Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

MarKath

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

MarKath

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: MarcelHLX op juli  4, 2022, 10:06:49
Ja, WE.

Want wij leven leven natuurlijk erg met jou mee, dus daarom WE!

Ja shit je hebt gelijk. Ik sta er soms niet bij stil hoeveel angst en leed ik veroorzaak.  ;D

Ondertussen zijn er wel hele volksstammen die uiterst tevreden zijn met wat er bij mij overbodig werd: versterkers, dacs, speakers... er zijn dus ook best voordelen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Citaat van: HuubF op juli  4, 2022, 10:25:01
Ja shit je hebt gelijk. Ik sta er soms niet bij stil hoeveel angst en leed ik veroorzaak.  ;D

Ondertussen zijn er wel hele volksstammen die uiterst tevreden zijn met wat er bij mij overbodig werd: versterkers, dacs, speakers... er zijn dus ook best voordelen!

Nog even en jij kunt het predicaat HOFLEVERANCIER aanvragen. ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

maximus79

Citaat van: HuubF op juli  4, 2022, 10:25:01
Ja shit je hebt gelijk. Ik sta er soms niet bij stil hoeveel angst en leed ik veroorzaak.  ;D

Ondertussen zijn er wel hele volksstammen die uiterst tevreden zijn met wat er bij mij overbodig werd: versterkers, dacs, speakers... er zijn dus ook best voordelen!

Zeker, ben nog elke dag blij dat jij de actieve A*bnb cinemax18 speakers hebt weg gedaan! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

HuubF

En waren er ook niet 2 mensen blij met JBL HDI1600's?  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Gelukkig heb ik (nog) nooit wat bij je gekocht  :D

Anders zou ik nu ook tevreden zijn , en klaar met de hobby.


Zou er niet aan moeten denken  :D

twani

T geeft toch te denken dat iedereen gelukkig is met de EX Huub spullen...

Iedereen behalve......

Maar er gloort licht en niet toevallig is daar een setje Dynaudio, NIET AFKOMSTIG UIT DE TOPLIJN VAN HET MERK, bij betrokken 😉

Iets minder resolutie, iets minder van alles en voila, we hebben muziek................... ipv "highend" klanken....

Xander32

Je trekt verkeerde conclusies. Een betere tonaliteit, een hogere resolutie en een toegenomen (fijn) dynamiek staan het genieten van muziek niet in de weg, verre van dat.

Wat wel zo is; meer vergevensgezinde ls ("van alles iets minder" in jouw woorden), laten letterlijk minder horen, waardoor er een geringer aantal zaken zijn waaraan je kan storen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juli  4, 2022, 20:18:44
Je trekt verkeerde conclusies. Een betere tonaliteit, een hogere resolutie en een toegenomen (fijn) dynamiek staan het genieten van muziek niet in de weg, verre van dat.



Ik trek geen verkeerde conclusies hoor. Ik vind dat zelf namelijk écht en het zijn toch écht míjn conclusies....

De 2e zin representeert voor mij het gebruikelijke audiofiele gezwatel dat geen enkele voorwaarde om van muziek te kunnen genieten in zich heeft...

Niks persoonlijks Robert.  You know😉

HuubF

Gisteravond heb ik even een uurtje behoorlijk hard een paar bekende nummers gedraaid. Niet per se test-tracks maar gewoon muziek die ik goed vind.

Er tekent zich dan zowaar een echte mening af, de verbazing voorbij. Zoals altijd.

Met de komst van de Atoll ST300 Signature is er een zekere romantiek in het geluid geslopen. Je kunt het muzikaliteit noemen maar dat is dan een beetje laf. Lastig weer te geven nummers als Success has made a Failure van Sinead O'Connor en alles van Birds of Fire van Mahavishnu Orchestra klinken nu evenwichtig en mooi. Het met sommige sets wat al te klinisch weergegeven Moon shaped Pool van Radiohead is erg fraai om te horen. Yello wordt muziek van vlees en bloed.

Dit gaat niet ten koste van resolutie of zo; ik hoor in sommige nummers zelfs nuances die me niet eerder zijn opgevallen. Wel denk ik dat er ten opzichte van de combinaties met ATC speakers iets aan dynamiek is ingeleverd. Dat hoor ik met wat nummers van Joe Satriani. Down, Down, Down moet, als de drums invallen, spetteren maar doet dat wat minder dan ik gewend ben. Dat vind ik jammer maar daar staat de toegenomen sfeer stevig tegenover. De gitaar in het begin van dat nummer klinkt bij sommige sets een beetje snerpend, nu klinkt hij echt mooi.

Best wel een opmerkelijke verandering uiteindelijk. Het luistert in ieder geval lekker weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Dat is mooi Huub,

Hou dat gevoel/oordeel nou eens een week vast
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

De ATC SCM19's, waar nauwelijks belangstelling voor was, heb ik ingeruild voor een identiek geprijsde actieve set Elac Navis ARF-51. Een übermodel van iets wat ik al eerder in huis heb gehad. Andrew Jones revisited. Lekker analoog. Nog steeds een tijdelijke set maar waarschijnlijk/hopelijk wel wat meer in de richting waarin ik wil.

Of niet tijdelijk, of niet beter dan mijn referentiespeakers, de Dynaudio BM15a's. Daar kom ik na morgenmiddag achter.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Mooie speakers om te zien,benieuwd hoe deze bij jou uitpakken
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

twani

Sorry, maar als je verregaand tevreden was met de actieve Dynaudios kan dit gewoon niet goed gaan.

Alleen al de overgang van een goede monitor naar een vloerstaander maakt mij al minder enthousiast.

Van alle Dyns die ik heb, of heb gehad, waren de monitor varianten consequent de fijnste...

Niet om te zeiken maar zo voel ik dat echt.

En daarmee bedoel ik niet eens dat de Elacs geen goede speakers zouden zijn (anders krijgen we dat weer :D)

MarKath

Ik noem zoiets "van het padje af"
Zo lukraak wat in huis halen omdat het tijdelijk is, op weg naar "beter".

HOE DAN???

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

Citaat van: MarcelHLX op juli 11, 2022, 21:23:53
Ik noem zoiets "van het padje af"
Zo lukraak wat in huis halen omdat het tijdelijk is, op weg naar "beter".

HOE DAN???

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Ik gebruikte wat vriendelijker bewoordingen maar inderdaad, HOE DAN?

Enfin, t krijgt op deze manier wel veel aandacht en das ook belangrijk.


Kennelijk.

Contour

Is gewoon een zijsprong omdat de ATC lastig te verkopen bleken, dus gratis hier even mee spelen en anders omzetten naar cash, lees ik nu zo goed, of jullie zo slecht?  ;D

twani

Citaat van: Contour op juli 11, 2022, 21:27:29
Is gewoon een zijsprong omdat de ATC lastig te verkopen bleken, dus gratis hier even mee spelen en anders omzetten naar cash, lees ik nu zo goed, of jullie zo slecht?  ;D

Nou, als er iets lastig te verpatsen is dan is het wel een gebruikte Elac luidspreker...

In DU gaat het nog maar hier.....

Dit is gewoon geld opfikken...

toetertje

Citaat van: HuubF op juli 11, 2022, 19:11:58
De ATC SCM19's, waar nauwelijks belangstelling voor was, heb ik ingeruild voor een identiek geprijsde actieve set Elac Navis ARF-51. Een übermodel van iets wat ik al eerder in huis heb gehad. Andrew Jones revisited. Lekker analoog. Nog steeds een tijdelijke set maar waarschijnlijk/hopelijk wel wat meer in de richting waarin ik wil.

Of niet tijdelijk, of niet beter dan mijn referentiespeakers, de Dynaudio BM15a's. Daar kom ik na morgenmiddag achter.

Wauw, echt mooie speakers Huub.  :inlove:

HuubF

Citaat van: twani op juli 11, 2022, 21:29:51
Nou, als er iets lastig te verpatsen is dan is het wel een gebruikte Elac luidspreker...

In DU gaat het nog maar hier.....

Dit is gewoon geld opfikken...

Er wordt geen geld opgefikt, ze zijn tweedehands net zo duur als de ATC's.

Ik geef toe dat ik wat ongeduldig ben, maar naar deze speakers ben ik echt wel benieuwd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op juli 11, 2022, 21:27:29
Is gewoon een zijsprong omdat de ATC lastig te verkopen bleken, dus gratis hier even mee spelen en anders omzetten naar cash, lees ik nu zo goed, of jullie zo slecht?  ;D

Jij begrijpt me.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)