Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari 19, 2022, 16:47:03
Dura? Heeft hij ook 8c's?  Ik dacht dat je naar Bama zou gaan.

Groeten...

PS: goed verhaal en weer leuk geschreven.

:-[
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 19, 2022, 16:56:19
Nee ik heb hier nog geen speakers van hem gehad. Hij heeft ooit wel de ruimte gemeten. Toen had ik nog die Harbeth 30's.

Volgens mij wel. Ik ben er volgens mij bij geweest. Dat was die Synergy Acoustics speakerset. Monitoren en sub(s).

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Tja huub het is zeer herkenbaar wat je zegt, Dutch&Dutch zijn zeer vergelijkbaar met Kii.
Wat betreft het "mager" klinken van bepaalde mindere opnames is ook herkenbaar, maar ik kan gewoon een preset maken waarbij ik door middel van DSP trukje dit wat anders kan laten klinken (voller)

Betreft het wat "warmer" laten klinken is ook met DSP in te stellen daar het hoog wat te boosten, heb ik in begin wat mee gespeeld, maar was toch niet helemaal mijn sound  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

roeleken

Huub, als ik je verhaal zo lees zou ik geen d&d's aanschaffen. Je vindt het goed klinken, maar ik heb je wel eens enthousiaster gehoord.    Dat maak ik in tenminste op uit je weer fijn te lezen verhaal.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bama

Citaat van: katwax op februari 19, 2022, 17:04:05
Tja huub het is zeer herkenbaar wat je zegt, Dutch&Dutch zijn zeer vergelijkbaar met Kii.
Wat betreft het "mager" klinken van bepaalde mindere opnames is ook herkenbaar, maar ik kan gewoon een preset maken waarbij ik door middel van DSP trukje dit wat anders kan laten klinken (voller)

Betreft het wat "warmer" laten klinken is ook met DSP in te stellen daar het hoog wat te boosten, heb ik in begin wat mee gespeeld, maar was toch niet helemaal mijn sound  ;)

Ik heb Huub dit ook laten zien hoe dit aanpassen mogelijk is maar ik draai wat andere muziek waar dit voor mij niet nodig is en ik heb de behoefte ook minder om nog te tweaken en luister ook minder technisch. Wat mij betreft zijn er ook gewoon opnamen die minder klinken, so be it.
Viel me op dat Huub gewoon een erg goed gehoor heeft ondanks dat hij nog ouder is dan ik ;)
En het was gewoon gezellig.

Bama

Citaat van: roeleken op februari 19, 2022, 17:11:25
Huub, als ik je verhaal zo lees zou ik geen d&d's aanschaffen. Je vindt het goed klinken, maar ik heb je wel eens enthousiaster gehoord.    Dat maak ik in tenminste op uit je weer fijn te lezen verhaal.

Ik weet niet of je conclusie juist is, ik denk wel dat hij ze thuis een keer een kans moet geven.
Huub was misschien soms meer verbaasd dan enthousiast (mijn beoordeling natuurlijk ;)) en je zag hem volop denken ook van wat moet ik nu ;D
En klopt precies wat Huub zei en sommige muziek vond ik ook niet mooi klinken (vooral qua bas) maar dat was gelukkig ook muziek wat niet mijn smaak is.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 19, 2022, 17:00:29
Volgens mij wel. Ik ben er volgens mij bij geweest. Dat was die Synergy Acoustics speakerset. Monitoren en sub(s).

Gr. Hans

Ja is waar!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

IDD leuk geschreven Huub....leest lekker weg...kun je die D&Ds niet een keertje lenen...
Maar wat ik voel bij jou..je zult misschien weer terug moeten naar Naim...daar ben je kwa beleving en slecht klinkende opnames altijd positief over geweest
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Richi

Citaat van: Carrol op februari 19, 2022, 19:25:33
Maar wat ik voel bij jou..je zult misschien weer terug moeten naar Naim...daar ben je kwa beleving en slecht klinkende opnames altijd positief over geweest
Mee eens! Kom anders een keertje hier luisteren Huub als je in de buurt bent.

Naim Atom HE = PRaT
LSA Warp 1 = PRaT
Dynaudio = lekker

PRaT + PRaT + lekker = heerlijk  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op februari 19, 2022, 19:28:42
Mee eens! Kom anders een keertje hier luisteren Huub als je in de buurt bent.

Naim Atom HE = PRaT
LSA Warp 1 = PRaT
Dynaudio = lekker

PRaT + PRaT + lekker = heerlijk  :hehe:

De Atom heb ik al in huis gehad. Moet dus hoger model worden = duur. Van Dynaudio zou ik dan minimaal de Contour 30, Heritage of Confidence 20 willen hebben = duur.

Maar je hebt gelijk hoor. Eigenlijk kan ik beter een speaker nemen die minder hoge eisen stelt. Een Naim Atom met een Klipsch Heresy IV zou ik best eens willen proberen.

Of die Klipsch met een Sugden of Lavardin versterker...  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Richi op februari 19, 2022, 19:28:42
Mee eens! Kom anders een keertje hier luisteren Huub als je in de buurt bent.

Naim Atom HE = PRaT
LSA Warp 1 = PRaT
Dynaudio = lekker

PRaT + PRaT + lekker = heerlijk  :hehe:

Hoe kom je aan zo'n LSA Warp 1 versterker?  :smile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat

Citaat van: HuubF op februari 20, 2022, 09:21:29
Ja die heb ik ooit ook in huis gehad.  :worship:

Tja...welke eigenlijk niet?....Nu ja de TPA3255 van richy dus niet....gewoon een keer lenen of ruilen,je schuift richard de

roksan achter de deur en neemt de TPA3255 tijdelijk mee naar jouw huis....eindelijk eentje die jij niet kent....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: bramsat op februari 20, 2022, 09:37:51
Tja...welke eigenlijk niet?....Nu ja de TPA3255 van richy dus niet....gewoon een keer lenen of ruilen,je schuift richard de

roksan achter de deur en neemt de TPA3255 tijdelijk mee naar jouw huis....eindelijk eentje die jij niet kent....toch?

Nou heel veel hoor... nooit Tannoy of Kef, geen Italianen, weinig vloerstaanders. Ik schrijf er over en dan lijkt het net alsof ik alles in huis heb gehad.

Tsja die reviews van de LSA Warp 1 zien er geweldig uit. Eindelijk klasse D met ballen. Zit daar ook die chip in dan?

Overigens... ik heb erg goed geslapen vannacht en heb veel second en third thoughts. In de loop van de ochtend ben ik zover dat ik ze op een rijtje kan zetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Poeh Huub, ik vond je juist zo gedecideerd: Dit gaat het worden. Een bezoekje elders en weg. Wel weer leuk voor ons. Dus keep on the search for Walhalla.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 20, 2022, 10:02:04
Poeh Huub, ik vond je juist zo gedecideerd: Dit gaat het worden. Een bezoekje elders en weg. Wel weer leuk voor ons. Dus keep on the search for Walhalla.

Gr. Hans

Ja als influencer en groot denker ben ik een meester in het spannend houden van dit topic voor mijn 4 5 volgers!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Citaat van: HuubF op februari 20, 2022, 09:21:29
Ja die heb ik ooit ook in huis gehad.  :worship:

ik bedoel als je meer betrokken wilt worden in de muziek, lekker je huidige versterking/bron houden en daar de levendige Allaes op aansluiten :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: Robiwan op februari 20, 2022, 10:40:22
ik bedoel als je meer betrokken wilt worden in de muziek, lekker je huidige versterking/bron houden en daar de levendige Allaes op aansluiten :)

Ze zijn inderdaad levendig. Maar na de Allae's kwam mijn ATC periode.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Citaat van: HuubF op februari 20, 2022, 11:18:36
Ze zijn inderdaad levendig. Maar na de Allae's kwam mijn ATC periode.

die zijn nog onrustiger ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Richi

Citaat van: HuubF op februari 19, 2022, 23:10:00
Hoe kom je aan zo'n LSA Warp 1 versterker?  :smile:
Bestellen in de VS bij Walter van Underwood Hifi.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

Voor zo kritische luisteraar met gouden oortjes en eisenpakket zoals HuubF, (lees hoog afbreukrisico)
nog wel serieus geld om blind ff te bestellen in de V.S.  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: roeleken op februari 19, 2022, 17:11:25
Huub, als ik je verhaal zo lees zou ik geen d&d's aanschaffen. Je vindt het goed klinken, maar ik heb je wel eens enthousiaster gehoord.    Dat maak ik in tenminste op uit je weer fijn te lezen verhaal.

Nee, ik hou het bij ATC. Ik heb dat merk na lang zoeken gekozen op basis van de pro monitor-achtige no-nonsense sound die krachtig en natuurlijk is en voldoende details laat horen. Met een gemakkelijk te begrijpen groeipad. Alles is daarop aangepast. Als ik nu nog over ga naar en ander merk ga ik spijt krijgen.

De D&D's zijn een league of its own. Geweldig maar niet mijn smaak. Voor mij moet het bruter.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Het is toch al mooi dat je een favoriet luidsprekermerk hebt gevonden. Eigenlijk de basis om verder op voort te borduren/met apparatuur en bekabeling in te vullen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Van elk luisterbezoekje leer je wel wat. De D&D's klonken zóveel ruimtelijker dat ik weer eens ben gaan schuiven met de SCM19's. Deze staan nu een stuk verder van de muur en iets meer ingedraaid. Mijn geliefde detecteerde minzaam een vergroting van mijn territorium.

Het effect is verrassend groot. Meer ruimtelijkheid, wat minder laag wat, omdat je nu de bassist beter kunt lokaliseren, vreemd genoeg niet zo erg is.

De speakers stonden nog wat dichter tegen de muur omdat dat een paar maanden geleden beter leek. Toen waren ze ook nog niet ingespeeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)