hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Audioloog ter info:
Riwi en ik hebben vanavond bij mij op de PCH A100 en de HD350 met een bluray rip ook een zelfde soort stuifkonijn waargenomen. Iets rechts van de pauze ikoon.
Aangezien het een 1:1 bluray rip is mag ik aannemen dat het niet in het bronmateriaal zit maar in de PCH.

riwi

't was inderdaad exact zo'n klein donker vlekje op exact dezelfde plek als bij Audioloog.

Lijkt mij een PCH-A100 konijntje  :)

hifiman

Hee jongens dat is (in zekere zin) goed nieuws  :) Dan weet ik dat ik niet de enige ben in elk geval, op het NMT forum is er namelijk niets over terug te vinden.

The bunny has been caught!  ;D

Maarre, hij zag er dus zo ongeveer zo uit?

Wel een hele rare bug trouwens  :-X
Overigens, de films waar ik het ook bij had en niet meer had ik zelf omgezet van m2ts naar mkv (en daarbij dus ook flink gecomprimeerd), dat is waarschijblijk de reden dat de bunny bij mij verdwenen was. Maar zowiezo heb ik hem niet meer gezien sinds jullie langs zijn geweest, blijkbaar is toe meeverhuisd naar Kjelt   ;D

Hartelijk dank in elk geval voor het melden!  :D

Kjelt

Citaat van: Audioloog op maart 22, 2009, 05:12:15
Maar zowiezo heb ik hem niet meer gezien sinds jullie langs zijn geweest, blijkbaar is toe meeverhuisd naar Kjelt   ;D
:baaa:  Ik heb wel een roestvrijstalen konijnenhok voor dit konijn met een temperatuur van 220 graden :devil: 

Maar inderdaad exact zoals op de foto, in mijn herrinnering (die avond bij jou) was dat konijn veel groter, maar deze foto is echt exact wat ik gisteren bij een m2ts heb gezien.

hifiman

Mooi, dan hoef ik blijkbaar toch nog niet opgenomen te worden in een bewaakte inrichting  ;D  :tounge:  :thumbs-up:

En nee hij was die avond niet groter, hooguit vager waarneembaar,

Erik van Voorst (in memoriam)

Mocht je die saai klinkende 3e hands Avalons  :P..verkopen mag je me altijd PM-en met een prijsje...
Ik krijg ze ongetwijfeld wel weer aan het zingen in mijn HT.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 13:20:44
Mocht je die saai klinkende 3e hands Avalons  :P..verkopen mag je me altijd PM-en met een prijsje...
Ik krijg ze ongetwijfeld wel weer aan het zingen in mijn HT.
Hoi Erik,

Op dit moment geen plannen om ze te verkopen, maar ik sluit het in de toekomst niet uit en dan zal ik het je laten weten.

Maarre, ken je ze niet effe hier aan het zingen krijgen dan?  ;D

Groetjes,

Ronald

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja hoor.....maar dat betekend een behoorlijke audio-ommekeer....zo een advies is in mijn vriendenkring mij een keer niet in dank afgenomen...dus ik leer snel... :biggrin:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 13:57:30
Ja hoor.....maar dat betekend een behoorlijke audio-ommekeer....zo een advies is in mijn vriendenkring mij een keer niet in dank afgenomen...dus ik leer snel... :biggrin:
Adviezen zijn altijd welkom, of ik het ermee eens ben is vraag twee  ;D  ;)

100 Kg zwaar cd loopwerk zit er hier effe niet in (lees komt er niet in  ;D ), los van het feit dat ik een definitieve keuze heb gemaakt voor streaming audio  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

Advies....tja... :-\

1.Of je Avalons aan het zingen krijgen (categorie: Hi-Fi hobby)
2.Of hardstikke leuk bezig zijn met je streaming en alles wat er om heen leeft (categorie: Amusements Electronica hobby)

Keuze is helemaal aan jou...combineren is mijnsinziens nog steeds niet goed......of je probeert eens Meridian Sooloos aan wat sets Ungaku met Marten Coltrane Supreme......als je begrijp waar ik naar toe wil... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 22, 2009, 13:24:10
Hoi Erik,

Maarre, ken je ze niet effe hier aan het zingen krijgen dan?  ;D

Groetjes,

Ronald

Een discrepantie tussen jouw "gewenste" en het te behalen resultaat.........

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2009, 17:05:16
Een discrepantie tussen jouw "gewenste" en het te behalen resultaat.........

Anton.
I know  ;)

Het is een valide vraag om je af te vragen of wat ik wens wel mogelijk is (gegeven de huidige akoustische situatie).  :shaun:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 22, 2009, 17:07:23
I know  ;)

Het is een valide vraag om je af te vragen of wat ik wens wel mogelijk is (gegeven de huidige akoustische situatie).  :shaun:

We all need a way out ..... sometimes.

:nowink:

..... and your destination is unknown. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2009, 17:21:00
..... and your destination is unknown. ;)
Dat geeft niet, zolang ik maar niet onderweg uit de bocht vlieg  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#4490
....misschien sta je al langs de weg... ;D
(Gewoon humor niet "lullig" bedoeld) ;)


Je waardeert een heel mooi geluid dus wel want je hebt al een conclusie getrokken je Avalons vind je saai klinken...nogmaals there is no free lunch...en hoezeer ik Garmt ook business gun...dat gaat je echt niet lukken met een andere luidspreker...maar goed volgens mij heb je dat zelf ook wel door...en hoop je stilletjes op een advies wat je perfect uitkomt......m.a.w. het volgende apparaat (gadget) moet naar binnen gedragen worden........hardstikke leuk...maar het zal een andere lol opleveren dan  een mooi(er) GELUID :devil: ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Citaat van: Audioloog op maart 22, 2009, 13:24:10

Maarre, ken je ze niet effe hier aan het zingen krijgen dan?  ;D

Misschien kan ik iets betekenen........ (lekker vaag he.... ;)  )

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 19:21:20
en hoezeer ik Garmt ook business gun...dat gaat je echt niet lukken met een andere luidspreker...maar goed volgens mij heb je dat zelf ook wel door...

Ik hoop dat je begrijpt dat mijn aanbod eens te komen luisteren echt als een geintje bedoeld was. Ronald weet heel goed dat ik hem juist adviseer de Avalons te houden. Het is allemaal niet zwart/wit, net zomin dat het zwart/wit is dat streaming fout is of niet kan klinken. Sooloos is leuk, maar ik ken nog beter klinkende streaming oplossingen, alleen minder slick (en minder duur)... ;)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 19:21:20
Je waardeert een heel mooi geluid dus wel want je hebt al een conclusie getrokken je Avalons vind je saai klinken...
Hoi Erik,

Ik snap je redenering niet helemaal maar uiteraard waardeer ik mooi geluid want anders was ik er niet "altijd" mee bezig lijkt me  ;)

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 19:21:20
nogmaals there is no free lunch...
Dat snap ik, ik zal wellicht ook mijn verwachtingen wat moeten bijstellen (aan mijn budgetaire mogelijkheden).

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 19:21:20
en hoezeer ik Garmt ook business gun...dat gaat je echt niet lukken met een andere luidspreker...
Ik begon er zelf over (andere luidsprekers), Garmt heeft zelf al gereageerd hierop zag ik, ik heb daar weinig aan toe te voegen.
Ik vroeg mij hardop af of andere luidsprekers niet beter voor mij zou zijn omdat de Avalons geen makkelijke jongens zijn om te laten zingen en ik het upgraden een beetje zat wordt zo af en toe (niet in de laatste plaats om budgetaire redenen).

Citaat van: Erik van Voorst op maart 22, 2009, 19:21:20
maar goed volgens mij heb je dat zelf ook wel door...en hoop je stilletjes op een advies wat je perfect uitkomt......m.a.w. het volgende apparaat (gadget) moet naar binnen gedragen worden........hardstikke leuk...maar het zal een andere lol opleveren dan  een mooi(er) GELUID :devil: ;D
Ik heb niet de illusie dat met het omwisselen van 1 component het opeens naar mijn zin klinkt. Wel denk ik dat als ik een ander geluid wil het wisselen van de luidsprekers de meeste kans op echt "anders" geeft  ;)

Het woord gadget in je zin verbaast me een beetje, ik ben helemaal niet van de gadgets namelijk, je zult hier in huis geen gadget vinden. Tenzij je een streaming aparaat als gadget ziet natuurlijk.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: BuSpu op maart 22, 2009, 20:45:04
Misschien kan ik iets betekenen........ (lekker vaag he.... ;)  )
Vertel  O0

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het bij jou klinkt met je Avalon monitors  :angel:

hifiman

Ok even terug naar de room correctie... Ik heb wat op te biechten namelijk  :embarassed:

Even kort samenvattend, na een jaar geen roomcorrectie gebruikt te hebben had ik weer eens een poging gedaan, ditmaal met wat verbeteringen wat het meten betreft en een toch weer heel andere set samenstelling dan destijds en last but not least een nieuwe versie van de drc software. De verwachtingen waren niet hoog gespannen maar ik wilde gewoon nog eens een serieuze poging doen.

Ik constateerde vervolgens dat de verschillen tussen uncorrected en corrected nu veel kleiner waren en ook van een andere aard (weinig verschil in tonaliteit). Daarna ben ik nog gewisseld van een tact target curve naar een volledig vlakke curve en toen viel mij op dat de verschillen nu nog veel kleiner waren, ik hoorde nu alleen nog wat kleine verschillen in het timbre van instrumenten. Achteraf moet ik concluderen dat de grootste verschillen die ik gehoord heb dus feitelijk puur zaten in een soort loudness target curve (tact curve) en niet in de room correctie an sich.

Na de meting wilde ik gelijk al grafieken creeeren om wat ik hoorde te kunnen staven aan de hand van grafieken echter ik had een sotware technisch probleem en kreeg dat even niet voor elkaar. Gisterochtend vroeg was het dan uiteindelijk gelukt om de grafieken te maken en het viel mij gelijk op hoeveel schoner mijn impulse response was. In eerstre instantie dacht ik dat dat een goed teken was maar toen ik de volledig vlakke frequentie karakteristiek zag die zelfs tot onder de 20 Hz recht liep wist ik dat er iets niet in de haak was  :-\

Gelijk dit aangekaart op de drc mailinglist en al heel snel werd duidelijk dat er in het berekenen van de filters iets fout gegaan was. Ik heb dit diezelde ochtend nog gecorrigeerd en de grafieken zagen er nu wel realistisch uit.

De grote vraag van jullie is nu natuurlijk hoe het dan nu klinkt met room correctie?

Nou dat zal ik je vertellen. De verschillen zijn nu weer veel groter tussen uncorrected en corrected en ook tonaal veranderd er nu weer veel.
Ik ben van mening dat het resultaat wel een stuk beter is dan dat van ruim een jaar geleden, of het echt mijn ding is weet ik nog niet...

Het klinkt met correctie niet slecht, maar je zou kunnen zeggen dat ik nu zowel voordelen als nadelen hoor. De tonale balans met correctie is mijns inziens beter dan zonder, het klinkt gelijk een stuk frisser en het "saaie" is er dan vanaf!

Daar staat tegenover dat de bezieling (ik weet het, een vaag begrip) van de muziek afneemt. Afijn het laatste woord is er nog niet over gezegd en ik moet er nu eerst maar eens een tijdje naar luisteren.

:music:

)p(

Als je met saai ook een geluid bedoelt waar je lekker ontspannen uren naar kan luisteren zou ik zeggen count your blessings... ;)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op maart 23, 2009, 09:41:15
Als je met saai ook een geluid bedoelt waar je lekker ontspannen uren naar kan luisteren zou ik zeggen count your blessings... ;)

Niet helemaal maar het is inderdaad ook weer zo dat hoe spectaculairder iets klinkt des te sneller het gaat vervelen  ;)

)p(

Kan je wat nader omschrijven wat je dan nu nog mist?
Nadat Scutinizer je het hoog dat je miste had teruggegeven en daarna je stereobeeld ook nog eens op orde had gebracht vond ik het al heel aardig klinken  8)   

peter

hifiman

Citaat van: )p( op maart 23, 2009, 09:51:50
Kan je wat nader omschrijven wat je dan nu nog mist?
Nadat Scutinizer je het hoog dat je miste had teruggegeven en daarna je stereobeeld ook nog eens op orde had gebracht vond ik het al heel aardig klinken  8)   

peter
Het is zeker beter dan het geweest is, daar wil ik geen misverstanden over laten bestaan!
Met de speakers naar voren op hun gemarkeerde punten is het stereobeeld inderdaad "goed" te noemen, helaas staan ze daar bijna nooit (onpraktisch), maar goed daar kan Scrutinizer niks aan doen  ;D

Imaging is duidelijk een sterk punt van deze speakers, daar hoor je mij dan ook niet over klagen! Ik vind ze dus zoals ik al zei nog steeds wat saai klinken, daarmee bedoel ik wat "vlak" , alsof ik wel een "loudness" knop zou kunnen gebruiken en dan met name in het hoog.

Verder heeft het hier een paar keer fantastisch geklonken, maar dan wel met apparatuur die ik niet kan betalen (Wadia). Verder heb ik een duidelijke keuze voor streaming gemaakt en ik wil niet meer "terug" naar cd. Dat betekent dus dat ik op zoek ben naar een fijn geluid met streaming als "gegeven", ook als dat betekent dat ik nooit het maximale eruit kan halen.

In het laag blijf ik problemen houden, al zijn ze met de avalons (omdat het monitoren zijn) wel beter als bijvoorbeeld voorheen met mijn vloerstaanders. Het laag blijft wat dik en rommelig klinken, dit is op zeker een puur akoustische kwestie daar ben ik van overtuigd. Met de speakers naar voren is dit issue ook gelijk een stuk minder!

Maar misschien wel het grootste punt is dat met elke verandering het weer heel anders klinkt, ik las een review waarin iemand zei dat deze speakers elke wijziging in de set uitvergroten en dat kan ik alleen maar beamen. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Afijn het is lastig om te beschrijven hoe ik het precies ervaar maar ik hoop dat het zo weer een klein beetje duidelijker is.