Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Gestart door LittleNinja, maart 30, 2011, 06:08:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vik

Citaat van: Charlemagne op april  1, 2011, 01:19:07

@fugazi: ga je wel je ouwetje inbrengen (mits nog niet verkocht?)

Mijn Lyngdorf-versterker (zie footer) heeft wel een gebalanceerde ingang. En hij heeft het voordeel dat je razendsnel switcht tussen diverse ingangen, waardoor je prima A-B-vergelijkingen kunt doen in het stereo-domein. Met enige aanpassing is het zelfs mogelijk 'dubbelblind' te testen. Maar d'r zijn vast wel gasten met een nog mooiere versterker. ChM

Als die van Jack verkocht is geen probleem, Martin gaf ook al aan dat hij er graag bij wil zijn, die heeft een Nuforce TUC zonder gebalanceerde uitgangen, en ik met, dus kunnen we mooi vergelijken met de 95.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: Charlemagne op april  2, 2011, 00:05:43

Het mag bij mij; ik woon dichtbij A'dam CS met uitzicht op de gracht. Mijn hele setup is vooral gericht op stereo; ben een echte stereo-freak. Ik ben van mening dat een test

Ik mis nog wel een Oppo BDP 93. Iemand? Charlemagne

Kan ik eindelijk een keer je mooie huisje zien en kijken hoe mooi de Kuro hangt.  :)

Dus we moeten nog een standaard Oppo BDP 93 en 95 hebben tegen die tijd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HarryP


sr7000

Volgmodus aan :) Ik ben zelf ook langzamerhand toe aan een vervanging van mijn oude vertrouwde ps3. Voor mij zou het dus ook interessant zijn om die mee te nemen in de vergelijking.
In mijn geval gaat het via hdmi aangesloten worden voor surround.

fugazi_2009

Ik denk dat we in deze shootout, net zoals in de vorige, enkel naar de analoge uitgangen zullen kijken. Dus als het bij jou via hdmi aangesloten gaat worden dan ga je hier weinig aan hebben (volgens mij is het verhaal dan een stuk simpeler, gewoon een 93 nemen).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

sr7000

De prestaties via analoog zijn dan minder interessant inderdaad. Tenzij ze met cd mijn Marantz sa8400 met VM mod kunnen overtreffen. Dan wordt het interessant :)
Ik ben persoonlijk wel benieuwd of en hoeveel verschil in beeldkwaliteit er te behalen is t.o.v. een ps3. Het 3d gebeuren vind ik voorlopig minder interessant.
Ook zou ik de verschillen in geluid via hdmi aangesloten wel eens willen horen. Mijn vermoeden is, dat die verschillen klein zijn. Maar ik zou dat ook wel eens aan den lijve willen ondervinden.

fugazi_2009

Beeldverschil ten opzichte van een ps3 is al eens bekeken, dat is groot. De sa8400 met vM mod, ik durf wel te beweren dat die weggespeeld wordt. Verschillen in geluid via hdmi zullen nauwelijks aanwezig zijn, omdat je op dat gebied over spelers praat die nagenoeg identiek zijn. De verschillen zitten in de analoge kant.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: sr7000 op april  2, 2011, 23:50:57
De prestaties via analoog zijn dan minder interessant inderdaad. Tenzij ze met cd mijn Marantz sa8400 met VM mod kunnen overtreffen. Dan wordt het interessant :)

Thuis heb ik nog een dedicated CD-speler, de Lyngdorf CD1, en die mag er ook wezen; kan mooi dienen als referentie.

Citaat van: vik op april  2, 2011, 21:07:55
Kan ik eindelijk een keer je mooie huisje zien en kijken hoe mooi de Kuro hangt.  :)

Dus we moeten nog een standaard Oppo BDP 93 en 95 hebben tegen die tijd.

@vik: Die Kuro hangt mooi, dat verzeker ik je. Wacht nog wel op isf-kalibratie, maar zonder dat ben ik eigenlijk ook al heel tevreden met de beeldkwaliteit.

@fugazi: je hebt gelijk; het gaat vooral om de verschillen in de analoge geluidsweergave en hoe goed de dac's, al dan niet gemodificeerd, die produceren.

Het is duidelijk dat er interesse is voor de shootout. Ik ben alleen het overzicht kwijt van welke apparaten er nu echt deelnemen. Ben ook wel benieuwd naar de prestaties van die gemodificeerde Nuforce/TUC Oppo's. Bij de vorige shootout was ik er behoorlijk van onder de indruk, weet ik nog wel. Dus misschien moet fugazi zijn 'ouwetje' bij me achterlaten, wie weet? Een gewone Oppo 93 en 95 zie ik er nog niet bijstaan; dat lijkt me toch wel haast een voorwaarde om de shootout voor het bredere publiek interessant te maken. Kan iemand die inbrengen? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Zoals ik al eerder zei. Ik heb de 95 nog niet besteld omdat ik eerst zicht wil hebben op het feit dat ik de 83 kwijtraak. Dus als het goed ik heb ik bij de shootout mijn 'ouwetje' niet meer. Maar als Charlemagne voor die tijd mijn 'ouwetje' wil uitproberen dan kan dat vast wel geregeld worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: fugazi_2009 op april  3, 2011, 20:37:07
Zoals ik al eerder zei. Ik heb de 95 nog niet besteld omdat ik eerst zicht wil hebben op het feit dat ik de 83 kwijtraak. Dus als het goed ik heb ik bij de shootout mijn 'ouwetje' niet meer. Maar als Charlemagne voor die tijd mijn 'ouwetje' wil uitproberen dan kan dat vast wel geregeld worden.

@fugazi: misschien wil je hem na de shootout wel helemaal niet meer kwijt. Hij kan met de eer gaan strijken nietwaar? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Nee, ik heb er volop vertrouwen in dat de BDP-95 NuForce Xtreme Edition SI beter gaat zijn dan mijn BPD-83SE NuForce SI
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralph71

Vergelijk tussen Oppo BDP93 NuForce Edition en Oppo BDP95 lijkt me erg interessant. Spelers kosten ongeveer hetzelfde (en zijn beide analoog verbeterd t.o.v. Oppo BDP93)

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

screw

En ik ben benieuwd hoe de CA751 hierin weet te meten  :D
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

LittleNinja

Mij ook... Moeten er wel mensen zijn met een 93 NFE.

Citaat van: Ralph71 op april  4, 2011, 16:20:43
Vergelijk tussen Oppo BDP93 NuForce Edition en Oppo BDP95 lijkt me erg interessant. Spelers kosten ongeveer hetzelfde (en zijn beide analoog verbeterd t.o.v. Oppo BDP93)



Ook daar ben ik benieuwd naar, dus als er een CA 751BD eigenaar zin heeft om mee te doen.. Graag! De 650 zette ook al een goede test neer de vorige keer.

Citaat van: screw op april  4, 2011, 17:56:07
En ik ben benieuwd hoe de CA751 hierin weet te meten  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

brtram

Citaat van: Charlemagne op april  2, 2011, 00:05:43
@LittleNinja: zonder jou gáát het niet eens door! En ook niet zonder pindasoep....

Het mag bij mij; ik woon dichtbij A'dam CS met uitzicht op de gracht.......

....... Ik mis nog wel een Oppo BDP 93. Iemand? Charlemagne

IK woon Amsterdam Westerpark, met uitzicht op een kanaal met echte boten ;D, en wil mijn standaard Oppo 93EU wel mee laten doen.

Ik hoop zelf ook aan deze luistercursus mee te kunnen doen, maar mocht ik door werk te moeten afhaken, dan mag mijn Oppo wel even alleen op stap.


Charlemagne

Citaat van: brtram op april  4, 2011, 23:12:30
IK woon Amsterdam Westerpark, met uitzicht op een kanaal met echte boten ;D, en wil mijn standaard Oppo 93EU wel mee laten doen.

Ik hoop zelf ook aan deze luistercursus mee te kunnen doen, maar mocht ik door werk te moeten afhaken, dan mag mijn Oppo wel even alleen op stap.



Fijn brtram; staat genoteerd; natuurlijk ben je welkom; tof dat je je machine bij verhindering ter beschikking wilt stellen. Een datum staat nog niet vast, maar het zal ongetwijfeld op een dag in het weekend vallen. Eerst maar eens een goede competitie opstellen. Daarna gaan we per PM wel puzzelen over een datum en de verdere organisatie.

Misschien wil LittleNinja of een (of) andere Perfectionist aan het begin van de topic een line-up maken met de aangemelde apparaten met deelnemers, dan wordt het een beetje overzichtelijk. De eventueel nog gezochte apparaten mogen er dan onder. Bij voorbaat dank!

@brtram: bij mij mag je van twee hoog naar de bootjes komen kijken! Dat geeft weer een andere kijk op de wereld...  ;D Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Gaeje

Gaat het hier om de spelers of om wie het mooiste woont? Een marantz ertussen
Zou ook wel leuk zijn?

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ajbeefde

Citaat van: Gaeje op april  5, 2011, 09:39:07
Gaat het hier om de spelers of om wie het mooiste woont?

Krijg een beetje SBS Huizenjacht gevoel in dit topic....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bas Akkerman

Citaat van: ajbeefde op april  5, 2011, 10:02:11
Krijg een beetje SBS Huizenjacht gevoel in dit topic....  ;D

als er nou ook nog gekookt wordt, is het ook een aflevering van "wie is de chef".
weer on-topic, ben erg benieuwd naar de shootout!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

riwi

Ik denk dat ik mijn standaard Oppo BDP83 ga vervangen door een standaard Oppo BDP95. Ik wil alleen liever niet de eerste die van de band rolt bij Oppo. Dus ik weet niet of 'mijn' BDP95 wel een geschikte kandidaat zou zijn kwa timing.

Ik heb geen pand in Amsterdam en ook geen zicht op bootjes ;)

fugazi_2009

Citaat van: riwi op april  5, 2011, 16:11:01
Ik heb geen pand in Amsterdam en ook geen zicht op bootjes ;)

Het eerste wat ik daar anders bij dacht was: Hoe ver moet ik met die doos onder mijn arm gaan lopen, gezien de geweldige ervaringen met parkeren in Amsterdam
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Charlemagne

Citaat van: fugazi_2009 op april  5, 2011, 17:40:23
Het eerste wat ik daar anders bij dacht was: Hoe ver moet ik met die doos onder mijn arm gaan lopen, gezien de geweldige ervaringen met parkeren in Amsterdam
Gewoon met de boot komen, da's het beste. Je meert hier voor de deur af!  ;D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

screw

Citaat van: LittleNinja op april  4, 2011, 22:57:12
Mij ook... Moeten er wel mensen zijn met een 93 NFE.

Ook daar ben ik benieuwd naar, dus als er een CA 751BD eigenaar zin heeft om mee te doen.. Graag! De 650 zette ook al een goede test neer de vorige keer.


Ik zou evt de 751 wel in willen brengen, maar ligt aan de place 2 b, en wanneer het gaat plaats vinden.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

fugazi_2009

Citaat van: screw op april  5, 2011, 18:06:04
en wanneer het gaat plaats vinden.

Hopelijk nog niet al te snel, aangezien de 95 NuForce TUC nog niet uit is en ik hem ook nog niet besteld heb ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one