Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 27, 2013, 19:38:57
Ik heb de kleinste genomen, alle data staat toch op de NAS. Hier komen alleen het OS op en de apps.

Goed bezig Eddy  :headbanging:
Ik heb exact dezelfde configuratie als dat jij het nu gaat doen  ;)

Ben benieuwd naar je komende bevindingen....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Exxar

TRIM niet vergeten inschakelen. Mijn vriendin heeft daar een of ander tooltje voor gedownload.

Eddye

Citaat van: Exxar op december 27, 2013, 19:45:26
TRIM niet vergeten inschakelen. Mijn vriendin heeft daar een of ander tooltje voor gedownload.
TRIMenabler :D
Had ik gelezen, dan gaat de SSD langer mee, geloof ik.

Citaat van: YamahaRXV op december 27, 2013, 19:43:32
Goed bezig Eddy  :headbanging:
Ik heb exact dezelfde configuratie als dat jij het nu gaat doen  ;)

Ben benieuwd naar je komende bevindingen....
Thanks. Ik heb al jaren geen computer meer open gehad. Ach net fietsen, toch?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Exxar

Inderdaad, trimenabler. Mijn vriendin heeft ook een 840EVO en is daar heel tevreden mee (in MBP Quadcore i7).

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 27, 2013, 19:47:23
Thanks. Ik heb al jaren geen computer meer open gehad. Ach net fietsen, toch?

Goed geconcentreerd en in alle rust werken als je aan het klusje gaat beginnen, dan moet het goed komen  ;D
Alle gekheid daar buiten gelaten; het is wel een werkje waarbij je voorzichtig om moet gaan met de (dunne) bedrading en connectoren van de wifi antenne.
Je zou niet de eerste (en ook niet de laatste) zijn die een stukje bedrading of een (tere) connector kapot zou kunnen trekken  ;)

De interne ventilator hoef je overigens niet persé te demonteren om de SSD te kunnen monteren, maar dat wist je waarschijnlijk al...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

weust

Waarom een SSD voor je OS en apps, als het belangrijkste is de data die op de NAS staat?
De Mac Mini zet je toch nooit uit, althans, ik niet.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op december 27, 2013, 20:37:40
Goed geconcentreerd en in alle rust werken als je aan het klusje gaat beginnen, dan moet het goed komen  ;D
Alle gekheid daar buiten gelaten; het is wel een werkje waarbij je voorzichtig om moet gaan met de (dunne) bedrading en connectoren van de wifi antenne.
Je zou niet de eerste (en ook niet de laatste) zijn die een stukje bedrading of een (tere) connector kapot zou kunnen trekken  ;)

De interne ventilator hoef je overigens niet persé te demonteren om de SSD te kunnen monteren, maar dat wist je waarschijnlijk al...
Ik had wel gelezen dat de wifi antenne er niet uit hoeft, de fan wel, anyway het is toch te laat :)
Ben al klaar en OSX is alweer aan het installeren vanaf de USB drive.

Citaat van: weust op december 27, 2013, 20:38:51
Waarom een SSD voor je OS en apps, als het belangrijkste is de data die op de NAS staat?
De Mac Mini zet je toch nooit uit, althans, ik niet.
Een SSD is zuiniger, het schijnt de voeding minder te belasten wat de muziek kwaliteit ten goede komt. En ik zet de macmini vaak uit, dus zal sneller opstarten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Mooie upgrade Eddy!
Zou ik voor mijn laptop ook nog eens moeten doen, maar ik, lui als ik ben, stel dat graag uit :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op december 27, 2013, 21:19:21
Mooie upgrade Eddy!
Zou ik voor mijn laptop ook nog eens moeten doen, maar ik, lui als ik ben, stel dat graag uit :D
Voor een laptop is het toch alleen oude eruit, nieuwe erin? Of moeten die tegenwoordig ook helemaal open?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Weer een mooie, weloverwogen upgrade Eddy.
Ben benieuwd naar jouw eerste bevindingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

De backup is nu aan het terugzetten, dus ik weet snel wat  :colgate:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

En draaien..  :pompom:
Even Trimenabler gedownload en aangezet.
Toen verplicht opnieuw opstarten en even verbaasd kijken naar de snelheid van opstarten. Wow, wat snel.

Kwa geluid? Ik denk dat het ietsje beter is, maar of dat objectief is, vraag ik me af. ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

#287
Citaat van: Eddye op december 27, 2013, 22:04:55
En draaien..  :pompom:
Even Trimenabler gedownload en aangezet.
Toen verplicht opnieuw opstarten en even verbaasd kijken naar de snelheid van opstarten. Wow, wat snel.

Kwa geluid? Ik denk dat het ietsje beter is, maar of dat objectief is, vraag ik me af. ;)

Heb je vlot gedaan  :thumbs-up:
Dat supersnelle opstarten is wel indrukwekkend te noemen hé  ;D

De SSD consumeert trouwens ook een stukje minder stroom, genereert minder warmte en geeft geen trillingen/vibraties meer t.o.v. de HDD dus sowieso twee voordelen die klankmatig in het voordeel moeten werken  ;)
Hoe groot is trouwens je RAM geheugen in de MM Eddy ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op december 27, 2013, 22:56:04
Heb je vlot gedaan  :thumbs-up:
Dat supersnelle opstarten is wel indrukwekkend te noemen hé  ;D

De SSD consumeert trouwens ook een stukje minder stroom, genereert minder warmte en geeft geen trillingen/vibraties meer t.o.v. de HDD dus sowieso twee voordelen die klankmatig in het voordeel moeten werken  ;)
Hoe groot is trouwens je RAM geheugen in de MM Eddy ?
Was ook eigenlijk heel goed te doen. Wel goed uitkijken met die minuscule stekkertjes die erin zitten. Op internet staan veel goede filmpjes en walkthroughs, dat helpt ook.

Er zit nu nog de standaard 4GB in, maar dat wordt eerdaags ook uitgebreid. Ik liep eigenlijk volkomen onverwacht tegen de SSD aan bij de Mediamarkt. De SSD kost daar 83,99 wat een hele mooie prijs is.


Citaat van: twani op december 27, 2013, 23:17:58
MM rules :pompom:

:colgate: :headbanging: :music:

Paar foto's:















Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Oh, dat kan ík zelfs! ;D

Zo'n Mac Mini wordt steeds aantrekkelijker moet ik zeggen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op december 28, 2013, 10:23:57
Oh, dat kan ík zelfs! ;D

Zo'n Mac Mini wordt steeds aantrekkelijker moet ik zeggen...
Tuurlijk kan jij dat oo................... Misschien is het voor jou beter het te laten doen :D

Ik vind het een ideale manier van streamen. Je bent niet gebonden aan een bepaald formaat of protocol of wat dan ook. Alles is in te stellen en het voornaamste is dat het heel erg goed klinkt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op december 28, 2013, 10:27:15
Tuurlijk kan jij dat oo................... Misschien is het voor jou beter het te laten doen :D

Ik vind het een ideale manier van streamen. Je bent niet gebonden aan een bepaald formaat of protocol of wat dan ook. Alles is in te stellen en het voornaamste is dat het heel erg goed klinkt.
Dat idee heb ik dus ook. De NAS ga ik binnenkort installeren en dan is zo'n MM wel een mooie toevoeging.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Mocht mijn SBT een keer sneuvelen ga ik mij ook eens verdiepen in een MM.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Eddye op december 28, 2013, 10:27:15
Tuurlijk kan jij dat oo................... Misschien is het voor jou beter het te laten doen :D

Ik vind het een ideale manier van streamen. Je bent niet gebonden aan een bepaald formaat of protocol of wat dan ook. Alles is in te stellen en het voornaamste is dat het heel erg goed klinkt.

Maar Flac moet omgezet worden en je moet i-Tunes gebruiken neem ik aan?  Dan is het 2 maal een no-go voor mij iig.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op december 28, 2013, 10:42:35
Maar Flac moet omgezet worden en je moet i-Tunes gebruiken neem ik aan?  Dan is het 2 maal een no-go voor mij iig.  :D
op beide vragen, nee...
Je hoeft FLAC niet om te zetten en iTunes hoef je ook niet te gebruiken. Er zijn allang alternatieven.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Oke, nou ja het blijft voor mij geen optie. Makkelijker dan ik het nu heb kan ik me niet voorstellen en de digitale output tov de SBT zal ook niet hoorbaar beter zijn. Die 'andere' server optie's heb ik onlangs wat verkent toen ik hier een Linn had staan en dat was zacht uitgedrukt geen succes. Ondersteund de MM ook de LMS?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op december 28, 2013, 10:49:34
Oke, nou ja het blijft voor mij geen optie. Makkelijker dan ik het nu heb kan ik me niet voorstellen en de digitale output tov de SBT zal ook niet hoorbaar beter zijn. Die 'andere' server optie's heb ik onlangs wat verkent toen ik hier een Linn had staan en dat was zacht uitgedrukt geen succes. Ondersteund de MM ook de LMS?
wat bedoel je precies met ondersteuning van LMS?
Er is een LMS app voor OSX, dus ja.

Al mijn muziek staat op mijn NAS. iTunes gebruik ik alleen als bibliotheek, dus die bibliotheek wijst naar de muziek op de NAS. Voor het afspelen gebruik ik Audirvana, welke ook met FLAC files kan omgaan. Dat Audirvana wordt gebruikt is eigenlijk geheel transparant. De bediening gebeurt op de iPad via de remote app. Wat mij betreft niet moeilijker dan de Sueezebox oplossing die ik eerst had.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 28, 2013, 08:15:35
Was ook eigenlijk heel goed te doen. Wel goed uitkijken met die minuscule stekkertjes die erin zitten. Op internet staan veel goede filmpjes en walkthroughs, dat helpt ook.

Er zit nu nog de standaard 4GB in, maar dat wordt eerdaags ook uitgebreid. Ik liep eigenlijk volkomen onverwacht tegen de SSD aan bij de Mediamarkt. De SSD kost daar 83,99 wat een hele mooie prijs is.


:colgate: :headbanging: :music:

Paar foto's:

















Mooi zo ook met die gedetailleerde foto,s ,netjes gedaan hoor  :clapping: :headbanging:
Het is even een secuur werkje, maar de tijd en de kosten dubbel en dwars waard hoor.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8