Mcintosh ma7200 of Ma8950 wat is het grote verschil, vooral in klank bv?

Gestart door Samro, februari 7, 2024, 19:02:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FS249

Citaat van: Samro op februari  9, 2024, 21:57:20Ja dat had ik al begrepen en de prijs gaat gelijk ook  2.000 euro omhoog  :o

Daarom is een eerder model juist zo interessant. ;)
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

vanzomereng

Citaat van: MichielB op februari  9, 2024, 21:54:31In die prijsklasse moet je ook eens kijken naar de Audia Flight FLS9
https://www.stereonet.com/reviews/audia-flight-fls9-integrated-amplifier-review

Het is blijkbaar een natuurlijke gewoonte om maar in dezelfde (dure) prijsklasse te blijven
bivakkeren en daar steeds je heil te zoeken maar m.i.z. kan je vaak in mindere dure prijsklassen, ook pareltjes vinden en juist datgene vinden wat goed match met de rest van je set en met je smaak.  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mao

Citaat van: Samro op februari  9, 2024, 16:28:59Van de andere kant was je toch wel heel tevreden met je geluid als ik me goed herinner  ::) Maar ja hé er blijft altijd beter! En wij zijn inderdaad altijd op zoek naar nóg beter. We kunnen misschien beter naar live concerten gaan of in de studio's luisteren, want daar MOET het goed klinken  :pompom:

Heb een tiental jaren in studio's en vooral in live omgeving gewerkt. Dat het daar goed zou moeten klinken is complete onzin. Omgeving ambiance en omstandigheden zijn compleet anders dan thuis. Als je live geluid wil benaderen in je huiskamer begin dan eerst maar met je bookself luidsprekers bij de kliko te zetten.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Mao

Citaat van: addesmo op februari  9, 2024, 16:38:37Toevallig orienteer ik mij ook op deze Mac's.
Verschil is de toonregeling en de dac. Persoonlijk is mij die 1500€  wel waard om voor de ma8950 te gaan. Andere kandidaat is voor mij de Accuphase 380 die met de dac en analoog upgrade ook ongeveer de prijs van de ma7200 is.

Voor die meerprijs zou ik zeker voor de 8950 van McIntosh gaan. In mij C2700 zit ook de DAC2 en klinkt samen met mijn LuminU2 geweldig mooi.Buiten dat Mc blijft zijn waarde houden.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

vanzomereng

Citaat van: Mao op februari 10, 2024, 10:20:34Voor die meerprijs zou ik zeker voor de 8950 van McIntosh gaan. In mij C2700 zit ook de DAC2 en klinkt samen met mijn LuminU2 geweldig mooi.Buiten dat Mc blijft zijn waarde houden.

De topicstarter geeft aan met luidsprekers te spelen van ca. 5.000 euro adviesprijs, om hier nu een versterker bij te kopen van ca. 14.000 euro, lijkt me echt "overkill"
Verder weet ik niet hoe het met zijn akoestiek is gesteld en dan is het altijd maar afwachten, zeker met dit soort sommen geld of de meeropbrengst in geluidskwaliteit, voldoende groot en de moeite waard is.

Als het puur om het onderbuikgevoel gaat of de pride of ownership om een McIntosch te bezitten,
dan wordt het een ander verhaal en dan is zo'n McInTosch echt wel een "hebbedingetjes"

By the way... wat is er mis met je huidige versterker "Leema Tucana II"
dit lijkt me een meer dan een prima versterker  ;)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

marco73

Nou ik stuur mijn Klipsch RF7MK3 aan met een naim voorverterker/streamer en eem ML eindversterker.
Maar die gaan er echt heel erg goed door klinken.
Zo goed zelfs dat je het verschil met bijvoorbeel de B&W 803d2 (dubbele prijs), bijna te verwaarlozen is.
En er zijn altijd mensen die van alles roepen.... uiteraard niet op dit forum :hehe:
Maar ik had ze naast elkaar staan, en de kenners wisten zogenaamd feiloos te vertellen dat de B&W veel beter klinkt.
Totdat de blinddoek op ging en er een luistertest gedaan werd zonder vooroordeel.
mag je 1x raden wie van de 5 testers voor de B&W speakers heeft gekozen als best klinkende...
Kwa afwerking wint B&W met gemak, maar toch zijn ze naar een nieuw baasje gegaan....
Dus smaak is nogal bepalend.
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer: Eversolo DMP-A6 Master Edition | Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

Mao

Citaat van: vanzomereng op februari 10, 2024, 10:35:57De topicstarter geeft aan met luidsprekers te spelen van ca. 5.000 euro adviesprijs, om hier nu een versterker bij te kopen van ca. 14.000 euro, lijkt me echt "overkill"
Verder weet ik niet hoe het met zijn akoestiek is gesteld en dan is het altijd maar afwachten, zeker met dit soort sommen geld of de meeropbrengst in geluidskwaliteit, voldoende groot en de moeite waard is.

Als het puur om het onderbuikgevoel gaat of de pride of ownership om een McIntosch te bezitten,
dan wordt het een ander verhaal en dan is zo'n McInTosch echt wel een "hebbedingetjes"

By the way... wat is er mis met je huidige versterker "Leema Tucana II"
dit lijkt me een meer dan een prima versterker  ;)



 5000 euro voor een set is behoorlijk en je zou er een mooie set JBL L100 classic voor kunnen kopen. In combinatie met een McIntosh MA8950 is dat een waanzinnige combi zeer hoog redement luidspreker met de klank van de McIntosh autoformers.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Samro

Citaat van: Mao op februari 10, 2024, 14:30:495000 euro voor een set is behoorlijk en je zou er een mooie set JBL L100 classic voor kunnen kopen. In combinatie met een McIntosh MA8950 is dat een waanzinnige combi zeer hoog redement luidspreker met de klank van de McIntosh autoformers.
De JBL L100 werdt me toen niet aangeraden door de dealer van de Leema Tucana in elk geval (ik heb de Sonetto daar niet gekocht). De Sonetto V vindt ik wel een heel goede speaker. De versterker is eigenlijk wel een kwestie van smaak. Ik weet dat de Mcintosh (8900) welke ik vaker heb beluisterd bij een vriend wel wat rustiger klinkt dan de Leema wat ik soms wel mooier vind. Deze vriend vond mijn TucanaII met sommige opnamen nog wel zo goed klinken op zijn SF Amati's. Dat hebben we eens een middag uitgeprobeerd.  Zoals gezegd het is maar net wat vind je beter. Zit ook nog wel te  denken aan een Accuphase e380 bv zoals ik al had aangegeven in het topic. 2de hands komen ze ook nog wel eens voorbij maar ik heb geen haast.En nee Marco: ik ben geen Klipch fan! Heb de RF5 in het verleden nog gehad op een buis. Ook wel op transistor gehoord hier maar was niet mijn ding. Zoals ik al zei: Het is ook een kwestie van smaak wat je mooi vindt.

Mao

Citaat van: Samro op februari 10, 2024, 15:25:25De JBL L100 werdt me toen niet aangeraden door de dealer van de Leema Tucana in elk geval (ik heb de Sonetto daar niet gekocht). De Sonetto V vindt ik wel een heel goede speaker. De versterker is eigenlijk wel een kwestie van smaak. Ik weet dat de Mcintosh (8900) welke ik vaker heb beluisterd bij een vriend wel wat rustiger klinkt dan de Leema wat ik soms wel mooier vind. Deze vriend vond mijn TucanaII met sommige opnamen nog wel zo goed klinken op zijn SF Amati's. Dat hebben we eens een middag uitgeprobeerd.  Zoals gezegd het is maar net wat vind je beter. Zit ook nog wel te  denken aan een Accuphase e380 bv zoals ik al had aangegeven in het topic. 2de hands komen ze ook nog wel eens voorbij maar ik heb geen haast.En nee Marco: ik ben geen Klipch fan! Heb de RF5 in het verleden nog gehad op een buis. Ook wel op transistor gehoord hier maar was niet mijn ding. Zoals ik al zei: Het is ook een kwestie van smaak wat je mooi vindt.

Er staat op MP een MA8950 bij een dealer te koop. Ik weet dat hij ook een set JBL L 100 heeft staan. Trouwens ook wat SF. Wellicht eens ff kijken en vooral luisteren.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Samro

Citaat van: Mao op februari 11, 2024, 16:49:38Er staat op MP een MA8950 bij een dealer te koop. Ik weet dat hij ook een set JBL L 100 heeft staan. Trouwens ook wat SF. Wellicht eens ff kijken en vooral luisteren.
Bedankt voor de tip maar ik wil mijn Sonetto V houden. Ik had toen ik de S F kocht de keuze om een gloednieuw in doos Sonus Faber Olympica 3 te kopen voor minder dan € 6.000 of de Sonetto V voor € 3.000 2de hands als nieuw. Hoewel de Olympica een veel luxere uitvoering is vond toen de Sonetto zelfs beter klinken omdat deze een mooiere vollere bas heeft. Ik vind de JBL's niet zo mijn ding om eerlijk te zijn.  :hehe:  

Samro

Citaat van: Mao op februari 10, 2024, 10:15:13Heb een tiental jaren in studio's en vooral in live omgeving gewerkt. Dat het daar goed zou moeten klinken is complete onzin. Omgeving ambiance en omstandigheden zijn compleet anders dan thuis. Als je live geluid wil benaderen in je huiskamer begin dan eerst maar met je bookself luidsprekers bij de kliko te zetten.
IK heb ook geen bookself LS's.

Samro

Eind Februari gaan we eerst naar een audioshow hier in de buurt is de bedoeling om te kijken en te luisteren naar verschillende sets. Lijkt me wel interessant. Ik ben persoonlijk uitgenodigd door de eigenaar. :pompom:
 
Mvg, Samro

Samro

Citaat van: Samro op februari 15, 2024, 22:19:44Eind Februari gaan we eerst naar een audioshow hier in de buurt is de bedoeling om te kijken en te luisteren naar verschillende sets. Lijkt me wel interessant. Ik ben persoonlijk uitgenodigd door de eigenaar. :pompom:
 
Mvg, Samro
We hebben vandaag de Monitor Audio Hyphn beluisterd op een Pathos hybride versterker. Dat klonk zeker fraai maar ook Monitor Audio Platinum 300 op een Mcintosh MA 8950 mogen beluisteren in een kleinere ruimte. Deze set vonden we erg fraai! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.  :wub:

addesmo

Hier staat ondertussen een 8950 te spelen en ik vermoed dat dit in combinatie met mijn huidige speakers een laatste versterker is die ik aanschaf.
Wat een geweldige klank. Zo relaxed en toch present! Moeiteloos en betrokken.

vanzomereng

Citaat van: addesmo op februari 28, 2024, 14:33:34ik vermoed dat dit in combinatie met mijn huidige speakers de laatste versterker is die ik aanschaf.

Ja ja, ja.......heb ik vaker van velen gehoord hier  ;)


Ober.... doe nog maar weer een laatste  🍺🍺🍺🍺🍺
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

addesmo

Citaat van: vanzomereng op februari 28, 2024, 16:47:25Ja ja, ja.......heb ik vaker van velen gehoord hier  ;)


Ober.... doe nog maar weer een laatste  🍺🍺🍺🍺🍺
Meesten hier zijn wat jonger misschien.........😇

Bovendien, even tellen........sinds mijn 15e is dit mijn 6de versterker. Dus zo snel wissel ik niet!
Hape, Luxman, Audio Innovations, Unison Research, Lyngdorf en nu de Mcintosh.

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Laan

Citaat van: addesmo op februari 28, 2024, 16:56:01Meesten hier zijn wat jonger misschien.........😇

Bovendien, even tellen........sinds mijn 15e is dit mijn 6de versterker. Dus zo snel wissel ik niet!
Hape, Luxman, Audio Innovations, Unison Research, Lyngdorf en nu de Mcintosh.

Leuk man! Ben benieuwd of de mc endgame is voor je! :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Samro

Ik heb een Mcintosh MA5300 besteld. Een lichtere van 'maar' 2x160 (bij 4 ohm). Dat zou ook meer dan genoeg moeten zijn voor mijn SF Sonetto V welke een redelijk hoog rendement hebben. Met phono versterker en ingebouwde dac. Ik laat het hier even weten wat ik ervan vind zodra ik hem heb ontvangen.
Citaat van: Samro op februari 23, 2024, 22:43:51We hebben vandaag de Monitor Audio Hyphn beluisterd op een Pathos hybride versterker. Dat klonk zeker fraai maar ook Monitor Audio Platinum 300 op een Mcintosh MA 8950 mogen beluisteren in een kleinere ruimte. Deze set vonden we erg fraai! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.  :wub:

addesmo

Best grote kans dat je daar blij van gaat worden  ;D
Maar ik ben ook heel subjectief in deze.....!

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Samro

Citaat van: Laan op februari 28, 2024, 21:25:04Leuk man! Ben benieuwd of de mc endgame is voor je! :)
Ik ben ook wel benieuwd naar die ingebouwde pre. Er kan een hoge output mc op aangesloten worden. Ik heb ook nog een mm element. Maar even afwachten welke het beste resultaat geeft  ::)

Samro

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik moet het maar even afwachten. Het is geen gloednieuwe maar een paar  jaar oud, maar als nieuw. ;D   

Samro

De Mcintosh MA5300 staat al in de kast. Kan er ook nog maar net in qua diepte. Dit is dan de kleinste versterker van Mcintosh! Ziet er allemaal als nieuw uit. (2 jaar oud volgens de verkoper). Ik heb nog niet veel tijd gehad om te luisteren en moet even leren hoe de toonregelaars in te stellen. Dat moet via een menu! en de selector knop. Maar snap het nog niet helemaal omdat de gebruiksaanwijzing in het Engels is vind ik wel lastig. Morgen maar weer even kijken. De klank lijkt niet zo verkeerd in elk geval. Met ingebouwde phono en dac. Mvg, Samro

minplus

Gefeli. :)
Ziet er alvast erg mooi uit.
Voor de handleiding in het Nederlands: https://www.handleidi.ng/mcintosh/ma5300/handleiding
Ik denk dat je erg veel plezier van deze fraaie en bijna onverwoestbare versterker gaat hebben.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right