hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

dre73

Even je weerstanden bakken. :D

Ik moet ook maar eens aan de gang met de C30.
Het lijkt me een prima driver.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op oktober  2, 2016, 10:33:14
Even je weerstanden bakken. :D

Ik moet ook maar eens aan de gang met de C30.
Het lijkt me een prima driver.
Haha, ja ik wist dat ook niet van dat verlopen toen ik ze bestelde, dus ik ga het bakken en sealen denk ik wel doen, just in case  ;)

Ja is zeker een hele mooi driver, echt heel mooi schoon hoog  :worship:

hifiman

#9827
En mijn volgende projectje: de akoustiek aanpakken  :o

Ik heb wat bass traps en absorptie panelen besteld op ebay om eens wat mee te experimenteren. Ben ook nog op zoek naar diffuser panelen maar denk dat ik die zelf van hout ga maken: goedkoper en ik vind hout mooier om te zien  :thumbs-up:

Anyway, to be continued  ;)

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

hifiman

Citaat van: mr.crash op oktober  2, 2016, 15:50:33
Je zit ook nooit stil he !!! ;D
alleen als ik spullen aan het bestellen ben achter de computer  ;)

Thanatos

Leuk om te zien dat het project geslaagd lijkt  :thumbs-up:

Had je geen problemen met monteren verder ?

hifiman

Citaat van: Thanatos op oktober  2, 2016, 15:56:25
Leuk om te zien dat het project geslaagd lijkt  :thumbs-up:

Had je geen problemen met monteren verder ?
Ja geslaagd is het absoluut!  :pompom: Wat het monteren betreft, ze zitten nu met 2 parkers vast in het hout, dus nee geen probleem maar ook niet de allermooiste oplossing.

dre73

Citaat van: Audioloog op oktober  2, 2016, 13:03:01
Haha, ja ik wist dat ook niet van dat verlopen toen ik ze bestelde, dus ik ga het bakken en sealen denk ik wel doen, just in case  ;)

Ja is zeker een hele mooi driver, echt heel mooi schoon hoog  :worship:

Ze liggen al een tijdje op de plank.... :-[

Even sealen lijkt me een prima plan!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

kermit

#9833
Goed bezig man. Ben benieuwd. Denk dat je het gaat merken als je de panelen goed plaatst.

Siddartha

Dit ga ik even volgen. De akoestiek in mijn studio moet ik ook aanpakken als deze klaar is.
Op eBay besteld ivm prijs?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman

Citaat van: BuSpu op oktober  1, 2016, 21:09:01
Wat is de cross-over frequentie?
Als het goed is ergens rond de 1700 Hz, kan dat echter op internet nergens terug vinden.

hifiman

Citaat van: dre73 op oktober  2, 2016, 19:26:04
Ze liggen al een tijdje op de plank.... :-[
O nou, dan zou ik ze zeker maar eens gaan beluisteren  ;D

hifiman

Citaat van: kermit op oktober  2, 2016, 20:10:18
Goed bezig man. Ben benieuwd. Denk dat je het gaat merken als je de panelen goed plaatst.
Hoe hebt jij dat destijds eigenlijk gemeten en berekend?  :devil: ;)

hifiman

Citaat van: Siddartha op oktober  3, 2016, 09:54:00
Dit ga ik even volgen. De akoestiek in mijn studio moet ik ook aanpakken als deze klaar is.
Op eBay besteld ivm prijs?
Ja op ebay i.v.m. prijs inderdaad. Het is gewoon even experimenteren, ik heb zelf weinig kennis van "akoustiek" en wil er vooralsnog ook niet teveel geld insteken. Dus verwacht op dit vlak geen heel professionele aanpak in dit topic, het wordt puur proberen en middels luisteren proefondervindelijk vaststellen wat werkt en wat niet.

Siddartha

Ok, ga ik daar ook eens kijken!
Maar wel leuk om te volgen en te kijken hoe je het uit probeert en vooral wat de resultaten zijn!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HTip

Citaat van: Audioloog op oktober  3, 2016, 10:39:29
Hoe hebt jij dat destijds eigenlijk gemeten en berekend?  :devil: ;)
Met Room EQ Wizard (REW) en een microfoon (bv. Umik-1) kun je RT-60 meten en eventueel de waterval. Geeft veel inzicht in je nagalmwaarden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op oktober  3, 2016, 12:07:22
Met Room EQ Wizard (REW) en een microfoon (bv. Umik-1) kun je RT-60 meten en eventueel de waterval. Geeft veel inzicht in je nagalmwaarden.
Dat zal ik eens doen inderdaad  :notify: Een goede meetmicrofoon heb ik al.


kermit

Citaat van: Audioloog op oktober  3, 2016, 10:39:29
Hoe hebt jij dat destijds eigenlijk gemeten en berekend?  :devil: ;)
Berekening heb ik niet kunnen doen wegens geen meet apparatuur. Plaatsing heb ik gedaan met een spiegel.

dre73

Citaat van: Audioloog op oktober  3, 2016, 10:38:48
O nou, dan zou ik ze zeker maar eens gaan beluisteren  ;D

Ach,een Mundorf AMT2510 is ook niet rot. :D

Er staat wel wat in de planning i.c.m. de Accuton c158 en 2 stuks Eton 8-800.
Maar dat kan nog wel even duren........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: kermit op oktober  3, 2016, 20:21:18
Berekening heb ik niet kunnen doen wegens geen meet apparatuur. Plaatsing heb ik gedaan met een spiegel.
:thumbs-up:

hifiman

Citaat van: dre73 op oktober  3, 2016, 20:38:09
Ach,een Mundorf AMT2510 is ook niet rot. :D

Er staat wel wat in de planning i.c.m. de Accuton c158 en 2 stuks Eton 8-800.
Maar dat kan nog wel even duren........
Ook lekker bezig dus, met plannen dan  ;D ;)

hifiman

#9846
Gisteren de Allen Bradley weerstanden binnengekregen. Helaas kreeg ik ipv 10R en 20R weerstanden 10R en 200R  :nopompom:

Los daarvan had ik aan de 20R toch niets gehad, ik wilde namelijk van 2x 20R 2W een 10R 4W maken, maar de weerstanden blijken fysiek te groot (diamater) om te passen op de plek waar ze moeten komen.

Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen dus ik overwoog om 1x 10R ipv de 2x 20R te gebruiken maar na 8 uur in de oven op 80 graden blijken alle 10 stuks 10R weerstanden 12R of zelfs nog iets hoger te zijn. Deze afwijking is te groot (en allemaal naar boven toe) en kan ik dus niks mee. Ik wilde ze eigenlijk gebruiken om met 3x 10R 2W een 3.3R 6W te maken, maar helaas dus.  :confused:

Kortom Allen Bradley gaat het niet worden.....  :(

Ik ga dit projectje nu eerst afronden met MOX weerstanden, vervangen door wat anders kan altijd nog  :thumbs-up:

RalphH

Even nieuwsgierig of je al iets met pro-coustix gedaan hebt en of je hier inderdaad mee aan de gang gaat.
Wil hier zelf ook nog eens wat met bass trapping doen en dit lijkt een mooie, betaalbare oplossing, maar persoonlijk zou ik erg huiverig zijn om iets van foam te bestellen. Staat doorgaans (ook voor het hoog overigens) niet echt bekend als heel effectief..
Ik heb wat naar metingen gezocht van de pro-coustix traps, maar kan niks vinden en ze geven zelf ook geen cijfers mbt demping op de verschillende frequenties.

Niet om je te ontmoedigen, maar wellicht goed om wat meer gegevens van het spul te achterhalen. Is niet heel duur spul, maar uiteindelijk toch zuur geld als het niet echt iets doet.
Nog zomaar een linkje  ;D

Maaaar, kan natuurlijk ook zomaar zijn dat it spul "the bomb" is en dan is het een mooi alternatief voor de veelal dure panelen van bijv. glasvezelplaat. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

hifiman

#9849
En zo ziet de Avatar eruit met Accuton tweeter  :wub:

Ik had gisteravond de parallel weerstand vervangen door een MOX, (er zat nog een draadgewonden in), maar ik vond het niet mooi klinken, de openheid en frisheid was verdwenen en het klonk saai. Ik hoorde al duidelijk verschil toen ik pas 1 speaker had gedaan. De weerstandswaarde was uiteraard hetzelfde dus het verschil zal hem wel in de inductie van de draadgewonden weerstand zitten dacht ik. Vervolgens dus de inductie van beiden gemeten met een LC meter en tot mijn verbazing was de waarde nagenoeg hetzelfde van beiden. Toch mijn gevoel gevolgd en de draadgewonden weerstand teruggezet. De serieweerstand was al een mox en dat heb ik zo gelaten, het klonk immers al prima de afgelopen weken :thumbs-up: Vervolgens de tweeters nu goed vast gezet met goede parkers en daarmee is dit projectje voor nu even ten einde.  :headbanging: