eerste ervaring met de Dune HD Pro One 8K Plus

Gestart door eduard, april 28, 2024, 15:08:06

« vorige - volgende »

Littletycoon en 1 gast bekijken dit topic.

eduard

Heren ik zit te denken om 1 van mijn 2 dune vision 4k spelers te vervangen voor een nieuwe. Ik heb geen 8k tv.
Ik twijfel zelf tussen deze 2. Dune HD Pro One 8K Plus of Dune HD Premier 4K Pro.

Ik wil niet meer dan 400 uit geven.
Enig idee of ik er in beeld/geluids kwaliteit op vooruit zou gaan.
Heb verder geen haast.

Eduard

eduard

Heren waar blijven de sugesties  ;) Ik vermoed dat het gebruik van deze streamers afneemt :)

Shadowfox


svmnb

Heb zelf de Zidoo Z1000Pro en die draait zo'n beetje alles dat ik 'm voer.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

williams

Denk dat je in deze prijsklasse niet zoveel verschil gaat merken als dat er überhaupt tussen de mediaplayers 😊
De Zidoo is zeker een veilige keuze daar deze alles afspeelt wat je hem voorschotelt .

Het verschil tussen de mediaplayers zit vaak meer in de videowalls en daar zit je met de Zidoo ook goed kwa GIU maar dit is meer smaakgebonden.

Een mooie feature is de Dolby Vision Engine ( vs10) die je dan eventueel nog kunt gebruiken om je content te laten upscalen .Het beeld krijgt dan wat meer pop door de edge en contrast enhancement.
Het nadeel hiermee is alleen dat films met veel grain er niet echt van opknappen 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

eduard

Zojuist de Dune HD Pro One 8K Plus besteld via amazon.
Als het een beetje meezit is hij zaterdag binnen.

htjan160756

Hallo ik ben benieuwd hoe deze de Dune HD Pro One 8K Plus is, ik wil een 2de Dune kopen.
Hoop dat je bevindingen hier even neer zet.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

eduard

Zal ik doen, krijg hem hopelijk morgen binnen. Maar verwacht geen groot verslag :). Ben daar niet zo goed in  ;D

eduard

Vooralsnog geen succes met de dune. Hij boot alleen maar tot het logo. Zowel direct aangesloten op mijn tv als via mijn de reciever waar ik de zelfde ingang gebruik als waar mijn vorige dune op aangesloten zat. Heb ondertussen al een mail naar Dune gestuurd. Wanneer ik daar niet vlot antwoord op krijg dan gaat deze weer terug.
Wat me opviel was dat de dune verpakking zelf niet in het plastic zat. Maar verder leek hij wel nieuw.
Vooralsnog geen happy camper. Ga straks nog even een 2 tv proberen maar verwacht eigenlijk daar ook geen succes.
Heb hem 10 minuten aan laten staan maar verder als het logo kom ik niet. :nopompom:


17.49 kleine update. Na hem voor een 3de keer uit en aan gezet te hebben boot hij wel door.  Nu zo weer uit zetten en weer koppelen via de versterker hij zit nu nog direct op de tv aangesloten.
Geen idee waarom hij het nu wel deed.  Eens kijken of hij het blijft doen.
Alsnog geen goed begin.

18.48. Het zoeken naar network drives op oa windows pc is nog steeds een ramp.
Maar het handmatig aanmaken van de shares werkt als je de dune control ap gebruikt op je telefoon vrij makkelijk. Een stuk makkelijker als direct via de ab op de dune. Voor alsnog lijkt het stukje software wat voor de dune vision werkte om config van de netwerk schijven op het netwerk werk op te slaan en weer in te lezen niet te werken.  zie https://dune-hd.com/support/misc/ voor deze software,

Speler werd geleverd met de laatst firmware versie.

19.04. Speler lijkt wel een stuk sneller te zijn met navigeren. De eerst audio tracks oa atmos doen het goed.
Later op de avond maar eens een film opzetten. Heb gisteren een uhd versie van de the abys geprobeerd te kijken op mijn oude dune vision 4k maar daar had ik veel lip sync/audio problemen. Was dat eigenlijk nog niet eerder tegen aangekomen. Straks eens kijken of het met deze 8k beter gaat.
Moet nog even spelen met de speler of ik met de ab ook mijn versterker weer harder kan zetten vooralsnog lijkt hij vooral de interne volume controle van de speler te willen veranderen.  Eens kijken of ik een fix volume control setting kan vinden.

21.48 Zover ik kan zien is er geen sleep timer meer(power management) die automatisch aanstaat en ik kan ook de setting media player controls avr volume niet meer vinden (hdmi cec settings). Deze zijn op de dune vision 4k wel aanwezig. Ik zal dune support vragen om deze toe tevoegen. 

maximus79

Zou altijd de laatste beta versie van de firmware installeren bij Dune als ik jouw was.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

eduard

#10
Zover ik weet staat de laatste software er al op. Maar ik ga even beterzoeken bedankt. Ik kan inderdaad geen beta versie vinden voor deze speler. Vooralsnog met de opstart problemen geen aanrader. Ik zal bij power option de standby optie maar aanpassen naar alleen video uit. Misschien gaat hij dan niet uit en dus ook gewoon aan.

Deze dune komt met een iets andere afstands bediening met 4 knoppen welke je zelf kan inleren. Ik heb die nu zo ingeleerd dat ik hier mee mijn volume van mijn versterker kan aanpassen en kan wisselen tussen bronnen op mijn receiver.

Ben nog geen schokkende verbetering tegen gekomen. De navigatie door de menu ect lijkt met de dune 8k wat vlotter te zijn dan de vision 4k.

De eerdere problemen met het afspelen van uhd rip van de the abys lijkt meer aan de rip te lijken een andere rip van doet het een stuk beter.

Bij het indexeren van mijn netwerk schijven stopt hij er soms mee zonder dat ik op stop geklikt hebt.


Helaas lijkt de speler nog steeds opstart problemen te hebben. Moest hem net weer meerdere keren hard(schakelaar op de achterkant) uit en aanzetten om hem te laten opstarten. Blijft in het logo scherm hangen de melding loading komt dan niet.  :(

eduard

Ik ga nog even spelen met de speler. Maar vooralsnog is het advies van dune hem terug te sturen. Ik heb ze zojuist wat meer info gegeven dat hij het wel is gaan doen. Maar vaak niet door boot. Komt niet verder dan het logo scherm maar geen load.