hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: RA SUBS op maart 18, 2015, 18:34:26
Heel fraai die sub dude,  maar denk er wel aan dat de output van het laag een behoorlijk stuk
Minder zal zijn.

Misschien de subwoofer Gain  iets verder open draaien op de subwoofer.

Wat betreft de ratel die je had, dat kan komen omdat de subwoofer niet 100% stabiel heeft gestaan op het laminaat.

Die verbetering heb je nu wel, ook zou de bas beter gedefinieerd  moeten klinken.
Het klinkt inderdaad gedefinieerder :-) Met de dB meter zie ik geen merkbaar verschil in output.
Het ratelen kwam overigens niet van de sub zelf maar van objecten elders in de kamer.

yorkie13

Vermoedelijk die fijne piek rond de 32 hz in je woonkamer.

hifiman

Citaat van: RA SUBS op maart 19, 2015, 18:20:18
Vermoedelijk die fijne piek rond de 32 hz in je woonkamer.
Ongetwijfeld, 38 Hz overigens als ik mij goed herinner  ;)

hifiman

Ondertussen is mijn audio triggered power switch met delay klaar en werkt naar volle tevredenheid. Voor degene die nu denken waar heeft die het in hemelsnaam over: een kastje dat de 220V van mijn Marantz MA700 monoblokken in het stereosetje "boven" automatisch inschakelt als er audio signaal uit de squeezebox bron komt (voor nu even afgetapt uit gebufferde koptelefoon uitgang, later via optisch digital out) , zodra het audio signaal wegvalt duur het nog een uur voor de 220V van de eindtrappen weer uitgeschakeld wordt.

Dit laatste om 3 redenen:
1. voorkomen dat ten onrechte de 220 afgeschakeld wordt tijdens stille passages
2. als ik binnen een uur toch weer muziek wil luisteren de monoblokken niet opnieuw hoeven op te warmen
3. beperken slijtage relais in de monoblokken :P

Zal vanavond even een foto posten van het kastje in kwestie.

mr.crash

Als ik het zo lees is er wel over nagedacht :clapping:
We zien straks de foto's wel.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

yorkie13


hifiman

Citaat van: RA SUBS op maart 24, 2015, 18:04:51
Heb je de plate amp al binnen ?
Wilde je net PM'en. Ja ben net huis en heb hem binnen  :pompom:

TL072 opamps en een NE5532, dat moet beter kunnen  ;) Verder de voedings elco's vervangen door wat beters denk ik (wel dure grap). Alles lekker recht toe recht aan en goed bereikbaar dus moet allemaal goed te doen zijn :-)
De grote vraag is natuurlijk of we verschil gaan horen...

hifiman

Citaat van: mr.crash op maart 24, 2015, 16:15:51
Als ik het zo lees is er wel over nagedacht :clapping:
We zien straks de foto's wel.

hifiman

Zojuist een ambilight DHZ kit besteld, bezig met een 5V voeding voor de squeezebox, een DAC, een buizen voorversterker en het modificeren van een subwoofer amp. Kortom, ik kom de zomer wel weer door  :angel:

hifiman

Citaat van: RA SUBS op maart 24, 2015, 18:04:51
Heb je de plate amp al binnen ?
Ondertussen zijn de Elna Elco's binnen, dus die heb ik alvast even vervangen  :angel:

yorkie13

Mooi, heb hier een passieve xxls400 staan voor vergelijk

Ralf

hifiman

Citaat van: RA SUBS op april  6, 2015, 19:58:59
Mooi, heb hier een passieve xxls400 staan voor vergelijk

Ralf
Top! Ondertussen effe foto toegevoegd :-)

Binnenkort even kijken wat ik nog meer kan doen eraan, maar ook druk met andere zaken dus stap voor stap ;-) De Elna's zijn wat hoger, het paste maar net :P

BuSpu


hifiman


Kjelt

Citaat van: Audioloog op april  6, 2015, 19:35:59
Ondertussen zijn de Elna Elco's binnen, dus die heb ik alvast even vervangen  :angel:
Die hadden hun eigen behuizing wel mogen hebben zeg.  :D

Citaat van: Audioloog op april  7, 2015, 10:01:00
{Moeten die zo hoog op de poten?}
Ik ben je even kwijt...  :blink:
Ik vermoed dat hij die twee witte vermogens weerstanden bedoeld.

BuSpu

Citaat van: Kjelt op april  7, 2015, 12:23:07
Die hadden hun eigen behuizing wel mogen hebben zeg.  :D
Ik vermoed dat hij die twee witte vermogens weerstanden bedoeld.
Inderdaad, ik ben niet volledig thuis in de materie

hifiman

Citaat van: BuSpu op april  7, 2015, 14:13:51
Inderdaad, ik ben niet volledig thuis in de materie
Ik heb ook geen idee waarom die zo hoog op de poten staan.. Enige reden die ik kan verzinnen is dat ze warm worden en zo beter hun warmte kwijt kunnen..

BuSpu

Citaat van: Audioloog op april  9, 2015, 14:48:56
Ik heb ook geen idee waarom die zo hoog op de poten staan.. Enige reden die ik kan verzinnen is dat ze warm worden en zo beter hun warmte kwijt kunnen..
Lijkt me logisch

hifiman

Ondertussen even met een ander projectje bezig geweest: Doe het zelf ambilight   :headbanging: :clapping:

Aangezien ik weinig "muur" rond mijn TV heb, heb ik ervoor gekozen de leds niet rondom achter de TV te monteren maar op een lat van 2,10 meter die ik achter het dressoir monteer.
De configuratie van de led aansturing (het werkt op basis van een raspberry pi met hyperion software) heb ik zo ingesteld dat de leds onder de TV de kleur van de onderkant van het beeld aannemen, de leds links van de TV de kleur van de linkerkant van het beeld en de leds rechts van de TV de kleur van de rechterkant van het beeld. Ik zal later nog beschrijven wat de benodigde stappen waren om het werkend te krijgen.


hifiman

Nu eerst even een paar foto's van het resultaat.  :satisfied:

hifiman

En nog twee foto's.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman


hifiman


hifiman

Voorbereidingen: