Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op mei 29, 2021, 10:33:57
Vraag me af of je uberhaupt m.b.t. "klank" een compromis kan of wil sluiten, deze zijn n.l. hiero al vele malen gepasseerd, geadviseerd,
door jouw beluisterd en in grote getale verkrijgbaar in de reguliere handel & marktplaats, dus ik zou niet weten waarom dit proces bij jouw
vele jaren moet duren.
M.i.z. zal je tot in lengte van jaren (totdat je niet meer in staat bent je eigen rollator maar 1 meter van voren te duwen) blijven wisselen met
speakers en andere gear.   

By the way, niks mis mee Huub,  dit zit eenmaal in het aard van het beestje en is your way of living en hoe jij jouw audio-hobby beoefend.

Het is gewoon niet zo gemakkelijk om in een gegeven.akoestiek, een vol hoofd en oneindig veel klanken iets in huis te halen dat blijft boeien. En dan wen je ook nog eens snel aan een bepaald geluid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Raphie

Citaat van: Stef op mei 29, 2021, 10:42:10
Zou toch eens naar Vivid gaan luisteren  ;).
die pakken drinkyoghurt? Wat moet Huub daar nou mee? Versmeerd vloeibaar geluid
JBL PRX Power!

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 10:40:55
Het is gewoon niet zo gemakkelijk om in een gegeven.akoestiek, een vol hoofd en oneindig veel klanken iets in huis te halen dat blijft boeien. En dan wen je ook nog eens snel aan een bepaald geluid.

Het is niet verkeerd om aan iets te wennen en te behouden en als het nog bevalt, is dit een mooie bonus.
Met als gevolg dat ik al ruim 31 jaar gelukkig getrouwd ben ..........maar moet wel bekennen, dat in mijn stoutste dromen om
elk maand een andere mooie vrouw te hebben, wel een spannende gedachte is
  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Stef

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 10:43:30
die pakken drinkyoghurt? Wat moet Huub daar nou mee? Versmeerd vloeibaar geluid

Mooi...een kenner.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Raphie

JBL PRX Power!

Bama

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 11:09:30
ok ok Barbappa Meuk  :D

Iemand die met sandalen en crocs loopt zou ik niet serieus nemen over looks, waarschijnlijk ook nog een bordje home en family aan de muur thuis Raphie? ;D

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op mei 29, 2021, 10:47:11
Het is niet verkeerd om aan iets te wennen en te behouden...

Zo kijkt mijn geliefde er ook tegenaan. Mijn probleem is dat ik, in tegenstelling tot haar, wel alle wekkerradio's uit elkaar kan houden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy


vanzomereng

Citaat van: Rowdy op mei 29, 2021, 11:35:58
De lamp is geen lamp, maar een antenne.

Yep met magische krachten.....

Mijn broer had ook zo lamp.... tot op enig ogenblik hij voor de gein in nabijheid van die lamp zei "beam me up scotty",
nu staat zijn naam vermeld op de website v/d overheid bij vermiste personen    :wow:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Raphie

Citaat van: Bama op mei 29, 2021, 11:28:28
Iemand die met sandalen en crocs loopt zou ik niet serieus nemen over looks, waarschijnlijk ook nog een bordje home en family aan de muur thuis Raphie? ;D
Nee, wel dat we niks kopen aan de deur en aanbellen op eigen risico  :D
Croqs hebben we hier niet en Birkenstock zijn gewoon the shizzle  :popcorn:

Maar die Barbapappa meuk is echt wansmaak, super lelijk.  :D
JBL PRX Power!

vanzomereng

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 12:04:34
Maar die Barbapappa meuk is echt wansmaak, super lelijk.  :D

Heb jij mij nog niet gezien  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kerkhoffd

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 12:04:34
Nee, wel dat we niks kopen aan de deur en aanbellen op eigen risico  :D
Croqs hebben we hier niet en Birkenstock zijn gewoon the shizzle  :popcorn: smaakgebonden

Maar die Barbapappa meuk is echt ook wansmaakgebonden, super lelijk.  :D
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Kunnen we het hier misschien weer hebben over mijn setje?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy

Misschien kun je de Fyne Audio F1.8 eens beluisteren, deze heeft een draaiknop voor eventuele fijnafstemming van de hoge frequenties.

twani

Citaat van: chansig op mei 29, 2021, 09:25:50
Enige stabiele zijn de lamp en de tegel(s).

Gr. Hans

En het middels houtworm akoestisch getunede meubelstuk uit grootmoeders tijd met als enige prominente functie het in stand houden van de relatie met de wederhelft, die gelukkig regelmatig uithuizig is, zodat er toch nog wat muziek geluisterd kan worden...

Dit is zéker béter te regelen....

Rob_Dingen

Citaat van: bramsat op mei 29, 2021, 06:50:24
Deze 10.7 bezit ik al 8jr tot volle tevredenheid :smile: gezien te tests damals....niet te slaan kwa poen.

De maker van deze diamond serie zette in 1978 het merk EPOS op de markt en dat uit het niets  :worship:

Het merk werd toen direct gevierd als hi end.....en het NL publiek  kocht de epos in grote getale.

De daimond serie behoren tot de meest verkochte boxen.....wereldwijd!

In NL minder geliefd want de winkeliers vonden toen en vinden nu dat er aan wharfedale weinig te verdienen valt.

Het NL publiek dat wel gevoelig is voor propagandapraatjes nam dat voor zoete koek aan,want de winkelverkoper heeft toch

meestal gelijk?

Na ja rob vind de daimond 10.7 slecht meten ......dus de box klinkt dan niet :music:

Hieronder een duitse test...want als ik een engelse test presenteer word er weer gezeurd over objectiviteit...toch?

https://www.testberichte.de/p/wharfedale-tests/diamond-10-7-testbericht.html

https://www.whathifi.com/us/features/10-of-the-best-wharfedale-speakers-of-all-time

Schijnbaar kun niet zo goed lezen maar ik zeg nergens dat die speaker slecht meet.
Nagenoeg iedere 2 of 3 weg speaker waar hier over gesproken word heeft een slecht verticaal afstraal gedrag.
Die uitspraak van mij kwam na de onzin post van jou.

Citaat van: bramsat op mei 27, 2021, 07:42:54
Dat tweeters exact op oorhoogte gericht moeten stamt nog uit de jr 60/70/ en begin 80.De tweeters hadden een gericht

afstraal gedrag.Tweeters van de laatste ±30 jr bezitten dat manko niet meer,dus 15 cm hoger of lager maakt weinig uit.

Ook het indraaien van speakers stamt nog uit die vintage tijd....alleen wat je al jaren hebt aangeleerd daar kom je moeilijk

vanaf.



Afstraal gedrag van een tweeter of woofer heeft met de diameter te maken.
Dus er is totaal geen verschil met vroeger.
Dan is het zo dat het verticale afstraal gedrag door 2 units inclusief filter word bepaald dus niet alleen door de tweeter.

Rob

HuubF

Citaat van: Rowdy op mei 29, 2021, 12:34:49
Misschien kun je de Fyne Audio F1.8 eens beluisteren, deze heeft een draaiknop voor eventuele fijnafstemming van de hoge frequenties.

Nee de teerling is geworpen. Er komt een setje ATC SCM19, HCHifi deed een goede aanbieding. Het merk ATC is toch eigenlijk wel, zeg maar, mijn ding.

Natuurlijk, dynamisch, goede balans tussen audiofiel en lekker, emotioneert, eerlijk, geloofwaardig. En mijn vriendin ziet toch niet dat de speaker een maatje groter is geworden.

En dan sparen, sparen, sparen. En wachten op de extra verdieping.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Wanneer krijg je ze binnen ?

Mooie aankoop weer .

HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 29, 2021, 14:58:37
Wanneer krijg je ze binnen ?

Mooie aankoop weer .

Na een weekje vakantie, 7 juni.

Jaaaa, dit moet de definitieve tijdelijke speaker zijn. En misschien is hij goed genoeg om te blijven. De prikkel om weer een ander merk te gaan proberen is wel weg.

Ik hou kennelijk van een beetje 'bold' (is er een vertaling?). Niet teveel gepiel hoewel dat ook best een tijdje mooi kan zijn. En te grof trek ik ook niet. Een hifi-kennis heeft een tijd SCM19's gehad. Die heeft ze eigenlijk nooit echt goed spelend gekregen maar dat lag waarschijnlijk aan zijn set. Ik heb er wel vertrouwen in dat de Roksan Blak ook nu zijn ding weer zal doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

 Mooie speaker, daar ga je wel vrolijk van worden, gaat ook goed op de Blak denk ik.  O0
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 15:24:49
Mooie speaker, daar ga je wel vrolijk van worden, gaat ook goed op de Blak denk ik.  O0

Dat hoop ik. De SCM11 zorgt in ieder geval voor een gevoel van geluk.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 10:37:11
Ik mis nog wat relativering.

Ja ben je het gevoel alweer kwijt dat hetgeen je doet belachelijk gemaakt wordt ?

Top. Kan snel gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.