hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dvd-fan

Mooi, lijkt wel een jvc clan :clapping:
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

kermit

Citaat van: riwi op december 15, 2015, 21:43:24
Ik denk 4 generaties zelfs.
Na de HD350/RS10 kwam de HD550/RS15. Daarna de X3, de X30 en daarna de X35. Daarna de X500/RS49 en nu de X5000/RS400

Bij sommige weet ik de corresponderende RS naam/nummer niet meer. JVC maakt dat ook hopeloos ingewikkeld.

kermit weet het misschien wel want die heeft ze ongeveer allemaal gehad.  >:D
Ik ben de telling van mijn JVC's kwijtgeraakt. ;D Wanneer krijg je de X5000 binnen?

Audiofiel

Ook via deze weg gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Ronald. :pompom: :pompom:

Past je anamorphe lens zonder problemen ook op dit model? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op december 16, 2015, 09:23:53
Ook via deze weg gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Ronald. :pompom: :pompom:

Past je anamorphe lens zonder problemen ook op dit model? ::)
Thanks  :pompom:

Daar ga ik wel van uit , maar het blijft even spannend tot alles hangt en speelt  :wacko:


hifiman

Citaat van: kermit op december 15, 2015, 18:33:24
Ook gefeliciteerd . Zeer mooie upgrade.En nu wel iets met je plafond doen.  :clapping:
Anders komen Kjelt en ik met een pot verf en word het hele plafond  O0;D
Haha, dat wil ik inderdaad nog steeds Brian, meer eerst even de switch naar de X35 maken :P

hifiman

Citaat van: riwi op december 15, 2015, 21:43:24
Ik denk 4 generaties zelfs.
Na de HD350/RS10 kwam de HD550/RS15. Daarna de X3, de X30 en daarna de X35. Daarna de X500/RS49 en nu de X5000/RS400

Bij sommige weet ik de corresponderende RS naam/nummer niet meer. JVC maakt dat ook hopeloos ingewikkeld.

kermit weet het misschien wel want die heeft ze ongeveer allemaal gehad.  >:D
:clapping:

hifiman

Citaat van: williams op december 15, 2015, 21:59:34
Hoi Ronald gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,lijkt een beetje op de x35 die ik ook hebt hangen  ;)
Dank je William, ik kom vanavond langs met mijn schroevendraaier  :pompom: :coffee: :popcorn: :headbanging:


kermit

Citaat van: Audioloog op december 16, 2015, 09:52:34
Dank je William, ik kom vanavond langs met mijn schroevendraaier  :pompom: :coffee: :popcorn: :headbanging:
Niet te vroeg komen met je schroevendraaier want toevallig ga ik op bezoek bij William.  ;D

hifiman

Citaat van: kermit op december 16, 2015, 11:24:51
Niet te vroeg komen met je schroevendraaier want toevallig ga ik op bezoek bij William.  ;D
I know, ik hou hem in mijn zak tot eind van de avond  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

williams

Stelletje ongeduldigen ,ik zie jullie dadelijk en zal ik hem er maar afschroeven  ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Raymond187

Citaat van: Audioloog op december  2, 2015, 23:14:54
Weer ruim 100 euro verder maar het probleem met de stotterende SVP is opgelost  :headbanging: Ik heb een betere koeler gevonden, ook van Noctua overigens. Een iets kleinere broer van degende die in mijn NAS pc zit en daar prima werk doet. Ik wilde destijds al dezelfde kopen maar die was te hoog voor mijn HTPC kast. Ik heb ook naar waterkoeling gekeken maar dat gaat niet passen in deze kast.

Daarnaast heb ik 3 extra fans gemonteerd, voorheen zaten er alleen twee 12cm fans aan de rechter zijkant, nu ook eentje aan de linker zijkant en twee 8 cm fans aan de achterkant.

Al met al blijft de cpu nu 15 graden koeler! Frappant detail is dat het front van de kast voorheen erg warm werd en nu letterlijk koud blijft. Blijkbaar was de airflow in de kast verre van goed, ik denk dat met name de twee ventilatoren aan de achterkant heel erg nodig waren.

Zojuist een uur film gekeken zonder problemen. Ok SVP is nog steeds niet perfect (artefacten), maar het werkt nu in elk geval naar behoren en ik ben al aardig verslaafd aan het "smoothe" beeld  :inlove:
Leuk leuk leuk hitte problemen oplossen  :pompom:

Heb je links aan de voorkant tov degene die rechts voorin zit ook een fan?

Ik had ook wat warmte "issues". Ik had nog een oude stock cooler ergens en die had ik gebruikt...bad idea DOH!

Ik heb voorin links en rechts silent FANs die naar binnen blazen. De CPU fan aan de voorkant, zodat deze de koude lucht van voren door de koelribben blaast. Dan achterin waar jij ook de 2 FANs hebt, heb ik nog een silent fan die in principe de warme lucht vanuit de CPU cooler meteen eruit zuigt. En had nogeen FAN over die ik rechts naast de CPU cooler hebt die ook warme lucht weg zuigt.

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=3361259

Resultaat is de cores zijn idle 22/23 gr en tijdens films max 30gr. En uiteraard muisstil de kast.

Dus mijn tip zou zijn om je FAN van de CPU cooler een kwartslag te draaien, zodat deze ook de koude lucht van voren tussen de koelribben blaast.

Mjahh als je al tevreden bent dan zo laten uiteraard. Alleen zei je dat de Cores nu 15gr koeler zijn dan voorheen. En voorheen was dat 60gr. als ik niet verkeerd lees.

PS. Ben jaloers op je mooie projector  :wub:

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op december 16, 2015, 14:55:01
Van Harte Gefeliciteerd  :clapping:
Dank je Erik! Heb gisteravond nieuw trespa plaatje geboord en gemonteerd, vanavond gaat de X35 erop  :pompom:

)p(

Citaat van: Audioloog op december 17, 2015, 09:22:52
Dank je Erik! Heb gisteravond nieuw trespa plaatje geboord en gemonteerd, vanavond gaat de X35 erop  :pompom:

Feli Ronald! Veel plezier met kijken vanavond  :)

riwi

Het word nog druk met de meet & greets :)

Maar we wilden toch ook graag nog een keer de SVP m&g overdoen volgens mij? Dat kan dan mooi op de X35.
Ben ook benieuwd of de SVP dan ook weer mooier werkt met de X35 vergeleken met de HD350.

hifiman

Citaat van: riwi op december 17, 2015, 09:55:57
Het word nog druk met de meet & greets :)

Maar we wilden toch ook graag nog een keer de SVP m&g overdoen volgens mij? Dat kan dan mooi op de X35.
Ben ook benieuwd of de SVP dan ook weer mooier werkt met de X35 vergeleken met de HD350.
Ja zeker komt er nog een herkansing voor SVP M&G  :coffee: :popcorn:

hifiman

Citaat van: Raymond187 op december 16, 2015, 20:09:18
Heb je links aan de voorkant tov degene die rechts voorin zit ook een fan?
Yep  :angel:

Citaat van: Raymond187 op december 16, 2015, 20:09:18
Ik heb voorin links en rechts silent FANs die naar binnen blazen.
Dat is bij mij ook het geval!

Citaat van: Raymond187 op december 16, 2015, 20:09:18
De CPU fan aan de voorkant, zodat deze de koude lucht van voren door de koelribben blaast. Dan achterin waar jij ook de 2 FANs hebt, heb ik nog een silent fan die in principe de warme lucht vanuit de CPU cooler meteen eruit zuigt. En had nogeen FAN over die ik rechts naast de CPU cooler hebt die ook warme lucht weg zuigt.

Dus mijn tip zou zijn om je FAN van de CPU cooler een kwartslag te draaien, zodat deze ook de koude lucht van voren tussen de koelribben blaast.
Dat gaat helaas niet met deze koeler...

Citaat van: Raymond187 op december 16, 2015, 20:09:18
PS. Ben jaloers op je mooie projector  :wub:
:pompom:

Raymond187

Gaat dat niet vanwege je werk geheugen? Ook niet als je de modules in het andere setje geheugen bankjes plaatst? bankje 1&3?
Nadeel van de coolers is dat je het moederbord eraf moet halen om hem te draaien :[

Wat zijn je huidige temperaturen idle en load?

hifiman

Citaat van: Raymond187 op december 18, 2015, 09:49:37
Gaat dat niet vanwege je werk geheugen? Ook niet als je de modules in het andere setje geheugen bankjes plaatst? bankje 1&3?
Nadeel van de coolers is dat je het moederbord eraf moet halen om hem te draaien :[

Wat zijn je huidige temperaturen idle en load?
Nee, het gaat niet, omdat de koeler maar op 1 manier op het moederbord gemonteerd kan worden en niet 90 graden gedraaid. Hetzelfde geldt voor de fans. 180 graden kan wel maar daar heb ik niks aan :P

Core temperatuur idle 25 graden ofzo, onder load 55 graden.


hifiman

Zoals jullie weten speelt er ondertussen een andere projector in huize audioloog , de JVC X35  :pompom:

Het heeft nogal wat voeten in aarde gehad voor het zover was, om te beginnen moest ik een ander trespa plankje monteren om de project op te zetten. De X35 is namelijk een stuk breder dan mijn oude projector en omdat de aansluitingen aan de achterkant zitten i.p.v. aan de zijkant zoals op mijn oude projector moest de plank ook ietsje langer zijn. Daarnaast moest de anamorpische lens verplaatst worden naar het midden (de lensopening zat bij de HD350 uit het midden).

Vervolgens bleek dat ik de X35 niet in het midden van de plank kon zetten omdat een van de voetjes dan precies terecht kwam op een boutje waarmee de trespla plaat gemonteerd zit op zijn onderliggende beugel.Het was dus een uitdaging om de projector goed te positioneren voor de  anamorpische lens (waarvoor ik de gaten al geboord had). Dankzij lens shift bleek dit uiteindelijk wel te fixen te zijn door de projector toch iets (1 cm) uit het midden te plaatsen.

kermit

Ziet er netjes uit hoor. Ik geef de voorkeur aan een witte projector maar helaas was mijn RS49 alleen in het zwart .

hifiman

Vervolgens bleek (na aansluiten X35) dat 2 van mijn X10 dimmers niet meer aan of uit wilden. Of dat toeval was of iets te maken heeft met de projector (parallel filter of vervuiling op net) weet ik niet maar na vervangen van 1 dimmer module leek dit opgelost. Ik zeg leek, want later op de avond kwam het probleem terug en vanochtend werkte het weer naar behoren :P Afijn, dat zoek ik later nog wel eens uit, het heeft verder ook weinig met de projector an sich te maken maar het koste me zeker een uur van de avond.

hifiman

Vervolgens kwam het meest tijdrovende karwei: het opnieuw afstellen van de Prismasonic anamorpische lens. Dit bleek een stuk lastiger als destijds met de vorige projector, het is gewoon een hoop gepiel een iteratief proces (voorzet lens los, schrofje stellen, lens erop, checken, o niet goed, voorzet lens er weer af, hoger, lager, schuiner, enz. :P) maar na een paar uur stellen en klooien uiteindelijk met goed resultaat. Het goede nieuws is dat dit maar 1x nodig is (per projector) en dat nu gewoon even klaar is.  :thumbs-up:

hifiman

De laatste stap was het calibreren van de projector. De greyscale (de bovenste grafiek) had ik binnen no time zo goed als recht, maar toen bleek dat de gamma curve (onderste grafiek) op de verste verte niet op een rechte lijn leek, laat staan op de gewenste waarde van 2,2.

hifiman

Deze afwijkende gamma curve wordt in elk geval niet veroorzaakt door clipping door te hoog contrast. Dit leid ik af uit de luminance grafiek waar geen clipping bij hogere IRE waarden te zien is.