Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Brammus

Werkt ook niet, zal de router eens restarten. En anders geef ik het op. Dan zal het toch Tidal moeten worden ben ik bang.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Sopper

Citaat van: Brammus op juni 12, 2018, 20:50:53
Werkt ook niet, zal de router eens restarten. En anders geef ik het op. Dan zal het toch Tidal moeten worden ben ik bang.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Nee joh, niet zo snel opgeven.
Je hebt ook nog fall back, fabrieksinstellingen en oudere davaar software
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Brammus

Citaat van: Sopper op juni 12, 2018, 21:24:41
Nee joh, niet zo snel opgeven.
Je hebt ook nog fall back, fabrieksinstellingen en oudere davaar software

In eerste instantie stonden er nog settings op van de vorige eigenaar (TuneIn)

Uurtje geleden systeem een factory reset gedaan. Heb ik Kazoo Server niet nodig?
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Sopper

#2653
Citaat van: Brammus op juni 12, 2018, 21:30:18
In eerste instantie stonden er nog settings op van de vorige eigenaar (TuneIn)

Uurtje geleden systeem een factory reset gedaan. Heb ik Kazoo Server niet nodig?

Kazoo server niet nodig.
Als router resetten en daarna dsm rebooten niet werkt, even Björn of Garmtz PM'n, BBG weet het meeste van Linn en hebben jouw issue vast eens voorbij zien komen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Brammus

Herstart net mijn PC. Deze doet wat updates. En Hopla! [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Sopper

Citaat van: Brammus op juni 12, 2018, 22:31:03
Herstart net mijn PC. Deze doet wat updates. En Hopla! [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

:pompom: nu genieten  :headbanging:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

denoontje


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

#2658
Net gebeurt me iets wat me al lang niet meer overkomen is.

En nee, het is geen ochtend erectie, zo oud ben ik nog niet [emoji6]

Kennen jullie allemaal nog dat moment dat je voor het eerst een fatsoenlijk installatie hoorde? Volledig geïntrigeerd, vol verbazing, kippevel?

Zojuist kreeg ik echt weer kippevel van muziek. Echt bizar, hoe goed deze combo is. Ik zit al dagen achter elkaar te luisteren tot 2 uur in de nacht. 'S ochtends voor het werk gauw een paar nummers draaien en uitkijkend tijdens het werk om weer naar huis te mogen voor nog meer muzikaal genot.

Diep onder de indruk.

Na een beetje stoeien met Space optimisation ben ik erachter dat het een goed hulpmiddel is om het stereobeeld wat te fine-tunen.  Aangezien 1 kant van mijn kamer open is, is dat wel nodig om de vocalen op hun plek te krijgen en om er nog beter voor te kunnen zorgen dat het geluid los komt van de speakers.

Met electronische muziek vind ik dat het te veel laag weghaalt maar ook dat is netjes bij te regelen.

Echt een top apparaat die Linn DSM.

Source first? Yes please!

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Sopper

Citaat van: Brammus op juni 15, 2018, 12:14:21
Net gebeurt me iets wat me al lang niet meer overkomen is.

En nee, het is geen ochtend erectie, zo oud ben ik nog niet [emoji6]

Kennen jullie allemaal nog dat moment dat je voor het eerst een fatsoenlijk installatie hoorde? Volledig geïntrigeerd, vol verbazing, kippevel?

Zojuist kreeg ik echt weer kippevel van muziek. Echt bizar, hoe goed deze combo is. Ik zit al dagen achter elkaar te luisteren tot 2 uur in de nacht. 'S ochtends voor het werk gauw een paar nummers draaien en uitkijkend tijdens het werk om weer naar huis te mogen voor nog meer muzikaal genot.

Diep onder de indruk.

Na een beetje stoeien met Space optimisation ben ik erachter dat het een goed hulpmiddel is om het stereobeeld wat te fine-tunen.  Aangezien 1 kant van mijn kamer open is, is dat wel nodig om de vocalen op hun plek te krijgen en om er nog beter voor te kunnen zorgen dat het geluid los komt van de speakers.

Met electronische muziek vind ik dat het te veel laag weghaalt maar ook dat is netjes bij te regelen.

Echt een top apparaat die Linn DSM.

Source first? Yes please!

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

En dan te bedenken dat je "pas" bij de Majik serie bent beland...
Akurate en Klimax to go...

Maar eerst lekker genieten!  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

denoontje

Citaat van: Sopper op juni 15, 2018, 12:22:16
En dan te bedenken dat je "pas" bij de Majik serie bent beland...
Akurate en Klimax to go...

Maar eerst lekker genieten!  :)

:P


heb je de speakers ook via de https://www.linn.co.uk/tunedem methode neergezet?

Brammus

Citaat van: denoontje op juni 15, 2018, 18:57:18
[emoji14]


heb je de speakers ook via de https://www.linn.co.uk/tunedem methode neergezet?
Nee nog niet. Ik heb de luxe dat ik ze ver de kamer in kan schuiven voor een serieuze luistersessie. Uiteraard heb ik in het verleden uren geschoven, gedraaid en gemarkeerd om een stereobeeld kloppend te krijgen. Deze positie heb ik uiteindelijk maar aangehouden bij toevoeging van de Linn. Helaas verschild dit per track nogal eens. Ook iets dat met de Linn veel minder erg voorkomt.

Maar, ik kan me goed voorstellen dat ze, omdat het monitoren zijn, misschien uiteindelijk wel wat dichter bij de muur mogen voor wat extra laag.

Wanneer ik een keer zin heb, zal ik er eens verder mee experimenteren.

Goede tip. Thx








Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

chansig

Wat doet die Linn dan waardoor verschillen in opnames verdwijnen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

Citaat van: chansig op juni 15, 2018, 19:23:34
Wat doet die Linn dan waardoor verschillen in opnames verdwijnen ?

Gr. Hans
Magic[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brammus

Citaat van: chansig op juni 15, 2018, 19:23:34
Wat doet die Linn dan waardoor verschillen in opnames verdwijnen ?

Gr. Hans
Mijn eerste kritische noot van jou Hans, ik voel me vereerd [emoji6]

Het stereobeeld klopt veel beter maar vooral constanter. Ik beweer niet dat er verschil in opnames is, enkel in de weergave t.o.v. de oude situatie.

Bij dezelfde nummers, vanuit dezelfde speellijst, via dezelfde streamingservice, over dezelfde speakers, op dezelfde positie, met dezelfde akoestiek.

Maar wil je het echt in detail weten? Dan moet je Linn mailen.

Ik zou je graag het verschil laten horen maar mijn DAC, Sbooster en streamer zijn al verkocht. Mijn interlink gaat morgen op de post en de Musical Fidelity A5 wordt morgen om 2 uur opgehaald.

De markt lijkt weer aan te trekken heren.

[emoji4]

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

chansig

Citaat van: Brammus op juni 15, 2018, 19:20:53
Helaas verschild dit per track nogal eens. Ook iets dat met de Linn veel minder erg voorkomt.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Mogelijk bedoel je het anders...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Brammus

Citaat van: chansig op juni 15, 2018, 20:31:16
Mogelijk bedoel je het anders...

Gr. Hans
De Linn zorgt voor een grotere sweetspot.  Daardoor voor een betere verdeling van het stereobeeld bij een grotere hoeveelheid nummers. Let wel, ik heb een asymmetrische luister ruimte.

Hierdoor verdwijnt de neiging om bij elk nummer met de speakers te willen schuiven.

Dat bedoel ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

Citaat van: denoontje op juni 15, 2018, 18:57:18
[emoji14]


heb je de speakers ook via de https://www.linn.co.uk/tunedem methode neergezet?
Net even gelezen. Hier wordt meer gesproken over een a/b test methode dan over speakerplaatsing wanneer ik het goed begrijp toch?

Dus begrijp je opmerking niet helemaal

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

denoontje

speakerplaatsing kun je op die manier ook vergelijken

Can you hear all the musicians playing all of the instruments all of the time?
Can you always follow the tune played by every instrument?
How easy is it to sing-along/follow with the melody?

The remarkable thing is that once you do hear the difference you'll find that it's much more apparent than you originally thought. And the more you listen the easier this method will become. With a little practice, you'll find that you have a listening test that is consistent, repeatable, and best of all, a very reliable indicator of the performance of any hi-fi component.


Het is een methode die niet gebaseerd is op luister naar hoge en lage tonen etc , maar naar de muziek zelf --.
niet van oe nu is laag rommelig of he nu te veel hoog

Een cm verplaatsing van de speaker kan het wauw vs iets mnder wauw zijn.
Garmt heeft het bij mij laten beleven toen hij mijn wb's kwam plaatsen.
zet speaker waar je denkt dat hij beste staat
Luister, verplaatste ze met bijv 20 cm (bijv naar voren)  en luister weer --> bij welke setting is de muziek het best te volgen en te beleven.
Kies die positie en ga dan weer verder met tweaken...bijv ipv de 20 cm nu de 10 cm, luister dan weer,
etc

Heb deze methode daarna toegepast in mijn ht met de fronts.

Brammus

Voor het gemak ben ik ervan uitgegaan dat de nauwkeurig gekozen positie uit het verleden ook voor de Linn de beste is. Omdat dit naar mijn mening meer ruimte gerelateerd is. 

Vanwege het feit dat mijn luisteruimte links open is, stond mij rechterspeaker al wat naar voren om stemmen mooi in het midden te krijgen. Toe-in was om deze reden ook niet links en rechts hetzelfde.

Hier zal ik later nog wat mee experimenteren. Ik merk iig sterk dat Tune technieken sowieso al veel meer van toepassing zijn met deze bron. Alles Is idd veel makkelijker te volgen en klinkt veel  beter en rustiger.

De positionering van de speakers komt nu stukken minder kritisch dan voorheen door een veel grotere sweetspot. En vanwege de vele afstelmogelijkheden (balans optie, Space optimisation, Bass/ Treble regeling) is een kleine correctie zo gefixt.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Mitch--

Iemand een idee hoe ik de absurd felle blauwe Exakt leds achterop de Majikexaktbox-I kan uitzetten, die op de AEDSM kan je ze in config uitzetten maar kan geen optie vinden voor de Exaktbox? Met dat geknipper is het in het donker net een discotheek bij mij in de woonkamer....................
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

Ik heb wel gezien dat in Linn config de leds voor de internet poort uit te schakelen zijn. Misschien staat het daar bij. Ik heb geen exact namelijk.
Citaat van: Mitch-- op juni 22, 2018, 10:37:03
Iemand een idee hoe ik de absurd felle blauwe Exakt leds achterop de Majikexaktbox-I kan uitzetten, die op de AEDSM kan je ze in config uitzetten maar kan geen optie vinden voor de Exaktbox? Met dat geknipper is het in het donker net een discotheek bij mij in de woonkamer....................


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Mitch--

Citaat van: Brammus op juni 22, 2018, 10:57:29
Ik heb wel gezien dat in Linn config de leds voor de internet poort uit te schakelen zijn. Misschien staat het daar bij. Ik heb geen exact namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Voor de Akurate DSM zit de optie daar inderdaad in, zowel voor ethernet als exakt leds, maar ik zoek hem nu voor de exaktbox...

thanks igg!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Lightdims (als er geen optie is om ze uit te schakelen)
Gebruik ik voor alle felle ledjes  :headbanging:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

blue-eyes

Citaat van: Mitch-- op juni 22, 2018, 10:37:03
Iemand een idee hoe ik de absurd felle blauwe Exakt leds achterop de Majikexaktbox-I kan uitzetten, die op de AEDSM kan je ze in config uitzetten maar kan geen optie vinden voor de Exaktbox? Met dat geknipper is het in het donker net een discotheek bij mij in de woonkamer....................

Powerbutton :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey