hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman


hifiman

Dan nog even over het stroomvoorzienings/filtering verhaal.

De combinatie van mijn DHZ paralell filter de stereo componenten nu allen (ok op het cd transport na) op LAT International AC-2 powercords bevalt goed. Ik vraag mij op dit moment zelfs af OF ik nog wel verder moet experimenteren hiermee. Meer luistersessie zullen het antwoord hierop de komende tijd gaan bepalen  ^-^ Als ik verder ga met experimenteren dan zal dat hoogstwaarschijnlijk in de richting van een scheidingstrafo zijn.

Word vervolgd, of misschien wel niet  ;)

celerontje

Toen ik bij Ronald was, vond ik de bediening van de Squeezebox erg handig, heel duidelijk zonder poespas.
En al zal Ronald nooit 100% tevreden zijn, bedenk dan waarom we hier met z'n alleen op 't forum zitten: Hobby!

En het idee om met een WiFi apparaatje de boel de bedienen is erg leuk gevonden, ik hoop niet dat je dan teveel delay hebt.

En Ronald:
Je hebt van die internationale powercord gekocht dus.
Heb je aan de kabels met niet-schukostekkers, zelf de schukostekkers eraan gezet?
(Voor wie het niet weet, een schukostekker is de o.a. Nederlandse stroomstekker met randaarde, in Belgie heeft men pinaarde, dat systeem heet anders.)

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 16:37:31
En het idee om met een WiFi apparaatje de boel de bedienen is erg leuk gevonden, ik hoop niet dat je dan teveel delay hebt.
Met de Duet AB in elk geval geen enkele merkbare) delay.

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 16:37:31
Je hebt van die internationale powercord gekocht dus.
Haha, nee ik heb LAT International (dat is een merk!) powercords gekocht, er zitten gewoon "nederlandse" stekkers aan  ;D

celerontje

Goh, wat zit de wereld toch weer logisch in mekaar, vind je ook niet? ;D
Die verwarring had niet zozeer met de naam te maken, maar met die foto.
Ik dacht dat je ergens een setje had gekocht met kabels voor verschillende landen.

En over bediening gesproken, je hebt het nu wel de hele tijd over je audiogebeuren, maar wat dacht je van de gordijnen op X10? ;)
Die moesten tijdens mijn M&G nog met zware handarbeid open en-dicht! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 16:24:25
Hoe dan precies eigenlijk?

De Linn is zoals je weet een upnp renderer. Voor de bediening heb je een upnp controlpoint nodig, in dit geval dus de Nokia. Op dit moment kan slechts een app als controlpoint dienen, jhet nogal beperkte media streamer. Echter binnenkort zijn er twee alternatieven. En wel media box ( http://mediabox.garage.maemo.org/ ) en Canola ( http://openbossa.indt.org/canola2/ ).

Maar in principe kan je dus met elke software/device combo die de linn als upnp renderer herkent en zelf als upnp controlpoint kan dienen de Linn aansturen.

peter

hifiman

Ik moet mij nog steeds eens in dat upnp verdiepen (ga ik op zeker doen komende tijd!)  ::)

Deleted member

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 16:37:31
(Voor wie het niet weet, een schukostekker is de o.a. Nederlandse stroomstekker met randaarde, in Belgie heeft men pinaarde, dat systeem heet anders.)

In België worden ook schuko stekkers gebruikt. Kijk maar eens naar je netsnoeren, de meesten zullen hybride zijn en dus zowel de aarding aan de zijkant als hebben als de "ingang" voor de pinaarde (die idd. in België wordt gebruikt).

Deleted member

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 15:40:40
Zoals ik reeds min of meer verwachtte bleek de DAC van de transporter niet op te kunnen tegen mijn PS Audio Ultralink II DAC.

Volgens mij heb je met de PS Audio een goede aankoop gedaan!  :)

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 16:46:34
Die verwarring had niet zozeer met de naam te maken, maar met die foto.
Ik dacht dat je ergens een setje had gekocht met kabels voor verschillende landen.
A ok, die foto was ook maar even gejat van hun website  ;D

celerontje

Citaat van: Antoine op augustus  9, 2008, 16:55:57
In België worden ook schuko stekkers gebruikt. Kijk maar eens naar je netsnoeren, de meesten zullen hybride zijn en dus zowel de aarding aan de zijkant als hebben als de "ingang" voor de pinaarde (die idd. in België wordt gebruikt).

Klopt, op 't gebied van stekkers wel.
Maar de stopcontacten zelf zijn een ander verhaal.
Hier in Nederland hebben veel van die eenvoudige opschroefbare stekkers geen pinaarde, enkel randaarde.
Dus die stekkers verschillen wel.
Aangegoten stekkers en van die dikke rubberen schroefstekkers zijn in NL meestal wel hybride.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Antoine op augustus  9, 2008, 16:57:51
Volgens mij heb je met de PS Audio een goede aankoop gedaan!  :)
Nou zeker! Ik begin mij pas sinds kort te beseffen wat een geweldige DAC het eigenlijk is!  8)  :)

celerontje

Leuk op 't werk: 'K heb een nieuwe DAC (op z'n Nederlands uitgesproken) gekocht!
Collega: Door welke aannemer laten plaatsen? ;D

Wel eens meegemaakt? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 17:08:36
Leuk op 't werk: 'K heb een nieuwe DAC (op z'n Nederlands uitgesproken) gekocht!
Collega: Door welke aannemer laten plaatsen? ;D

Wel eens meegemaakt? ;)
Ik heb wel eens de fout gemaakt om op mijn werk over mijn hobby te beginnen ja, doe ik maar niet meer, levert een hoop gelach en onbegrip op  :-X

Edit: je baas uitleggen dat tie (nadat tie trots in de pauze verteld een HD beamer te hebben gekocht) eigenlijk een minder dan SD (was er eentje met 480p panel) gebakkie heeft gekocht is niet altijd even slim  ;)

hifiman

De vrijgekomen zelfgemonteerde afgeschermde netsnoeren (LAPP/Kopp/Marinco)  heb ik overigens nu ingezet op de surround apparatuur  :)
Niet dat ik daar nu veel van verwacht maar het voelt in elk geval weer wat lekkerder  ^-^

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 17:09:24
Ik heb wel eens de fout gemaakt om op mijn werk over mijn hobby te beginnen ja, doe ik maar niet meer, levert een hoop gelach en onbegrip op  :-X

Niet alleen daar, voor ons non-believers is het entertainment gehalte hier ook erg groot  :-*  ;D

Maar eerlijk is eerlijk...subjectief kwam ook bij mij je set pas tot leven toen die psaudio erin kwam  :-X  ;)

peter

celerontje

Citaat van: Audioloog op augustus  9, 2008, 17:09:24
Ik heb wel eens de fout gemaakt om op mijn werk over mijn hobby te beginnen ja, doe ik maar niet meer, levert een hoop gelach en onbegrip op  :-X

Edit: je baas uitleggen dat tie (nadat tie trots in de pauze verteld een HD beamer te hebben gekocht) eigenlijk een minder dan SD (was er eentje met 480p panel) gebakkie heeft gekocht is niet altijd even slim  ;)

Wat wordt er dan gezegt als je erover begint?
Stroom is stroom? HAHAHAHAH filter?
Dat soort opmerkingen?
Heb je naast de mensen van het forum, ook anderen met wie je er goed over kunt babbelen?

Ik kom ook wel mensen tegen die het nut er niet van inzien om je set met een DB meter af te stellen, zucht...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: )p( op augustus  9, 2008, 17:17:15
Niet alleen daar, voor ons non-believers is het entertainment gehalte hier ook erg groot  :-*  ;D
En dat allemaal voor niets (gratis)  :D

Citaat van: )p( op augustus  9, 2008, 17:17:15
Maar eerlijk is eerlijk...subjectief kwam ook bij mij je set pas tot leven toen die psaudio erin kwam  :-X  ;)
En dat terwijl alle apparatuur mits niet defect toch hetzelfde zou moeten klinken  ;)

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 17:32:41
Wat wordt er dan gezegt als je erover begint?
Meer gelachen dan gezegd  :-\

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 17:32:41
Heb je naast de mensen van het forum, ook anderen met wie je er goed over kunt babbelen?
Haha nee  ;D

dre73

vind jij de lat`s ook kwa dynamiek erg goed?
ik vind de tunami`s daar weer beter in,alleen kunnen die weer wat laidback klinken.
je zou ze voor de grap eens moeten proberen ;)(je moet toch bezig blijven ;D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2008, 17:41:02
vind jij de lat`s ook kwa dynamiek erg goed?
ik vind de tunami`s daar weer beter in,alleen kunnen die weer wat laidback klinken.
je zou ze voor de grap eens moeten proberen ;)(je moet toch bezig blijven ;D)
Tsja het antwoord op die vraag zal ik pas weten als ik wat langer geluisterd heb...

Ik was in principe niet van plan om nog tientallen powercords te gaan proberen  ;D

dre73

ik heb 2 stuks met oyaide stekkers hiero............ :P
ook lat en powerlab(die is ook........  ;D)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op augustus  9, 2008, 19:19:32
ik heb 2 stuks met oyaide stekkers hiero............ :P
ook lat en powerlab(die is ook........  ;D)
En aan welke geef je de voorkeur?  ::)

dre73

CitaatEn aan welke geef je de voorkeur?

is te moeilijk om te zeggen,dit moet je horen ;D

alle drie super,powerlab is mooi,iets dik in het laag wat muzikaler als de lat.
lat heb je zelf ook(persoonlijk vind ik de mk1 beter),
tunami is rust en rust en muziek wel wat laidback,maar voor een kabel van de rol enorm goed,wel enorm dik en stijf...
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman