Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Contour

Niet voor de grote meute, Focal, B&W, Dynaudio etc, de bekende grote jongens.

Kwabbernoot

Citaat van: Contour op februari 11, 2021, 21:27:54
Vrij vertaald:

Alleen goede merk speakers kopen met wereldwijd goede reviews.
Als je speakers koopt om later door te kunnen verkopen is het waarschijnlijk wel handig. Maar waarom zou je om die reden speakers kopen?

Groeten...

Contour

Omdat je doorgaans niet 50 jaar met dezelfde speakers speelt? Ik schat zo in dat de gemiddelde audiofiel om de 5-10 jaar wel toe is aan iets nieuws, en de techniek staat ook niet stil, dus nieuw kan ook beter zijn. 

Timvg

We kunnen nog altijd ruilen Hans wanneer we onze respectievelijke DHZ projecten beu zijn, scheelt hem in doorverkoopwaarde.


Kwabbernoot

Citaat van: Contour op februari 11, 2021, 22:09:02
Omdat je doorgaans niet 50 jaar met dezelfde speakers speelt? Ik schat zo in dat de gemiddelde audiofiel om de 5-10 jaar wel toe is aan iets nieuws, en de techniek staat ook niet stil, dus nieuw kan ook beter zijn.

Dat begrijp ik wel maar het is in mijn ogen onzin. Ik koop speakers die ik (hopelijk) goed vind en kijk daarbij niet naar eventuele doorverkoopwaarde. Doe ik bij auto's ook niet.
Als er twee speakers zijn die allebei voldoen aan je eisen, dán zou dat eventueel mee kunnen spelen in de beslissing. Iemand die dat eerder in zijn beslissingen mee neemt is geen audiofiel. Wat krijgen we nou. 8)

Groeten...

bramsat

Citaat van: Kwabbernoot op februari 11, 2021, 23:15:13
Dat begrijp ik wel maar het is in mijn ogen onzin. Ik koop speakers die ik (hopelijk) goed vind en kijk daarbij niet naar eventuele doorverkoopwaarde. Doe ik bij auto's ook niet.
Als er twee speakers zijn die allebei voldoen aan je eisen, dán zou dat eventueel mee kunnen spelen in de beslissing. Iemand die dat eerder in zijn beslissingen mee neemt is geen audiofiel. Wat krijgen we nou. 8)

Groeten...

Na ja, jij koopt ze ja ook niet nieuw kwabber, jij kijkt ook naar koopjes toch?dan doet het toch veel minder pijn met het

doorverkopen mochten ze uiteindelijk niet bevallen. :unhappy:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Citaat van: Timvg op februari 11, 2021, 22:24:43
We kunnen nog altijd ruilen Hans wanneer we onze respectievelijke DHZ projecten beu zijn, scheelt hem in doorverkoopwaarde.

Deal...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Ik vindt het een heel dappere stap!

Van wat ik van je D&D gehoord hebt toen ze nog beneden stonden was "Wauw!".

Zelf heb ik ook "zelfbouw", gekocht puur voor de fantastische weergave en niet om de eventuele restwaarde tzt.

Wat ik mij serieus afvraag @Hans is wat nu het achterliggende gevoel is waarom de D&D worden vervangen voor een, zo op het eerste oog, een prachtige set zelfbouw?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kwabbernoot

Citaat van: bramsat op februari 11, 2021, 23:58:30
Na ja, jij koopt ze ja ook niet nieuw kwabber, jij kijkt ook naar koopjes toch?dan doet het toch veel minder pijn met het

doorverkopen mochten ze uiteindelijk niet bevallen. :unhappy:
Ik koop ze niet nieuw omdat ze nieuw voor mij niet te betalen zijn. En ja, de grootste afschrijving is er af, denk ik, maar dat heeft geen enkele rol gespeeld bij aanschaf.

Groeten...

Koen K

#9859
Hans heeft gewoon in de gaten gekregen wat het beste medicijn is tegen audiofiele wispelturigheid: een lekker dure set onverkoopbare luidsprekers. Tegen de tijd dat je verkoopadvertentie een paar maanden tevergeefs online heeft gestaan besef je dan hopelijk weer dat je toch niks beters kunt krijgen voor het geld dat je te besteden hebt.  :laugh:

vanzomereng

#9860
Ik zou zeggen Hans,

Laat op de speakers die je gaat kopen van Koen, achterop de speakerterminals een fraai gefreest aluminium plaatje plakken met hierop
ingegraveerd "Limited Edition" (daar is niks aan gelogen), het speakernummer bijvoorbeeld 1/1 (nummer 1 uit totaal 1 stuks) en
de handtekening van Koen.   Limited Editions brengen brengen bij eventuele wederverkoop meer geld op   :laugh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Koen K

Helaas ben ik geen Joachim Gerhard  ;D

Overigens is er van koop geen sprake: ik doneer een set kasten die anders misschien in de kachel waren gegaan, Hans koopt de andere benodigde onderdelen. Filters en dergelijke moet ik toch al maken, dus het is amper extra moeite.

HuubF

Geweldig project!  :worship:

Is er een afgesproken doel? Ze moeten natuurlijk goed meten waar wat moet er anders of beter klinken t.o.v. de D&D's?

Worden ze trouwens actief?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: i2Paq op februari 12, 2021, 08:24:47
Ik vindt het een heel dappere stap!

Van wat ik van je D&D gehoord hebt toen ze nog beneden stonden was "Wauw!".

Zelf heb ik ook "zelfbouw", gekocht puur voor de fantastische weergave en niet om de eventuele restwaarde tzt.

Wat ik mij serieus afvraag @Hans is wat nu het achterliggende gevoel is waarom de D&D worden vervangen voor een, zo op het eerste oog, een prachtige set zelfbouw?

De dapperheid valt wel mee hoor. Koen is mede verantwoordelijk voor de speaker welke ik nu heb staan. Aangezien ik erg tevreden ben over het geluid is de kans bijzonder klein dat er nu een speaker voor in de plek gaat komen die minder gaat klinken. Dus meer dan voldoende vertrouwen in de capaciteiten van Koen.

En achterliggend gevoel ? Tsja...wat ik al schreef het is een compleet onzinnige uitgave. Qua weergave verwacht ik in ieder geval geen achteruitgang en mogelijk zelf vooruitgang. Maar wanneer het geluid hetzelfde blijft ben ik tevreden. Dus kort en krachtig: gewoon omdat het kan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op februari 12, 2021, 12:06:23
Geweldig project!  :worship:

Is er een afgesproken doel? Ze moeten natuurlijk goed meten waar wat moet er anders of beter klinken t.o.v. de D&D's?

Worden ze trouwens actief?

Je vraag denk ik net beantwoord. En uieraard worden ze actief. Never geen geklooi meer met losse apparaten etc. Die periode heb ik afgesloten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Citaat van: chansig op februari 12, 2021, 12:11:22
Je vraag denk ik net beantwoord. En uieraard worden ze actief. Never geen geklooi meer met losse apparaten etc. Die periode heb ik afgesloten.

Gr. Hans

Ah! Dat had ik gemist en maakt eea. een stuk duidelijker.

Stiekem kijk ik ook al een tijdje met een half oog naar actieve luidsprekers dus ben reuze benieuwd hoe dit gaat uitpakken!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Ik heb een setje te koop staan...degene die je helemaal als "wauw" hebt ervaren.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

i2Paq

Citaat van: chansig op februari 12, 2021, 12:32:40
Ik heb een setje te koop staan...degene die je helemaal als "wauw" hebt ervaren.  :D

Gr. Hans

Heb er serieus naar gekeken, helaas is door de Lockdown het bedrijf van mijn vrouw gesloten en op dit moment niet (meer) quitte draaiend dus alles even op hold  :unhappy:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Ach heftig dit soort concequenties. Sterkte.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gelukkig kan ik mijn geld gewoon nog uitgeven. Dus vandaag betaald.

De Hypex modules gaan Koen's kant op. De units laten nog even op zich wachten. De subwoofers duren ws nog wel vier weken. Keine problem. Het wachten is vaak ook erg leuk en wekt hooggeschapen verwachtingen welke dan alleen nog maar hoger worden.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Welk type Hypex komen erin Hans?

chansig

De FA 502 en de FA 123.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ah de Fusions, nice!

Koen K

Citaat van: chansig op februari 12, 2021, 22:18:13Het wachten is vaak ook erg leuk en wekt hooggeschapen verwachtingen welke dan alleen nog maar hoger worden.

Nou, dat kan zeker niet tegenvallen dan  ::)