hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

En wat vakantiekiekjes kijken  8)

Kan uiteraard ook in diashow mode...

hifiman

En het lokale weerbericht erop nalezen  ^-^

hifiman

Overigens kan je ook simpel websites toevoegen, zo had ik ook al htforum erbij staan. Maar bij nader inzien, ik gebruik ook geen hamer om een schroef in te draaien, als ik wil surfen zet ik de (andere  ;D ) pc wel aan :P

hifiman

cd's en dvd afspelen kan ook maar dan maakt de 50 speed plextor drive nogal herrie :P  (ik weet het daar is ook weer een proggie voor) Dat soort functionaliteiten ga ik dus (voorlopig) niet gebruiken.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mikekiwi

Zijn die teksten op je TV nu ook nog te lezen vanaf de bank?

hifiman


celerontje

Even over de subjectiviteit van schermgroottes gesproken:
Ronald heeft een 32'' LCD onder z'n grote projectiedoek hangen, daardoor lijkt de TV heel klein.
Wij hebben thuis ook een 32'' LCD en bij ons in de woonkamer valt ie aardig op.

Dus ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen twijfelen over de leesbaarheid op Ronald's TV, maar in werkelijkheid valt dat reuze mee.
En Ronald zit er ook nog eens verder vanaf dan wij, maar ik wij gebruiken hem eigenlijk alleen maar voor satelliet TV en teletekst.

Maar ik las dus dat je het uiterlijk van de mediacenter software zelf gaat aanpassen?
Ik vind het er nu al behoorlijk strak uitzien, maar 't kan natuurlijk altijd beter. ;D ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mikekiwi

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 17:49:25
Even over de subjectiviteit van schermgroottes gesproken:
Ronald heeft een 32'' LCD onder z'n grote projectiedoek hangen, daardoor lijkt de TV heel klein.
Wij hebben thuis ook een 32'' LCD en bij ons in de woonkamer valt ie aardig op.

Dus ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen twijfelen over de leesbaarheid op Ronald's TV, maar in werkelijkheid valt dat reuze mee.
En Ronald zit er ook nog eens verder vanaf dan wij, maar ik wij gebruiken hem eigenlijk alleen maar voor satelliet TV en teletekst.

Nou, ik vroeg het meer omdat ik een 26" lcd-tv heb en wellicht iets dergelijks wil gaan doen...(kijkafstand hier is ca 2,5 meter)

Het ziet er zeker errug strak uit, vind het zeer fraai als ik de screenshots zo zie!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2008, 17:49:25
Maar ik las dus dat je het uiterlijk van de mediacenter software zelf gaat aanpassen?
Ik vind het er nu al behoorlijk strak uitzien, maar 't kan natuurlijk altijd beter. ;D ;)
Dat is de bedoeling ja, ik wil met name van het linker menu af en hele scherm ter beschikking hebben om muziek te browsen. Tevens maakt dit de bediening simpeler voor de vrouw  ^-^

hifiman

Het stond al een tijdje op de planning maar het was er nog even niet van gekomen. Nu dus wel: zojuist de RME Digi 96/8 geluidskaart eens uit de pc getrokken om te kijken wat er nog aan verbeterd kan worden.

Ik zat te denken om bijvoorbeeld een Tentlabs XO3 module te implementeren. Eigenlijk zou ik graag eens een Trichord 4 klokje proberen, maar in dit specifieke geval (PC!) leek het mij geen gek idee om het signaal te laten reclocken door de Tentlabs module, dit om een paar redenen. Ten eerste zou ik de tentlabs module dan compleet afschermen met metaal en ten tweede zou ik deze dan voeden vanuit een schone voeding die ik dan de 220 zou laten halen , niet uit de pc maar van extern en wel van achter mijn PS Audio Powerplant. Op die manier is het wellicht niet noodzakelijk de voeding van de kaart zelf aan te pakken.

Maar helaas, tot mijn teleurstelling blijken er niet eens kristallen op dit kaartje aanwezig te zijn, blijkbaar wordt de klok op een minder nauwkeuriger manier gegenereerd  :-\

Ik denk dat ik deze kaart dus maar intact laat en gelijk op zoek ga naar een andere kaart waar meer modicifeer-eer aan te behalen valt  ;D

solitaire

Is de kaart 'inpakken' in koperfolie (aarden) of bv. ERS Cloth (niet aarden) een idee ?


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: solitaire op oktober 23, 2008, 16:43:27
Is de kaart 'inpakken' in koperfolie (aarden) of bv. ERS Cloth (niet aarden) een idee ?


Wolf
Hoi Wolf,

Dat is zeker een idee! Maar dan neem ik liever een andere kaart waarbij ik en dat kan doen en een low jitter klok en eventuele schonere voeding kan implementeren.

Ronald

Raphie

Waarom in godsnaam weer al dat modden zonder reden..... RME heeft hele goede kaarten. daar kan jij als Piet Consumement NIKS aan verbeteren..... ga nou gewoon eens genieten (of koop een oude ALESIS ADAT recorder, die je als DAC kan inzetten)
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2008, 17:05:07
Waarom in godsnaam weer al dat modden zonder reden..... RME heeft hele goede kaarten. daar kan jij als Piet Consumement NIKS aan verbeteren..... ga nou gewoon eens genieten (of koop een oude ALESIS ADAT recorder, die je als DAC kan inzetten)
Modden moet!

Raphie

Zonder gein, deze koop je tegenwoordig voor weinig en daar kan jij een prima PC DAC der PC DACCEN van maken

en anders heb je prima HD audio recorder
zo'n beetje 80% van de muziek die jij op je server hebt staan is getracked op deze of soortgelijke recorder
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2008, 17:11:15
Zonder gein, deze koop je tegenwoordig voor weinig en daar kan jij een prima PC DAC der PC DACCEN van maken


Ok, het apparaat ken ik niet, dus ik kan er ook geen mening over geven. Maar ik wil graag 1 stap tegelijk veranderen om de met moeite verkregen "balans" in de set te behouden. Daarom wil ik in eerste instantie de DAC gelijk houden en alleen het loopwerk (in dit geval een digitale spdif uit voor de pc) verbeteren. Mijn cd loopwerk klinkt duidelijk beter , als de pc net zo goed gaat klinken ben ik alweer een hele stap verder  ^-^

Groetjes,

Ronald

celerontje

Ronald, kan je niet beter een externe Firewire kaart nemen, en die op een audiofiel verantwoorde voeding aansluiten?
Dat heeft bovendien als voordeel dat je hem nog steeds kan gebruiken i.c.m. een PC zonder PCI.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 23, 2008, 17:14:44
Ronald, kan je niet beter een externe Firewire kaart nemen, en die op een audiofiel verantwoorde voeding aansluiten?
Dat heeft bovendien als voordeel dat je hem nog steeds kan gebruiken i.c.m. een PC zonder PCI.
Dat is op zich een goede suggestie, ik zal me alleen even in firewire moeten verdiepen vwb jitter en dergelijke. Ik heb al bewust NIET voor een USB oplossing gekozen omdat het middel dan meestal erger is dan de (jitter) kwaal  ;D Hoe dat bij firewire zit weet ik niet..


Raphie

Citaat van: Audioloog op oktober 23, 2008, 17:22:43
Dat is op zich een goede suggestie, ik zal me alleen even in firewire moeten verdiepen vwb jitter en dergelijke. Ik heb al bewust NIET voor een USB oplossing gekozen omdat het middel dan meestal erger is dan de (jitter) kwaal  ;D Hoe dat bij firewire zit weet ik niet..
ja, bij Jitter DAC's niet bij externe USB soundcards..... ;)
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2008, 17:23:42
kijk bijv eens bij www.motu.com http://www.motu.com/products/motuaudio/ultralite-mk3
Leuk kastje, maar hoe weet je dat daar een goede klok in zit en een goed uitgedachte spdif uitgang?

Raphie

JBL PRX Power!

celerontje

Well, that's just like... ...your opinion, man! ;D

Heeft RME zelf geen Firewire kaarten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Raphie op oktober 23, 2008, 17:39:51
omdat die super klinkt.............
Jij behoort toch tot het "er zijn geen verschillen" kamp  ???  ;D