Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Prachtig, staat ook heel stijlvol  :worship:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

Citaat van: Kingpin op oktober 17, 2021, 16:43:36
Prachtig, staat ook heel stijlvol  :worship:

Absoluut! Ik heb de LM 219ia plus nog en dat was al fantastisch. Maar deze combi klinkt niet alleen mooier, maar is ook mooier  :D
" no loss of fine detail "

AudioEnZo

Schitterend werk! Mooi in hout, super en fraaie onderdelen  :clapping:

Xander32

De "componenten lichtjes opschuren" kom je hier maar weinig tegen op 't forum 😅


Citaat van: Pinda13 op oktober 17, 2021, 16:31:33
De dac speelt! En hoe! Ik ben ontzettend tevreden met deze dac, zou het dat hardnekkig virus de "upgraderitus" verslaan?! Ik weet het wel zeker, wat kan ik me nog meer wensen qua dac of qua amp? Niets.. Speelt fantastisch, super natuurlijk en het geluid komt heel mooi los van de speakers. Heel erg blij!

Hierbij wat foto's. Het hout al licht opgeschuurd met korrel 5000 om het net wat smooth te maken en daarna met was de nerf effect wat naar voren te laten krijgen. Tja lekker aan het inspelen, en of ik nu nos 6h8c buisjes of de elite 6sn7 van linlai gebruikt; het klinkt geweldig..


Ik heb de smaak te pakken en ik ben (als laatste ghehe) bezig met een ultiem stekkerblok maken. Dit wou ik altijd al van hout, en ik vond het ontwerp van het blok wat sts digital en musical affairs hebben gemaakt altijd erg boeiend. Ik geloof wel in ground/afscherming. Dit ontwerp heb ik dus bekeken en zo goed als het kan met mijn houtfabrikant overlegd om tot zoiets te komen. En ohhh boy, dat wordt me toch ook mooi al zeg ik het zelf. Exact hetzelfde massief hout als de dac en amp. Verder 6 schuko inlet met sterbekabeld uiteraard met de duelund 600v dikste variant kabel. De gaten zijn 49mm uitgeboord en diepte is 70mm. Van zowel iec als schuko. Schuko inlet worden de Viborg rhodium. Er komt nog een koperen plaat (3mm) op de bovenkant en de iec wordt ook in koper gehangen. De gaten en binnen worden bekleed met koperfolie en dit wordt "ge ground".
De bodemplaat is demonteerbaar hiervan.




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pinda13

Citaat van: Xander32 op oktober 18, 2021, 05:53:30
De "componenten lichtjes opschuren" kom je hier maar weinig tegen op 't forum 😅

Haha! Dat is zeker zo. Diy vraagt soms net wat meer aandacht ;)
" no loss of fine detail "

brt

Prachtig geworden Carl!
Heel stijlvol en een mooi geheel zo.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pinda13

#907
updatetje, nou ja ''tje'' het is wel met recht een update.

Het stekkerblok ben ik nog niet op terug gekomen zag ik hierboven, maar kan daar kort over zijn: werkt goed, ziet er fantastisch uit en heb het idee dat het zeker invloed heeft op het geluidsbeeld. Met name de afscherming. Dit stekkerblok heb ik volledig gebouwd als een faraday box met 1.6mm koperfolie, dit aan de aarde hangt. Top blok! Zie foto..

Maar nu, ik ben wat minder actief en dat heeft een reden, ik heb namelijk ontzettend veel plezier van mijn set en ben er erg tevreden mee. De 2a3 amp met de lii audio silver 10 speaker is een fantastische combi. De dac, die ik nu een tijdje heb, speelt ook precies naar mijn zin. De 2 x plastic Tda1540 chips vervangen voor keramische dit deed leuk zijn werk.

De bouwer van mijn 2a3 amp en dac gaf aan dat hij nog een mooi schema had liggen voor een preamp met een we101D buis. Dit met of een 12ax7 of een 6sn7 buis. En tja dat lonkte nogal, gewoon omdat het kan...
Dus heb ik producten besteld en hij had nog oude tango iso trafos liggen voor de externe power supply unit. Het is dus een preamp met een externe voeding geworden. Deze heeft als stuurbuis een type 80. De preamp zelf met 2x hashimoto Hl-10k-6 line output trafo , 2 x linlai elite 101D mesh plate en 2x linlai elite 6sn7. Uiteraard wordt dit ook gemaakt met afrikaans blackwood als chassis en een koperen 3mm top en bodem plaat zoals de vorige builds.

Nadat ik alles had besproken met de bouwer heb ik de 2a3 amp ook naar hem terug gestuurd zodat hij deze kon aanpassen naar een 2x mono blok maar dan in 1 apparaat. De geïntegreerde wordt dus 2xmono eindversterker. En de khozmo volume komt dan in de pre amp. Alleen is het helaas met verzenden van deze zware amp niet goed gegaan. Het bedrijf voor het verzenden heeft hem waarschijnlijk laten vallen en zat er bij aankomst een barst in het houten chassis. Echt een mega domper, maar ik had hem gelukkig verzekerd verzonden. Ik kreeg het chassis netjes vergoed, maar moest er een nieuw chassis gebouwd worden. Besloten om dan meteen 2x een aparte mono blok te maken.. Geluk bij een ongeluk, natuurlijk je hebt veel extras nodig, een extra choke trafo, power trafo en wat caps, maar deze kans laat ik niet liggen.

De extra pt270 power trafo wordt op bestelling gemaakt, hier wacht ik nog op samen met de 200w choke trafo. Straks is het chinees Nieuwjaar hier en zal dat nog wel even op zich laten wachten. De bouwer heeft intussen niet stil gezeten en zijn er al wat dingen af. Ik zal wat fotos toevoegen om een beter beeld te krijgen.

Owja en een foto van mijn geliefde western electric caps die nogal ''zeldzaam'' worden. Ik gebruikte er al 1 in de 2a3 amp en ben er zo tevreden over dat ik ze ook in de preamp en dus elk in elke mono blok straks heb zitten.

De fotos zijn trouwens niet super high res, maar het geeft een indruk.




" no loss of fine detail "

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pjotr27

Alleen is je verhaal wel een beetje warrig.... Beetje inleiding in dit lange stuk maakt het beter leesbaar... mooie updates in ieder geval...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Geweldige kwaliteit levert die bouwer!

Pinda13

Citaat van: Pjotr27 op januari 13, 2022, 15:21:21
Alleen is je verhaal wel een beetje warrig.... Beetje inleiding in dit lange stuk maakt het beter leesbaar... mooie updates in ieder geval...

Haha ik heb het wat aangepast. Het is ook lastig want er is veel gebeurd. Ik probeer het zo beknop mogelijk te houden.. Maar thanks.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Citaat van: Contour op januari 13, 2022, 15:22:42
Geweldige kwaliteit levert die bouwer!
Citaat van: i2Paq op januari 13, 2022, 14:55:56
Prachtig weer!

Thanks mannen! Ja hij weet wel netjes te werken. Heel fijn, echt perfectionistisch; hou d'r van  :wub:
" no loss of fine detail "

fugazi_2009

Dat stekkerblok ziet er wel fraai uit! (De rest ook overigens!). Kan ik al een opdracht geven voor een 10 aansluitingen versie?  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Pinda13

#914
Citaat van: fugazi_2009 op januari 13, 2022, 16:13:33
Dat stekkerblok ziet er wel fraai uit! (De rest ook overigens!). Kan ik al een opdracht geven voor een 10 aansluitingen versie?  ;)

Haha bedankt, maar hoe bedoel je 10 aansluitingen? Wat zoek je?  :laugh:

Ah lol je bedoelt 10 ingang voor stekkerblok. Haha dat kan zeker, maar wordt het een huge kast ws.. De iec inlet zit namelijk ook verzonken, en dat gat is 70mm lengte. Maar alles kan, zeker
" no loss of fine detail "

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

rdv300b833

Weer fraai geworden hoor !
Daar zit behoorlijk wat bouwvlijt in om dit zo netjes te krijgen.

Die 101D kan ik goed begrijpen, zo'n repeater triode is (destijds al) een klasse apart betreffende betrouwbaarheid & reproduceerbaarheid.
Die 6SN7 is voor mij wat onduidelijker. Qua specs een reuze gemakkelijk manusje-van-alles maar er zijn vele andere toffe pitten verkrijgbaar. Niets ten nadele van Linlai-kwaliteit maar een 6SN7 blijft een 6SN7 in de basis. Had gedacht dat je hier ook wel een direct gestookte pit vanuit NOS-bestanden zou toepassen (genoeg leuke Post-buizen, wederom repeater triodes, etc).
Wel een voordeel van die 6SN7: die is bij hoopjes gemaakt door vrijwel iedere fabrikant. Genoeg keuze en onderling is er best een geluidsverschil; een relatief gemakkelijke manier om je geluid wat aan te passen zonder in te grijpen in de techniek zelf.

Nogmaals: eye-candy !
Met muzikale groet, Reinout

fugazi_2009

Citaat van: Pinda13 op januari 13, 2022, 16:24:23
Haha bedankt, maar hoe bedoel je 10 aansluitingen? Wat zoek je?  :laugh:

Ah lol je bedoelt 10 ingang voor stekkerblok. Haha dat kan zeker, maar wordt het een huge kast ws.. De iec inlet zit namelijk ook verzonken, en dat gat is 70mm lengte. Maar alles kan, zeker

Ha, 10 ingangen inderdaad (dat krijg je als je meerdere dingen tegelijkertijd probeert te doen  ;D. Maar ik zie dat mijn huidige Vibex zelfs twaalf ingangen heeft:



Dan gaat deze wel heeeel groot worden denk ik?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Pinda13

Citaat van: fugazi_2009 op januari 13, 2022, 20:38:10
Ha, 10 ingangen inderdaad (dat krijg je als je meerdere dingen tegelijkertijd probeert te doen  ;D. Maar ik zie dat mijn huidige Vibex zelfs twaalf ingangen heeft:



Dan gaat deze wel heeeel groot worden denk ik?

Haha ja absoluut! Groot en zwaar, maar wat ik afvraag: zo'n 12 vibrex blok hoe is dit sterbekabeld? Het lijkt mij namelijk erg lastig om in zo'n klein doosje de kabels netjes dezelfde lengte te gaan maken. Laat staan 12x3 kwijt te kunnen..  :o

Mijn blok is 30 lang met 20 cm breed en 20cm hoog incl voet.
" no loss of fine detail "

AudioEnZo

#919
Bij ster aansluiting hoeven de draden niet persee exact dezelfde lengte te hebben. Als de stroom van een van de contactdozen maar niet via de aansluitingen van de andere contactdozen loopt. Want dan loopt de stroom van de achterste in het ergste geval via de aansluitingen van 7 andere contactdozen. Bij ster heb je daar minder last van.

Pinda13

Citaat van: AudioEnZo op januari 14, 2022, 16:26:37
Bij ster aansluiting hoeven de draden niet persee exact dezelfde lengte te hebben. Als de stroom van een van de contactdozen maar niet via de aansluitingen van de andere contactdozen loopt. Want dan loopt de stroom van de achterste in het ergste geval via de aansluitingen van 7 andere contactdozen. Bij ster heb je daar minder last van.

Inderdaad en klopt, maar ik doe het wel het liefst zoveel mogelijk dezelfde lengte. This een dingetje van me.. Maar dan nog zoals je zegt ster behandeling elk z'n eigen is mij bekend, hoe kan dit ooit passen in dit 12 x blok :confused: :sleepy:
" no loss of fine detail "

AudioEnZo

Snap dat dingetje wel hoor, zou dat zelf ook liever zo doen [emoji56]

Maar dat het vol wordt in dat bakje is inderdaad een feit!

fugazi_2009

Die Vibex is zo'n 15cm hoog, dus er zit wel wat ruimte in. Maar het zal zeker krap daarbinnen zijn, ik heb hem nooit open geschroefd.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Pinda13

#923
Citaat van: rdv300b833 op januari 13, 2022, 19:25:28
Weer fraai geworden hoor !
Daar zit behoorlijk wat bouwvlijt in om dit zo netjes te krijgen.

Die 101D kan ik goed begrijpen, zo'n repeater triode is (destijds al) een klasse apart betreffende betrouwbaarheid & reproduceerbaarheid.
Die 6SN7 is voor mij wat onduidelijker. Qua specs een reuze gemakkelijk manusje-van-alles maar er zijn vele andere toffe pitten verkrijgbaar. Niets ten nadele van Linlai-kwaliteit maar een 6SN7 blijft een 6SN7 in de basis. Had gedacht dat je hier ook wel een direct gestookte pit vanuit NOS-bestanden zou toepassen (genoeg leuke Post-buizen, wederom repeater triodes, etc).
Wel een voordeel van die 6SN7: die is bij hoopjes gemaakt door vrijwel iedere fabrikant. Genoeg keuze en onderling is er best een geluidsverschil; een relatief gemakkelijke manier om je geluid wat aan te passen zonder in te grijpen in de techniek zelf.

Nogmaals: eye-candy !
Met muzikale groet, Reinout

Hoi Reinout, bedankt voor je bericht. Die keuze van de 6sn7 was simpel: heb de bouwers advies gevolgd. Hij had liever de 12ax7 aangezien hij die beter vond klinken dan de 6sn7. Maar ik ben echt een fan van die 6sn7 buis, zoals je zegt is er meer dan genoeg voorraad en kan je de klank eenvoudig aanpassen. Ik gebruik hem ook in de 2a3 amp en in mijn dac dus hierin wil ik graag consistent zijn. De 101d is hier door linlai veelvuldig uitgebracht in verschillende versies en ik ga het beleven wat die buis doet. Zal het schema zo eens opzoeken, straight forward spul, maar wel mooi spul :D
" no loss of fine detail "

Pinda13

#924
Citaat van: fugazi_2009 op januari 14, 2022, 17:05:54
Die Vibex is zo'n 15cm hoog, dus er zit wel wat ruimte in. Maar het zal zeker krap daarbinnen zijn, ik heb hem nooit open geschroefd.

Aha ja dat is dan nog te overzien. Hier mijn blok in mn meubel. Die gaat wanneer de preamp er is naar de rechterkant verhuizen.

Hier een foto van hoe het nu is. Schrik niet van die grote amp die er nu staat haha. Maar vergis je niet, deze 2w+2w gebaseerd op de el84 buis met de WE 403B voorbuis klinkt geweldig muzikaal voor z'n prijs. Ik heb hier ook een line magnetic 219ia plus staan, maar helaas totaal geen match met mijn speakers. Ws heeft het ook te maken met het vele vermogen dmv die 2x845 buis. Een 100db speaker is zeker niet ideaal als je zoiets gaat gebruiken. Deze miniwatt kleine amp speelt, totdat de versterkers klaar zijn, fantastisch. Leuk om achter de hand te hebben voor die 130 euro..
" no loss of fine detail "