hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

Citaatvoor in de nieuwe auto (vorige gejat)

Je auto? Zuur. . . Eigen auto of leasebak? Je reed toch in die mooie GTi?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tiptop

Citaat van: Audioloog op oktober 22, 2012, 17:48:29
Hoi Fabian,

En anders maar weer eens een woksessie  :pompom:

Groetjes,

Ronald

Is goed. Maar dan wel ietsjes dichter in de buurt. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

 :closedeyes:
Citaat van: Christiaan S op oktober 22, 2012, 23:57:50
Je auto? Zuur. . . Eigen auto of leasebak? Je reed toch in die mooie GTi?

Yepp, als het goed gaat krijg ik deze week de nieuwe...uiteraard heb ik hem weer ietsje mooier gekozen.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

LittleNinja

Kun je de dief ook eens bij mij langs sturen? Liefst nog heel even wachten tot het nieuwe model beschikbaar is.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 23, 2012, 23:21:33
:closedeyes:
Yepp, als het goed gaat krijg ik deze week de nieuwe...uiteraard heb ik hem weer ietsje mooier gekozen.... ;)

Dus je wordt er uiteindelijk beter van?! :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Van de week de Eye One Display Pro binnen gekregen en even snel getest. Ik kan in elk geval melden dat deze sensor het prima doet met HFCR. Ook de montage op een statief werkt erg fijn. Nu nog even de tijd en gelegenheid vinden  om er wat langer mee te spelen.

williams

CitaatVan de week de Eye One Display Pro binnen gekregen en even snel getest. Ik kan in elk geval melden dat deze sensor het prima doet met HFCR. Ook de montage op een statief werkt erg fijn. Nu nog even de tijd en gelegenheid vinden  om er wat langer mee te spelen.

ik ben benieuwd naar je bevindingen/meteingen

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op oktober 27, 2012, 16:32:06
ik ben benieuwd naar je bevindingen/meteingen
Ondertussen effe een snel grayscaletje gedraaid. De meting wijkt net effe wat af van die met jouw sensor William, de gamma curve bleef nagenoeg gelijk. Met mijn sensor  de greyscale dus even "recht" getrokken en (toeval?) als resultaat bleek de gamma curve nu ook geheel recht te zijn  :headbanging: Ik moet bekennen dat ik bij AB vergelijk (nieuwe meting mijn sensor versus oude meting jouw sensor) amper verschil zie. Een volgende keer trek ik er wat meer tijd voor uit want ik zag dat de gamma per kleur nog niet helemaal perfekt is, de som ervan dus wel.

hifiman

#8758
Vandaag een Squeezebox Touch opgehaald bij een forumlid, wilde er al een tijdje een hebben en liep tegen een mooi exemplaar aan bij iemand die geen woekerprijs vroeg. En al is tie maar voor de set boven (waar ik meer uurtjes doorbreng dan in de huiskamer..), ben er helemaal happy mee  :satisfied:  :thumbs-up:

Uiteraard gelijk de touch toolbox 3.0 erop gezet. Ik bedien de speler met ipeng op een Ipod Touch 4G die ik gisteren mezelf kado gedaan heb.  :headbanging:

magicbas

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Mocht je nog meer kwaliteit uit de squeezebox willen halen, dan is een externe dac en voeding nog een leuke optie ;-)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

BuSpu

Citaat van: Audioloog op mei 26, 2013, 18:09:48
(waar ik meer uurtjes doorbreng dan in de huiskamer..)

vandaar dat je nog maar zo weinig op het forum bent  :confused:

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 26, 2013, 18:09:48
Vandaag een Squeezebox Touch opgehaald bij een forumlid, wilde er al een tijdje een hebben en liep tegen een mooi exemplaar aan bij iemand die geen woekerprijs vroeg. En al is tie maar voor de set boven (waar ik meer uurtjes doorbreng dan in de huiskamer..), ben er helemaal happy mee  :satisfied:  :thumbs-up:

Uiteraard gelijk de touch toolbox 3.0 erop gezet. Ik bedien de speler met ipeng op een Ipod Touch 4G die ik gisteren mezelf kado gedaan heb.  :headbanging:

Feli Ronald. Blijft een leuk apparaat. Hoewel ik denk dat de mijne zich een beetje verwaarloosd zal voelen omdat ie al zeker een jaar lang alleen als klok heeft gediend.

magicbas

Citaat van: )p( op mei 27, 2013, 11:03:53
Feli Ronald. Blijft een leuk apparaat. Hoewel ik denk dat de mijne zich een beetje verwaarloosd zal voelen omdat ie al zeker een jaar lang alleen als klok heeft gediend.

Zet hem in de verkoop en je verdient er nog een leuk centje aan! Die dingetjes zijn erg in trek, nu ze niet meer gemaakt worden ;)
Daarbij maak je vast een van je medeforumgenoten erg blij! :P
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

)p(

Citaat van: magicbas op mei 27, 2013, 14:10:41
Zet hem in de verkoop en je verdient er nog een leuk centje aan! Die dingetjes zijn erg in trek, nu ze niet meer gemaakt worden ;)
Daarbij maak je vast een van je medeforumgenoten erg blij! :P

Misschien... Ik heb zoveel plezier gehad van mijn sb's, ik ben een beetje bang dat ik er spijt van krijg as ik ze verkoop. Ik heb ook nog een originele slim devices sb2.

magicbas

Citaat van: )p( op mei 27, 2013, 14:25:00
Misschien... Ik heb zoveel plezier gehad van mijn sb's, ik ben een beetje bang dat ik er spijt van krijg as ik ze verkoop. Ik heb ook nog een originele slim devices sb2.

Stiekem is het natuurlijk heiligeschennis om een SBT als klokje te gebruiken  :police:
;D
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Eddye

Citaat van: magicbas op mei 27, 2013, 15:24:15
Stiekem is het natuurlijk heiligeschennis om een SBT als klokje te gebruiken  :police:
;D
Inderdaad, dat zou betekenen dat je bij de TouchTools bent vergeten het schermpje uit te zetten.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Audioloog op mei 26, 2013, 18:09:48
Vandaag een Squeezebox Touch opgehaald bij een forumlid, wilde er al een tijdje een hebben en liep tegen een mooi exemplaar aan bij iemand die geen woekerprijs vroeg. En al is tie maar voor de set boven (waar ik meer uurtjes doorbreng dan in de huiskamer..), ben er helemaal happy mee  :satisfied:  :thumbs-up:

Uiteraard gelijk de touch toolbox 3.0 erop gezet. Ik bedien de speler met ipeng op een Ipod Touch 4G die ik gisteren mezelf kado gedaan heb.  :headbanging:

Je was er ook als de kippen bij zeg, ik baalde echt want ik wilde hem ook hebben. Gefeliciteerd met je aankoop  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

)p(

Citaat van: Eddye op mei 27, 2013, 15:48:34
Inderdaad, dat zou betekenen dat je bij de TouchTools bent vergeten het schermpje uit te zetten.

Hehe I ben geen audiofiel dus toen ik hem nog gebruikte stond het scherm gewoon aan en jawel met een screensaver die afwisselend now playing en ... de klok .. liet zien  >:D  ;D

hifiman

Citaat van: magicbas op mei 26, 2013, 20:50:56
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Mocht je nog meer kwaliteit uit de squeezebox willen halen, dan is een externe dac en voeding nog een leuke optie ;-)
Dank je! :-)

Ja ik weet het, maar het is "slechts" het goedkope setje boven en ben niet van plan daar veel geld in te gaan steken. Denk wel dat ik zelf nog even een nieuw voedinkje ga maken.

hifiman

#8769
Citaat van: BuSpu op mei 26, 2013, 20:58:53
vandaar dat je nog maar zo weinig op het forum bent  :confused:
Haha nou nee die conclusie klopt niet helemaal, boven staan juist de computers :P Dat ik niet zo vaak op het forum meer zit is vooral door gewijzigde levensomstandigheden en daarmee gewijzigde prioriteiten en interesses.  Maar ook omdat ik i.t.t. tot vroeger tegenwoordig geen budget meer heb om elke keer (vaak toch prijzige) upgrades te doen, wat weer niet zo erg is want ik ben erg tevreden met mijn huidige setup. Neemt niet weg dat dit altijd een hobby van mij zal blijven  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: )p( op mei 27, 2013, 11:03:53
Feli Ronald. Blijft een leuk apparaat. Hoewel ik denk dat de mijne zich een beetje verwaarloosd zal voelen omdat ie al zeker een jaar lang alleen als klok heeft gediend.
Thanks Peter! Waar draai jij nu mee dan als bron?

hifiman

Citaat van: )p( op mei 27, 2013, 14:25:00
Misschien... Ik heb zoveel plezier gehad van mijn sb's, ik ben een beetje bang dat ik er spijt van krijg as ik ze verkoop. Ik heb ook nog een originele slim devices sb2.
Zou hem niet weg doen, of je moet het geld echt nodig hebben.. Tenslotte zijn ze niet meer/moeilijk te vinden..

hifiman

#8772
Citaat van: Madhouse op mei 27, 2013, 15:53:47
Je was er ook als de kippen bij zeg, ik baalde echt want ik wilde hem ook hebben. Gefeliciteerd met je aankoop  ;)
Dank je en vervelend voor jou.  :-\  Ik was ook al een tijdje op zoek en heb toevallig op het juiste moment op het forum gekeken en gelijk toegehapt  :D

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 28, 2013, 08:43:28
Thanks Peter! Waar draai jij nu mee dan als bron?

Ahum meestal...spotify en iTunes match via AirPlay naar een ... Apple TV.
En voor als ik er echt voor ga zitten en vooral met Klassiek de htpc met jriver voor ruimte correctie en via een mf vlink omdat de htpc zelf geen digitale uitgang heeft.

hifiman

Citaat van: )p( op mei 28, 2013, 08:55:07
Ahum meestal...spotify en iTunes match via AirPlay naar een ... Apple TV.
En voor als ik er echt voor ga zitten en vooral met Klassiek de htpc met jriver voor ruimte correctie en via een mf vlink omdat de htpc zelf geen digitale uitgang heeft.
:headbanging: