PS3 als BluRay speler?

Gestart door Job, november 7, 2008, 18:46:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilcoL

Citaat van: Mikester op januari 19, 2010, 11:43:25
PS3 is gewoonweg de goedkoopste oplossing als mediaspeler voor je tv/netwerk. Daarnaast is de functionaliteit van blueray top! Spellen speel ik niet tot nauwelijks op de PS3, maar hij wordt bijna dagelijks gebruik voor het (draadloos) streamen van video. Helaas is het draadloos streamen van HD materiaal niet mogelijk, maar ik hoop binnenkort een cat 6 kabel naar boven te kunnen trekken. Ook hoop ik binnenkort gebruik te kunnen maken van bijvoorbeeld RTL gemist, want via ITV van KPN kan ik alleen de publieke zenders (beperkt) terugkijken. De Pilot voor uitzending gemist via PS3 loopt inmiddels al en tijdje, maar werkt m.i. nog niet optimaal.

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Zo is de functionaliteit van de afstandbediening via bluetooth best handig, maar de PS3 springt bij het minste of geringste aan als je per ongeluk een knopje van de afstandbediening aanraakt. Ook is het verkrijgen van geluid soms omslachtig wegens de schakeling tussen bitstream en PCM (ook lastig voor de vrouw als ze er een dvdtje ingooit en ze geen geluid krijgt). De indeling van de harde schijf in FAT is misschien nog wel het grootste nadeel. Bestanden groter dan 4 GB kunnen niet op de harde schijf worden gezet en dat maakt het streamen van HD materiaal vanaf de computer tot noodzaak. Hij kent dus ook geen externe harde schijven met NTFS indeling! Het geluid van de PS3 is acceptabel, maar zeker niet geruisloos. Het schijnt dat de nieuwe versie zelfs meer lawaai maakt?

Geen geluid bij DVD heb ik echt nog nooit gehad (okay: stond bij mij wel altijd via HDMI naar de AVR), en bestanden groter dan 4GB passen bij mijn weten wel gewoon op de HDD van de PS3: heb ooit een 9GB bestand over het netwerk gekopieerd naar de PS3 en dat ging probleemloos. Verwacht geen wonderen van je CAT.6 kabel trouwens: 100MBit moet in principe voldoende zijn voor HD-materiaal. Ik neem effe aan dat je met PS3 Media Server werkt en dan zal het HD-probleem met streamen eerder aan de hardware in de PC liggen.

Zoals ik al eerder zei is de PS3 inderdaad een geweldig apparaat voor het geld & ik ben er enorm blij mee gweest, maar als je geen gamer bent zou ik ook nu voor een Sony 360 als BR-speler gaan en een ACRyan Playon! er naast zetten voor al je mediabestanden. Ben je iets duurder uit, maar geen gedoe meer met streams die het net niet lekker doen en PC's die onnodig aanstaan...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Mikester

Het geluidsprobleem doet zich voor als ik overschakel van Blueray naar dvd en andersom. Om True HD geluid te krijgen op de receiver dien ik het audiospoor van de PS3 te veranderen van bitstream naar lineare PCM (of andersom, kan het me zo snel niet voor de geest halen). Als je dit vervolgens laat staan, dan hoor je geen stemmen meer als je daarna een DVD wilt afspelen.

Vreemd dat jij er een 9 GB bestand op hebt gekregen. Dit kan ik niet verklaren. De Cat 6 kabel heb ik puur genomen om voorbereid te zijn op de toekomst. Ik heb geen zin om over een x aantal jaar wederom die kabel te vervangen omdat ik destijds te lui was om een paar euro meer in een cat 6 kabel te steken.
Panasonic 50G10 / Pioneer VSX-919AH / Jamo s606 HCS3 / PS3 / QED SA Xtube / KPN ITV

WilcoL

Citaat van: Mikester op januari 19, 2010, 12:02:02
Het geluidsprobleem doet zich voor als ik overschakel van Blueray naar dvd en andersom. Om True HD geluid te krijgen op de receiver dien ik het audiospoor van de PS3 te veranderen van bitstream naar lineare PCM (of andersom, kan het me zo snel niet voor de geest halen). Als je dit vervolgens laat staan, dan hoor je geen stemmen meer als je daarna een DVD wilt afspelen.

Vreemd dat jij er een 9 GB bestand op hebt gekregen. Dit kan ik niet verklaren. De Cat 6 kabel heb ik puur genomen om voorbereid te zijn op de toekomst. Ik heb geen zin om over een x aantal jaar wederom die kabel te vervangen omdat ik destijds te lui was om een paar euro meer in een cat 6 kabel te steken.

Ik heb de oudere 40GB-versie: audio-uitvoer stond altijd op lineaire PCM. Ik kan dat van dat flinke bestand ook niet verklaren: was een VOB-file van 8,7GB ofzo...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

TealCrowd

hoi,

ik zelf doe niks anders dan blu-ray afspelen op de ps3 ik speel er eingelijk nooit spellen mee
dit omdat bijna alle games ook op de 360 komen maar het is wel zo dat de ps3 blu-ray de beste
speler is in zijn prijs klasse

groeten tealcrowd

ivo1986

#54
Is een huidige dedicated br speler van een 150,- al veel beter qua beeld dan een oude ps3?

FeaR1986

Citaat van: ivo1986 op maart 24, 2011, 13:38:31
Is een huidige dedicated br speler van een 150,- al veel beter qua beeld dan een oude ps3?

Oude PS3 als in de Fat? Dan kan je heel wat voordelen voor een losse Blu-rayspeler opnoemen.
Neem alleen al dat de PS3 Fat zo'n 160 Watt verbruikt, ook als je gewoon een filmpje aan het kijken bent. Dit hangt meteen weer samen met het fangeluid wat een PS3 veel meer heeft dan een losse Blu-rayspeler (mits je niet zo'n heel dunne speler met 30mm fan hebt, want die kunnen wel eens irritante geluiden maken). Qua geluid zal de PS3 Phat nooit bitstream HD Audio kunnen versturen vanwege een verouderde HDMI-chip, de PS3 Slim kan dat wel. Dus op dat punt heb je aan een losse Blu-rayspeler ook "meer". "Meer" want de PS3 Fat kan zelf HD Audio decoderen en als LPCM naar de receiver sturen.

Ik ben van een PS3 60 GB naar een Pioneer BDP-320 gegaan en nu naar een Denon DVD-2500BT. En het was telkens een mooie upgrade.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

ivo1986

Geluid zal in beide gevallen via optisch naar mijn stereo DAC gaan.
Ook aan het geluid van de fan erger ik me niet.
En voor die keren dat ik een filmpje kijk is het extra verbruik ook niet erg.

Puur qua beeld ben ik benieuwd of er een grote stap te maken is.
Beeldscherm is lg 50pk550 btw.



denoontje

#57
yep er valt met een dedicated veel meer uit halen vs de ps3 fat
ik ging van fat naar een Denon 2500BT, en tevens werd ook dan het hd geluid coderen gedaan door een AVR (Denon 3808)

beeld projectie op 200 breed
geluid voorheen Denon 3808 en coderen PS3