Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Eerste kerstdag en Tweede kerstdag waren de ochtenden van mij..... ;D

Hierbij de 2 facetten....prima gelukt al zeg ik het zelf.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En een close-up voor Ruben als bewijsstuk....I mean xXx-Zibit...... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

#1652
Hmm..  plaatje. ;D.

Fijne dag(en)....

edit..

Als ik dit zie, krijg ik meteen zin om iets te gaan bouwen.. maar wat ???

jeroen_B

Ziet er netjes uit hoor!

oud_account_1

Erik,

Het ziet er nog net zo prachtig uit als op post 1.
Heel bijzonder om te zien dat je ook na zo'n lange tijd zo ontzettend geconcentreerd blijft.
Misschien helpt het dat er 5000 gasten meekijken ;)


Niet om je op kosten te jagen, maar toen ik dit zag wist ik wel een toepassing :)
Je zou ze ook kunnen afwikkelen en als interlink gebruiken...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb reeds het zilver gekocht om mijn speakerbekabeling te maken....jouw link heb ik opgeslagen als "bookmark" voor als ik straks mijn uitgerekende (echte) spoelen nodig heb...bedankt.... ;)

Ik had trouwens gisteren een kleine tegenslag...mijn bodemplaat was verschoven tijdens het drogen van de lijm....dat gaat veel extra tijd kosten om te repareren :'(.....de laatste ruwbouw-loodjes wegen wel erg zwaar.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op december 28, 2004, 09:35:30
Ik had trouwens gisteren een kleine tegenslag...mijn bodemplaat was verschoven tijdens het drogen van de lijm....dat gaat veel extra tijd kosten om te repareren :'(.....de laatste ruwbouw-loodjes wegen wel erg zwaar.... ;D

Balen!

Hoe ga je dit oplossen?

1 Bodemplaat eraf proberen te krijgen, ondergrond weer glad maken, nieuwe bodemplaat erop.
2 Hout eraf schaven, waar het uitsteekt. Dan andere kant opvullen met plamuur.
3 of iets anders

Wat is uw keuze? (3 vereist uitleg)  ;D

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

Voorlopig zet ik de sub weg en ga ik beginnen met het afbouwen van de 2e filterkast en het fineren van de xXx-Zibit.

Ik wilde morgen het fineer ervoor halen...zijn ze gesloten tot 3 januari  >:(

Als ik de bodemplaat repareer haal ik er eerst een strook af van plm. 2 cm. ,aan de voorkant en rechterzijkant, met hulp van een beitel (eerst even inzagen) voor wat betreft de achterzijde en de linkerzijkant daar lijm ik weer een nieuwe strook merantie multiplex van 2 cm bij 18 mm.  ;)

Om de bodemplaat heen komt uiteindelijk ook nog een 3 tal ebbenhouten balkjes van plm. 4 x 3 cm afschroefbaar (over de vuldoppen heen)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

Overigens is er nóg een manier om te filteren: passief line-level...    ;D
Zie de in rood opgeschreven info onderaan deze pagina op de website van de Magnepan Users Group.
Of was die optie al voorbijgekomen hier?

VrGr,

Bart J.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1659
Die manier is nog niet langsgekomen...kom ik op terug.

HIER STAAN ZE DAN....."xXx-Zibit"....EEN BELANGRIJKE FASE IS NU KLAAR !!!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Erg mooi. Volgens mij moeten er nog wat achterkanten afgesloten worden. Wat wegen die krengen nou?

bmateijsen

De belangrijkste vraag is natuurlijk wanneer zijn ze speelklaar ??  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Tjee wat zijn jullie snel ik wou nog een prachtige foto posten.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Is Aafje er nog steeds blij mee ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sullivan

Schitterend, Erik. Ik neem mijn petje af... O0

Blijven ze zo dicht bijelkaar staan? Lijkt me niet goed voor je stereo beeld... >:D

mvg,
Frank

oud_account_1

Citaat van: Erik van Voorst op december 29, 2004, 11:10:14
HIER STAAN ZE DAN....."xXx-Zibit"....EEN BELANGRIJKE FASE IS NU KLAAR !!!!!!

Gefeliciteerd!

Hoe lang verwacht je met het fineren bezig te zijn?
Met zoveel vlakken schat ik een maand.

Je kan nu wel alvast met een simpel filter de units in gaan spelen.

Pj
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Erik van Voorst (in memoriam)

Geduld is een schone zaak.... ;D

Ben zojuist bezig met het 2e filtercabinet....

Volgende week vrijdag haal ik mijn fineer op (hij is steeds gesloten)...

De 2 achterwanden op de xXx-mids komen dan ook aan de beurt...

Mijn xXx-Zibit speelt in ieder geval volgend jaar.... :P

Gewicht leeg plm. 150 kg per stuk en plm. 300 kg per stuk
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bryan vd B

hi,

ik heb heel weinig gereageert op dit topic maar wel steeds bijgehouden.
ik vind het echt waanzinnig!!!!!!! wat je hier doet en wens je verder ook nog veel succes met de verdere afbouw.

Mvgr,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Rappie

#1668
Heb je nu niet gewoon zin om die drivers er in te stoppen en dat fineer nog even mooi te laten wachten ? ;D
Eigenaar van Paulthé

ruud2

#1669
Hallo Erik,

maak er in een verloren kwartiertje vast zwarte kartonnen frontjes in, das pas genieten !
ziet er zeer , zeer apart uit , en ik kan het weten ;D ;)
<-------------------------------------------------------------------


groet ,ruud

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jean Pierre

Citaat van: bryan vd B op december 29, 2004, 12:31:44
ik heb heel weinig gereageert op dit topic maar wel steeds bijgehouden.

Same here, niet gepost wel bijgehouden. Echt petje af!  wat bedoel je trouwens met pml. 300 kg? met alles erop en eraan 300 kilo  :o :o??

garmtz

Gefeliciteerd met deze mijlpaal Erik! De bizarre kruistocht heeft er weer een verovering bij! ;D

paul groot

mooi...............
kan niet wachten...... 8)
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1673
Ook al tikken de uurtjes vandaag weg......ik wilde per se morgen met het ebben beginnen.... ;D

Vandaag dus de 2e filterkast voorzien van een houten onderlaag zodat al het lood weer bedekt is en klaar voor de ebben stroken...

Ook eindelijk geslaagd om passende M10 voetjes te kopen om straks de xXx-Zibit een aantal mm van de vloer te tillen....is niet makkelijk om 4 voetjes 300 kg te laten tillen...ik wil ze ook een beetje dynamisch kunnen belasten als ik ze afstel...

Tevens een extra 500 Watt bouwlamp gekocht om met het fineren net even wat meer licht te hebben
...dus ben er klaar voor... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Savart

Ja en als dat gedaan is, 6 maand bodybuilding en prohormonen slikken om ze op verschillende plaatsen in je kamer te krijgen
omdat het stereobeeld nog net iets verbeterd kan worden.  8)

Mag ik vragen hoe die in godsnaam 300Kg kunnen wegen?
Hout weegt toch niet zoveel? Is het dat loodbitumen?