HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GTDesign

#100
Het is een zg Mirrorpoint. Als je er in spiegel in zou plaatsen kun je vanaf de luisterpositie de speakers zien.

Rappie

Dat mirrorpoint is dus alleen van toepassing voor de sweet spot (aangezien het niet zo breed is).  En tsja dat die vraag nog niet geweest was kwam omdat iedereen het wel snapte op Fransvis na ;)
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

#102
Citaat van: Rappie op januari 20, 2005, 21:01:34
Dat mirrorpoint is dus alleen van toepassing voor de sweet spot (aangezien het niet zo breed is).  En tsja dat die vraag nog niet geweest was kwam omdat iedereen het wel snapte op Fransvis na ;)

Al die 8439 leden snapte dat op Fransvis na ?  ???

Robbo

Citaat van: GTDesign op januari 20, 2005, 20:49:45
Nee ik had geen hout over, echter het moet wel een stevig geheel worden en zoals Sjors al aangeeft: geen trillingen.
De maximale afstand tussen de tengels is 40 cm. Dit om doorhangen van het plafond te voorkomen.

Hoe maak je de verbindingen eigenlijk?

Citaat
Ik had eigenlijk wel een vraag verwacht waar het gat in het plafond voor dient. ;)

Hoe ga je dit mirrorpoint opvullen ?

GTDesign

#104
De Verbindingen worden gemaakt met houtschroeven. Echter waar de barco komt te hangen is ook tevens gebruik gemaakt van construktie lijm.

Het mirrorpoint wordt opgevuld met isofix of een gelijkwaardig materiaal.

Rappie

Citaat van: Fransvis op januari 20, 2005, 21:03:56
Al die 8439 leden snapte dat op Fransvis na ?  ???
Grapje hè ;) Zoveel mensen komen er trouwens niet in de private HT sectie .... dat lijkt steeds meer een klein groepje vaste bezoekers te worden ...
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Citaat van: Rappie op januari 20, 2005, 21:47:19
Grapje hè ;) Zoveel mensen komen er trouwens niet in de private HT sectie .... dat lijkt steeds meer een klein groepje vaste bezoekers te worden ...

Ik plaag ook maar...maar ik wist het echt niet....zo'n die hard ben ik nou ook weer niet...moet nog veel leren....

Sjors


Gordon

Maakt niet uit Frans, ik wist het ook niet. En ik begrijp de nut niet, een spiegel boven je hoofd om naar je speakers te kijken? Waar staan die dingen dan als je ze niet gewoon kan zien? Of zijn het voor de Rears?
I now live in Bali...

patrick_vdb

Hi Gordon,

LOL ;D Eerlijk gezegt weet ik niet of je jouw opmerking nu serieus meent of niet..maar goed, een mirror-point is die plek op de muur waar je, op de luisterplek, last hebt van reflecties van de luidspreker. Het directe en indirecte (van de reflectie) geluid zorgt voor een versmeerd, gekleurd geluidsbeeld en door het aanbrengen van dempingsmateriaal op dergelijke punten voorkom je dit.

In het akoestiek-gedeelte van het forum staan leuke topics over dit onderwerp. Aangezien je zelf ook met de realisatie van een HT bezig bent wellicht eens leuk voor je om daar wat te gaan neuzen. Je doet er vast goede ideeen op.

mvrg

Patrick

OscarTango

Hehe....Gordon denkt in ieder geval in't Engels. Hij heeft het gewoon letterlijk vertaald.... ;D Maar de uitleg staat hier al boven....
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Don_Paul

Ah, op die laatste foto zie ik nu dat die 'kruizen' geen hele balken zijn maar gewoon latjes! Ik dacht al dat die GT een beetje overdreven stevig aan het bouwen was...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

GTDesign

Veel tijd ging er deze dagen zitten in het leiding werk, maar zo krijgt dit HT dan ook zijn eigen groepenkast. Audio, Beeld, verlichting en airco krijgen zo elk hun aparte groep.

GTDesign

#113
Vandaag uitgemeten, er gaat in totaal z'n kleine 60 m kimber 8TC en 60 m 4TC in verwerkt worden. Elke speaker wordt dan wel bi-wired aangestuurd.

OscarTango

mooimooimooi... je werkt wel opgeruimd,zeg....lijk wel of je iedere dag aan't stofzuigen bent daar. ;D

effe een vraagje over het gyproc gebeuren...is er een speciale reden waarom je met vurenhout werkt, en niet met die metalen profielen die door gyprco zelf geleverd worden ? Bij wordt binnenkort een kamer "afgezet" met gyproc, en volgens mij gebruiken ze hier ( in B ) allemaal van die metalen profielen... Als je dat hout nu hebt vanwege een specifieke HT-reden, dan kan ik daar rekening mee houden.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

blue-eyes

Ik vraag me alleen af of de toekomstig luisteraar wel weet wat hij aan bekabeling erin laat "zetten"? 60 meter kimber, dubbel uitgevoerd. Hij vind hij dat klinken?

Is dat op jouw advies of op zijn verzoek, etc. Ik ben daar wel benieuwd naar. Niet alleen voor deze kimber, maar ook in het algemeen hoe je dat doet.

En de laatste vraag, is de bekabeling makkelijk te vervangen? Hou je daar rekening mee?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

KeesN

De toekomstige gebruiker (ikzelf dus) vindt dubbele Kimber erg goed klinken !  :D
Ik heb deze setup met 8TC en 4TC in bi-wire al enkele jaren draaien, en vind het nog steeds grote klasse. Een deel van mijn kabels kan ik hergebruiken, maar door de grotere ruimte zal er een deel nieuw bij moeten  (en wat is die kabel duur geworden in enkele jaren tijd :(  )

R

Kees welkom op het forum. We leven allemaal met je mee op weg naar weer een prachtig HT. Ik weet het zeker.

GTDesign

#118
Citaat van: OscarTango op januari 26, 2005, 22:17:44
mooimooimooi... je werkt wel opgeruimd,zeg....lijk wel of je iedere dag aan't stofzuigen bent daar. ;D

effe een vraagje over het gyproc gebeuren...is er een speciale reden waarom je met vurenhout werkt, en niet met die metalen profielen die door gyprco zelf geleverd worden ? Bij wordt binnenkort een kamer "afgezet" met gyproc, en volgens mij gebruiken ze hier ( in B ) allemaal van die metalen profielen... Als je dat hout nu hebt vanwege een specifieke HT-reden, dan kan ik daar rekening mee houden.

Ik heb niet echt een reden voor gebruik te maken van een houten constructie, echter persoonlijk vindt ik hout wat makelijker te verwerken en vooral wat degelijker en steviger. Met name het gedeelte waar zometeen de Barco van 67 Kg komt te hangen. Dit is moeilijker te realiseren met een blikken U profieltje bij een overspanning van ruim 2 meter.

blackball147

Citaat van: GTDesign op januari 27, 2005, 00:41:38
Ik heb niet echt een reden voor gebruik te maken van een houten constructie, echter persoonlijk vindt ik hout wat makelijker te verwerken en vooral wat degelijker en steviger. Met name het gedeelte waar zometeen de Barco van 67 Kg komt te hangen. Dit is moeilijker te realiseren met een blikken U profieltje bij een overspanning van ruim 2 meter.

het is idd zo dat de 'blikken' constructie, zeker de hangende voor plafond, bij grotere overspanningen mss niet stevig genoeg is. daarom voorziet gyproc zelf speciale ophangbeugels die je kunt bevestigen aan de originele betonnen of houten plafond, en vastklikt op de profielen. heb zo al overspanningen gemaakt van 4*7m zonder problemen. eens het basis frame hangt is het gewoon een kwestie van vastklikken met speciale clips.

voor het plaatsen van vrijstaande muren werkt stud eveneens perfect, het geeft mss de indruk van minder stevig te zijn dan hout, maar in werkelijkheid valt het reuze mee. moet wel zeggen dat ik altijd bij een vrijstaande muur een dubbele beplating voorzie aan beide zijden wat dan weer zowel een verstevigende als isolerende functie heeft.

bovendien vind ik stud veel sneller werken dan hout. om de profielen te bewerken heb je enkel een blikschaar nodig, even wennen in het begin om mee te werken, maar eens je de knepen te pakken hebt, gaat het snel en goed. wanneer blijkt dat je ergens verkeerd bent, klikt het heel makkelijk los en kun je het zonder problemen verplaatsen en opnieuw vastzetten indien nodig. bovendien is de wandstud voorzien van gaten waar je makkelijk allerlei kabels door kunt trekken voor electra ed.

en nee, ik heb geen aandelen van gyproc of iets dergelijk  ;D

ik ben nu net bezig mijn tweede huis aan het verbouwen, en kan niet anders dan lof afsteken over het gebruiken van gyproc. echt een schitterende uitvinding.

blue-eyes

Citaat van: KeesN op januari 26, 2005, 23:09:38
De toekomstige gebruiker (ikzelf dus) vindt dubbele Kimber erg goed klinken !  :D
Ik heb deze setup met 8TC en 4TC in bi-wire al enkele jaren draaien, en vind het nog steeds grote klasse. Een deel van mijn kabels kan ik hergebruiken, maar door de grotere ruimte zal er een deel nieuw bij moeten  (en wat is die kabel duur geworden in enkele jaren tijd :(  )

Welkom hier en op voorhand veel plezier met je HT.

Antwoord is duidelijk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GTDesign

#121
Aan deze 4 draadstangen van M12 wordt de Barco G808s opgehangen. Het ophangsysteem is is zo geconstrueerd, dat het geheel naar voren en achteren kan schuiven voor de perfecte afstelling. Een dikke afgeschermde voedingskabel loopt rechtstreeks naar de aparte groepenkast voor het HT.
De 808 wordt dus echt helemaal op een aparte groep aangesloten.

GTDesign

#122
Middels is er ook 60 meter kimberkabel verwerkt.

Fransvis

Zo...dat gaat rap zeg. Ziet er zeer profi uit.  ;)

GTDesign

#124
In de sleuven wordt indirecte verlichting in gezet