hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Audioloog op oktober 13, 2009, 13:23:46
Punt is dat Avalon niet meer kan leveren Erik, vandaar ook mijn beslissing nog een reserve setje aan te schaffen.
En als er "upgrade tweeters" in zouden gaan zijn de parameters ook niet meer indentiek  ;)




Weet je zeker dat de originele tweeters die je nu hebt aangeschaft niet door Avalon zijn gemodificeerd?

Groet,

Bjorn

hifiman

Citaat van: bmateijsen op oktober 13, 2009, 13:36:03
Weet je zeker dat de originele tweeters die je nu hebt aangeschaft niet door Avalon zijn gemodificeerd?

Groet,

Bjorn
Ik ga er inderdaad vanuit dat deze tweeters die niet bij Avalon vandaan komen, niet door Avalon gemodificeerd zijn  ^-^

Heren, waar het om gaat is, dat als er een keer een of andere lompe boer(in) met zijn elleboog door het LS doek heen, mijn Avatar tweeter indeukt dat ik reserve onderdelen heb. Of het ook mogelijk is om alleen de dome over te zetten weet ik niet, maar liever wat reserve spul (dat nu nog verkijgbaar is) in huis dan straks spijt hebben dat ik het voor die paar tientjes aan mij voorbij heb laten gaan. Ik hoop ze nooit nodig te hebben en als ik ze ooit nodig heb is de kans aanwezig dat ik alsnog kies om van de nood een deugd upgrade te maken.

:angel:

JeKa

Nou, waar het volgens mij over gaat; jij vindt upgraden/aanschaffen zo leuk dat je het nu met deze drogredenatie doet..... Je set is immers "af"....  :tongue2: >:D

hifiman

Citaat van: JeKa op oktober 13, 2009, 14:55:09
Nou, waar het volgens mij over gaat; jij vindt upgraden/aanschaffen zo leuk dat je het nu met deze drogredenatie doet..... Je set is immers "af"....  :tongue2: >:D
:-X  :baaa:

Erik van Voorst (in memoriam)

Ach als je er goedkoop aan kan komen is het prima toch....

Maar een lompe boer met zijn elleboog erdoorheen...uhhhh...kan me daar geen voorstelling van maken tenzij het een dwerg is maar enfin.... :-X

Ze zijn trouwens erg sterk want bij een Avalon-vriend is er iemand doorheen gegaan en kon zonder veel schade hersteld worden..(ik denk met stofzuiger of plakband)...klinkt weer fantastisch  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2009, 15:19:39
Ach als je er goedkoop aan kan komen is het prima toch....
Precies, van mijn inboedelverzekering slaap ik ook beter en die heb ik ook nog nooit nodig gehad  ;)

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2009, 15:19:39
Maar een lompe boer met zijn elleboog erdoorheen...uhhhh...kan me daar geen voorstelling van maken tenzij het een dwerg is maar enfin.... :-X
De vriendinnen van mijn vrouw zijn niet zo groot  :D Zal niet de eerste keer zijn dat er eentje al pratend (met de intentie het huis te verlaten via de tuindeur) zo'n beetje tegen het speakerdoek aanstaat en dan is het een kwestie van even "omdraaien" en dan... Met een kans dat de tweeter gemist wordt natuurlijk  ^-^

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 13, 2009, 15:19:39
Ze zijn trouwens erg sterk want bij een Avalon-vriend is er iemand doorheen gegaan en kon zonder veel schade hersteld worden..(ik denk met stofzuiger of plakband)...klinkt weer fantastisch  8)
:crazy:

Edit: gezien bovenstaande is mijn paranoia ook weer niet zo onrealistisch blijkbaar...

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, Ronald, met die extra tweeters. Zou ik zelf ook gedaan hebben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Sterker nog, voor mijn Dynaudio Gemini's en Acoustat ESL's heb ik meer dan voldoende reserve onderdelen liggen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


citac

Weet iemand hoe een Avalon Eclipse zich verhoudt tot de Avatar ( en Arcus)?
De Eclipse is ong. 1m hoog , hoe hoog is de Avatar?
De Eclipse heeft een 8,5 inch woofer tov de 8 inch van de Avatar, vind dit wel erg weinig verschil voor een speaker die bijna 2 keer zo duur is als de Avatar.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

hifiman

Citaat van: citac op oktober 14, 2009, 10:57:53
Weet iemand hoe een Avalon Eclipse zich verhoudt tot de Avatar ( en Arcus)?
De Eclipse is ong. 1m hoog , hoe hoog is de Avatar?
De Eclipse heeft een 8,5 inch woofer tov de 8 inch van de Avatar, vind dit wel erg weinig verschil voor een speaker die bijna 2 keer zo duur is als de Avatar.

Lengte/diameter schijnt niet altijd bepalend te zijn voor de hoeveelheid plezier  ;)

hifiman

Gisteren Transformers 2 gekeken en ik kan wel stellen dat ik ook best happy ben met hoe het nu in surround klinkt  :)

De Avalon Avatars en de BK 400XXLS subwoofer/Anti Mode DSP upgrades zijn samen verantwoordelijk voor een beduidend betere film beleving  :pompom:  :popcorn:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op oktober 14, 2009, 11:23:13
Gisteren Transformers 2 gekeken en ik kan wel stellen dat ik ook best happy ben met hoe het nu in surround klinkt  :)

De Avalon Avatars en de BK 400XXLS subwoofer/Anti Mode DSP upgrades zijn samen verantwoordelijk voor een beduidend betere film beleving  :pompom:  :popcorn:

Con(Trans)formed!!

:smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op oktober 14, 2009, 11:32:57
Con(Trans)formed!!

:smile:

Anton.
Hee Anton,

Bij mijn weten heb jij mijn nieuwe DSP-qualized subje nog niet in aktie gehoord toch?  :sly:

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: citac op oktober 14, 2009, 10:57:53
Weet iemand hoe een Avalon Eclipse zich verhoudt tot de Avatar ( en Arcus)?
De Eclipse is ong. 1m hoog , hoe hoog is de Avatar?
De Eclipse heeft een 8,5 inch woofer tov de 8 inch van de Avatar, vind dit wel erg weinig verschil voor een speaker die bijna 2 keer zo duur is als de Avatar.


Ik heb beiden natuurlijk enkel in steeds andere sets mogen beluisteren maar de rode draad is dat de Eclipse wat groter afbeeld en daardoor echt een grotere broer in de familie mag worden genoemd.

Ook het laag van de Eclipse heeft duidelijk meer substantie....

Voor een wat grotere woonkamer waar een wat dynamischer geluid wordt gewaardeerd is dit duidelijk de betere keuze.

Het is natuurlijk aan een ieder persoonlijk om het verschil in euro's als terecht te bepalen...ik vind het wel waard ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 14, 2009, 12:34:42
Het is natuurlijk aan een ieder persoonlijk om het verschil in euro's als terecht te bepalen...ik vind het wel waard ;D
Met daarbij opgemerkt dat in een kleinere ruimte (zoals bij mij thuis), het wellicht weer overkill zou zijn en de Avatar wel eens de betere keuze zou kunnen zijn.  8)

Erik van Voorst (in memoriam)

Zou kunnen.....maar daar ging het niet over....het hangt trouwens van erg veel factoren af...zoals...luisterniveau...versterkervoorkeur...muziekkeuze....dat maakt het allemaal zo onrustig...uhhh...ik bedoel hier natuurlijk "Boeiend"  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Avalon Avatar:    Width 229x height 864x depth of 330mm
Avalon Eclipse:    Width 279x height 990x depth of 381mm

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op oktober 14, 2009, 11:45:45
Hee Anton,

Bij mijn weten heb jij mijn nieuwe DSP-qualized subje nog niet in aktie gehoord toch?  :sly:

Groetjes,

Ronald

:lookaround:

De l#l!! ;D

Speculerend op 'ook' in deze zin:

"Gisteren Transformers 2 gekeken en ik kan wel stellen dat ik ook best happy ben met hoe het nu in surround klinkt  :)"

En de ervaring opgedaan met de stereo weergave van jou systeem, kan ik er van uitgaan dat een centerloos HT (4.1), buiten het feit jezelf al eerder aangaf dat de achterkanalen prettig intergreerde,

"De Avalon Avatars en de BK 400XXLS subwoofer/Anti Mode DSP upgrades zijn samen verantwoordelijk voor een beduidend betere film beleving"

dat je met een gesloten sub plus corr. en iemand die deze materie begrijpt, tot een goed geintergreerd systeem kan komen, met een in dit geval goede focussering van dialoog. :)

Anton. 



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

citac

Dank heren, voor de info.
Dus toch wel een redelijk verschil, CHarles Hansen gaf op audioasylum juist aan, dat de Avatar heel dicht tegen de Eclipse aan zit.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Erik van Voorst (in memoriam)

Daar is natuurlijk geen woord van gelogen maar het zou commercieel niet erg verstandig zijn als je 2 gelijkwaardige speakers in de markt zet...alleen de ene een beetje groter en duurder dus inderdaad VOOR MIJ een groot genoeg verschil... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

S@m

Citaat van: citac op oktober 14, 2009, 16:04:45
CHarles Hansen gaf op audioasylum juist aan, dat de Avatar heel dicht tegen de Eclipse aan zit.

Dit is in veel gevallen zo. B&W 803 zit heel dicht tegen de 804 aan, maar toch wel met een (groot) verschil...Belgiƫ zit trouwens ook heel dicht tegen Nederland aan, maar sjonge jonge wat een ..... ;D

hifiman

Citaat van: scrutinizer op oktober 14, 2009, 14:42:22
:lookaround:

De l#l!! ;D

Speculerend op 'ook' in deze zin:

"Gisteren Transformers 2 gekeken en ik kan wel stellen dat ik ook best happy ben met hoe het nu in surround klinkt  :)"

En de ervaring opgedaan met de stereo weergave van jou systeem, kan ik er van uitgaan dat een centerloos HT (4.1), buiten het feit jezelf al eerder aangaf dat de achterkanalen prettig intergreerde,

"De Avalon Avatars en de BK 400XXLS subwoofer/Anti Mode DSP upgrades zijn samen verantwoordelijk voor een beduidend betere film beleving"

dat je met een gesloten sub plus corr. en iemand die deze materie begrijpt, tot een goed geintergreerd systeem kan komen, met een in dit geval goede focussering van dialoog. :)

Anton. 




:happy:

Erik van Voorst (in memoriam)

#6474
Gisteren in de avond een kijk- en luisterbezoek gebracht bij Ronald  ;D

Ronald heeft het zo langzamerhand aardig voor elkaar met beeld en geluid.
Allereerst werd ik aangenaam verrast door "het streamen" leuk...handig...en zeer comfortabel maar bovenal klinkt het gewoon goed. Ik snap wel dat Ronald nu steeds zegt tevreden te zijn want het is eigenlijk een set waarmee je oud kunt worden (wel saai voor de hobby :P).

De  Avalons gaven bij harder draaien erg veel laag in de waf positie maar wat naar voren knapte alles aanzienlijk op maar ik snap wel dat Ronald met het laag zat te stoeien.
Het voor mij bekende Avalon-karakter was hier ook weer in terug te vinden en dit ondanks andere bron en versterking. Gewoon een onvermoeibaar langdurig luisteren.....en zeer muzikaal  8)
Alles is nu gelukkig naar zijn wens en hij wil dan ook voorlopig muziek luisteren.

Daarna werd ik getrakteerd op een DILA met voorzet lens...ik vind dit een hele mooie move zeg!!!
Het komt allemaal prima tot uiting, de machine gaf weinig (ik hoorde eigenlijk geen) lawaai in de huiskamer en een mooi scherp beeld. En dat beeld uittrekken is bij hem gewoon een no-brainer.....je zit gelijk veel beter in de film.
Het bioscoopgeluid is zoals het mijnsinziens hoort dwz een groot beeld met een groot geluid.

Ronald houdt van een spectaculair geluid incl. bass-shakers...dat was voor mij wel even wennen maar ik moet zeggen dat dit een bijdrage leverde bij bijvoorbeeld natuur-rampen... ;D Trouwens een erg mooie indrukwekkende documentaire die Bakkara (oid)...mooie plaatjes vol spetterende kleuren..en erg confronterend.
Al met al een heerlijke luxe bij Ronald en Phannee thuis in de trend van gaan we vanavond mooie muziek luisteren of een goede film kijken onder het genot van "the touch of a button" O0

Bedankt voor de gastvrijheid.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!