hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Arno P

Je hebt de standaard eigenlijk niet meer nodig.... ;D

hifiman


Rock Solid

Hoi Ronald,

Mooi om m'n ex-en in actie te zien.  ;D ... en ze zijn nog steeds niet verkocht - na bijna een jaar !!!  ;)
De dikke kabel zijn gewend; ik had M1.5 van Monster er aan 'hangen'  :o


hifiman

Citaat van: Rock Solid op maart  9, 2008, 21:30:06
Hoi Ronald,

Mooi om m'n ex-en in actie te zien.  ;D ... en ze zijn nog steeds niet verkocht - na bijna een jaar !!!  ;)
De dikke kabel zijn gewend; ik had M1.5 van Monster er aan 'hangen'  :o


Haha dat is inderdaad bijna een record voor mij  ;) Voor ik met deze hobby begon ha dik mijn speakers 15 jaar. Er ging toen een tweeter kapot en toen is de upgrade ellende begonnen  ;D

De speakers gaan ook niet meer weg, het klinkt nu heel anders (stuk beter) dan die avond dat jij ze kwam brengen  :)

Rock Solid

Hoi Ronald,

Het is fijn te horen dat je Monitors aan het 'zingen' hebt gekregen.
Ik onderschat - nog steeds - dat het samenstellen van de complete opstelling toch wat gepuzzel met zich brengt, om uiteindelijk de positieve synergie  :P (kon even niet op een ander passend woord komen) - voor jou - te realiseren.
Ga zo door zou ik zeggen; aan het de Avalons zal het niet liggen   ;) (zolang je niet besmet raakt met het toetervirus ;D)

Rudolf

Atmoz


Wow, mooie kabel.
Ziet d'r ERG indrukwekkend uit zeg 8)

Zal ook wel lekker klinken denk ik :P ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

scrutinizer

#1731
Hé Ronald, hoe gaat het met de verstand(s) kies?.......ervaar je al wat voordelen van de therapeutische waarde die van je systeem uitgaat...... ?? >:D  ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Weer die tie-wraps om je stands??? ::)   ;D  Leg die kabels maar eens op cable-elevators, maakt bij dikkere kabels best wat uit. En cable-dressing goed doen natuurlijk: geen stroomkabels langs je luidsprekerkabels enzo.

hifiman

Even kort:

@Scrutinizer Hoe het met die kies gaat weet ik niet, die is er al bijna 2 weken uit namelijk  >:D De afgelopen dagen geen muziek geluisterd wegens pijn (lag vooral op bed)  :-\ Sinds vandaag gaat het gelukkig al stukken beter  :D

@Garmtz Dat is tijdelijk, ik moest wel anders buigen/breken de bananen (die zeer dun zijn) onder het gewicht van de kabel (die zeer dik is). Ik ben op dit moment al bezig met een mogelijke oplossing daarvoor...


hifi | Roderick


hifiman

Citaat van: AV123 Benelux op maart 11, 2008, 13:44:21
Kun je geen spades gebruiken?
Nee, aan de Lyngdorf kant kunnen geen spades kwam ik achter  :o en de Avalons willen 6mm spades ipv de gebruikelijke 8mm  :P

scrutinizer

#1736
Een ezel stoot zich geen tweede keer aan de zelfde steen, maar RONALD!! :P.......Het is niet alleen het metaal van de stand welke verantwoordelijk 'kan zijn' ;) voor de verandering van parameters in een kabel Ronald, maar 'vooral' ook de trillingen. ;)

Maak bijv. gebruik van het aan de voorzijde van de entree aanbieden van de bananen (in dit geval), en maak met de kabel dan een flauwe bocht naar de achterzijde, hang deze d.m.v. textiel of elastiek op, en maak de verbinding aan de kabel op de hoogte waar deze zich splitst in twee uiteinden.
De andere zijde aan......vul de zinnen en kleur de plaatjes ;)

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#1737
Haha, dit heeft niks met die ezel en de tweede keer te maken hoor! Zoals ik al zei was het even een "nood" oplossing. Ondertussen heb ik al een oplossing (die ik gisteren bedacht had) geimplementeerd :P

Van de voorzijde de banenen erin gaat niet Anton, dat had ik namelijk als eerste geprobeerd, ze zijn te lang daarvoor en kan ik ze er niet recht insteken.

Ik heb een andere oplossing bedacht en dat is het volgende  ;D
Ik heb 4 goedkope bananen stekkers gekocht (het soort dat als het ware in kan "veren"). Deze heb ik afgezaagd en vervolgens IN de bananen van de LS kabels geschoven. Op die manier zijn ze een stuk steviger en zullen ze niet zo snel buigen of knakken. Ik heb gekozen voor de "verende" bananen omdat ze nog enigszins "indrukbaar" zijn tijdens het aandraaien van de schroeven maar wel "tegendruk" bieden. Dit blijkt prima te werken en de tie wraps zijn dus weer doorgeknipt en de kabels hangen weer los  :)

Nu had ik eerlijk gezegd niet echt verschil verwacht in het geluid, maar (tot mijn verbazing) heb ik opeens weer een veel meer 3D stage  :o Of dat nu is omdat de kabel los van de stand ligt of omdat het nu beter contact maakt (de andere bananen die ik gelijk weggegooid heb, waren helemaal geplet en boden ook geen "tegendruk".

Afijn ik ben er blij mee dat ik het zo heb kunnen oplossen. Hopelijk blijkt deze oplossing stevig genoeg maar zo te zien is dat wel het geval  :)


BuSpu

Citaat van: Audioloog op maart 11, 2008, 14:35:46
en de Avalons willen 6mm spades ipv de gebruikelijke 8mm  :P

Die zijn gewoon te verkrijgen hoor. Dus misschien toch: kabel kaal, 6mm spades en dan onder de schroeven van de monitor?
Verder nog een tip: Ik kwam er laatst achter dat de voet van de stand (het stuk waar de spikes ingaan) niet volledig gevuld is. Misschien ook nog iets om naar te kijken?

Groet BuSpu  ;)

hifiman

Citaat van: BuSpu op maart 11, 2008, 16:52:43
Die zijn gewoon te verkrijgen hoor. Dus misschien toch: kabel kaal, 6mm spades en dan onder de schroeven van de monitor?
Verder nog een tip: Ik kwam er laatst achter dat de voet van de stand (het stuk waar de spikes ingaan) niet volledig gevuld is. Misschien ook nog iets om naar te kijken?

Groet BuSpu  ;)
Hoi BuSpu,

Ik weet dat ze bestaan (heb er nog een paar liggen zelfs), maar degene die ik heb zijn niet stevig genoeg om het gewicht van deze kabel te houden en zullen dus buigen. Ik ben al een paar keer op zoek geweest naar stevige 6mm spades maar elke keer bleken deze weer een te grote buitendiameter te hebben waardoor ze alsnog niet passen op avalons.

Of heb jij de gouden tip toevallig want dat zou wel de beste oplossing zijn inderdaad!

Wat die stands betreft, dat was me nog niet opgevallen, heb jij er wat aan gedaan dan?

Groetjes,

Ronald


BuSpu

Citaat van: Audioloog op maart 11, 2008, 16:56:20
Of heb jij de gouden tip toevallig want dat zou wel de beste oplossing zijn inderdaad!

Wat die stands betreft, dat was me nog niet opgevallen, heb jij er wat aan gedaan dan?

Bel voor die spades eens met Studio Wilbert in Utrecht (vragen naar Olav), daar komen mijn monitors vandaan en ze hebben mij laatst nog een setje opgestuurd. Het zijn erg stevige, ik geloof, Audioquest spades.

De stands heb ik nog niet opgelost, sterker nog ze staan nog zonder speakers.... :(
Volgens mij zou je er PUR in kunnen spuiten. Die schroefdraad komt wel weer goed als je er de spike indraait.

hifiman

Ik heb gelijk gebeld. Die Olav wist tot mijn verbazing van niks (vergeet achtig typje  ??? ).
Ik zei toen dat het waarschijnlijk Audioquest spades zijn geweest, hij heeft ze voor me opgemeten (de buitendiameter) en die zijn te breed dus kunnen het niet geweest zijn.

Uiteindelijk (na er een aantal voor mij nagemeten te hebben) had hij een aantal gebruikte MIT 6mm spades liggen die wel gaan passen volgens hem. Aangezien het me slechts 12,50 euro kost heb ik de gok maar genomen en ze besteld :P


scrutinizer

#1742
Citaat van: Audioloog op maart 11, 2008, 15:51:19
Haha, dit heeft niks met die ezel en de tweede keer te maken hoor! Zoals ik al zei was het even een "nood" oplossing. Ondertussen heb ik al een oplossing (die ik gisteren bedacht had) geimplementeerd :P

Van de voorzijde de banenen erin gaat niet Anton, dat had ik namelijk als eerste geprobeerd, ze zijn te lang daarvoor en kan ik ze er niet recht insteken.

Ik heb een andere oplossing bedacht en dat is het volgende  ;D
Ik heb 4 goedkope bananen stekkers gekocht (het soort dat als het ware in kan "veren"). Deze heb ik afgezaagd en vervolgens IN de bananen van de LS kabels geschoven. Op die manier zijn ze een stuk steviger en zullen ze niet zo snel buigen of knakken. Ik heb gekozen voor de "verende" bananen omdat ze nog enigszins "indrukbaar" zijn tijdens het aandraaien van de schroeven maar wel "tegendruk" bieden. Dit blijkt prima te werken en de tie wraps zijn dus weer doorgeknipt en de kabels hangen weer los  :)

Nu had ik eerlijk gezegd niet echt verschil verwacht in het geluid, maar (tot mijn verbazing) heb ik opeens weer een veel meer 3D stage  :o Of dat nu is omdat de kabel los van de stand ligt of omdat het nu beter contact maakt (de andere bananen die ik gelijk weggegooid heb, waren helemaal geplet en boden ook geen "tegendruk".

Afijn ik ben er blij mee dat ik het zo heb kunnen oplossen. Hopelijk blijkt deze oplossing stevig genoeg maar zo te zien is dat wel het geval  :)


???...
CitaatIk heb 4 goedkope bananen stekkers gekocht
.....ik hou het toch nog maar even bij het spreekwoord.....gezien je eerdere oplossing voor de Nordost spades. ;)

Btw, de optie voor de kabel 'cradle' was niet alleen elektrisch, maar ook mechanisch akoestisch in het voordeel. ;)

Anton.

P.S. En als deze kabel nu jou oplossing is......koop en monteer dan een paar goede spades (MIT, Cardas......).

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Ehm de spades van W&M lopen taps toe, lijkt me stuk dat je deze niet klemmend krijgt?
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: scrutinizer op maart 11, 2008, 18:03:14
P.S. En als deze kabel nu jou oplossing is......koop en monteer dan een paar goede spades (MIT, Cardas......).

Citaat van: Audioloog op maart 11, 2008, 17:54:34
Uiteindelijk (na er een aantal voor mij nagemeten te hebben) had hij een aantal gebruikte MIT 6mm spades liggen die wel gaan passen volgens hem. Aangezien het me slechts 12,50 euro kost heb ik de gok maar genomen en ze besteld :P

hifiman

#1745
Citaat van: scrutinizer op maart 11, 2008, 18:03:14
???...  .....ik hou het toch nog maar even bij het spreekwoord.....gezien je eerdere oplossing voor de Nordost spades. ;)
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed gelezen Anton (of het was niet duidelijk dat kan ook), deze goedkope bananen hebben dus alleen ter versteviging van de bestaande bananen gediend (door ze erin te schuiven). Als het gaat om elektrisch contact dan is dat dus nog steeds W&M bananen direkt op de avalons!


Citaat van: scrutinizer op maart 11, 2008, 18:03:14
Btw, de optie voor de kabel 'cradle' was niet alleen elektrisch, maar ook mechanisch akoestisch in het voordeel. ;)
Daar heb je een punt, echter zoals ik al uitlegde, andersom is geen optie (past niet).

;D

hifiman

Citaat van: Raphie op maart 11, 2008, 18:07:08
Ehm de spades van W&M lopen taps toe, lijkt me stuk dat je deze niet klemmend krijgt?
Dan heb jij nog nooit een Avalon aan de onderkant gezien, gaat echt niet passen, heb het uiteraard geprobeerd!

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart 11, 2008, 18:15:48
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed gelezen Anton (of het was niet duidelijk dat kan ook), deze goedkope bananen hebben dus alleen ter versteviging van de bestaande bananen gediend (door ze erin te schuiven). Als het gaat om elektrisch contact dan is dat dus nog steeds W&M bananen direkt op de avalons!

Daar heb je een punt, echter zoals ik al uitlegde, andersom is geen optie (past niet).

;D
Wel met een onder lichte hoek staande spade, ook verkrijgbaar in MIT...btw, ook in verschillende kwaliteit. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#1748
Citaat van: scrutinizer op maart 11, 2008, 18:30:28
Wel met een onder lichte hoek staande spade, ook verkrijgbaar in MIT...btw, ook in verschillende kwaliteit. ;)

Anton.
Uiteraard, mijn opmerking dat het niet gaat was puur bedoeld voor de huidige situatie met de W&M bananen.

hifiman

Toch maar even 2 foto's ter verduidelijking, het gaat om deze bananen, welke ik heb afgezaagd en in de W&M bananen heb geschoven.