Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dura

Citaat van: Kwabbernoot op juli 13, 2021, 21:11:27
Waar zit voor jou de sweet spot dan?

Groeten
Ik heb ooit eens een paar uur met Garmt gepraat over Harbeth speakers, en die legde me uit dat je radio en studio monitors hebt,waarbij radio monitors bedoeld zijn om een indruk te krijgen hoe het geluid aan de kant van de luisteraar zou moeten/ kunnen klinken, terwijl studio monitors bedoeld zijn om tijdens masteren en mixen fouten bloot te leggen die dan nog gecorrigeerd kunnen worden. (Hopelijk leg ik hem niet te veel woorden in de mond die hij niet zo heeft bedoeld).
Harbeths zijn radio monitors, meten lineair en klinken in mijn oren natuurlijk, en dat heeft mijn voorkeur.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kwabbernoot

Maar als ze de fouten niet goed laten horen, laten ze waarschijnlijk ook wat van de muziek weg, lijkt mij. Tja, keuzes. Doe mij de volle muziek met de fouten dan maar.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op juli 13, 2021, 23:03:27
Maar als ze de fouten niet goed laten horen, laten ze waarschijnlijk ook wat van de muziek weg, lijkt mij. Tja, keuzes. Doe mij de volle muziek met de fouten dan maar.

Groeten...

Zo bekeken is het hifi-leven reuze gemakkelijk.  ;D

Maar helaas, om het ons extra moeilijk te maken klinkt elke studio-monitor ook nog eens verschillend.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat


Gezien de ruimte lijkt mij de onderstaande een betere keus.Meer literinhoud = een meer aan bas,is hij ook nog aktief

des te beter :)....en geen geklooi met kabels ;)

https://www.ebay.de/itm/373594000270?hash=item56fbf00b8e:g:2ngAAOSwk9Bgrx3P
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: bramsat op juli 14, 2021, 13:22:37
Gezien de ruimte lijkt mij de onderstaande een betere keus.Meer literinhoud = een meer aan bas,is hij ook nog aktief

des te beter :)....en geen geklooi met kabels ;)

https://www.ebay.de/itm/373594000270?hash=item56fbf00b8e:g:2ngAAOSwk9Bgrx3P

Die heeft niet meer literinhoud! Het is gewoon een 19 met voet (waar de versterkers in zitten). Ik vermoed trouwens dat je er voor die prijs maar één krijgt. ;D

Nee als ik groot ben wil ik de actieve 40. Of een passieve 50 als ik mijn extra verdieping krijg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Trouble in paradise. Vandaag heb ik de ATC C1 mk2 subwoofer gehaald. Hij klonk goed en zag er nieuw uit. Hij is van december 2020.

Weer thuis heb ik hem high-level aangesloten. Na een paar keer de snoertjes te hebben gecontroleerd zette ik de versterker aan en poef, een knalletje en de versterker was kaput. Hopelijk een zekering.

Geen idee wat er fout kan zijn gegaan. Zo ingewikkeld is dat aansluiten niet. Uiteraard wantrouw ik de subwoofer. Bij de verkoper stond hij op de low levels.

Ik heb de verkoper ingelicht, morgen maar eens kijken of ik de versterker weer aan de praat kan krijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Die Roksan, heeft die soms een zwevende negatieve speakeraansluiting, dus gebalanceerde output, if so, dan mag je niet die twee aansluitingen aan elkaar hangen.
En ik vermoed dat met het aansluiten als high level dit wel is gebeurt. Ik zou zeggen, even checken hoe dat op de Blak zit, en hoe die ATC sub dit doet.


Met vriendelijke groet,

Kermy

bramsat


En nu maar kijken of de garantie doorgaat of dat de fabrikant/importeur beweerd eigenschuld dikke bult :unsure:

En maar hopen dat de eindtrappen niet kaduuk zijn :unsure:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Xander32

... deze steunbetuiging helpt Huub er vast weer bovenop  ;D

Citaat van: bramsat op juli 17, 2021, 06:37:03
En nu maar kijken of de garantie doorgaat of dat de fabrikant/importeur beweerd eigenschuld dikke bult :unsure:

En maar hopen dat de eindtrappen niet kaduuk zijn :unsure:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bramsat

Citaat van: Xander32 op juli 17, 2021, 07:27:06
... deze steunbetuiging helpt Huub er vast weer bovenop  ;D

Atijd voorbereid zijn op het ergste als andersom,we weten ja niet of dat met zekeringen wel zo is want die vind je haast

niet meer in aktuele versterkers. ???
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: kermy op juli 17, 2021, 00:17:36
Die Roksan, heeft die soms een zwevende negatieve speakeraansluiting, dus gebalanceerde output, if so, dan mag je niet die twee aansluitingen aan elkaar hangen.
En ik vermoed dat met het aansluiten als high level dit wel is gebeurt. Ik zou zeggen, even checken hoe dat op de Blak zit, en hoe die ATC sub dit doet.


Met vriendelijke groet,

Kermy

De Rel T5i was ook high level aangesloten dus aan de versterker kan het niet liggen. Na de koffie kijk ik eerst eens even of de speakeraansluitingen van de ATC sub niet gewoon kortgesloten zijn. Daar lijkt het op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Meestal zit de zekering waar de stekker zit in je versterker
Succes Huub
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Carrol op juli 17, 2021, 08:17:08
Meestal zit nude zekering waar de stekker zit in je versterker
Succes Huub

Het display doet het nog en je kunt nog volume en bron kiezen. Het zit dus dieper. Hopelijk zitten er zekeringen op het board.

De sub stond niet aan toen de boel klapte. Ik heb zelf geen sluiting gemaakt. Op de foto de weerstand tussen rood en zwart (bij beide aansluitingen) op de ATC. Iemand een idee of deze weerstand laag genoeg is om een versterker op te blazen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De selector staat op 20k, de meter bijna op 10, dus een weerstand van 200.000 ohm. Lijkt me veel, maar kan elke versterker daar tegen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Er zitten 4 zekeringen op het board, die allemaal zijn doorgebrand. Het lijkt erop dat ik mazzel heb.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy

Citaat van: HuubF op juli 17, 2021, 09:35:41
De selector staat op 20k, de meter bijna op 10, dus een weerstand van 200.000 ohm. Lijkt me veel, maar kan elke versterker daar tegen?
Dat lees je verkeerd.
De maximale weerstand op 20k is 20.000 ohm. Is de weerstand hoger dan 20.000 ohm neem je 200k.
Bij jou is de weerstand 9,54 ohm.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op juli 17, 2021, 09:49:00
Er zitten 4 zekeringen op het board, die allemaal zijn doorgebrand. Het lijkt erop dat ik mazzel heb.

Ik dacht al dat je een subtiele manier had gevonden om van die Blak af te komen.  :laugh:

Maar ik hoop voor je dat er verder geen schade is.

Groeten...

kermy

Citaat van: HuubF op juli 17, 2021, 08:56:36
Het display doet het nog en je kunt nog volume en bron kiezen. Het zit dus dieper. Hopelijk zitten er zekeringen op het board.

De sub stond niet aan toen de boel klapte. Ik heb zelf geen sluiting gemaakt. Op de foto de weerstand tussen rood en zwart (bij beide aansluitingen) op de ATC. Iemand een idee of deze weerstand laag genoeg is om een versterker op te blazen?

Je leest op de meter op dit moment en setting van 20K de waarde van dik 9K af.

Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

Met hoeveel draden was die sub aangesloten op de Blak?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rowdy


HuubF

Citaat van: kermy op juli 17, 2021, 10:50:08
Met hoeveel draden was die sub aangesloten op de Blak?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Met 4, links en rechts.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik heb de zekeringen vervangen maar de versterker doet het niet. Er is dus wel meer aan de hand.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Je ziet in de filmpjes op de site van REL dat ze wel degelijk onderscheid maken tussen hoe de A/B versterker en een klasse d moet worden aangesloten. Zowel in het geval van een klasse D als ook in geval van een A/B differentiaal versterker moeten alleen de beide positieve luidspreker klemmen aangesloten worden, de zwarte draad word dan afgeisolleerd zodat deze geen sluitingen kan veroorzaken.

Ik denk nog steeds dat je die negatieve luidspreker klemmen niet aan elkaar mag hangen, en ik vermoed dat die in de ATC wel aan elkaar hangen, al dan niet met een weerstand, maar waarschijnlijk zonder. Een schema van de Blak en de ATC zouden hier snel uitsluitsel over kunnen geven.

En ik wil je niet teleurstellen, maar in de reparatie was vroeger al de uitspraak " de torren beveiligen de zekering", en dat was niet voor niets. Haal maar een paar zekeringen, stop ze er in, sluit helemaal niets aan op de versterker, en dan maar kijken of de zekeringen er in blijven. Mochten die er in blijven, check dan gelijk even of je geen dc meet op de luidsprekerklemmen. Anders kost je dit nog een paar speakers ook.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op juli 17, 2021, 11:04:10
Je ziet in de filmpjes op de site van REL dat ze wel degelijk onderscheid maken tussen hoe de A/B versterker en een klasse d moet worden aangesloten. Zowel in het geval van een klasse D als ook in geval van een A/B differentiaal versterker moeten alleen de beide positieve luidspreker klemmen aangesloten worden, de zwarte draad word dan afgeisolleerd zodat deze geen sluitingen kan veroorzaken.

Ik denk nog steeds dat je die negatieve luidspreker klemmen niet aan elkaar mag hangen, en ik vermoed dat die in de ATC wel aan elkaar hangen, al dan niet met een weerstand, maar waarschijnlijk zonder. Een schema van de Blak en de ATC zouden hier snel uitsluitsel over kunnen geven.

En ik wil je niet teleurstellen, maar in de reparatie was vroeger al de uitspraak " de torren beveiligen de zekering", en dat was niet voor niets. Haal maar een paar zekeringen, stop ze er in, sluit helemaal niets aan op de versterker, en dan maar kijken of de zekeringen er in blijven. Mochten die er in blijven, check dan gelijk even of je geen dc meet op de luidsprekerklemmen. Anders kost je dit nog een paar speakers ook.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Met nieuwe zekeringen hoor ik iig niets. Er staat geen stroom op de aansluitingen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Even een aantal dagen minder op het forum , en gelijk foute boel. :devil:

Balen man, maar is de ATC subwoofer class D, of de Roksan versterker ?