hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: advr op november  9, 2008, 10:02:21
die kant ga ik toch ook op. alleen ga ik wel sparen voor een Linn DS met als tussenstap een Duet denk ik 8)
Heb de Linn DS al gehoord in je set?  :)

Raphie

Jouw grootste probleem is niet de kwaliteit van je componenten, maar je tweakeritus......

Ik bedoel, kijk naar je RME: Je bent "teleurgesteld" in een product omdat er niks te solderen valt.
Je hebt de Transporter nog geen dag en je zit al weer je tentclock te prostitueren.

Niet iedere verandering is altijd een verbetering. En de rust om een concept van een fabrikant te accepteren en te apprecieren is een mooi iets... ;D
JBL PRX Power!

advr

Citaat van: Audioloog op november  9, 2008, 10:25:12
Heb de Linn DS al gehoord in je set?  :)

niet in mijn set maar wel bij Audio Excellence. ;D
het streamen is prachtig. nu nog wint mijn loopwerk het wel maar het gat is overbrugbaar volgens mij. ik heb nu de Tvix als streamapp. Tegen een lp kan toch geen enkel digitaal ding dus da's mijn ultimene luisteren ;D
volgend jaar ga ik eens een DS Akurate/Majik beluisteren thuis. dit jaar niet echt de tijd voor. :P
maar langzaam tref ik de voorbereidingen voor het streamen.  ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: Audioloog op november  9, 2008, 09:52:02
Hebben die speaker niet alleen digitaal in  ???

Nope analoog...atc50...kost wel wat maar wel heel heel erg mooi  :o

peter

garmtz


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: Raphie op november  9, 2008, 10:29:29
Jouw grootste probleem is niet de kwaliteit van je componenten, maar je tweakeritus......

Ik bedoel, kijk naar je RME: Je bent "teleurgesteld" in een product omdat er niks te solderen valt.
Je hebt de Transporter nog geen dag en je zit al weer je tentclock te prostitueren.

Niet iedere verandering is altijd een verbetering. En de rust om een concept van een fabrikant te accepteren en te apprecieren is een mooi iets... ;D
Is predikant zijn niks voor jou  ???  ;)

Kom mij liever helpen vergelijken dan doe je nog wat nuttigs  ;D

garmtz

Citaat van: Audioloog op november  9, 2008, 11:39:09
Is predikant zijn niks voor jou  ???  ;)

Kom mij liever helpen vergelijken dan doe je nog wat nuttigs  ;D

:D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op november  9, 2008, 11:39:09
Is predikant zijn niks voor jou  ???  ;)

Kom mij liever helpen vergelijken dan doe je nog wat nuttigs  ;D

ROTFLOL ;D   

Ik denk niet dat Raphie langskomt Ronald, ik geloof dat hij geen huisbezoeken mag afleggen van zijn nieuwe kerk. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr


is de transporter echt gebalanceerd van binnen of is het alleen maar nep? :o 8)

is de toekomstige PS Audio perfect wave transport niet voor jou?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

celerontje

Citaat van: Audioloog op november  9, 2008, 11:39:09
Is predikant zijn niks voor jou  ???  ;)


Voorbeeldje:
Gij zult doem over zichzelf uitroepen, door herhaallijk te modificeren en telkens ontevredenheid uit te spreken.
Gij zult naar den muzikale klanken luisteren en tevree zijn met uwe afspeelmogelijkheden.
Gij zult elke dag een lofzang uitspreken, jegens het wonder der elektrieken audiotechnieken.
Beter uw leven, u gezegend zijn.
Amen. ;D

Even iets anders:
Ik zie dat de Transporter een AES/EBU aansluiting heeft.
Zou het geen verbetering opleveren als je daarmee de Transporter op de Digital Lens aansluit?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Deleted member

Zo dan!! Flinke veranderingen op meerdere vlakken!  :) Leuk Ronald, je blijft lekker bezig, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!  8)

hifiman

Citaat van: celerontje op november  9, 2008, 14:20:48
Ik zie dat de Transporter een AES/EBU aansluiting heeft.
Zou het geen verbetering opleveren als je daarmee de Transporter op de Digital Lens aansluit?
Jij kunt gedachten lezen  ;D Dat is inderdaad een van mijn conclusies van een urenlange vergelijk sessie  ^-^

celerontje

Leuk om te horen, dan heb ik kennelijk meer talenten dan ik dacht ;D

Wat voor kabel gebruik je nu ervoor?
Gewoon een simpele XLR kabel? Je kabel van de meetmicrofoon?
Of heb je iets beters?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Na een halve dag experimenteren en vergelijken kom ik tot een aantal conclusies.

De verschillen tussen de PS Audio DAC en de interne DAC van de Transporter zijn zeker niet schokkend te noemen, toch blijf ik mijn eerdere conclusie de PS Audio DAC (icm Digital Lens) klinkt beter.

Het Squeezebox versus Transporter verhaal was (voor mij althans) wel enigszins schokkend. Met de RCA Apogee Wide Eye had ik een (lichte) voorkeur voor de gemodificeerde Squeezebox  :o Daarbij even opgemerkt dat dit met de standaard squeezebox andersom is! Het verschil in klank karakter bleek met name in het feit te zitten dat ik een andere interlink dan voorheen gebruikte en lag dus niet zozeer aan de Transporter. Ik bedacht mij opeens dat de Transporter ook een AES/EBU uitgang heeft (itt de Squeezebox) en dat ik nog een Van den Hul AES/EBU interlink had liggen (weliswaar ook te kort maar das een ander verhaal). Gelukkig voor mij bleek met deze manier van aansluiten de Transporter beter te klinken  ^-^ Met AES/EBU klinkt het net allemaal even wat "guller".

De Squeezebox wordt gewoon volgens plan verkocht, de Transporter blijft voorlopig lekker dicht (ivm Raphie's nachtrust) en ik ga een 2 meter XLR AES/EBU kabel aanschaffen. Weliswaar weer een onverwachte uitgave maar ik zelfde kabel (v/d hul) neem dan kost het gelukkig  "maar" 120 euro. Ik kan later altijd weer andere kabels proberen maar voorlopig vind ik het even best zo.

Ik heb als tijdelijke oplossing de Digital Lens op de Lyngdorf gezet, geen porum maar dan kon ik mijn 1 meter kabels gebruiken  ^-^

De komende tijd zal blijken of het geluid zoals het nu is (transport met AES/EBU naar Digital Lens) ook ECHT bevalt of niet. In elk geval blijkt maar weer wat een grote rol kabels spelen in het geheel. Nee de verschillen zijn niet megagroot maar toch kunnen deze kleine verschillen het totaalgeluid maken of breken!

De TEAC heb ik niet meer meegenomen in het vergelijk, die zal het toch wel winnen en ik blijf bij mijn keuze voor streaming!  :)

celerontje

Ga je nu de Apogee Wide Eye verkopen?
Die heb je toch niet meer nodig eigenlijk, en maakt de aanschaf van de AES/EBU kabel een stuk gunstiger.
Kan je trouwens ook radio steamen vanaf de Dreambox naar de Transporter?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op november  9, 2008, 16:00:50
Ga je nu de Apogee Wide Eye verkopen?
Die heb je toch niet meer nodig eigenlijk, en maakt de aanschaf van de AES/EBU kabel een stuk gunstiger.
Kan je trouwens ook radio steamen vanaf de Dreambox naar de Transporter?
Ja
Nee

hifiman


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op november 11, 2008, 07:48:58
nee kabels natuurlijk met xlr dus gebalanceerd 8)
2 meter lang? (overigens heb ik de van den Hulk al besteld en betaald)

hifiman

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat ik de Monitor Audio RSFX (die ik reeds besteld heb) als BIpool ga inzetten. Tenslotte kan ik ze alleen op de achter muur kwijt en heb je dus weinig aan de NUL die gecreeerd wordt als je ze in DIpool mode zet. Bipool lijkt dan een goed compromis tussen direct strales en dipolen.  ^-^