Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mack

 #$@#$%# schrik om half 2 wakker een seconde later besef ik dat het de deur bel is geweest.
Twijfel nog even of ik ga kijken, toch maar doen blijkt er een sprinter voor de deur te staan.

Mijn XPA-5 is geariveerd  ;D

Alleen van de week weinig tijd ivm met de nachtdienst en het weekend zit ook al vol.
Nu nog gaatje vinden om hem aan te sluiten.

Nooff

Citaat van: mack op januari 26, 2010, 21:08:16
#$@#$%# schrik om half 2 wakker een seconde later besef ik dat het de deur bel is geweest.
Twijfel nog even of ik ga kijken, toch maar doen blijkt er een sprinter voor de deur te staan.

Mijn XPA-5 is geariveerd  ;D

Alleen van de week weinig tijd ivm met de nachtdienst en het weekend zit ook al vol.
Nu nog gaatje vinden om hem aan te sluiten.
het stopcontact heeft twee gaatjes, kan je hem mooi op aansluiten  :D

Gefeliciteerd met de aanwinst  :pompom:

mack

Citaat van: Nooff op januari 26, 2010, 21:22:58
het stopcontact heeft twee gaatjes, kan je hem mooi op aansluiten  :D

Gefeliciteerd met de aanwinst  :pompom:

Bedankt.

Vannacht of morgen stuur ik nog een mail ivm met de powerbuy.
Ga mij nu weer klaar maken voor een nachtje niet slapen.

Nooff

Citaat van: mack op januari 26, 2010, 21:33:37
Bedankt.

Vannacht of morgen stuur ik nog een mail ivm met de powerbuy.
Ga mij nu weer klaar maken voor een nachtje niet slapen.
Prima, ik zie je PM wel tegemoet  :smile:

Werkse!

daxie

mijn xpa5 staat ook thuis te wachten tot ik terug ben van buitenland...

vanzomereng

Vraag me wel eens af, hoeveel leden overstag gaan tot het kopen van Emotiva
op basis van alleen het imposante uiterlijk en geweligde foto,s van het binnenwerk.

Wat niet wegneemt dat Emotiva best wel veel value for money kan zijn.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

daxie

Citaat van: VANZOMERENG op januari 27, 2010, 12:27:36
Vraag me wel eens af, hoeveel leden overstag gaan tot het kopen van Emotiva
op basis van alleen het imposante uiterlijk en geweligde foto,s van het binnenwerk.

en op heel wat internetervaringen en gezond verstand...

James T. Kirk©

Voorlopig heb ik nog niks nodig, maar een mooie uitgebreide 5.1 control unit met vooral zeer goede hdmi DACs met erge lage jitter en een krachtige en uitgebreide 5.1. power bak, zouden in de toekomst heel wel Emotiva kunnen worden. Maar heb me voorlopig nog niet ingelezen, hoewel value for money natuurlijk iedereen moet aanspreken. Ik had al wel gekeken naar de cd speler ERC-1 maar vrees, dat het ondanks de indrukwekkende opbouw nog niet kan concurreren met mijn Onkyo Integra DX 706 qua diepte en resolutie, hoewel ik dat wel gehoopt had. Deze zomer ga ik namelijk weer op familiebezoek en zit te twijfelen of ik een ERC -1 mee zal nemen, voor zo'n belachelijk lage prijs. Maar ja. om zo te gaan slepen met iets wat je misschien toch weer gaat verkopen  :-\
take care,
____________________________Jim©

Nooff

Citaat van: James T. Kirk© op januari 27, 2010, 13:18:53
Voorlopig heb ik nog niks nodig, maar een mooie uitgebreide 5.1 control unit met vooral zeer goede hdmi DACs met erge lage jitter en een krachtige en uitgebreide 5.1. power bak, zouden in de toekomst heel wel Emotiva kunnen worden. Maar heb me voorlopig nog niet ingelezen, hoewel value for money natuurlijk iedereen moet aanspreken. Ik had al wel gekeken naar de cd speler ERC-1 maar vrees, dat het ondanks de indrukwekkende opbouw nog niet kan concurreren met mijn Onkyo Integra DX 706 qua diepte en resolutie, hoewel ik dat wel gehoopt had. Deze zomer ga ik namelijk weer op familiebezoek en zit te twijfelen of ik een ERC -1 mee zal nemen, voor zo'n belachelijk lage prijs. Maar ja. om zo te gaan slepen met iets wat je misschien toch weer gaat verkopen  :-\
Je kunt er ook één aanschaffen tegen de korting, en mocht hij je niet bevallen weer verkopen. Ik denk niet dat dat zo'n probleem moet zijn. Ik heb de ERC-1 gehoord, ik ben toch wel heel erg onder de indruk van die speler.

clockwork

Is er overigens al iemand met ervaring met de speakerkabels? Voor E 90 per set van 3 meter lijkt dat me ook helemaal niet zo verkeerd.

@jamesT: goede suggestie van Nooff. Ik denk dat je gezien alle fans op dit forum niet zoveel moeite zal hebben om die ERC weer kwijt te raken. Ik zou het zeker overwegen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Nog geen ervaring met de speakerkabel, maar deze schijnt (na gebruikerservaringen) best heel goed te presteren. Ik ga ze in ieder geval aanschaffen, ik wil in principe alle bekabeling ook bij Emotiva houden om een zo neutraal mogelijk geluid te behouden.

Arcenon

#536
Heel mooi spul van Emotiva, ik zou het achter mekaar kopen alleen wordt het wel een hele dure aangelegenheid voor mij. Ik was geinteresseerd in de XPA-3 alleen de verzendskosten/btw gedoe maken het zo duur dat het me niet echt meer rendabel lijkt. Mocht iemand zijn Emotiva eindversterker ontvangen en toch nog willen upgraden oid, stuur mij dan maar een PM :P.


/EDIT wacht eens even. Zou iemand voor mij kunnen uitrekenen hoeveel een XPA-3 tot aan de deur zal kosten?? Ik heb telkens op de xpa-5 gelet en dat waren hoge prijzen, wellicht dat het met de xpa-3 mogelijk is.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Nooff

Citaat van: Arcenon op januari 27, 2010, 13:39:03
Heel mooi spul van Emotiva, ik zou het achter mekaar kopen alleen wordt het wel een hele dure aangelegenheid voor mij. Ik was geinteresseerd in de XPA-3 alleen de verzendskosten/btw gedoe maken het zo duur dat het me niet echt meer rendabel lijkt. Mocht iemand zijn Emotiva eindversterker ontvangen en toch nog willen upgraden oid, stuur mij dan maar een PM :P.


/EDIT wacht eens even. Zou iemand voor mij kunnen uitrekenen hoeveel een XPA-3 tot aan de deur zal kosten?? Ik heb telkens op de xpa-5 gelet en dat waren hoge prijzen, wellicht dat het met de xpa-3 mogelijk is.
Op welke manier zou het niet rendabel zijn? Je koopt voor zeer lage prijzen apparatuur wat door de "grotere" merken gewoon voor € 2500,- of meer op de markt verschijnt. Het is erg veel value voor money, dus zulke hoge prijzen zijn het niet. Dat het nu niet binnen je budget past zou een betere verklaring zijn in dit geval  ;)

Maar je moet rekenen dat de XPA-3 je € 500 gaat kosten (dit betaal je aan Emotiva) en vervolgens ontvang je waarschijnlijk een maand later een factuur van om en nabij de € 130,- voor de inklaring.

Arcenon

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 13:44:40
Op welke manier zou het niet rendabel zijn? Je koopt voor zeer lage prijzen apparatuur wat door de "grotere" merken gewoon voor € 2500,- of meer op de markt verschijnt. Het is erg veel value voor money, dus zulke hoge prijzen zijn het niet. Dat het nu niet binnen je budget past zou een betere verklaring zijn in dit geval  ;)

Maar je moet rekenen dat de XPA-3 je € 500 gaat kosten (dit betaal je aan Emotiva) en vervolgens ontvang je waarschijnlijk een maand later een factuur van om en nabij de € 130,- voor de inklaring.

Ai ai ai het is moeilijk. Hoe lang zal het ongeveer duren tot het boeltje bij je thuis staat als er vanavond wordt besteld?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Nooff

Je krijgt van Emotiva een mailtje. Waarschijnlijk deze week, dus als je vlug betaalt dan heb je de XPA-3 in principe volgende week wel thuis gok ik. Verzending is zo'n 4 werkdagen, en de XPA-3 is op voorraad.

Arcenon

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 13:48:04
Je krijgt van Emotiva een mailtje. Waarschijnlijk deze week, dus als je vlug betaalt dan heb je de XPA-3 in principe volgende week wel thuis gok ik. Verzending is zo'n 4 werkdagen, en de XPA-3 is op voorraad.

Hmm, en qua betaling? Ik heb geen credit card en dus alleen internet bankieren/paypal.



/Edit ik zie trouwens dat ik in het verkeerde topic post maarja.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Nooff

#541
Citaat van: Arcenon op januari 27, 2010, 13:52:57
Hmm, en qua betaling? Ik heb geen credit card en dus alleen internet bankieren/paypal.



/Edit ik zie trouwens dat ik in het verkeerde topic post maarja.
Maakt niet zoveel uit, dit topic gaat net zo goed over Emotiva.

Je krijgt een email van Emotiva met daarin het bedrag in dollars. Je mag dan bepalen of je het wilt of niet en je moet aangeven hoe je wilt betalen. Paypal of bankoverschrijving. Een bankoverschrijving kan tot 4 werkdagen duren, maar is meestal 1 of 2 werkdagen. Als je je rekeningnummer gekoppeld hebt aan Paypal dan betaal je direct en kunnen ze dus ook sneller verzenden.

clockwork

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 13:37:31
Nog geen ervaring met de speakerkabel, maar deze schijnt (na gebruikerservaringen) best heel goed te presteren. Ik ga ze in ieder geval aanschaffen, ik wil in principe alle bekabeling ook bij Emotiva houden om een zo neutraal mogelijk geluid te behouden.

Dat plan had ik ook, maar ik moet nog even kijken of ik het nu nog doe of bij mijn volgende bestelling. Even in de geldsok kijken.  :hmmm:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rbormans

#543
Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 13:44:40
Op welke manier zou het niet rendabel zijn? Je koopt voor zeer lage prijzen apparatuur wat door de "grotere" merken gewoon voor Eur 2500,- of meer op de markt verschijnt.
Zijn er mensen hier op het forum die nu al effectief een apparaat in bezit hebben en een 1 op 1 vergelijk kunnen maken met een "groter merk van >2500 Eur".


Nooff

Citaat van: Raf (B) op januari 27, 2010, 14:52:48
Zijn er mensen hier op het forum die nu al effectief een apparaat in bezit hebben en een 1 op 1 vergelijk kunnen maken met een "groter merk van >2500 Eur".


Hoeft niet per se, Emotiva is een OEM van onder andere Sherbourn die een UMC-1 in een ander jasje verkoopt voor $3300, daar ligt de link.

James T. Kirk©

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 13:27:10
Je kunt er ook één aanschaffen tegen de korting, en mocht hij je niet bevallen weer verkopen. Ik denk niet dat dat zo'n probleem moet zijn. Ik heb de ERC-1 gehoord, ik ben toch wel heel erg onder de indruk van die speler.

Welke korting doel je op? Ik bestel 'm en laat hem dan bij familie in de USA bezorgen. Dan ben ik $ 417.00 kwijt, zo'n € 290 en die kan ik volgens mij importvrij meenemen, of moet ik nog wel BTW betalen?
take care,
____________________________Jim©

rbormans

Citaat van: Nooff op januari 27, 2010, 15:03:26
Hoeft niet per se, Emotiva is een OEM van onder andere Sherbourn die een UMC-1 in een ander jasje verkoopt voor $3300, daar ligt de link.
Maar zegt dat iets over Emotiva of over Sherbourn ?

Ik was eerder op zoek naar een concreet vergelijk met een pre die hier wat couranter is, zoals bvb een Marantz AV8003, vandaar mijn vraag hier.
Misschien heb ik het ook gewoon gemist ergens in de 22 pagina's ;)


rbormans

Citaat van: James T. Kirk© op januari 27, 2010, 15:24:39
Welke korting doel je op? Ik bestel 'm en laat hem dan bij familie in de USA bezorgen. Dan ben ik $ 417.00 kwijt, zo'n € 290 en die kan ik volgens mij importvrij meenemen, of moet ik nog wel BTW betalen?
Kan me niet voorstellen dat je met dergelijk apparaat door de douane wandelt en geen invoerheffing mag betalen.

James T. Kirk©

Citaat van: Raf (B) op januari 27, 2010, 15:33:13
Kan me niet voorstellen dat je met dergelijk apparaat door de douane wandelt en geen invoerheffing mag betalen.

Jawel, je mag goederen tot een waarde van € 430,00 importvrij meenemen: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html Mijn vraag is moet ik nog wel omzetbelasting betalen?
take care,
____________________________Jim©

rbormans

Citaat van: James T. Kirk© op januari 27, 2010, 15:44:52
Jawel, je mag goederen tot een waarde van € 430,00 importvrij meenemen: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html Mijn vraag is moet ik nog wel omzetbelasting betalen?
He, dat wist ik niet.
Volgens de tekst lijkt het dat je geen enkele som moet betalen (geen invoerrechten noch omzetbelasting)