sony zelf. Die hebben dat best goed voor elkaar. En als je geen roomEQ gebruikt kom je denk ik ook nog weg met het feit dat de 5.1 ingang niet gedigitaliseerd wordt.

Ik probeer maar even mee te denken, want dit lijkt me een veel elegantere oplossing.

sr7000

Voor die 1800 euro zou het toch ook te organiseren moeten zijn om een kast in Classé stijl om een Oppo heen te zetten. Zou mooi bij de rest van je set passen....

blue-eyes

@Teejoo: ik heb ook een Pioneer BD speler gehad. Mijn conclusie tot nu toe is dat het bassmanagement op de BD spelers "bagger" is.


@sr7000: er staat hier nog een switch :P

@sr7000: the real thing, nothing else!
Ik kan een ander merk BD speler achter de tv plaatsen en bedienen met een IR oogje op de tv. Mooi uit het zicht indien nodig ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sr7000

Oh ja die switch: die moet ik inderdaad ook nodig eens ophalen! We hebben ondertussen een mooi 19" rackje waar hij mooi in zou passen  O0
Ik weet niet of je tegenwoordig ook wel eens een gaatje in het weekend hebt? Door de weeks zit ik voorlopig eigenlijk elke dag vol. Het lijkt me erg gaaf om je set eens te bewonderen. Maar als dat voorlopig niet lukt, dan wil ik ook wel betalen voor de verzendkosten hoor!

Wel slim trouwens: zo'n verstopplek achter de tv. Een mooie manier om de afwijkende designs kwijt te kunnen. Gaat de Marantz daar ook komen?

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op januari 31, 2010, 17:19:09
@Teejoo: ik heb ook een Pioneer BD speler gehad. Mijn conclusie tot nu toe is dat het bassmanagement op de BD spelers "bagger" is.

De LX-91?

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op januari 31, 2010, 14:26:28
Nieuwe aanwinst:


2 Nieuwe HDMI kabels van 5 meter lengte.
De oude voldoen niet langer, de set heeft een andere opstelling gekregen. De PRE en loopwerk staan nu buiten de speakers, de sub onder de TV evenals de EV (met daar bovenop UPC HD box).
Bovenop het loopwerk en PRE is nog 1 level vrij, hier komt een toekomstige aanschaf, een CDP202 of CDP (ooit :D ).


Ik heb wegens andere prioriteiten HD geluid opgegeven. Ik ben nu, en straks ook niet, niet in staat de 8000 euro op te hoesten voor de Classe SSP800.
Ik ga voor een tussentijdse oplossing: een Marantz 8003 pre voor HD en DVD, en de huidige Classe PRE voor stereo beleving. Lekker doorlussen ;)
De wens voor een andere sub is ook vervallen, de TV bleek nog omhoog te kunnen, dus een kleinere sub is niet noodzakelijk.


Dus een zoektocht starten naar een Marantz. Wellicht een Marantz uit USA voor 1800 euro, incl. 230v omvormer.

Dat vraagt natuurlijk om een nieuwe foto :P ;) En een Marantz AV8003 is natuurlijk geen Classe, maar je kunt een slechtere aanschaf doen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: sr7000 op januari 31, 2010, 17:41:25
Oh ja die switch: die moet ik inderdaad ook nodig eens ophalen! We hebben ondertussen een mooi 19" rackje waar hij mooi in zou passen  O0
Ik weet niet of je tegenwoordig ook wel eens een gaatje in het weekend hebt? Door de weeks zit ik voorlopig eigenlijk elke dag vol. Het lijkt me erg gaaf om je set eens te bewonderen. Maar als dat voorlopig niet lukt, dan wil ik ook wel betalen voor de verzendkosten hoor!

Wel slim trouwens: zo'n verstopplek achter de tv. Een mooie manier om de afwijkende designs kwijt te kunnen. Gaat de Marantz daar ook komen?

De Marantz is te groot daarvoor, en onhandig.

Ik heb in het weekend wel eens tijd ;)


@Teejoo: nope, de 70 uit mijn hoofd. De dino dus :D

@Htip: wie weet. Ik heb het een beetje gehad met foto's etc. Ik ben nog steeds p i s s i g om de perikelen mbt het rack. let wel, de Marantz is puur als aanvulling, niet als primair bedoeld. Dat blijft uiteraard de Classe SSP600 voor de stereo weergave. De Marantz kan daar niet aan tippen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 07:45:57
@Htip: wie weet. Ik heb het een beetje gehad met foto's etc. Ik ben nog steeds p i s s i g om de perikelen mbt het rack. let wel, de Marantz is puur als aanvulling, niet als primair bedoeld. Dat blijft uiteraard de Classe SSP600 voor de stereo weergave. De Marantz kan daar niet aan tippen.
Jammer maar wel begrijpelijk ;)

Ik ben erg tevreden met mijn receiver en ik heb (gelukkig) nog geen dedicated stereoset gehoord die beter zou kunnen zijn. Gaat het virus alleen maar weer moeilijk doen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Ik heb wat referenties tussen de SSP600 en de Marantz 8003 ;)


Maar wellicht voldoet de Onkyo ook, is wat goedkoper, maar minder mooi. kwaliteiten ben ik nog niet over uit, dit zal wellicht pas in de zomer gaan spelen.
Wie weet wat er daarvoor nog kan gebeuren :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sr7000

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 07:45:57

Ik heb in het weekend wel eens tijd ;)


Komend weekend ook toevallig? Lijkt me leuk!

blue-eyes

Citaat van: sr7000 op februari  1, 2010, 08:29:08
Komend weekend ook toevallig? Lijkt me leuk!

Toevallig niet, de admins gaan met elkaar uit eten.
En zondag ga ik op verjaarsvisite.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 09:02:20
Toevallig niet, de admins gaan met elkaar uit eten.
En zondag ga ik op verjaarsvisite.



En dan worden onze sets 1 voor 1 besproken ;).
(En terecht overigens ;) )
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Behalve die van jou Rens, buiten alle twijfel verheven :D


Ik hoop vooral lekker te eten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 10:21:28
Behalve die van jou Rens, buiten alle twijfel verheven :D


Ik hoop vooral lekker te eten ;)

;D
Wordt het een BBQ in de sneeuw?
Of toch een hapje bij een fancy restaurant?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Er is genoeg gestort door de donateurs. het wordt de Librije in Zwolle :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 11:45:27
Er is genoeg gestort door de donateurs. het wordt de Librije in Zwolle :D :D

Heb daar nog begin januari gegeten! Kan alleen maar zeggen TOP!