hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Zo ...doe nu dat T-shirt met die grote S voorop maar weer uit. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op januari 13, 2015, 16:13:20
Zo ...doe nu dat T-shirt met die grote S voorop maar weer uit. ;D
Precies, nu weer even relaxen de komende tijd met een filmpje of wat  :clapping:

Kjelt

Citaat van: scrutinizer op januari 13, 2015, 16:13:20
Zo ...doe nu dat T-shirt met die grote S voorop maar weer uit.
hoho er moet nog geSoldeerd worden  ;)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

williams

Hoi Ronald je hebt toch geen ADHD gekregen .
Je ben maar een druk baasje de laatste tijd met de hobby .
Zoals je weet heb ik ook een aantal jaren met Onkyo gedraaid en het is dat mijn reciever kapot ging andes had ik deze nu nog steeds gehouden want ook ik was hier erg tevreden mee .

Zo te lezen heb je alles weer op orde in bioscoopje als mede je hobbykamer .
Gefeliciteerd met al je mooie aankopen .
Ik kom binnenkort weer eens luisteren naar je nieuwe aanwinsten .

Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#9031
Vanavond aan de slag gegaan met de satelliet ontvanger (VU+ Duo), het zat mij niet lekker dat (en daar kwam ik pas afgelopen weekend achter) de fan in het apparaat in standby mode niet draait, dit terwijl standby in dit geval alleen maar betekent "geen beeld", voor de rest is het gewoon een volop draaiende computer. Waarom zet ik hem dan niet helemaal uit vraag je je misschien af? Dat is omdat hij tevens cardserver is voor de ontvanger op de slaapkamer. Als de ontvanger beneden uitstaat dan kan ik op de andere ook niks kijken, daarnaast bedien ik het apparaat over IP (geen IR) en vanuit de uit stand aanzetten werkt dan niet.

Anyway, zoals ik al vertelde had ik de harddisk afgelopen weekend al vervangen door een SSD schijf. Ik realiseerde mij opeens dat de 12V die naar de schijf gaat in dit geval niet gebruikt wordt en dus heb ik de betreffende draden doorgeknipt en daar de ventilator op aangesloten :-) Wel met een aantal diodes ertussen om de spanning terug te brengen naar ongeveer 9V (normaal stond er 7V op de 12V fan vanuit de Duo). De ontvanger werd aan de bovenkant altijd flink warm in standby, nu blijft tie volledig cool  O0

Tevens preventief de 2 elco' s vervangen die in de voeding die afgelopen weeekend de geest gaf preventief vervangen. Ook de elco's in de defecte voeding vervangen en jawel, deze doet het ook weer en mag dus weer plaatsnemen op de reserve bank  :thumbs-up:

Kjelt

Netjes! Waarom ipv diodes niet een LM317 gepakt met potmetertje om de spanning te regelen?

hifiman

#9033
Citaat van: Kjelt op januari 13, 2015, 23:20:39
Netjes! Waarom ipv diodes niet een LM317 gepakt met potmetertje om de spanning te regelen?

Ik lees dit nu pas, maar ik ben vanochtend dus een half uur eerder mijn bed uitgekomen en heb precies dat gedaan  :clapping: Vond het ding nog teveel herrie maken en nu dus inderdaad zo opgelost  ^^

Alleen heb ik aan de input een dikke C gebruikt en ik was net de deur uit en realiseer mij dat schakelende voedingen dit (hoge capacitieve load) niet leuk vinden, ondertussen remote vanaf werk de box down gebracht voor de zekerheid en vanavond die C even vervangen door een kleintje.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 14, 2015, 09:27:44
Ik lees dit nu pas, maar ik ben vanochtend dus een half uur eerder mijn bed uitgekomen en heb precies dat gedaan  :clapping: Vond het ding nog teveel herrie maken en nu dus inderdaad zo opgelost  ^^

Alleen heb ik aan de input een dikke C gebruikt en ik was net de deur uit en realiseer mij dat schakelende voedingen dit (hoge capacitieve load) niet leuk vinden, ondertussen remote vanaf werk de box down gebracht voor de zekerheid en vanavond die C even vervangen door een kleintje.
Of weerstand ertussen van een paar ohm  ;) .

hifiman

Ja ach, beter de oorzaak wegnemen dan eromheen werken toch..  :police:

hifiman

#9036
En omdat ik toch lekker bezig ben en na 4 jaar "onvastigheid" (werk) nu een vast contract aangeboden gekregen heb  :thumbs-up: , heb ik gelijk maar een setje Klipsch RS-52MKII bipole surround speakers besteld.  :headbanging:

Ik speel nu met Monitor Audio RSFX surround speakers (in bipole mode) en ik heb ze altijd wat dunnetjes gevonden qua klank. Ik hoop dit met overstap op deze Klipsch jongens op te lossen. Het is een gok want ik heb ze nog nooit gehoord, maar ach je wil toch af en toe ook eens wat nieuws proberen en ik heb ze voor een relatief lage prijs kunnen kopen  :angel:

Ik heb ook de grotere RS-62 overwogen, maar even afgezien van het feit dat dit me substantieel meer kost vind ik ze te groot (qua diepte) , deze zijn 2x zo diep als de Monitor Audio, de RS-52 "slechts" 1,5x zo diep. Dit met het oog op het feit dat de luisterbank bijna tegen de achterwand aan staat.

Ze moeten besteld worden dus het zal een weekje duren voor ik ze in huis heb.

frank2

ongehoord speakers kopen?  niet erg slim vind ik een miskoop is dan wel zeer groot.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 15, 2015, 14:53:57
ongehoord speakers kopen?  niet erg slim vind ik een miskoop is dan wel zeer groot.
Ik zou nooit ongehoord front speakers kopen, maar bipole surround speakers ergens luisteren en vergelijken?  :wacko:

frank2

Ja ook thuis beluisteren vind ik de normaalste zaak van de wereld. ook voor achter speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

#9040
Citaat van: frank2 op januari 15, 2015, 14:59:50
Ja ook thuis beluisteren vind ik de normaalste zaak van de wereld. ook voor achter speakers.
Ik moet toegeven dat ik dat niet gevraagd heb. Anyway, ik heb er een goed gevoel over, als dat achteraf onterecht blijkt dan zal ik dat eerlijk toegeven en verkoop ik ze weer, dit is ook meegenomen in mijn aanschaf overweging, ik heb ze relatief goedkoop kunnen aanschaffen. Daarnaast: de keuze in bipole surround speakers (van een bekend merk) is niet erg groot in deze prijsklasse, veel verder dan Monitor Audio (die ik nu heb), Klipsch en Paradigm kom ik even niet..

riwi

Citaat van: Audioloog op januari 15, 2015, 14:42:23
En omdat ik toch lekker bezig ben en na 4 jaar "onvastigheid" (werk) nu een vast contract aangeboden gekregen heb  :thumbs-up:

Gefeliciteerd :)  :pompom:

Die Klipsch lijken wel op die van kermit. Weet de types niet zo   :notify:  Mooi.

remco320

Goed bezig daar! Gefeliciteerd man! Geniet ik gewoon verder van de cd speler;)

Kjelt


BuSpu

Citaat van: Audioloog op januari 15, 2015, 14:42:23
nu een vast contract aangeboden gekregen heb
Gefeliciteerd, dat zijn de betere aanwinsten!!  :pompom:

williams

Alweer een nieuwe mooie aanwinst .
Gefeliciteerd .

Groetjes William.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman


hifiman

#9047
Het raadsel van het kraken van 1 MA700 monoblok is opgelost.  ;D Ik kwam bij toeval achter de oorzaak toen ik een sinus afspeelde en met een multimeter op de uitgang aan het meten was (dit deed ik om de gain te bepalen). De meter bleef fluctueren en toen ik aan de speakerterminal rommelde kon ik dit beinvloeden. De grap is dat op het andere blok ik geen gekraak had en daarvan bekend was dat 1 van de 2 speakerterminals los (dol gedraaid) zat. Bij dit blok was het mechanisch niet echt te merken maar wel gekraak  :blink:

Professorisch de speling die in de terminals zit even opgelost (beetje geklooid met wat moertjes enzo en jawel weg gekraak  :pompom: Betekent wel dat ik de speakerterminals moet gaan vervangen (de toegepaste workaround is nogal beun). Op zich geen moeilijke of dure operatie, de vraag is alleen of ik iets kan vinden wat past... En anders zal ik een creatieve oplossing moeten vinden.

De input instel potmeters op de MA700's heb ik verwijderd (ze kraakten toch en maakten slecht contact en waren derhalve niet goed bruikbaar) en vervangen door een vaste weerstandsdeling. Op die manier kan ik nu met de master/slave schakelaar switchen tussen de default gain (weerstanden bypassed) of een verzwakking van 10 dB wat goed aansluit op de rest van de set zodat ik digitaal het volume kan regelen zonder veel verlies.

hifiman

Ze staan voorlopig even lekker in een hoekje te spelen  :music:

hifiman

#9049
Gelijk maar even een overzicht van het nieuwe surround spul beneden  :wub:

De Onkyo surround processor met daarboven de VU+ Duo satelliet ontvanger. Daarboven een anti-mode.