Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Markus2 en 4 gasten bekijken dit topic.

jahtari

Citaat van: bramsat op september 20, 2021, 03:02:01

Het kan toch niet zo zijn dat de nieuwe al direct beter klinken als de ingespeelde? dat bestaat toch niet?
De verwachting / het geloof is eerder het omgedraaide.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Citaat van: jahtari op september 20, 2021, 08:18:52
De verwachting / het geloof is eerder het omgedraaide.

Klopt. Boemerig laag, ongemakkelijk, weinig muzikaal. Dat soort dingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: bramsat op september 20, 2021, 10:42:33
Je krijgt dan mischien...van waar is de bas? etc....onder amir's notes.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRt1bI46cr9FtelJVHo101ER4j1ZBba2hG19PMwbd-YD754oJjLQG9SxJUrfgzLKslmF__dN1wD9OO1/pubhtml#

Amir heeft om de één of andere reden de eerste versie van de SCM19 getest dus daar heb ik niets aan.

Omdat mijn SCM19 V2 ook niet al te diep gaat staat er een ATC C1 subwoofer naast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat

 
Heb die test niet gelezen en kan die ook niet terugvinden,weet ja ook niet of die van Amir nieuw waren of ingespeeld.

Ben wel benieuwd naar het vergelijk tussen jouw ingespeelde smc19 en de gloednieuwe....let wel zonder sub dan 8)

Tis wel een scm19 type3 dacht ik en bekijk de serie nummers in vergelijk met de toch al ingespeelde :worship:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: bramsat op september 20, 2021, 15:39:09

Heb die test niet gelezen en kan die ook niet terugvinden,weet ja ook niet of die van Amir nieuw waren of ingespeeld.

Ben wel benieuwd naar het vergelijk tussen jouw ingespeelde smc19 en de gloednieuwe....let wel zonder sub dan 8)

Tis wel een scm19 type3 dacht ik en bekijk de serie nummers in vergelijk met de toch al ingespeelde :worship:

Amir test vrijwel uitsluitend spullen die hem door forumleden ter beschikking worden gesteld, dus die zijn ingespeeld.

De actuele versie van de SCM19 is V2.

Ik heb de test wel gelezen. Die was niet best maar zoals gezegd was dat de eerste versie. De ATC's vind ik dus zó maar geweldig omdat ik ze zelf mooi vind klinken.

Excuses hiervoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Loop beetje achter (aan het schilderen en aan de oldtimer aan het prullen geweest)...

Vast gefeliciteerd!

Moet mooi zijn, toch, zo'n lekker nest aan kleinkinderen.

Ik moest haast 44 worden voor ík überhaupt vader werd.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

bramsat

Citaat van: HuubF op september 20, 2021, 19:17:35
Amir test vrijwel uitsluitend spullen die hem door forumleden ter beschikking worden gesteld, dus die zijn ingespeeld.

De actuele versie van de SCM19 is V2.

Ik heb de test wel gelezen. Die was niet best maar zoals gezegd was dat de eerste versie. De ATC's vind ik dus zó maar geweldig omdat ik ze zelf mooi vind klinken.

Excuses hiervoor!

Excuses? waarvoor? je doet gewoon jouw ding en dat vind ik gewoon goed....De eerste test van de ATC's liegen er niet om

en dat betreft het eerste model...toch?

https://www.whathifi.com/atc/scm19/review

Ten tweede wat betreft het inspelen....beluister het commentaar op een wharfedale speaker op 9.29 :huh2:

https://youtu.be/EJRXjtfE5FA
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Wat is er leuker dan het uitpakken van je droomspeakers? Jawel, 2 keer uitpakken. :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: bramsat op september 21, 2021, 08:34:59
Excuses? waarvoor? je doet gewoon jouw ding en dat vind ik gewoon goed....De eerste test van de ATC's liegen er niet om

en dat betreft het eerste model...toch?

https://www.whathifi.com/atc/scm19/review...

Neen dit is het tweede model. Die van mij dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De nieuwe SCM19's staan al weer een uurtje te draaien. Zonder subwoofer is het niet om aan te horen, met gaat het net.

Het hoog doet een beetje pijn, de stem van de mannelijke DJ van Radio Paradise lijkt uit 2 gedeelten te bestaan, het laag boemst ondanks de sub.

Niet de lekkere, krachtige maar toch subtiele sound waar ik vanochtend nog van heb genoten. Dat wordt een tijdje afzien.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Citaat van: HuubF op september 21, 2021, 16:16:58
Wat is er leuker dan het uitpakken van je droomspeakers? Jawel, 2 keer uitpakken. :wub:

Idd...…leuk werk...dat uitpakken..veel plezier met het inspelen Huub
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Inspelen zal na DSP, de grootste nachtmerrie zijn van een audiofiel...  :laugh:

bramsat

Citaat van: HuubF op september 21, 2021, 16:47:42
De nieuwe SCM19's staan al weer een uurtje te draaien. Zonder subwoofer is het niet om aan te horen, met gaat het net.

Het hoog doet een beetje pijn, de stem van de mannelijke DJ van Radio Paradise lijkt uit 2 gedeelten te bestaan, het laag boemst ondanks de sub.

Niet de lekkere, krachtige maar toch subtiele sound waar ik vanochtend nog van heb genoten. Dat wordt een tijdje afzien.  :nopompom:

Dan heb je het gelijk aan jouw kant :) alsnog gefeliciteerd met een kleindkind erbij.....let wel als ze begint te lopen en te

kruipen dat ze niet met de stands gaat spelen.....erg link voor de speakers,en nog linker voor de kleine...toch? :nervous:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

eduard

Volgens mij worden vaak nieuwe spullen direct naar Amir verstuurd. En stuurde Amir het vervolgens door naar het lid die het gekocht heeft.

Sent from my CPH2145 using Tapatalk


HuubF

Wel handig dit topic. Begin juni heb ik netjes verslag gedaan over het inspelen van de SCM19's. In het begin klonken ze minder goed dan de eerste versie SCM7's die ik toen tijdelijk had staan. Na een week leek de grootste ergernis voorbij. Maar ik veranderde toen ook constant dingen in de set. Dat is nu niet nodig meer omdat streaming, dac, versterking en kabels nauwelijks beter kunnen voor het geld dat ik er aan wil uitgeven.

Dus wat ik nu moet aanhoren is uitsluitend het langzaam normaliseren van het geluid van de speakers.

Na de eerste nacht draaien is het iets beter. Fijn dat de subwoofer gewoon zijn ingespeelde ding blijft doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op september 21, 2021, 16:16:58
Wat is er leuker dan het uitpakken van je droomspeakers? Jawel, 2 keer uitpakken. :wub:

Wat is er erger dan het inspelen van je droomspeakers? Jawel, 2 keer.... :wub:

:tounge2:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op september 22, 2021, 09:44:12
Wat is er erger dan het inspelen van je droomspeakers? Jawel, 2 keer.... :wub:

:tounge2:

Haha inderdaad. Valt me toch tegen want de muziek staat altijd aan als we thuis zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op september 22, 2021, 09:58:51
Haha inderdaad. Valt me toch tegen want de muziek staat altijd aan als we thuis zijn.

Hoe lang had je vorige keer nodig voordat het stabiel klonk?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op september 22, 2021, 10:04:04
Hoe lang had je vorige keer nodig voordat het stabiel klonk?

Een week, dus een uur of 100.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tjeb

Gewoon tuner erop en 24/7 laten ruizen. Is het zo voorbij.. :)

Dura

Citaat van: HuubF op september 21, 2021, 16:47:42
De nieuwe SCM19's staan al weer een uurtje te draaien. Zonder subwoofer is het niet om aan te horen, met gaat het net.

Het hoog doet een beetje pijn, de stem van de mannelijke DJ van Radio Paradise lijkt uit 2 gedeelten te bestaan, het laag boemst ondanks de sub.

Niet de lekkere, krachtige maar toch subtiele sound waar ik vanochtend nog van heb genoten. Dat wordt een tijdje afzien.  :nopompom:

Da's dus duidelijk, voor mij best overtuigend dat inspeeleffecten in ieder geval voor sommige speakers reeel is een niet alleen tussen de oren zit, dank je wel.
Ik zou me er verder niet al te druk over maken,wellicht  is het niet lineair en zijn ze nu vast al wel weer goed om aan te horen?
Wat zou het leuk zijn om te kunnen schakelen tussen dezelfde speakers die bijvoorbeeld  0, 25, 50, 100 en 500 uur op de teller hebben. En dan ook nog eens voor verschillende types en merken, maar dat is wensdromen.
Dit is al een heel interessante waarneming.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Citaat van: Dura op september 22, 2021, 12:17:28
Da's dus duidelijk, voor mij best overtuigend dat inspeeleffecten in ieder geval voor sommige speakers reeel is een niet alleen tussen de oren zit, dank je wel.
Ik zou me er verder niet al te druk over maken,wellicht  is het niet lineair en zit de grootste winst en zijn ze nu vast al wel weer goed om aan te horen?
Wat zou het leuk zijn om te kunnen schakelen tussen dezelfde speakers die bijvoorbeeld  0, 25, 50, 100 en 500 uur op de teller hebben. En dan ook nog eens voor verschillende types en merken, maar dat is wensdromen.
Dit is al een heel interessante waarneming.
Huub verwacht dat deze nieuwe speakers ingespeeld moeten worden, dus kan het zeker tussen de oren zitten. Dus mij meer of minder overtuigen doet het niet.
Wat je daar aanhaalt zou inderdaad een test zijn, zelfde speakers maar dan met x uren op de teller en dan laten luisteren zonder te melden welke speaker hoeveel uren op de teller heeft.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op september 22, 2021, 14:21:45
Huub verwacht dat deze nieuwe speakers ingespeeld moeten worden, dus kan het zeker tussen de oren zitten. Dus mij meer of minder overtuigen doet het niet...

Met de magie die jij de massa tussen de oren toedicht heb je geeneens dure speakers nodig. Gewoon jezelf in een toestand krijgen dat je verwacht dat het perfect is en gaan met die wekkerradio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)