The Underground Cinema --- DOLBY ATMOS!!!

Gestart door LocoJ, januari 12, 2013, 09:50:30

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Gaaf!! Welke is het geworden dan? Dat heb ik een gemist..

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LocoJ

#76
En gisteren was het dan eindelijk zover... De nieuwe beamer is binnen!!!  :pompom: :pompom:
En het is geworden.... De Epson TW9100!!

De eerste film was van oudsher snel bepaald; The Matrix uit 1999. En man man, wat een plaatje! En wat een geluid! Ik heb nog pijn in m'n kaken van het (glim)lachen  O0 O0

Binnenkort totaal foto's van The Underground Cinema.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LittleNinja

Heel gaaf!! Mooi man. Geniet er van.

Matrix toch wel op BD mag ik hopen?!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

shoalinmonk

Wow erg gaaf !!

Hoe bevalt de epson ?

Xander32

Mooie aankopp J, ben benieuwd naar de totaal plaatjes.

Onderwijl; have fun!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LocoJ

De nieuwste aanwinst om lekker een filmpje te kunnen kijken...
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LocoJ

#81
En dan heb ik jullie hulp even nodig...

Gisteren probeerde ik een 3D film aan te zetten met de Base3D en de TW9100. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Bij 3D Blu-ray iso's krijg ik een blauw scherm op de beamer met de melding, 'formaat wordt niet ondersteund' en bij een 3D MKV bestand krijg ik alleen twee beelden te zien (boven onder/links rechts). Als ik vervolgens de beamer in het menu bij 3D settings van 'auto' af haal en switch naar SBS of Top/Bottom krijg ik wel een soort 3D te zien, maar het formaat klopt van geen kanten en is uitgerekt. Ik heb ook al gehad dat de beamer bijna vastloopt. Ik kan niks meer wijzigen en het beeld flikkert om de zoveel seconden aan en uit. Alleen de film stopzetten werkte.
In beide gevallen speelde de film overigens wel want de audio hoorde ik.

Ik doe dus ergens iets fout. Maar wat? Het lijkt me dat de 'auto' setting voor 3D de beste is?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

KillerbeeNL

bah wat een domper..inmiddels al gelukt?

SBS 3d films lukt dus ook niet?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Hier kan ik je niet bij helpen.. Het enige 3D wat ik gespeeld heb op mijn TW9100W is vanaf 3D BD. Een download is mij ook nog niet gelukt! Ik volg het dus ook even..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LocoJ

Citaat van: LittleNinja op februari 10, 2013, 11:45:50
Hier kan ik je niet bij helpen.. Het enige 3D wat ik gespeeld heb op mijn TW9100W is vanaf 3D BD. Een download is mij ook nog niet gelukt! Ik volg het dus ook even..

Het vreemde is alleen dat een gedownload .iso bestand eigenlijk gezien wordt als een normale Blu-ray... Bij jou pakte hij het signaal meteen op en speelde hij de film in 3D af? Juiste formaat en alles?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

evilniek

#85
Je moet volgens mij wel handmatig de 3D stream kiezen, aangezien er tegenwoordig geen ondersteuning meer is voor full-BD menus. Misschien dat dit fout gaat?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Citaat van: LocoJ op februari 10, 2013, 14:21:27
Het vreemde is alleen dat een gedownload .iso bestand eigenlijk gezien wordt als een normale Blu-ray... Bij jou pakte hij het signaal meteen op en speelde hij de film in 3D af? Juiste formaat en alles?

Alleen een schijfje pakt hij. Ik speel vanaf een ps3 of een Oppo BDP-103. Bij beide apparaten doet hij downloads niet goed. De Oppo zegt soms dat hij het bestand niet ondersteunt en soms blijft het SBS zonder het samen te voegen. Dat laatste gebeurt ook bij de ps3. Geen idee wat er fout gaat.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mr.crash

Mooi ruimte heb je. :headbanging:
En een een SUPER BEAMER :pompom:
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

LittleNinja

Waar zou je dat moeten doen?

Citaat van: evilniek op februari 10, 2013, 14:44:47
Je moet volgens mij wel handmatig de 3D stream kiezen, aangezien er tegenwoordig geen ondersteuning meer is voor full-BD menus. Misschien dat dit fout gaat?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LocoJ

Als ik handmatig in het menu van de TW9100 een 3D format kies (Top-Bottom/SBS) krijg ik wel 3D maar met een compleet weirde aspectratio. In ieder geval niet zoals het hoort.
Hieronder twee foto's van hoe ik 3D te zien krijg. Degene waar nog wel beeld is, is een .mkv en het blauwe scherm is een .iso

Wie heeft er een idee?


Citaat van: mr.crash op februari 10, 2013, 15:56:04
Mooi ruimte heb je. :headbanging:
En een een SUPER BEAMER :pompom:

Thanx!!  :)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

bmateijsen

Settings checken!! En wat gebeurt er als je de Dune rechtstreeks op de projector zet?

Zet overigens eerst de projector aan, daarna pas de dune...

Groet,

Bjorn

magicbas

Als je ergens de mogelijkheid voor een bd-lite menu in je settings hebt, dan moet je die even uitzetten. 3D i.c.m. menu doet het niet (goed).
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

LocoJ

Citaat van: bmateijsen op februari 10, 2013, 17:36:28
Settings checken!! En wat gebeurt er als je de Dune rechtstreeks op de projector zet?

Zet overigens eerst de projector aan, daarna pas de dune...

Groet,

Bjorn

De Dune is rechtstreeks op de projector aangesloten en ik heb alle settings, zowel Dune als Epson al meerdere malen gecheckt. Iets zal vast niet goed staan maar ik heb geen idee wat...

Ik kan nog wel een keer proberen om de projector eerst helemaal te laten opstarten voordat ik de Dune aanzet. Al lijkt me dit wat vergezocht.
Thanx voor de tips!

Citaat van: magicbas op februari 10, 2013, 21:36:14
Als je ergens de mogelijkheid voor een bd-lite menu in je settings hebt, dan moet je die even uitzetten. 3D i.c.m. menu doet het niet (goed).

Ik ben nog nergens iets met BD-lite tegengekomen.  ???
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

magicbas

Ik heb geprobeerd om de manual van de Base3D te vinden, maar zonder succes (alleen een online variant op de dune-hd site). Ik kan je dus niet wijzen waar deze optie eventueel te vinden is  ???

Op dit forum staat ook veel vermeld over de Dune HD Base 3D en de problemen met BD-lite. Wellicht daar eens doorheen scrollen of om hulp vragen?
http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1732053-dune-hd-base-3d-official-thread-12.html
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

LocoJ

Citaat van: magicbas op februari 11, 2013, 00:08:09
Ik heb geprobeerd om de manual van de Base3D te vinden, maar zonder succes (alleen een online variant op de dune-hd site). Ik kan je dus niet wijzen waar deze optie eventueel te vinden is  ???

Op dit forum staat ook veel vermeld over de Dune HD Base 3D en de problemen met BD-lite. Wellicht daar eens doorheen scrollen of om hulp vragen?
http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1732053-dune-hd-base-3d-official-thread-12.html

Heb de thread even door gescrolled. Blijkt dat ie 3D mkv's nog niet goed afspeelt, dus dat moet opgelost worden met een firmware update. Blu-ray 3D iso's moet ie echter wel goed afspelen dus daar gaat iets niet goed tussen de Base 3D en de TW9100.

@ LittleNinja  Heb je nou wel eens geprobeerd om een Blu-ray 3D iso af te spelen op je TW9100W? Zo niet, zou je dat eens kunnen proberen voor mij om te kijken of de TW9100 dat trekt (lijkt me wel). Alvast bedankt!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LittleNinja

Dus het probleem ligt deels aan de mkv's? Zov er was ik niet eens.. :D
Ik heb wel enkele mkv's omgezet voor de PS3 middels MKV2VOB. Die bestanden worden door zowel de PS3 als de Oppo afgespeeld, echter krijg ik de SBS beelden niet samengevoegd.. Ook hier meerdere instellingen geprobeerd. Geen resultaat.

Ik heb geen ISO's. Ik heb alleen mkv downloads..

Citaat van: LocoJ op februari 11, 2013, 11:03:28
Heb de thread even door gescrolled. Blijkt dat ie 3D mkv's nog niet goed afspeelt, dus dat moet opgelost worden met een firmware update. Blu-ray 3D iso's moet ie echter wel goed afspelen dus daar gaat iets niet goed tussen de Base 3D en de TW9100.

@ LittleNinja  Heb je nou wel eens geprobeerd om een Blu-ray 3D iso af te spelen op je TW9100W? Zo niet, zou je dat eens kunnen proberen voor mij om te kijken of de TW9100 dat trekt (lijkt me wel). Alvast bedankt!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jeroenudb

Wow! Wat een gave aankopen! Veel plezier ermee!

LocoJ

Probleem opgelost!!

Het probleem bij de 3D mkv's lag hem in dat je bij de bron moet aan moet geven dat ie 50 en/of 60 fps moet afspelen en dus geen 24 fps. (Met dank aan Annewiek)
Iso's deed ie echter nog steeds niet... Het aanpassen van de kleurdiepte van de stand 'auto' naar nu op 10 bit deed wonderen. De eerste 3D iso's zijn al de revue gepasseerd  :pompom:

Citaat van: jeroenudb op februari 11, 2013, 20:30:16
Wow! Wat een gave aankopen! Veel plezier ermee!

Thanx dude!

Binnenkort dan eindelijk foto's!!  ;D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LittleNinja

Kijk eens aan.. Dat ga ik dan ook eens proberen. Weet alleen niet of ik dat kan instellen in de Oppo BDP103..

Citaat van: LocoJ op februari 19, 2013, 08:56:13
Probleem opgelost!!

Het probleem bij de 3D mkv's lag hem in dat je bij de bron moet aan moet geven dat ie 50 en/of 60 fps moet afspelen en dus geen 24 fps. (Met dank aan Annewiek)
Iso's deed ie echter nog steeds niet... Het aanpassen van de kleurdiepte van de stand 'auto' naar nu op 10 bit deed wonderen. De eerste 3D iso's zijn al de revue gepasseerd  :pompom:

Thanx dude!

Binnenkort dan eindelijk foto's!!  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LocoJ

Eindelijk wat foto's!!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0