Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Misschien heb jij een chinese versie ;D Vandaar dattie zo vroeg binnen was ;D

Sorry, even serieus weer.

Zijn het harde of zachte tikken? En is het weg als je het volume mute of terugdraait naar 0?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

B.

Gain = versterking.

Ook via Toslink lees ik net.. Het spijt me zeer, maar ik denk dat je een maandag ochtend model hebt ontvangen :wacko:

Via analoog aansluiten heb je zeker nergens last van? Probeer de Playstation eens op standaard settings. Stuurt deze nu PCM uit, of laat de PS het signaal 'met rust'?
Je hebt de 44-, 96-,192KHz settings, speel daar ook eens mee. Zet ook de receiver op source direct, wissel tussen surround/stereo modes.

Zijn er al firmware upgrades voor je receiver te downloaden?

celerontje

Heb je 't probleem ook wanneer je alle HDMI kabels uit je receiver trekt en je TV ontvanger enkel via Toslink aansluit?

Waarschijnlijk gebeurt dit omdat-ie opnieuw moet ''locken'' op het audiosignaal, want anders kan zoiets niet gebeuren bij enkel zappen.
Dit is wel een grote domper, ze hebben die apparaten toch verdorie nog aan toe een tijdje opgehouden en alsnog is er iets mis mee? :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Het is een heel zacht getik.

Wanneer ik de receiver mute is het getik weg.

Wanneer ik de alleen de Humax mute is het geluid weg.

Heb de receiver uitgeschakeld en alle kabels eruit. Daarna de kabels erin en de receiver weer aan. Zelfde probleem.

Wanneer ik snel zap. Hoor je niks, maar op het moment dat het geluid doorkomt tikt ie weer. Zelfde met de ps3.

kan ik de ps3 nou het beste op bitstream zetten of toch pcm? Tikken blijft bij allebei btw,
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Bitstream.
Mar hij tikt alleen in de overschakeling toch?! Niet de hele tijd?!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Klopt. Alleen met schakelen. maar ook wanneer ik van kanaal omschakel. Dus van BD/DVD naar AUX bijvoorbeeld.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 12, 2010, 22:10:43
Klopt. Alleen met schakelen. maar ook wanneer ik van kanaal omschakel. Dus van BD/DVD naar AUX bijvoorbeeld.
Dat begreep ik al. hmmm :huh2: En wat voor stroomkabel heb je? Een standaard of goed afgeschermde van betere kwaliteit? Waarschijnlijk helpt dat ook niet, maar als er eventueel lekspanninkjes zijn via hdmi, zou het eventueel kunnen helpen. (kleine kans, maar toch.)

Of een aardverbinding tussen verschillende apparaten met de versterker proberen. Vooral de humax. Zou kunnen dat het dan minder wordt of over gaat.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Ik heb de Humax er zelfs al volledig af gehad. Probleem blijft gewoon bestaan. Ik heb nu nog een standaard kabel erop zitten, maar kan eventueel een tornado proberen. Wanneer de Humax is aangesloten geeft de ca stereo weer, maar het getikt komt dan ook nog gewoon uit de rears. En gisteren met film kijken, ging ik even een making of kijken, kreeg ik geen geluid meer. toen terug gegaan naar de film, nog geen geluid. Toen heb ik het hele spul maar uit gezet :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op februari 13, 2010, 11:54:06
Ik heb de Humax er zelfs al volledig af gehad. Probleem blijft gewoon bestaan. Ik heb nu nog een standaard kabel erop zitten, maar kan eventueel een tornado proberen. Wanneer de Humax is aangesloten geeft de ca stereo weer, maar het getikt komt dan ook nog gewoon uit de rears. En gisteren met film kijken, ging ik even een making of kijken, kreeg ik geen geluid meer. toen terug gegaan naar de film, nog geen geluid. Toen heb ik het hele spul maar uit gezet :(
Is er ergens een instelling secondary sound oid. Kan zijn da die aan moet staan om commentaar te horen bij de extra's. Bij een "the making of" zou dit niet hoeven.

Vervelend iig zeg! Zo lang naar uit gekeken en dan dit gezeur! :sneaky2:

Ik hoop dat het snel is opgelost voor je.

Succes :notify:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79


celerontje

Dit is één van de redenen waarom ik eigenlijk nooit een product koop van de allereerste generatie...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Inmiddels contact opgenomen met de WenW. Karel belt maandag gelijk even naar de importeur. En dan hoor ik meer.

Overigens: wanneer er geluid komt uit de receiver dan klinkt het ook helemaal geweldig! Lust voor het oor! En de receiver zelf ook voor het oog! Behalve het display, maar goed dat weet je met CA
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Martijnst1990

Vervelend om te horen allemaal zeg! Gelukkig klinkt de reciever zelf verder wel goed :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: celerontje op februari 13, 2010, 15:28:11
Geeft-ie af en toe geen geluid?
nee hij gaf gewoon geen geluid meer. het hdmi logo bleef maar knipperen dus denk dat de handshake weg was ofzo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

And now for something completely different...

Ik wil het virus in je niet wekken, maar heb je deze al gezien? :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Zo'n zware amp heeft ie ook wel nodig om een beetje wat uit die behuizing te kunnen persen met zo'n woofertje. Mooi subje, maar je kan beter voor dat geld.

Robbert54

Ja vraag me nog steeds af wat een meerwaarde heeft op dit moment cm7's of een sub.

Htip bedankt voor de link. Wel een mooi subje

nooff; waar doel je dan op?

Net Crank gekeken. Klinkt toch al wel erg goed op de cm1's! :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

De Velodyne is een mooi subje, maar hij is enorm klein en heeft daarom een zwaardere amp nodig om lager te kunnen en meer SPL te halen. Ik denk dat een XXLS400 voor een stuk minder betere prestaties neerzet, laat staan een Monolith.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: celerontje op februari 14, 2010, 02:08:37
Zware amp nodig? ???
't Is een actieve sub! ;)
De ingebouwde amp hebben we het over  ;)

Snutchz

The Story of Robbert and his Overkill.. how they met... jetzt im kino  :laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

tiptop

Citaat van: Nooff op februari 14, 2010, 02:30:18
De ingebouwde amp hebben we het over  ;)

Ik begrijp je niet. De amp die er in zit is op zijn taak berekenend. Wilde je die dan vervangen oid?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JCL

Citaat van: The Vampire op februari 13, 2010, 21:47:44
Ja vraag me nog steeds af wat een meerwaarde heeft op dit moment cm7's of een sub.

Htip bedankt voor de link. Wel een mooi subje

nooff; waar doel je dan op?

Net Crank gekeken. Klinkt toch al wel erg goed op de cm1's! :clapping:

Speakers ;) Al was het maar om je set compleet te maken, dat gaat het surround beeld erg ten goede komen! Daarnaast wordt stereo ook heel veel mooier, naar mijn mening meer dan met een sub. Laag is natuurlijk erg belangrijk, maar bij muziek vind ik het midden en het hoog veel bepalender.