hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

#8700
Citaat van: Erik van Voorst op januari  7, 2012, 14:22:25
Al stond er toen op de doos " wrong lamp"  ;)

Er stond toen op die doos wel de verkeerde projector.
Dus de BHL5009, maar ook HD350 in kleine letters. Terwijl de HD350 toch echt de BHL5010 lamp  moet hebben. En dat op een orginele doos.

Bij vervangjelamp staat dat voor de JVC's de originele lamp in neutrale verpakking geleverd wordt. Dan zou je niet verwachten dat ie er net uit ziet als de retail lamp, maar echt in een ongemarkeerde kartonnen doosje zit.

<edit>
Maargoed, ik heb nu geen JVC lampen meer nodig. Eens kijken wat vervangjelamp voor aanbiedingen voor een vw95 van Sony heeft :)
De vw95 moet net als de hw30 een LMP-H202 hebben, die kost ook maar 249 daar, da's niet super goedkoop, maar ook niet heel duur.
Die van de vw90 is de LMP-H201 en is maar 169... Burn baby burn :)

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari  7, 2012, 14:21:34
Lolbroek. Het gaat om de tekst 'Victor Company of Japan'.
Dat stond er volgens mij niet op bij mij. Wel stond er JVC op en het type van de lamp.

hifiman

Vandaag was het dan zover, het vervangen van het masking systeem van gordijnen naar panelen   :thumbs-up:

De foto's spreken voor zich denk ik, dit oogt een stuk strakker en de masking is nu voor het oog veel meer een geheel met het scherm. Dank zij de professionele hulp van Williams (hij assisteerde mij af en toe, of was het nou andersom  ;) ) hangt het ook allemaal recht enzo  :worship:

William nogmaals hartelijk dank! Ik ga zo eerst eens aan de gang met de projector opnieuw goed uitrichten en dan vanavond lekker een fillumpie kijken om de masking panelen in te spelen  :pompom: ik ben er blij mee!  :popcorn:

PS. de rare vlekken op de foto's is of van de flits of ik moet de lens van mijn camera eens schoonmaken  :P

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 15, 2012, 17:27:13
Vandaag was het dan zover, het vervangen van het masking systeem van gordijnen naar panelen   :thumbs-up:

De foto's spreken voor zich denk ik, dit oogt een stuk strakker en de masking is nu voor het oog veel meer een geheel met het scherm. Dank zij de professionele hulp van Williams (hij assisteerde mij af en toe, of was het nou andersom  ;) ) hangt het ook allemaal recht enzo  :worship:

Mooie upgrade Ronald  :)

hifiman

Dank je Peter! Dit is in principe ook gelijk de eerste en laatste upgrade voor 2012 in mijn set, ten eerste ben ik erg tevreden met wat ik nu heb en hoe het draait en speelt, ten tweede liggen de prioriteiten dit jaar qua uitgaven even elders.  ^-^
Overigens kost dit masking systeem maar een paar tientjes, wat het oude minder mooie systeem koste (350 ofzo geloof ik) wil alleen maar snel vergeten  :-X

yorkie13

Verschil gevonden, op de 2de foto is de cola op

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 15, 2012, 17:27:13
PS. de rare vlekken op de foto's is of van de flits of ik moet de lens van mijn camera eens schoonmaken  :P
Is van de flits, dit zijn reflecties van stofdeeltjes die vlak voor de camera dwarrelen. Oftewel niet de lens maar de lucht schoonmaken, overigens niet te doen buiten krijg je ook deze reflecties.

hifiman


hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2012, 17:58:31
Is van de flits, dit zijn reflecties van stofdeeltjes die vlak voor de camera dwarrelen. Oftewel niet de lens maar de lucht schoonmaken, overigens niet te doen buiten krijg je ook deze reflecties.

Ah, ok, ik vermoedde al zoiets, immers de vlekken op de twee foto's zitten op andere posities.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2012, 17:58:31
Is van de flits, dit zijn reflecties van stofdeeltjes die vlak voor de camera dwarrelen. Oftewel niet de lens maar de lucht schoonmaken, overigens niet te doen buiten krijg je ook deze reflecties.


Nope, ik zal het juiste antwoord dan maar geven.........het is kwijl.... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


HTip

Erg mooi geworden Ronald! Het is zoals je zegt veel strakker. Complimenten aan williams :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Sinds de maskingpanelen is er hier niets meer gewijzigd in de set. Wel weer zin om wat te hobbien en/of te solderen, moet alleen nog een doel bedenken  :D

Kjelt

Hey Audioloog weer boven water  :clapping:
Ik hobbie me suf met die verbouwing, ik zou wel weer een weekje rust willen.

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 16, 2012, 14:28:57
Hey Audioloog weer boven water  :clapping:
Yep  :D

Citaat van: Kjelt op oktober 16, 2012, 14:28:57
Ik hobbie me suf met die verbouwing, ik zou wel weer een weekje rust willen.
Dan is het ook niet echt een hobby meer lijkt me  ;)

Binnenkort (even wachten tot de klok een uurtje vooruit gaat) maar weer eens een HT meeting hier organiseren  :coffee:

Kjelt

Altijd gezellig en als je eens met SMT wilt experimenteren ik kan tegenwoordig pasta smeren en reflowen , hobbie to the extreme  8)

Audiofiel

Hee, leuk dat je weer actief bent, Ronald! Ik miste je al op het forum. :pompom:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 16, 2012, 14:39:36
Hee, leuk dat je weer actief bent, Ronald! Ik miste je al op het forum. :pompom:
Hoi Arjen,

Mijn levensomstandigheden (met name werk) zijn 2 jaar na dato (onverwachte echtscheiding ) nog steeds verre van ideaal helaas, maar ben zelf in elk geval er voor mijn eigen gevoel er weer aardig bovenop aan het komen. De zin in hobby en htforum is daarmee ook weer terug merk ik   :satisfied:

Weet alleen nog niet wat te hobbien, budget ervoor is ook een stuk kleiner dan voorheen, maar daar staat tegenover dat ik erg tevreden ben met de set (zowel HT als stereo) zoals die er nu staat.

Had jij mijn stereo set zoals die er nu staat (laatste wijziging de P1000 + betere elco's) eigenlijk al gehoord? Zal jouw topic ook weer eens in de gaten gaan houden.

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 16, 2012, 14:56:08
Had jij mijn stereo set zoals die er nu staat (laatste wijziging de P1000 + betere elco's) eigenlijk al gehoord? Zal jouw topic ook weer eens in de gaten gaan houden.

Nee, dat had ik nog niet gehoord. Hoog tijd om weer eens af te spreken dus! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 16, 2012, 14:38:50
Altijd gezellig en als je eens met SMT wilt experimenteren ik kan tegenwoordig pasta smeren en reflowen , hobbie to the extreme  8)
Haha, weet niet of dat mijn ding is, tegenwoordig al een leesbril nodig met solderen  :-X

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 16, 2012, 14:57:13
Nee, dat had ik nog niet gehoord. Hoog tijd om weer eens af te spreken dus! ;)
Je bent welkom uiteraard!  :coffee:

Nahpets

Ondertussen een baan weten te vinden die beter bij jou aansluit?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op oktober 16, 2012, 14:58:03
Haha, weet niet of dat mijn ding is, tegenwoordig al een leesbril nodig met solderen  :-X
Heel erg herkenbaar, dat was de reden van een eerdere aanschaf ;) , anders is het inderdaad al snel einde hobbie 
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43115.msg2137377#msg2137377

hifiman

Citaat van: Nahpets op oktober 16, 2012, 15:35:04
Ondertussen een baan weten te vinden die beter bij jou aansluit?
Dat loopt allemaal nog niet zoals gewenst helaas, maar bedankt voor de interesse  :thumbs-up:

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op oktober 16, 2012, 14:36:37
Binnenkort (even wachten tot de klok een uurtje vooruit gaat) maar weer eens een HT meeting hier organiseren  :coffee:

Ik ben voor. ( Mocht ik ook tot de genodigden gaan behoren natuurlijk.. No hard feelings indien dat niet het geval zou zijn hoor. ;) )

Citaat van: Audioloog op oktober 16, 2012, 14:56:08
... budget ervoor is ook een stuk kleiner dan voorheen,

We nemen allemaal wel wat mee, dan komt het allemaal goed. :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"