Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frank2

Ben het volledig met je eens Bas, een dac is uitermate belangrijk en bepaald voor een groot percentage hoe het geluid, sound is
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robiwan

Citaat van: frank2 op maart 22, 2016, 09:49:20
Ben het volledig met je eens Bas, een dac is uitermate belangrijk en bepaald voor een groot percentage hoe het geluid, sound is

mee eens, de grote lijnen zullen niet zo verschillen tussen DAC's.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Nou, wat mij betreft niet eens zozeer de audiofiele sound. Meer hoe ik muziek beleef. Luidsprekers en versterkers "doen" voor mij meer met bijvoorbeeld spreiding en coherentie. Grove streken die sneller opvallen dan penseelstreekjes. Lekker vaag weer. :nowink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Robiwan op maart 22, 2016, 09:53:49
mee eens, de grote lijnen zullen niet zo verschillen tussen DAC's.

Er is een behoorlijk verschil tussen dacs, maar het is helaas prijs afhankelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op maart 22, 2016, 10:00:29
Er is een behoorlijk verschil tussen dacs, maar het is helaas prijs afhankelijk.

tja, jij ondervindt ook grote verschillen tussen netsnoeren.....

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op maart 22, 2016, 10:06:17
tja, jij ondervindt ook grote verschillen tussen netsnoeren.....
Dus is er geen verschil in DAC's? Dat is wel erg kort door de bocht Joris.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2016, 10:11:13
Dus is er geen verschil in DAC's? Dat is wel erg kort door de bocht Joris.

Joris heeft al een van de betere DACS op de markt beschikbaar in z`n DS zitten.

Hem maak je niet gek meer :nowink:

lynch1979


Bas Akkerman

#208
Neeeeee! Dan verlies ik mijn unieke positie! :turn:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2016, 10:11:13
Dus is er geen verschil in DAC's? Dat is wel erg kort door de bocht Joris.

zeg ik dat dan?

Maar mis geen BEHOORLIJK verschil zoals frank2 aangeeft Die overtrekt die hoorbare verschillen altijd.

Bas Akkerman

Hij hoort het anders inderdaad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

#211
De grote verschillen tussen dacs worden mijn inziens veroorzaakt door de voeding, Daarnaast dan de chip.
Dat blijkt ook wel dat de voeding van mijn quad dac is vervangen door een kingpin achtige voeding waardoor de dac opeens als een octave mk1 speelt. Dit slechts als voorbeeld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Alle DAC's klinken hetzelfde als hun uitgangsspanning gelijk is...

:tongue2:

frank2

#213
Onwetendheid is ook erg prettig
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Zalig zijn de onwetenden....

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


tompj

Citaat van: frank2 op maart 22, 2016, 11:58:41
Onwetendheid is ook erg prettig
evenals een rijke fantasie...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

#217
Citaat van: frank2 op maart 22, 2016, 11:58:41
Onwetendheid is ook erg prettig

Daarmee een enorme groep mensen maar weer eens gekwalificeerd. 

Prat gaan op een imaginaire alwetendheid is trouwens een nog veel ernstiger afwijking ;) 

Díe zou ik dan weer niet willen hebben....

chansig

Jongens...ik heb toch liever sarcasme en cynisme... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: twani op maart 22, 2016, 13:01:56
Daarmee een enorme groep mensen maar weer eens gekwalificeerd. 

Och en of de mhoa....

Mensen die zich van zulke uitspraken bedienen kwalificeren in mijn ogen alleen zichzelf.

Niet dan?

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op maart 22, 2016, 13:12:52
Jongens...ik heb toch liever sarcasme en cynisme...

Zeg!

Mag het ook een keer niet over jou gaan..?

:hehe:

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


advr

Waar ging dit topic ook al weer over? 
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op maart 22, 2016, 11:58:41
Onwetendheid is ook erg prettig
Citaat van: tompj op maart 22, 2016, 12:49:29
evenals een rijke fantasie...
Zo, ben ik me dan even gezegend! :laugh:

Citaat van: advr op maart 22, 2016, 13:30:02
Waar ging dit topic ook al weer over? 
Over frequentiepieken en -dalen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten