Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

djaxx

Leuk progje precies, misschien ook eens mee bezighouden :)

Robbert54

Citaat van: djaxx op juli 31, 2010, 16:49:43
Leuk progje precies, misschien ook eens mee bezighouden :)
binnen 5 minuten heb je het door. ik had dit nog nooit gedaan, dus als ik het kan, kan iedereen het
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Mario D

Supermooi hoor  :worship:, ik zie ook liever de plasma vast aan het meubel hangen.
Zijn er fabrikanten/winkels waar je dit type meubel kan kopen.??

Robbert54

geen idee eigenlijk. ik ben van plan dit zelf te gaan maken. weet niet of er ook echt winkels zijn die dit zelf hebben. ik moet de plasma noodgedwongen aan het meubel vastmaken omdat ik hem niet mag ophangen op de slaapkamer
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Ziet er goed uit! :p Het heeft wat weg van Spectral, alleen dan open. Voor het geluid zou je je center het beste erop kunnen zetten. Ik had mijn vorige center ook eerst in de kast staan, maaR erbuiten klonk het toch beter. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Mooi gedaan Robbert. Wordt ook weer een mooi meubel :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Citaat van: Valkyrie op juli 31, 2010, 17:22:34
Ziet er goed uit! :p Het heeft wat weg van Spectral, alleen dan open. Voor het geluid zou je je center het beste erop kunnen zetten. Ik had mijn vorige center ook eerst in de kast staan, maaR erbuiten klonk het toch beter. ;)

Mooi, simpel en doeltreffend meubel. Precies mijn idee. Mooi hoor. Succes met het maken.

Alex Groningen

Gaat een leuk projectje worden, Robbert. Ben benieuwd wanneer je er mee gaat beginnen en wat het eindresultaat gaat worden.

Martijnst1990

Ziet er goed uit, beloofd zeker wat moois te worden. Vind het ook erg mooi staan met de center erop en die 2 buizen onder de Pio :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Mario D

Citaat van: The Vampire op juli 31, 2010, 17:10:04
geen idee eigenlijk. ik ben van plan dit zelf te gaan maken. weet niet of er ook echt winkels zijn die dit zelf hebben. ik moet de plasma noodgedwongen aan het meubel vastmaken omdat ik hem niet mag ophangen op de slaapkamer

Hier hetzelfde, ik wil geen extra gaten in de (gyproc) muur maken.  :blush:

welk metaal ga je gebruiken om de 2 steun balken/buizen te maken en hoe ga je deze bevestigen aan het meubel.??

Madhouse

Ziet er goed uit! Idd center moet er gewoon op, net onder de tv. Mooi te combineren met RVS pootjes en steunen voor je tv, CA in het midden en de rest van je apparatuur er naast! Ga je hem weer samen met je vader bouwen? Dan word het weer vakwerk  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

heren dank u :D

weet nog niet welk metaal ik ga gebruiken. bedoeling was gewoon roestvrijstaal. Hout ben ik ook nog niet helemaal over uit, aangezien ik die houten platen met verschillende blokken hout erin ook wel erg gaaf vind. maar wordt nog even kijken. inmiddels een beetje doorgeslagen met google sketchup :D



vooral de Cm1's zijn erg goed gelukt, al zeg ik het zelf.  :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Dirk

Citaat van: Snutchz op augustus  1, 2010, 10:10:52
ik had 'n slaapbankje genomen  :crazy:
ik denk dat hier het slapen (of wat een mens zoals doet in z'n bed :D) duidelijk op de eerst plaats kwam, wel zo logisch lijkt me...in een slaapkamer.
als het een studentenkamer zou zijn (en er dus ook nog echt in "geleefd" zou worden) zou ik mogelijk ook voor een slaapbank kiezen, maar ik denk dat dit hier niet het geval is. (correct me if I'm wrong)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

tiptop

Ziet er mooi uit zo.  8)

Laat je het meubel straks maken of doe je het zelf?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: S@m op augustus  1, 2010, 08:00:19
??? Lig jij dwars in bed...
ja, gewoon een oud kussen die je ook wel eens in caravans tegenkomt tegen het raam aan leggen en je kunt prima zitten.

Citaat van: Snutchz op augustus  1, 2010, 10:10:52
ik had 'n slaapbankje genomen  :crazy:
zou nu idd wel kunnen, maar was natuurlijk geen optie toen ik nog een vriendin had ;) :(

Citaat van: Dynky op augustus  1, 2010, 10:15:00
ik denk dat hier het slapen (of wat een mens zoals doet in z'n bed :D) duidelijk op de eerst plaats kwam, wel zo logisch lijkt me...in een slaapkamer.
als het een studentenkamer zou zijn (en er dus ook nog echt in "geleefd" zou worden) zou ik mogelijk ook voor een slaapbank kiezen, maar ik denk dat dit hier niet het geval is. (correct me if I'm wrong)
idd. zou ik mijn bed verdraaien dan kwam hij recht voor het raam (heb ik ook gehad) maar dan heb ik 's nachts totaal geen frisse lucht en dat vind ik toch wel belangrijk.

overigens zie ik nu pas hoe klein mijn kamer eigenlijk is :-X

Citaat van: tiptop op augustus  1, 2010, 13:00:40
Ziet er mooi uit zo.  8)

Laat je het meubel straks maken of doe je het zelf?


dank je! is wel de bedoeling dat ik het zelf wel weer maak, is voor mij altijd wel een uitdaging om zo goedkoop mogelijk iets in elkaar te zetten wat je er niet aan af kunt zien ;)

dit lijkt me wel heel gaaf om als hout te gebruiken:



overigens wou ik de binnenkant wit maken zodat de apparatuur er meer uitspringt, ik denk zelf dat dat wel heel gaaf kan staan, maar mijn vader is het niet met mij eens..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ProXius

Ik ben het eens met je pa. :D
Als je echt hout gaat gebruiken, gewoon lekker in de (Osmo) hardwax.  O0

Leuk meubel! Eventueel kan je ook, als je minder wilt uitgeven, gewoon MDF pakken en dat verven of beplakken met HPL o.i.d.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50876.msg1428617#msg1428617
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

S@m

Citaat van: ProXius op augustus  1, 2010, 20:05:21
Ik ben het eens met je pa. :D
Als je echt hout gaat gebruiken, gewoon lekker in de (Osmo) hardwax.  O0

Leuk meubel! Eventueel kan je ook, als je minder wilt uitgeven, gewoon MDF pakken en dat verven of beplakken met HPL o.i.d.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50876.msg1428617#msg1428617

Ik ben het ook eens met je vader, zonde om dat mooie hout te 'verkwasten'...

Robbert54

Citaat van: ProXius op augustus  1, 2010, 20:05:21
Ik ben het eens met je pa. :D
Als je echt hout gaat gebruiken, gewoon lekker in de (Osmo) hardwax.  O0

Leuk meubel! Eventueel kan je ook, als je minder wilt uitgeven, gewoon MDF pakken en dat verven of beplakken met HPL o.i.d.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50876.msg1428617#msg1428617
zou idd ook nog een goede optie zijn. hebben nog wel aardig wat hout in de schuur liggen, maar dat is allemaal eiken. en aangezien het meubel nou niet bepaald dunnetjes is, kon eiken nog wel eens een duur grapje worden.. :-\


overigens echt een beetje doorgeslagen met sketchup ;D

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: S@m op augustus  1, 2010, 20:14:43
Ik ben het ook eens met je vader, zonde om dat mooie hout te 'verkwasten'...
ja maar het lijkt me wel een mooi effect geven vandaar.. :unsure:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ProXius

Nee man, met wit lijkt het net van dat goedkope geverfde spaanplaat.  :tongue2:
Óf echt hout/fineer en mooi in de olie/wax... of een mooie kleur/zwart... maar geen wit.  ;D (Ja, of alles mooi strak hoogglans wit)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Robbert54

Citaat van: ProXius op augustus  1, 2010, 23:12:56
Nee man, met wit lijkt het net van dat goedkope geverfde spaanplaat.  :tongue2:
Óf echt hout/fineer en mooi in de olie/wax... of een mooie kleur/zwart... maar geen wit.  ;D (Ja, of alles mooi strak hoogglans wit)
ah.. jullie hebben gewoon geen smaak! >:( ;)

maar echt hout is wel het mooist, alleen wil ik altijd iets wat dan net weer niet mogelijk is. maar goed deze week maar eens een goede technische tekening maken, waarschijnlijk wordt ie dan volledig van eikenhout. alleen dan wel hol anders wordt ie echt looooooodzwaar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo