hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Audioloog op augustus  7, 2008, 11:17:16
Haha, nog niet, maar wie weet :P

Valt dat gat boren in de vloer nog een beetje mee?

boren gaat met een echte hamerboor (dus geen klopboor) zeer gemakkelijk. gewoon bij iemand lenen en een lange boor kopen. dat zijn de kosten niet.  8)

mijn kruipruimte is altijd droog gelukkig dus weinig omkijken naar. wel heb ik de leiding met de Lapp kabel in een buis lopen tegen de onderkant van de vloer. dat schijnt te moeten.

ik hoor duidelijk vershil. de kabels liggen er al zo lang dat ze toen nog buiten de aardlek om gemonteerd mochten worden. misschien ook een geluk.  8)
al moet ik ook zeggen dat na 23:00 'savonds het altijd lekkerder klinkt.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Feli met de LAT's Ronald! :) Ik ben benieuwd!

En wees blij met je luxeprobleem vwb het aanleggen van een aparte groep, jij hebt tenminste een kruipruimte!!  ;) Ik denk bijvoorbeeld niet dat mijn onderburen blij zijn als ik hun 1e etage misbruik als kruipruimte!  ;D

hifiman

Citaat van: Antoine op augustus  7, 2008, 12:47:59
Feli met de LAT's Ronald! :) Ik ben benieuwd!
Ik ook :P En dan hebben we alvast weer een extra item voor een eventuele powercable cq netfilter shootout  ;)

Citaat van: Antoine op augustus  7, 2008, 12:47:59
En wees blij met je luxeprobleem vwb het aanleggen van een aparte groep, jij hebt tenminste een kruipruimte!!  ;) Ik denk bijvoorbeeld niet dat mijn onderburen blij zijn als ik hun 1e etage misbruik als kruipruimte!  ;D
Hahaha dat is waar, ik heb in elk geval de mogelijkheid nog  :)

celerontje

Ronald, houdt het please veilig op het gebied van groepsuitbreiding, want sommigen hebben wel een audiofiele groep, maar zeer onveilig met blootliggende draden etc.

En dat plankje is erin gezet na advies van ´´Celerontje´s adviesbureau´´ :)

Ronald, als je toch onder de vloer gaat, is het geen idee om de geplande lange HDMI kabel dan ook onder de vloer door te doen?
Ik zag trouwens op de site van Octava, dat een HDMI CAT5 extender setje 200 dollar kost, dus misschien is dat ook de overweging waard?
Want een 15m HDMI kabel die op 1080p/60 probleemloos werkt, kost ook een aardige duit!

En bij deze stap 1 voor als je de kruipruimte ingaat: Koop een overall, die zal je echt nodig hebben!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: celerontje op augustus  7, 2008, 21:56:15
En bij deze stap 1 voor als je de kruipruimte ingaat: Koop een overall, die zal je echt nodig hebben!

Dat hangt van de kruipruimte in kwestie af. Die van ons daar kwam ik enkele jaren lang 1x per week en dat in het dagelijkse kloffie. :o

Ik moet wel zeggen dat de ruimte op de bodem geïsoleerd was met noppenfolie. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  7, 2008, 21:56:15
Ronald, houdt het please veilig op het gebied van groepsuitbreiding, want sommigen hebben wel een audiofiele groep, maar zeer onveilig met blootliggende draden etc.
Maak je geen zorgen, ik doe het veilig  :P

Citaat van: celerontje op augustus  7, 2008, 21:56:15
En dat plankje is erin gezet na advies van ´´Celerontje´s adviesbureau´´ :)
Mwaah, ik had het zelf ook al lang geleden bedacht maar inderdaad, jouw opmerking was net even het duwtje wat ik nodig had om het ook eens echt te doen  ^-^

Citaat van: celerontje op augustus  7, 2008, 21:56:15
Ronald, als je toch onder de vloer gaat, is het geen idee om de geplande lange HDMI kabel dan ook onder de vloer door te doen?
Ook daar heb ik al eens over nagedacht, ik sta niet te springen om gaten te boren in de vloer en ook niet om die kruipruimte in te gaan maar wie weet doe ik het ooit  ::)

Citaat van: celerontje op augustus  7, 2008, 21:56:15
Ik zag trouwens op de site van Octava, dat een HDMI CAT5 extender setje 200 dollar kost, dus misschien is dat ook de overweging waard?
Want een 15m HDMI kabel die op 1080p/60 probleemloos werkt, kost ook een aardige duit!
O dat is gezien de prijs dan inderdaad best interessant, bedankt voor de tip!  :)

Citaat van: celerontje op augustus  7, 2008, 21:56:15
En bij deze stap 1 voor als je de kruipruimte ingaat: Koop een overall, die zal je echt nodig hebben!
Ik heb een wasmachine  ;D

hifiman

Vanavond komt forumlid Uitje bij mij een audiofiel bakkie doen  ;D

En dat is niet alles, hij neemt ook zijn Transporter en de nieuwe duet Afstandsbediening mee (die dus op zowel de duet als de squeezebox als de transporter bruikbaar is).  8)

Zoals wellicht bekend ben ik erg gecharmeerd van de Squeezebox maar wil ik in de toekomst een kwalitatief betere bron hebben. Het meest voor de handliggende is dan de Transporter  :) Echter een dergelijke investering is natuurlijk alleen de moeite waard als het ook echt een verbetering gaat zijn. Daarbij zijn dan twee zaken voor mij interessant.

Is de transporter een significante verbetering als deze als transport op mijn PS Audio DAC wordt gebruikt?
Kan de analoge uitgang van de transport het opnemen tegen de PS Audio DAC?

Op deze vragen hoop ik vanavond een antwoord te krijgen.  ^-^
En dat is erg fijn want dat kan ik bepalen of ik ga sparen voor een Transporter of dat ik de zoektocht zal moeten voortzetten naar een ander (streaming based) apparaat.

Ook ben ik erg benieuwd naar de nieuwe AB. Heeft deze voor mij toegevoegde waarde of niet? Ook daar zal ik vanavond achterkomen.

Ik heb er zin an  ;D



Uitje

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 10:10:42
Is de transporter een significante verbetering als deze als transport op mijn PS Audio DAC wordt gebruikt?
Kan de analoge uitgang van de transport het opnemen tegen de PS Audio DAC?

Op deze vragen hoop ik vanavond een antwoord te krijgen.  ^-^
En dat is erg fijn want dat kan ik bepalen of ik ga sparen voor een Transporter of dat ik de zoektocht zal moeten voortzetten naar een ander (streaming based) apparaat.

Ik hoop het niet, want dat zou ook betekenen dat er weer een aantal slapenloze nachten aan zitten te komen voor je  ;D
Maar ja het is in ieder geval leuk om ze even te vergelijken ongeacht de uitkomst.

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 10:10:42

Ook ben ik erg benieuwd naar de nieuwe AB. Heeft deze voor mij toegevoegde waarde of niet? Ook daar zal ik vanavond achterkomen.

Ik heb er zin an  ;D


Ik denk zeker wel dat de afstandbediening het gebruik een stuk makkelijker en overzichtelijk op maakt. Ik ben er nu in ieder geval helemaal weg van.
Of het de prijs van 300 Euro rechtvaardigt daar ben ik zelf ook nog niet helemaal over uit, dus dat wordt dan net zo'n dealtje maken als dat ik gedaan hebt.
Ik heb er ook zin in.

celerontje

Ahh leuk, bij Ronald op bezoek! ;D
Ik ben benieuwd hoeveel verbetering jullie kunnen bereiken.

Ronald, wat denk je voor verbetering te kunnen bereiken met de Transporter?
Iets wat tijdens mijn bezoek ter sprake kwam?
Zou je het kunnen omschrijven?
Of wat voor verbetering je op hoopt?

Enneh, 't is lekker regenachtig, dus ideaal ''Projecteer-weer'' ;D

Bij mij maakt dat niet zoveel uit; Raampje gezien, verduisteringsgordijntje dicht! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr


Veel plezier vanavond dan, ben zeer benieuwd naar de bevindingen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 15:16:33
Ronald, wat denk je voor verbetering te kunnen bereiken met de Transporter?
Iets wat tijdens mijn bezoek ter sprake kwam?
Zou je het kunnen omschrijven?
Of wat voor verbetering je op hoopt?
Ik hoop met de transporter het gat wat er zit (in kwaliteit) tussen de Squeezebox en een goed CD loopwerk (bijv. mijn TEAC VRDS-10) helemaal of bijna te kunnen wegnemen.

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 15:16:33
Enneh, 't is lekker regenachtig, dus ideaal ''Projecteer-weer'' ;D
Bij mij maakt dat niet zoveel uit; Raampje gezien, verduisteringsgordijntje dicht! :P
Ach we kijken zowiezo elke dag wel een filmpje  ;D

hifiman

Citaat van: advr op augustus  8, 2008, 15:19:24
Veel plezier vanavond dan, ben zeer benieuwd naar de bevindingen ;D
Dank je! Heb je toevallig ook interesse in een transporter dan?

BWzes03

<off-topic>
Voor boorhamers, gewoon naar de bouwmarkt, voor 35 euro ongeveer heb je een fantastische boorhamer, beton is boter met zo'n apparaat. (Kinzo bijv...) kosten zijn het niet, kabels zijn al duurder ...  ;D

5 jaar geleden had m'n pa er 1 gekocht voor +/- 35 euro, bij 4 grote verbouwingen gebruikt, honderden gaten, groot, klein, etc. etc.   geen probleem...  Nu is de boor eindelijk overleden na 5 jaar, maar heeft ons tig keer de huur van een Hilti of iets dergelijks bespaard.
</off-topic>
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

hifiman

Citaat van: BWzes03 op augustus  8, 2008, 15:33:42
<off-topic>
Voor boorhamers, gewoon naar de bouwmarkt, voor 35 euro ongeveer heb je een fantastische boorhamer, beton is boter met zo'n apparaat. (Kinzo bijv...) kosten zijn het niet, kabels zijn al duurder ...  ;D

5 jaar geleden had m'n pa er 1 gekocht voor +/- 35 euro, bij 4 grote verbouwingen gebruikt, honderden gaten, groot, klein, etc. etc.   geen probleem...  Nu is de boor eindelijk overleden na 5 jaar, maar heeft ons tig keer de huur van een Hilti of iets dergelijks bespaard.
</off-topic>
En het mooiste is , ik heb al een boorhamer  ;D

hifiman

Ik verwacht vandaag of morgen dit boek in de brievenbus.

Nu nog mooi weer om er met een biertje erbij in de tuin in te lezen  ;D

BWzes03

HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

celerontje

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 15:34:36
En het mooiste is , ik heb al een boorhamer  ;D

En laatst zei je nog dat je niet zo handig met boren bent? ??? ;D

Maar hoe wil je het aanpakken?
Grijze kabel onder de vloer door vanaf de groepenkast en achter je audiomeubel een opbouwstopcontact?
Als je gaat inbouwen moet je flink verbouwen.

Je kan er voor kiezen om eerst opbouw te doen, en mocht je ooit een keer je hele kamer overhoop gooien, dat je dan alles inbouwt en wegwerkt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 16:25:10
En laatst zei je nog dat je niet zo handig met boren bent? ??? ;D
Handig of niet, er moet toch af en toe geboord worden in huize audioloog  ;D

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 16:25:10
Maar hoe wil je het aanpakken?
Grijze kabel onder de vloer door vanaf de groepenkast en achter je audiomeubel een opbouwstopcontact?
Als je gaat inbouwen moet je flink verbouwen.

Je kan er voor kiezen om eerst opbouw te doen, en mocht je ooit een keer je hele kamer overhoop gooien, dat je dan alles inbouwt en wegwerkt.
Ik zat meer te denken aan kabel omhoog uit de vloer (in de hoek waar de sub staat) en dan gelijk afmonteren in een goede stekkerdoos die gewoon op de vloer ligt.  ^-^

hifiman


celerontje

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 16:27:35
Ik zat meer te denken aan kabel omhoog uit de vloer (in de hoek waar de sub staat) en dan gelijk afmonteren in een goede stekkerdoos die gewoon op de vloer ligt.  ^-^

Volgens mij voldoet het niet aan de officiele normen om een kabel vanuit de groepenkast direct op een stekkerdoos af te monteren.
Maar opzich is het wel een audiofiele oplossing.
Zat je ook nog te denken aan een speciale kabel?
Of gewoon zo'n grijze die je ook in tuinhuisjes etc. gebruikt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  8, 2008, 16:38:57
Volgens mij voldoet het niet aan de officiele normen om een kabel vanuit de groepenkast direct op een stekkerdoos af te monteren.
Maar opzich is het wel een audiofiele oplossing.
Zat je ook nog te denken aan een speciale kabel?
Of gewoon zo'n grijze die je ook in tuinhuisjes etc. gebruikt?
LAPP of Belden denk ik, maar even voor de duidelijkheid, ik heb nog geen concreet plan  :P

advr

Citaat van: Audioloog op augustus  8, 2008, 15:32:21
Dank je! Heb je toevallig ook interesse in een transporter dan?

niet direct in een transpoerter maar wel in het streamen. nu doe ik dat via de Tvix 6500A V2 via een toslink aangesloten op mijn North Star DAc, dat gaat goed maar is nog niet ideaal!

liefst heb ik een Linn Akurate DS maar dat is voorlopig onbereikbaar. zal waarschijnlijk wel een SB3 of een Duet worden....

maar het is gewoon leuk om de ervaringen te lezen.  O0

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

)p(

Citaat van: HTip op augustus  8, 2008, 17:10:35
Dus 100% tevreden ;D

Laten we het niet hopen, want deze thread is toch de goede tijden, slechte tijden soap van het htforum waar laten we eerlijk zijn, we allemaal een beetje verslaafd aan zijn geworden!  ;) ;D

peter

mikekiwi

Citaat van: )p( op augustus  8, 2008, 19:01:44
Laten we het niet hopen, want deze thread is toch de goede tijden, slechte tijden soap van het htforum waar laten we eerlijk zijn, we allemaal een beetje verslaafd aan zijn geworden!  ;) ;D

peter

Grappig, zo ervaar ik het ook. Audioloog is met dingen bezig die weinig tot geen raakvlakken hebben met (het niveau) waar ik mee bezig ben, maar toch is het toch altijd weer 'vermakelijk'  te lezen waar hij mee bezig is en wat zijn ervaringen zijn.
Vooral niet stoppen dus... en lekker blijven experimenteren. Wordt alleen wel steeds nieuwsgieriger naar hoe het nu klinkt daar, om een beetje een referentie te hebben... 8)