Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

grobi? nooit van gehoord, zal eens kijken.

zijn er ook mensen hier die nog advies kunnen geven voor een sub??

zoek een niet al te grote sub, voor film en muziek die geschikt is voor een niet al te grote ruimte. heb alleen totaal geen verstand van subwoofers, dus kan iemand mij vertellen waar ik om moet letten??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op november  9, 2009, 18:02:26
dus kan iemand mij vertellen waar ik om moet letten??
Je vader! :D

Wat voor laag zoek je?
Lekker lomp en bombastisch, of gortdroog en loeistrak?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ksi


tiptop

Citaat van: The Vampire op november  9, 2009, 18:02:26
grobi? nooit van gehoord, zal eens kijken.

zijn er ook mensen hier die nog advies kunnen geven voor een sub??

zoek een niet al te grote sub, voor film en muziek die geschikt is voor een niet al te grote ruimte. heb alleen totaal geen verstand van subwoofers, dus kan iemand mij vertellen waar ik om moet letten??



De PV1 van B&W lijkt me dan een goede voor je ivm je b&w luidsprekers. Is ee hele mooie sub qua geluid.

Daarnaast heb je natuurlijk REL en minder snel te vinden Velodyne en SVS.

Ook de duurdere subs van MA vind ik zelf wel ok.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: celerontje op november  9, 2009, 18:06:58
Je vader! :D

Wat voor laag zoek je?
Lekker lomp en bombastisch, of gortdroog en loeistrak?
gecontrolleerd en realistisch bestaat dat ook? met muziek moet het niet te aanwezig zijn, met film mag het natuurlijk wel, maar wel passend bij de rest van het geluid. beetje bombastisch mag wel.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

BK subs hoor je ook goede verhalen over, i.c.m. een anti-mode.
Maar wil je de sub ook gebruiken met stereo?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: tiptop op november  9, 2009, 18:08:56
De PV1 van B&W lijkt me dan een goede voor je ivm je b&w luidsprekers. Is ee hele mooie sub qua geluid.

Daarnaast heb je natuurlijk REL en minder snel te vinden Velodyne en SVS.

Ook de duurdere subs van MA vind ik zelf wel ok.
PV1 is niet bepaald goedkoop toch? ik had al wel wat gelezen over de cilinder sub van..... svs volgens mij? lijkt me ook wel een goede,

maar waar moet ik precies op letten dan?

- wil het liefst zwart, of ook wengé
- prijs niet meer dan 500 euro
- liefst een mooie compacte.
- geschikt voor muziek en film

Citaat van: celerontje op november  9, 2009, 18:11:17
BK subs hoor je ook goede verhalen over, i.c.m. een anti-mode.
Maar wil je de sub ook gebruiken met stereo?
als het wat positiefs toevoegt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Met stereo komt het heel kritisch, dat kan ik je wel vertellen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

volgens mij worden er overuren gedraaid in die bovenkamer van jou :D :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Mario D

Citaat van: Valkyrie op november  9, 2009, 20:54:49
volgens mij worden er overuren gedraaid in die bovenkamer van jou :D :D

Volgens mij is zijn virus hardnekkig mexicaans.  :D

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op november  9, 2009, 20:54:49
volgens mij worden er overuren gedraaid in die bovenkamer van jou :D :D
die draaien 24 pd overuren, daar ben ik dan ook voor in behandeling ;D ;D

Citaat van: kalimero op november  9, 2009, 21:01:45
Volgens mij is zijn virus hardnekkig mexicaans.  :D
ja een erger soort is er niet ;)

maar kreeg een pm van een medeforummer die een demomodel had zien staan voor een leuke prijs, vandaar ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Citaat van: The Vampire op november  9, 2009, 20:53:50
wat zijn de meningen hier over de Denon 4308?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Erg krachtige versterker. Kan de set speakers wel goed aansturen lijkt me. Maar goed ik ken de match niet van B&W en Denon. Lijkt me overigens geen verkeerde match en dan samen met een 2500BT en je hebt een hele gave set.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Citaat van: The Vampire op november  9, 2009, 21:11:22
hoe zal de 4308 het in stereo doen?

Het probleem wat ik nu dus telkens heb ondervonden is dat de meeste receivers op stereo slecht uit de verf komen. Nu is de 4308 al in de top regione en hoe hoger je zit hoe beter het vaak wel word. Toch word op receiver gebied heel vaak gezegd dat Arcam op stereo uitmuntend presteert.

Heb zelf de Denon al vele maken gehoord, en kan zeggen op stereo presteert deze bijzonder goed. Overigens beluisterd op Mordaunt Short Mezzo lijn.

Robbert54

Citaat van: WickedGame op november  9, 2009, 21:13:48
Het probleem wat ik nu dus telkens heb ondervonden is dat de meeste receivers op stereo slecht uit de verf komen. Nu is de 4308 al in de top regione en hoe hoger je zit hoe beter het vaak wel word. Toch word op receiver gebied heel vaak gezegd dat Arcam op stereo uitmuntend presteert.

Heb zelf de Denon al vele maken gehoord, en kan zeggen op stereo presteert deze bijzonder goed. Overigens beluisterd op Mordaunt Short Mezzo lijn.
heb even een mail gestuurd of ik hem eventueel ook op mijn eigen set kan beluisteren :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op november  9, 2009, 21:09:22
die draaien 24 pd overuren, daar ben ik dan ook voor in behandeling ;D ;D
ja een erger soort is er niet ;)

maar kreeg een pm van een medeforummer die een demomodel had zien staan voor een leuke prijs, vandaar ;)

Sorry :P

De 4308 is idd een echte top receiver. Hij kost nieuw iets van 2500, 3000 euro (gelukkig nu iets minder ;) ). Groot voordeel van deze receiver is dat hij iig een flinke hoeveelheid power heeft. B&W is dol op stroom en dat zit met de 4308 wel goed. Daarom dat ik denk dat het voor jou wel een geschikt model is. Daarnaast beschikt hij over alle nieuwe opties (lees: processing) en dat is een duidelijk voordeel t.o.v. de Arcam. Vraag maar eens aan Blueyes hoe vervelend het is om je BD speler als decoder te gebruiken, hij is hier volgens mij nogsteeds niet over te spreken. Al met al dus denk ik wel een goede optie, zeker voor het geld!

Robbert54

hey!!

nog bedankt voor de informatie. zoals ik al zei heb ik ze een mail gestuurd dus ben benieuwd wat ze zeggen, maar dan moet ik nog eerst weten waar ie staat. het is wel een ongelofelijk beest zeg. als ik die specs zo zie, daar moet ik toch wel weer 7 jaar mee vooruit kunnen, maar goed eerst maar eens beluisteren, wil geen overhaastige beslissingen maken ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Beluisteren zal denk ik geen probleem zijn. Wat levering betreft heb ik prima ervaringen. Ging netjes, snel en zorgvuldig (is toen gratis verzonden). Het is dat ik nu even andere prioriteiten heb, anders zou ik bijna zelf in de verleiding komen :P

denoontje

mooie reciever, heb 'm zelf destijds niet genomen wegens al die extra zaken die ik niet gebruik, maar ik heb 'm ook nieuw gekocht.
Vond het 'het extra geldvoor mij niet waard (zeker niet naar die verdomde hoge afschijving op mijn 3802 en dvd2900)...

Maar als ie nu voor een mooe prijs staat...go


Wil je echt perfect stereo, dan zul je toch ech een stereoversterker moeten nemen vind ik.
Je kunt dit altijd nog doen door deze op de pre outs te zetten van een avr.
Heb met een primare i30 gespeeld op de 3802 en dit was toch wel een mega verschil

Maar check nu eerst stereo  van die denon avr maar eens....


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: JCL op november  9, 2009, 21:44:55
B&W is dol op stroom en dat zit met de 4308 wel goed.

Jij geeft je speakers stroom?  :D Knettert lekker zeker  :tongue2:

Robbert54

Citaat van: Nooff op november  9, 2009, 23:49:19
Jij geeft je speakers stroom?  :D Knettert lekker zeker  :tongue2:
;D

hoe denk jij dat de CA zich verhoudt tot de Denon?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 10, 2009, 00:04:59
;D

hoe denk jij dat de CA zich verhoudt tot de Denon?
Ik denk dat de CA toch een stapje hoger is met stereo en dat ze wat betreft Surround aan elkaar gewaagd zijn. Overigens maken beide apparaten elkaar niet zoveel denk ik gezien de scores:


Cambridge Audio Azur 640R: (zonder HD-audio)
,,sehr gut" (Spitzenklasse; 89 Punkte)

Denon AVR-4308:
,,überragend" (High-End-Klasse; 93 Punkte) Preis/Leistung: "sehr gut" (met HD-audio)

Vergeet niet dat de Denon een adviesprijs heeft van € 2699,- en de Cambridge "slechts" € 1499,-.

Ik denk heel eerlijk gezegd dat de Cambridge 650R de Denon 4308 wel voorbij gaat, maar daarentegen heeft de Denon wel een schitterend design. Toch zou ik zelf voor de Cambridge gaan vanwege zijn erg goed uitgedachte opbouw en vanwege de BD650 blu-ray speler die gewoon heel mooi matched en gelijk een universal disc player is.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo