hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: S@m op juli  7, 2009, 10:24:13
Ik ben nog geen luidspreker tegengekomen waar er meer dan 1 ByBee gebruikt is, maar het verbaast me niets dat jij (na diverse posts van je te hebben gelezen  ::)) het voor elkaar krijgt om er 3 per luidspreker weet aan te sluiten voor het ultieme luistergenot... ;D
Volgens de website van mijnheer Bybee gebruik je er een per driver pool, voor mijn 2 weg speakers betekent dat dus 8 stuks in totaal  :-X

Als low budget alternatief wordt er gesproken over 2 stuks (per speaker dus) aan de ingaande kant van het filter.

Eentje zal misschien ook een verbetering laten horen maar is niet echt de "bedoeling" volgens mij.

scrutinizer

Misschien heeft dat te maken met .... NEDERLANDER zijn. :pompom:


;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Net de bevestiging gekregen dat ze 20 procent korting geven.

Kan best zijn dat S@m er niet meer gezien heeft dan 1 maar dat wil niet zeggen dat dit ook zo is natuurlijk... ;D.

1 bybee op de pluspool van de speaker zal best wel wat doen maar om een indruk te geven hoever je ermee gaan kan....de Marten Speakerset (met wooferkolommen)  gebruikt er 2 per unit dus welgeteld kom je makkelijk aan een 40-tal bybees....en daar zitten dus niet alleen de standaard versie in... :-X :devil:

Daarnaast gebruikt LumenWhite ook 2 per unit...ook Wilson Audio zag ik laatst de bybees gebruiken 2 sttuks op de hoogunit.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

S@m

Citaat van: Audioloog op juli  7, 2009, 10:30:21
Volgens de website van mijnheer Bybee gebruik je er een per driver pool, voor mijn 2 weg speakers betekent dat dus 8 stuks in totaal  :-X

Als low budget alternatief wordt er gesproken over 2 stuks (per speaker dus) aan de ingaande kant van het filter.

Eentje zal misschien ook een verbetering laten horen maar is niet echt de "bedoeling" volgens mij.

Aha, da's verhelderend...

Heb ik dus voorbarig conclusies getrokken  

Mooie set scrutinizer

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooie ultieme bybees...jammer van die Sh@t-Eichmannetjes eraan... :mad:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: S@m op juli  7, 2009, 10:41:43
Overigens errug mooi Scrutinizer....!
Ja zo'n gouwu stickertje wil ik ook wel op mun bybee  :wub:

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op juli  7, 2009, 10:40:22

Kan best zijn dat S@m er niet meer gezien heeft dan 1 maar dat wil niet zeggen dat dit ook zo is natuurlijk... ;D.


Daarnaast gebruikt LumenWhite ook 2 per unit...ook Wilson Audio zag ik laatst de bybees gebruiken 2 sttuks op de hoogunit.


In Leif Olufson's Marten Coltrane Supreme ....Bybee rules!!!

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik was bescheiden met mijn 40 stuks......het zijn er dus 52.... :-X... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ik hoor net van het thuisfront dat de karaoke speler is overleden, vreselijk nieuws...  :D

Dat zal nog lastig worden om een nieuwe te vinden  :-X

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  7, 2009, 11:39:06
Ik hoor net van het thuisfront dat de karaoke speler is overleden, vreselijk nieuws...  :D

Dat zal nog lastig worden om een nieuwe te vinden  :-X

Houston .... we've got a problem!!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli  7, 2009, 11:39:06
Ik hoor net van het thuisfront dat de karaoke speler is overleden, vreselijk nieuws...  :D

Dat zal nog lastig worden om een nieuwe te vinden  :-X
Aha, eindelijk de 3 keer ''r'' bij Ronald;
Rust, reinheid, regelmaat. :D

Misschien zit de stekker er gewoon niet in? :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli  7, 2009, 11:43:10
Houston .... we've got a problem!!!
Yep  ;) Het lullige is dat onze blu-ray speler zowiezo al geen vcd's slikt, nog afgezien van het gemis van de karaoke functionaliteit (mic ingangen, L/R kanaal functie en nagalm  :-X ). En dan hebben we het nog niet over de regio problemen met dvd's uit Azie.  :P


celerontje

Citaat van: Audioloog op juli  7, 2009, 14:43:46
En dan hebben we het nog niet over de regio problemen met dvd's uit Azie.  :P
Ehh, je Sammy is heel makkelijk regiovrij te maken voor DVD's, Google maar eens!

De Sammy slikt trouwens ook geen AVCHD, de BD-P1500 van Marco spuugde mijn AVS-HD schijft uit, dus binnenkort maar eens de BDMV versie branden.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli  7, 2009, 14:47:54
Ehh, je Sammy is heel makkelijk regiovrij te maken voor DVD's, Google maar eens!
A ok, dat wist ik niet (wel naar gezocht toen ik nog de 1400 had maar niet meer aan gedacht het voor de 1500 te checken  :P )

Citaat van: celerontje op juli  7, 2009, 14:47:54
De Sammy slikt trouwens ook geen AVCHD, de BD-P1500 van Marco spuugde mijn AVS-HD schijft uit, dus binnenkort maar eens de BDMV versie branden.
Ik heb er meerdere gebrand en eentje heeft het ooit gedaan..

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli  7, 2009, 15:07:03
Vreemd... :o
Vergat er even bij te vertellen dat er al meerdere firmware updates zijn geweest, dus kan firmware gerelateerd zijn geweest..

Ruud-

Citaat van: S@m op juli  7, 2009, 10:24:13
Ik ben nog geen luidspreker tegengekomen waar er meer dan 1 ByBee gebruikt is, maar het verbaast me niets dat jij (na diverse posts van je te hebben gelezen  ::)) het voor elkaar krijgt om er 3 per luidspreker weet aan te sluiten voor het ultieme luistergenot... ;D

Niet zo gek hoor, ik heb er al jaren 3 per speaker in gebruik, 2 intern achter de woofers en 1 extern voor de rest van het systeem.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

S@m

Citaat van: Ruud- op juli  7, 2009, 20:42:50
Niet zo gek hoor, ik heb er al jaren 3 per speaker in gebruik, 2 intern achter de woofers en 1 extern voor de rest van het systeem.

Ik heb begrepen dat ik dermate materie ondeskundig ben dat ik beter 'mijn mond had dicht kunnen houden'.... :blush:

hifiman

Citaat van: Ruud- op juli  7, 2009, 20:42:50
Niet zo gek hoor, ik heb er al jaren 3 per speaker in gebruik, 2 intern achter de woofers en 1 extern voor de rest van het systeem.
Waarom voor de woofers gekozen Ruud en niet de tweeters?

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli  8, 2009, 10:15:10
Waarom voor de woofers gekozen Ruud en niet de tweeters?

Ik denk dat Ruud gekozen heeft voor 1 bybee in serie met de plus per woofer en 1 in serie met de plus ;aan de entree van het filter opgenomen; voor het mid/hoog.
De TDL reference maakt gebruik, voorzover mijn grijze cellen synaptisch aktief zijn, van 2 transmission lines per speaker .... dus 2 woofers.

Anton.

Ps. Ahh...plaatje gescoord... ;)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

#5795
Door jullie enthousiasme heb ik mezelf weer op kosten gejaagd....het is inmiddels onderweg.. :(......een setje bybees voor de woofers. 8)....met als ..."way-out"....de voeding.. :sly:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juli  8, 2009, 11:30:04
Door jullie enthousiasme heb ik mezelf weer op kosten gejaagd....het is inmiddels onderweg.. :(......een setje bybees voor de woofers. 8)....met als ..."way-out"....de voeding.. :sly:
Vergeet niet nog 8 stuks van de kleine versie te bestellen, 2 aan de ene kant van je analoge interlinks, twee aan de andere kant, en vier voor je digitale gebalanceerde interlink. Eigenlijk moet je de massa leidingen ook doen dus dat maakt 14  ^-^

Audiofiel

Gewoon alles optisch verbinden, dan is er geen bybee te koop dus dat scheelt een hoop geld. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  8, 2009, 11:48:31
Gewoon alles optisch verbinden, dan is er geen bybee te koop dus dat scheelt een hoop geld. ;D
Gat in de markt!  :bigsmile:

Kjelt

je hebt er eigenlijk maar twee nodig........... een voor je linker oor en een voor je rechter oor. Bij mij zitten die quantum noise filters er vanaf mijn geboorte al ingebouwd dus ik ben klaar  :tongue2: