Stereoset Audiogek 2021

Gestart door audio_stabilo, maart 21, 2021, 12:54:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Verschil tussen reply & quick reply, die foto's volgens mij
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mmuetst

Persoonlijk vind ik de gesloten kasten meer geslaagd. Maar das mijn smaak.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

audio_stabilo

Citaat van: mmuetst op september  1, 2023, 17:23:56Persoonlijk vind ik de gesloten kasten meer geslaagd. Maar das mijn smaak.

Zijn ze nu ook :)

Maar uiteindelijk komt er een nieuw meubel

brt

Ik vond de gesloten kasten ook mooier, ben benieuwd wat er voor in de plek komt.
Hoe breed heb je de speakers nu staan en hoever zit je ervan af?

Voordeel is nu wel dat je je speakers écht kan optimaliseren qua positie en daar rekening mee kan houden met de breedte van je TV meubel
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

#454
Vanaf de uiteindes gemeten vd luidsprekers 2.10 cm

Uiteindelijk komt dit meubel er tussen

audio_stabilo

Nog even een vraag. Dit appartement is vrij gehorig. Ik heb het idee dat mijn buren soms vrij hard praten, maar goed dan nog... ik kan het horen. Ik luister altijd rustig muziek en niet hard. Dit kon in mijn oude huis wel.

Aan de voorkant waar mijn luidsprekers staan hangen akoestische panelen. Achter deze muur is de keuken.

Zou het helpen als ik achter mij (de kant vd buren) deze zelfde panelen ophang ? Zodat zij wellicht mijn muziek niet horen en ik hun minder.

Dit wil ik dan alleen doen in het zitgedeelte waar ik muziek luister en tv kijk

Contour

Denk niet dat een paar vierkante meter extra demping dat zal oplossen, sterker nog, ik verwacht geen enkele verbetering.

audio_stabilo

Citaat van: Contour op september  2, 2023, 13:03:15Denk niet dat een paar vierkante meter extra demping dat zal oplossen, sterker nog, ik verwacht geen enkele verbetering.

Hmm oké.. ja het gaat toch door de ruimte in natuurlijk.  Qua demping op de luisterruimte is het dan misschien weer wel mooi

brt

Ik ook niet. Dan moet je een akoestische voorzetwand over de hele breedte van de muur gaan plaatsen, dát doet wel degelijk iets maar is ook prijzig.

PS mooi meubel!

Citaat van: Contour op september  2, 2023, 13:03:15Denk niet dat een paar vierkante meter extra demping dat zal oplossen, sterker nog, ik verwacht geen enkele verbetering.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Heel leuk meubel inderdaad, lekker retro vind ik
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

audio_stabilo

Net geopereerd aan nierstenen. Maar voor de behandeling even snel de eversolo besteld! :) ben benieuwd

audio_stabilo

Zou de opticon 5 beter zijn dan de ikon 5 mk2

Hannibal_

Citaat van: audio_stabilo op september  8, 2023, 14:42:06Net geopereerd aan nierstenen. Maar voor de behandeling even snel de eversolo besteld! :) ben benieuwd

Au!
Maar mooi vooruitzicht!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

audio_stabilo

#463
Uiteindelijk toch een ander meubel geworden. Wel loodzwaar.

Vanmiddag de streamer !!

De cyrus heeft nog even een haakse stroomkabel nodig zodat hij er verder in kan

audio_stabilo

Ik ga de cyrus een vast volume geven en de bediening doen met de voorversterker van de streamer.

brt

Citaat van: audio_stabilo op september  9, 2023, 09:58:58Uiteindelijk toch een ander meubel geworden. Wel loodzwaar.

Vanmiddag de streamer !!

De cyrus heeft nog even een haakse stroomkabel nodig zodat hij er verder in kan

Mooi geworden! Staan de speakers nog steeds op de gewenste, ideale plaats?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

audio_stabilo

Citaat van: brt op september  9, 2023, 12:10:50Mooi geworden! Staan de speakers nog steeds op de gewenste, ideale plaats?

Ja zeker. Met het vorige meubel stonden ze buiten de muurpanelen. Dit meubel is 170 cm ipv 240

audio_stabilo

#467
Hier wat foto's
Ben er wel wijs mee.

Er zat voor even een dacje tussen de tv van 25 euro. Dit was voor tijdelijk. Vond de dali niet zo mooi klinken. Maar nu wel !

Hannibal_

Mooi hoor!
Ook het meubel, trouwens.

Geniet van de solo.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

audio_stabilo

Eventueel kan ik aan de ikon 6 mk2 komen. Zou er veel verschil zitten tussen de 5 en 6

audio_stabilo

Toch binnenkort naar de kef ls50 meta kijken. Blijf toch een beetje stoeien met de dali. Af en toe het idee dat ze dof klinken op zachtste volumes. Valt me op dat je met de bandbreed tweeters er goed voor me zitten. Als je je hoofd iets naar links of rechts doet hoor je dit gelijk

audio_stabilo

Denk ook dat het komt omdat het kleine zuiltjes zijn en de tweeters niet op ooghoogte staan

Rowdy

Zijn de spikes van de luidsprekers verstelbaar? Zo ja, misschien de luidsprekers iets achterover zetten.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

Of Soundcare Super spikes eronder.

Dan staan je luidsprekers 4 cm hoger.