Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jahtari

Citaat van: Contour op maart 12, 2021, 09:15:53
Ik hoor verschil, na een week continu aanstaan klinkt het natuurlijker, meer analoog. Gewoon op alle fronten iets beter.
Dit is geen bewijs maar geloof.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Ik zou zeggen test het zelf, kost je verder niks. Ik hoor graag eventuele bevindingen.

Gr. Walter

HuubF

Citaat van: Contour op maart 12, 2021, 08:14:18
Ik laat mijn DAC altijd aanstaan, heb het idee dat het echt de klank ten goede komt, als deze Naim lang heeft stilgestaan gewoon een week lang aanlaten, niet alleen overdag maar echt 24/7.

Ja ik laat ook altijd alles aanstaan. Vanwege de komst van de nieuwe Spendors en de Atlas speaker kabel is er 's nachts zelfs muziek te horen. Mijn ega trapt niet meer in mijn argument dat we toch zonnecellen hebben dus ik zorg er altijd voor dat ik als eerste beneden ben.

Toen ik vanochtend als eerste beneden kwam hoorde ik een sleurend, meeslepend, ontroerend stukje piano met viool waardoor ik even heb gewacht met het malen van de koffiebonen. Er leek iets moois te gebeuren.

En nu we gezellig aan het ontbijten zijn weet ik het zeker: de Naim brengt meer emotie over dan de Auralic Vega. Met de vele mogelijkheden om dat nog verder te verfijnen (wachten, voeding, streamer/end point, kabeltjes) betekent dat waarschijnlijk het einde van Auralic alhier.

Gisteravond, na een 2e glas whiskey, bedacht ik me opeens dat Naim een beetje anders reageert op kabeltjes dan andere merken. Dus heb ik de puur zilveren interlink vervangen door de koper-katoen-bijenwas-bybee die toevallig nog beneden lag. Dat viel me niet tegen.

Dus... experiment geslaagd? Nog niet helemaal want ik wil wel zeker weten dat ik geen spijt krijg van het voorgoed verdwijnen van de Auralic.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Dat heet gemoedsrust, zit het tussen de oren beter, dan klinkt het ook beter. Goede aankoop dus.
Maar waarom die Topping er nog tussen? Waarom niet gewoon direct spdif? Conversie versmeerd alleen maar.

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 09:40:35
Ja ik laat ook altijd alles aanstaan. Vanwege de komst van de nieuwe Spendors en de Atlas speaker kabel is er 's nachts zelfs muziek te horen. Mijn ega trapt niet meer in mijn argument dat we toch zonnecellen hebben dus ik zorg er altijd voor dat ik als eerste beneden ben.

Toen ik vanochtend als eerste beneden kwam hoorde ik een sleurend, meeslepend, ontroerend stukje piano met viool waardoor ik even heb gewacht met het malen van de koffiebonen. Er leek iets moois te gebeuren.

En nu we gezellig aan het ontbijten zijn weet ik het zeker: de Naim  brengt meer emotie over dan de Auralic Vega. Met de vele mogelijkheden om dat nog verder te verfijnen (wachten, voeding, streamer/end point, kabeltjes) betekent dat waarschijnlijk het einde van Auralic alhier.

Gisteravond, na een 2e glas whiskey, bedacht ik me opeens dat Naim een beetje anders reageert op kabeltjes dan andere merken. Dus heb ik de puur zilveren interlink vervangen door de koper-katoen-bijenwas-bybee die toevallig nog beneden lag. Dat viel me niet tegen.

Dus... experiment geslaagd? Nog niet helemaal want ik wil wel zeker weten dat ik geen spijt krijg van het voorgoed verdwijnen van de Auralic.
JBL PRX Power!

Xander32

Zelf uitproberen ga ik niet doen, enkel omdat ik niet graag apparatuur continue aan heb staan op momenten wanneer ik van huis ben. Maar ik kan er mij wel iets bij voorstellen dat het op temperatuur zijn van apparatuur een positief effect heeft.

Citaat van: Contour op maart 12, 2021, 09:36:01
Ik zou zeggen test het zelf, kost je verder niks. Ik hoor graag eventuele bevindingen.

Gr. Walter
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 12, 2021, 09:44:29
Dat heet gemoedsrust, zit het tussen de oren beter, dan klinkt het ook beter. Goede aankoop dus.
Maar waarom die Topping er nog tussen? Waarom niet gewoon direct spdif? Conversie versmeerd alleen maar.

Je hebt gelijk, er is geen strakke grens te trekken tussen wens en werkelijkheid. Gelukkig hebben we de tijd nog waarbij uiteindelijk alles weer op de juiste plek valt.

De Topping was de goedkoopste manier om de Nuc waar Roon op staat direct aan te sluiten op de Naim nDac. Omdat Topping geweldige tests heeft, zelfs de 99 euro kostende D10s, hoopte ik dat de USB-SPDIF omzetting in orde zou zijn. Dat lijkt inderdaad zo te zijn want ook op de Auralic (als dac) klonk het goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 09:51:48
Je hebt gelijk, er is geen strakke grens te trekken tussen wens en werkelijkheid. Gelukkig hebben we de tijd nog waarbij uiteindelijk alles weer op de juiste plek valt.

De Topping was de goedkoopste manier om de Nuc waar Roon op staat direct aan te sluiten op de Naim nDac. Omdat Topping geweldige tests heeft, zelfs de 99 euro kostende D10s, hoopte ik dat de USB-SPDIF omzetting in orde zou zijn. Dat lijkt inderdaad zo te zijn want ook op de Auralic (als dac) klonk het goed.
maar je NUC heeft toch vast ook wel gewoon spdif uit?
JBL PRX Power!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dat is niet gebruikelijk dacht ik, is doorgaans USB. Of als je via Ravenna protocol speelt zoals mijn Merging DAC dan kun je de erhernet aansluiting als output gebruiken.

Hannibal_

Er zijn van die Pi streamertjes met spdif (allo?).

Misschien leuke volgende test (heb ik ook wat aan  ;))
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op maart 12, 2021, 10:00:45
Er zijn van die Pi streamertjes met spdif (allo?).

Misschien leuke volgende test (heb ik ook wat aan  ;))

Nee het wordt dan wel een iets serieuzere streamer. Misschien een Metrum Ambre, ook gewoon een RP met ballen trouwens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

J o e p

Ik lees het allemaal weer met veel plezier hier. Mijn dank aan Huub hiervoor.
Alhoewel we hier toch wel met een echte draaideur audiofiel te maken hebben.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Roksan

Citaat van: Raphie op maart 12, 2021, 09:44:29
Dat heet gemoedsrust, zit het tussen de oren beter, dan klinkt het ook beter. Goede aankoop dus.
Maar waarom die Topping er nog tussen? Waarom niet gewoon direct spdif? Conversie versmeerd alleen maar.

In het hifi spotify draadje stond deze link https://www.rtlnieuws.nl/economie/laatste-videos-z/video/5219150/kun-je-t-horen-spotify-introduceert-abonnement-met-hogerewaar artiesten en vak mensen uitleg geven over emotie die weg zou zijn als je muziek comprimeert.

Vooral het stuk waar ze laten horen waar mp3 het geluid meer versmeerd. Zou dat bij verschillende componenten ook zo kunnen zijn?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 10:09:09
Nee het wordt dan wel een iets serieuzere streamer. Misschien een Metrum Ambre, ook gewoon een RP met ballen trouwens.

RP is roomperfect neem ik aan?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

toetertje

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 09:56:49
Nee jammer genoeg niet.

Weet je dat zeker? Een vriend van mij speelt ook altijd met nuc's en die hadden allemaal
toslink via een 3.5 mm adapter over de koptelefoonuitgang.

Kwabbernoot


HuubF

Citaat van: Hannibal_ op maart 12, 2021, 10:31:35
RP is roomperfect neem ik aan?

Raspberry Pie
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: toetertje op maart 12, 2021, 10:32:19
Weet je dat zeker? Een vriend van mij speelt ook altijd met nuc's en die hadden allemaal
toslink via een 3.5 mm adapter over de koptelefoonuitgang.

De Apple Mini had dat ja, op mijn Nuc is dat allemaal niet geactiveerd. WiFi doet het bijvoorbeeld ook niet. Om Roon zo efficient mogelijk te laten draaien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 12, 2021, 10:43:55
Raspberry Pie

Ow... cool...
(dacht al RoomPerfect in een transport alleen lijkt me niet goed)

thx
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

frank2

De auralic is dus superieur aan de nadac. Meer detail .Je zou deze nooit weg moeten doen, speel maar eens met verschillende netsnoeren achter de auralic, deze is daar best gevoelig voor, dan heb je zeker ook met auralic emotie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Ik neem aan dat je Naim bedoelt, een Merging Nadac is klasse hoger zeg maar  :laugh:

Raphie

Citaat van: toetertje op maart 12, 2021, 10:32:19
Weet je dat zeker? Een vriend van mij speelt ook altijd met nuc's en die hadden allemaal
toslink via een 3.5 mm adapter over de koptelefoonuitgang.
precies als er een 3.5mm jack inlet opzit weet ik 99.99% dat die spdif uitspuugt.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 12, 2021, 12:15:06
precies als er een 3.5mm jack inlet opzit weet ik 99.99% dat die spdif uitspuugt.

Ik zal het eens proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: frank2 op maart 12, 2021, 11:44:31
De auralic is dus superieur aan de nadac. Meer detail .Je zou deze nooit weg moeten doen, speel maar eens met verschillende netsnoeren achter de auralic, deze is daar best gevoelig voor, dan heb je zeker ook met auralic emotie.

Dat zou je zeggen ja, dat hij beter is. Hij meet in ieder geval net zo goed als de Toppings, dat wil wat zeggen. Maar als ik een indeling op basis van muzikaliteit zou maken staan de Toppings onderaan, de nDac eenzaam bovenaan. De Auralic zit daar ergens tussenin. Eigenlijk een prima compromis ware het niet dat ik de nDac nog op allerlei manieren beter kan laten klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)