Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Kerkhoffd en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 29, 2021, 07:52:38
Mijnidee is dat het zeker goed werkt om reflecties naar het plafond in te dammen.

Heb gisteren laat een testopstelling gemaakt en ben positief verbaasd over het resultaat.

Voor de looks ga ik pingpongbatjes gebruiken beplakt met vilt.

Haha ja zat ook aan pingpongbatjes te denken. En dan met een deurstopper als gewicht om te voorkomen dat de constructie de tweeter verwoest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: MichelDW op mei 29, 2021, 08:08:25
€1300 voor een foam cirkel op een voetje? 😱

:D

Heb je nog een kabel voor me van een paar duizend euro ?

Jij bent juist degene die dit soort opmerkingen eigenlijk zou moeten, wat mij betreft, inslikken.

@Huub: Welk budget zit je aan te denken qua eindspeakers ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: MichelDW op mei 29, 2021, 08:08:25
€1300 voor een foam cirkel op een voetje? 😱

Precies in de lijn der verwachtingen dus en vergelijkbaar met andere (veel te dure) kabels en tweaks
die in hifi-handel te koop zijn  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Citaat van: bramsat op mei 29, 2021, 06:50:24
Deze 10.7 bezit ik al 8jr tot volle tevredenheid :smile: gezien te tests damals....niet te slaan kwa poen.

De maker van deze diamond serie zette in 1978 het merk EPOS op de markt en dat uit het niets  :worship:

Het merk werd toen direct gevierd als hi end.....en het NL publiek  kocht de epos in grote getale.

De daimond serie behoren tot de meest verkochte boxen.....wereldwijd!

In NL minder geliefd want de winkeliers vonden toen en vinden nu dat er aan wharfedale weinig te verdienen valt.

Het NL publiek dat wel gevoelig is voor propagandapraatjes nam dat voor zoete koek aan,want de winkelverkoper heeft toch

meestal gelijk?

Na ja rob vind de daimond 10.7 slecht meten ......dus de box klinkt dan niet :music:

Hieronder een duitse test...want als ik een engelse test presenteer word er weer gezeurd over objectiviteit...toch?

https://www.testberichte.de/p/wharfedale-tests/diamond-10-7-testbericht.html

https://www.whathifi.com/us/features/10-of-the-best-wharfedale-speakers-of-all-time

Heeft Toole toch een punt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Citaat van: MichelDW op mei 29, 2021, 08:08:25
€1300 voor een foam cirkel op een voetje? 😱

Volgens mij juist geen foam maar een echte spiegel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: chansig op mei 29, 2021, 08:36:08
...
@Huub: Welk budget zit je aan te denken qua eindspeakers ?

Rond 10.000 nieuw, 7000 tweedehands.

Op het moment ben ik (weer) helemaal into ATC. Maar in principe is alles mogelijk want dat sparen duurt wel een poosje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mooi budget en bij actief kan je ook weer een versterker en wat kabels kwijt. Dus kan je je budget nog wat verder opschroeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Actief, dan krijgt de Blak ook een schop, komen er weer diverse pre en byebye volumeknop broddel projectjes voorbij.
Dan krijgt Huub een ingeving dat pre/dac en streamer eigenlijk in één doosje moeten kunnen en moet de Auralic weer terug.
Merry go round....
JBL PRX Power!

Ralf67


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 09:20:08
Actief, dan krijgt de Blak ook een schop, komen er weer diverse pre en byebye volumeknop broddel projectjes voorbij.
Dan krijgt Huub een ingeving dat pre/dac en streamer eigenlijk in één doosje moeten kunnen en moet de Auralic weer terug.
Merry go round....

Nou en?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Ah, we gaan een rondje belachelijk maken doen. Ik ga weer muziek luisteren doei!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 09:48:17
Ah, we gaan een rondje belachelijk maken doen. Ik ga weer muziek luisteren doei!
zelfde principe als je lamp.....
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 09:41:34
Nou en?
Niks mis mee, maar je reis begint meer op rondjes rijden te lijken, je neemt iedere keer dezelfde afslag  :D
JBL PRX Power!

chansig

Muziek is altijd goed maar wat is er nu belachelijk ?

Hetgeen ik post is volgens mij een gegeven en bedoelde ik zeker niet negatief. Hetgeen B-art post is een soort gelijk iets als de lamp/tegel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 09:48:17
Ah, we gaan een rondje belachelijk maken doen. Ik ga weer muziek luisteren doei!

Inderdaad niet leuk, haal het weg nu
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vanzomereng

Citaat van: Ralf67 op mei 29, 2021, 09:25:06
Geheimzinnigheid over het oppervlak van de spiegel.

Yep en als dit niet werkt, dan kan de spiegel nog met trollensnot worden ingesmeerd  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 29, 2021, 09:51:31
Niks mis mee, maar je reis begint meer op rondjes rijden te lijken, je neemt iedere keer dezelfde afslag  :D

Dan moet je nog iets regelmatiger lezen. Ik ben juist bezig om de oneindige variatie aan geluiden, sounds, merken en alle andere aspecten van geluid te comprimeren tot een voor mij ultiem compromis.

Dat de meet-wappies dat onzin vinden is voor mij een leuke bonus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op mei 29, 2021, 09:52:23
Muziek is altijd goed maar wat is er nu belachelijk ?

Hetgeen ik post is volgens mij een gegeven en bedoelde ik zeker niet negatief. Hetgeen B-art post is een soort gelijk iets als de lamp/tegel.

Gr. Hans

Gewoon een beetje echte humor, minder voorspelbaar, relativering. Je kunt het!  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Mijn vriendin heeft een gezellig hoekje gemaakt van mijn voorlaatste avontuur.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 10:10:32
Dan moet je nog iets regelmatiger lezen. Ik ben juist bezig om de oneindige variatie aan geluiden, sounds, merken en alle andere aspecten van geluid te comprimeren tot een voor mij ultiem compromis.

Vraag me af of je uberhaupt m.b.t. "klank" een compromis kan of wil sluiten, deze zijn n.l. hiero al vele malen gepasseerd, geadviseerd,
door jouw beluisterd en in grote getale verkrijgbaar in de reguliere handel & marktplaats, dus ik zou niet weten waarom dit proces bij jouw
vele jaren moet duren.
M.i.z. zal je tot in lengte van jaren (totdat je niet meer in staat bent je eigen rollator maar 1 meter naar voren te duwen) blijven wisselen met
speakers en andere gear.   

By the way, niks mis mee Huub,  dit zit eenmaal in het aard van het beestje en is your way of living en hoe jij jouw audio-hobby beoefend.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 10:11:52
Gewoon een beetje echte humor, minder voorspelbaar, relativering. Je kunt het!  ;)

Ah oke...zelfs als ik aangeeft dat het niet vervelend bedoeld was is het niet oké. Check. Fijne dag verder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 29, 2021, 10:34:37
Ah oke...zelfs als ik aangeeft dat het niet vervelend bedoeld was is het niet oké. Check. Fijne dag verder.

Gr. Hans

Ik mis nog wat relativering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 10:10:32
Dat de meet-wappies dat onzin vinden is voor mij een leuke bonus.

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 09:48:17
Ah, we gaan een rondje belachelijk maken doen. Ik ga weer muziek luisteren doei!

Ouwe relnicht   :D
JBL PRX Power!