hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Softpower op juli 23, 2011, 10:03:40
Uit deze post is ook een hoop weggepoetst :D
IPad op een franse camping met een wifi verbinding met snelheid van 0,02mb/s als ie het al doet :( zitnu bij een Mac dat werkt tenminste  :pompom:

hifiman

Citaat van: Softpower op juli 22, 2011, 18:55:10
Top! Ik kan begrijpen dat je er van baalde...

Heb je foto eindresultaat?
Foto zegt helaas niet zoveel vanwege de spiegeling van het chroom.

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli 23, 2011, 09:44:13
Je kunt nog verder gaan met poetsen als je wilt om ook de fijnere krasjes eruit te halen.
Zo hebt ik eens iemand's zwaar beschadigde zilveren ring gepolijst met grof naar steeds fijner polijstmateriaal en als laatste uiteindelijk met een soort polijst-olie (voor sierraden).  ;)
Ik deed wel alles electrisch want anders is het werkelijk geen doen  :o
Als ik weer een keer zin heb zal ik dat zeker doen!  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli 23, 2011, 09:48:50
En dan nog het geluk hebben dat je apparaat geen opschrift heeft die mee weg gepoetst wordt. Nu begrijp ik ook beter de waarschuwing die op al die reinigingsproducten staat: eerst op een klein stukje dat niet in het zicht is uitproberen. Eigenlijk dekken ze zich zo in tgen schade aanspraken.

Edit: weggevallen tekst toegevoegd
Inderdaad, het scheelt dat de letters gegraveerd zijn  ;D
De genoemde waarschuwing stond er bij het gebruikte spul trouwens niet op!

hifiman

Sinds een aantal weken staan de front speakers nu permanent een stuk verder de kamer in. Een van de redenen dat ik het voorheen zo nooit liet staan was de nauwe doorgang naar de tuindeur en het feit dat de tuindeur (die naar binnen toe opengaat) tegen de speaker aan kon komen. Deze twee zaken waren echter snel opgelost door de 2 zits bank een stukje naar achter te schuiven en door middel van een deurstop die voorkomt dat de deur te ver open kan zwaaien.

hifiman

Nog 2 foto's van de speakers. Het klinkt een stuk beter zo maar dat is op zich niks nieuws, dat wist ik al een hele tijd  :P

fugazi_2009

Heb jij geen spikes oid onder de speakers zitten?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

hifiman

Dan schakelen we weer even terug naar de defecte powerplant. Ondertussen heb ik al een aantal defecte onderdelen vervangen op het mainbord en is het nu wachten op 2 bestellingen (eindtorren en stuurtorren) voor ik ermee verder kan.

hifiman

De rest van het apparaat staat geduldig te wachten in een kast  ;)

riwi

Mooie overzichts foto zo (die eerste 2 bedoelde ik).

Ik zet als het zomer is (en de tuindeur vaker open moet) de speaker ook wel verder naar achteren zodat je er beter langs kan met tuinstoelen en dergelijke.

hifiman

Een aantal van de eindtorren die het WEL overleeft hebben  ;)

hifiman

Citaat van: fugazi_2009 op juli 24, 2011, 13:09:40
Heb jij geen spikes oid onder de speakers zitten?
In het begin wel, maar het klinkt beter zonder.  ;D

hifiman

Citaat van: riwi op juli 24, 2011, 13:11:37
Mooie overzichts foto zo (die eerste 2 bedoelde ik).

Ik zet als het zomer is (en de tuindeur vaker open moet) de speaker ook wel verder naar achteren zodat je er beter langs kan met tuinstoelen en dergelijke.
Thanks. Ja dat doe ik ook als er bezoek is en we in de tuin zitten, mijzelf vertrouw ik wel  ;)

riwi

Citaat van: Audioloog op juli 24, 2011, 13:12:18
Een aantal van de eindtorren die het WEL overleeft hebben  ;)

Is het met halfgeleiders niet zo dat ze nog wel goed meten, maar toch een tik hebben gehad waardoor ze sneller uit zullen vallen?
maw, ga je de werkende torren ook vervangen of laat je die nog zitten?

hifiman

Citaat van: riwi op juli 24, 2011, 13:14:43
Is het met halfgeleiders niet zo dat ze nog wel goed meten, maar toch een tik hebben gehad waardoor ze sneller uit zullen vallen?
maw, ga je de werkende torren ook vervangen of laat je die nog zitten?
Gezien het feit dat het apparaat al aardig wat jaartjes oud is en eindtorren die flink belast worden slijten ga ik ze denk ik toch allemaal vervangen.

Deleted member

Hey Ronald, wat een pech met de P500 en de kap van je versterker!  :unhappy: Gelukkig ben je erg handig met solderen en elektronica en kun je waarschijnlijk de P500 zelf weer nieuw leven in blazen, hoop dat 't lukt; succes!!  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: Antoine op juli 24, 2011, 13:44:33
Hey Ronald, wat een pech met de P500 en de kap van je versterker!  :unhappy: Gelukkig ben je erg handig met solderen en elektronica en kun je waarschijnlijk de P500 zelf weer nieuw leven in blazen, hoop dat 't lukt; succes!!  :thumbs-up:
Dank je Antoine.  :)

raptile

Ik zou het er bij mij thuis niet doorheen krijgen om de speakers zo ver naar voren te plaatsen :)
Daarnaast wil ik dit ook niet ivm de kinderen maar dat even ter zijde :)

Ik hoop je het allemaal snel kan repareren. balen dat het stuk is gegaan.

S@m

Citaat van: raptile op juli 24, 2011, 14:30:19
Ik zou het er bij muis thuis niet doorheen krijgen om de speakers zo ver naar voren te plaatsen :)

Da's het voordeel van single zijn...

Overigens heeft je partner een leuke naam  ;)

raptile

lol :D was me nog niet opgevallen...

En single zijn heeft inderdaad zo zn voordelen :D

BuSpu

Citaat van: Audioloog op juli 24, 2011, 13:09:09
Nog 2 foto's van de speakers. Het klinkt een stuk beter zo maar dat is op zich niks nieuws, dat wist ik al een hele tijd  :P
Komen je tweeters een beetje op oorhoogte uit? De speakers lijken zo laag ivm de bank.

solitaire

Je rears zijn werkelijk onopvallend (voor zover dat gaat met LS natuurlijk) ! Mooie oplossing.




solitaire
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Citaat van: BuSpu op juli 24, 2011, 21:56:37
Komen je tweeters een beetje op oorhoogte uit? De speakers lijken zo laag ivm de bank.
De tweeters komen inderdaad niet op oorhoogte uit maar eronder. De bank staat op wasmachinedempers (ivm de ingebouwde bass shakers) en is dus een paar cm verhoogd. Ik zal eens kijken of ik veel verschil hoor als ik een paar cm lager wegzak op de bank  ;)

hifiman

Citaat van: solitaire op juli 25, 2011, 00:11:58
Je rears zijn werkelijk onopvallend (voor zover dat gaat met LS natuurlijk) ! Mooie oplossing.
Ja inderdaad  :) Ze hangen misschien wat hoog, maar dat is een bewuste keuze geweest omdat ze anders te dichtbij de luisteraar zijn oren hangen en dat vond ik nogal irritant (voorheen stonden er speakers naast de bank op stands).

BuSpu

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2011, 10:04:24
De tweeters komen inderdaad niet op oorhoogte uit maar eronder. De bank staat op wasmachinedempers (ivm de ingebouwde bass shakers) en is dus een paar cm verhoogd. Ik zal eens kijken of ik veel verschil hoor als ik een paar cm lager wegzak op de bank  ;)

ik wil je niet op kosten jagen  ;) maar misschien is dit wat http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114161.0 ?