Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

AudioEnZo


Tjeb

Citaat van: twani op januari 19, 2021, 17:47:48
Zo smeert Rolf Gemein van de Symphonic Line z'n versterkers inwendig al jaren op strategisch bepaalde en vooral geheime plekken in met hele dure C37 lak zo luidt het verhaal/ de mythe.

Ik zeg Fuck You....


Oh ja, ik heb er een gehad. Klinkt ondanks die lak prima...

Jaaaa C37 lak, die was ik al weer vergeten.. :clapping:
Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik er destijds wel door gebiologeerd was..

HuubF

Hmm, dan zal ik maar niet beginnen over mijn audiotegels en koolstoflamp. Nee, dat is niet verstandig Huub!

Niet dat het niet werkt, maar toch...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op januari 19, 2021, 19:07:44
Hmm, dan zal ik maar niet beginnen over mijn audiotegels en koolstoflamp. Nee, dat is niet verstandig Huub!

Niet dat het niet werkt, maar toch...

Oh ja, die was ik ook alweer vergeten.


En wat te denken van de klankschalen.... :laugh: 

Wie hoor je er nog over hé.....

Hoe goed moet het wel niet klinken als je al deze hifi tuning achtige zaken combineert in een ruimte...

r_flagg

Er bestaan toch ook plakbandjes ( pleister) die je her en der kunt opplakken om geluid te verbeteren
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)


HuubF

Waar ik ineens aan denk... ik moet de Primaluna ook nog even uitproberen op de betonnen vloer (met planken erop gelijmd ivm vloerverwarming). Als er iets last heeft van trillingen zijn het wel buizen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op januari 19, 2021, 19:17:08
Terwijl hij in het begin je laag-probleem oploste...
En dat niet alleen. Ik was daar heel super en erg tevreden over.
Ik heb er ondertussen wel een theorie voor ontwikkeld maar die moet ik nog checken.

Groeten...

vanzomereng

Citaat van: twani op januari 19, 2021, 17:47:48
Oh ja, ik heb er een gehad. Klinkt ondanks die lak prima...
Dat komt omdat je er lak aan hebt  :D

Je had ook nog die hype, om op bepaalde plekken in je componenten, plakje "behandelde" kurk te plakken,
m.b.t. die hype, audio-tegels en audiolampen, hoor je hiero ook niks meer over  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Als je er al over praat, ga je nog net niet op de brandstapel hier.  :tounge:

vergeerr72

Citaat van: r_flagg op januari 19, 2021, 19:26:51
Er bestaan toch ook plakbandjes ( pleister) die je her en der kunt opplakken om geluid te verbeteren
Was dat geen quantum technology. Dat moet wel goed zijn. Quantum = Quality [emoji846]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

twani

Citaat van: VANZOMERENG op januari 19, 2021, 20:25:34
Dat komt omdat je er lak aan hebt  :D

Je had ook nog die hype, om op bepaalde plekken in je componenten, plakje "behandelde" kurk te plakken,
m.b.t. die hype, audio-tegels en audiolampen, hoor je hiero ook niks meer over  :ohmy:

CA plates toch?  Dat is een tijdje heel erg ín geweest hier.....   Mooi waren ze wel weet ik nog.

Contour

Ha Huub,

Probeer eens een Synergistic research zekering in de Roksan.

Gr. Walter

hrcc

Citaat van: Kwabbernoot op januari 19, 2021, 19:39:36
En dat niet alleen. Ik was daar heel super en erg tevreden over.
Ik heb er ondertussen wel een theorie voor ontwikkeld maar die moet ik nog checken.

Groeten...

Daar ben ik wel benieuwd naar.
Huub is destijds ook nog eens bij mij op bezoek geweest met een tegel maar er ontstonden geen magische momenten.
Wel vonden we dat mijn bescheiden setje aan het eind van de avond wat beter klonk maar de twee genuttigde glazen wijn hebben mogelijk ook een rol gespeeld.
Gezellig was het iig wel.

twani

Citaat van: hrcc op januari 19, 2021, 21:08:22
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Huub is destijds ook nog eens bij mij op bezoek geweest met een tegel maar er ontstonden geen magische momenten.
Wel vonden we dat mijn bescheiden setje aan het eind van de avond wat beter klonk maar de twee genuttigde glazen wijn hebben mogelijk ook een rol gespeeld.
Gezellig was het iig wel.


Wijn.........de beste hifi tweak die er is.....

scrutinizer

Ben toch happy dat ik door al deze aperte kennis op dit forum gespaard blijf..... :worship:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Citaat van: vergeerr72 op januari 19, 2021, 20:35:46
Was dat geen quantum technology. Dat moet wel goed zijn. Quantum = Quality [emoji846]
Morfische resonantie dacht ik dat het was.

Groeten...

Contour


vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 19, 2021, 19:07:44
Hmm, dan zal ik maar niet beginnen over mijn audiotegels en koolstoflamp. Nee, dat is niet verstandig Huub!
Niet dat het niet werkt, maar toch...
Is wel ff leuk, Gehaktbal van het groen forum, is bij mij eens thuis geweest zonder dit ik nog wist wie hij precies was en welke
rol hij nog later zou vervullen m.b.t. de "modificaties"  m.b.t. structuurinformatie.
Dit was puur om een Marantz CD6000 OSE die ik te koop had staan, bij mij op te halen en waarin hij juist geinteresseerd was vanwege
geschiktheid om bepaalde modificaties uit te kunnen voeren.  Dit was nog voordat de hele hype was losgebarsten.
Je kunt dus zeggen, dat mijn ex-CD-speler wellicht de de start is geweest van dit hele "gehakt" gebeuren  :D 

Geruime tijd later, ben ik eens bij hem thuis op luistervisite geweest, om eens bij de 1 van de hoofdrolspelers, zelf te vernemen hoe mogelijk
spectaculair die "modificaties" nu uitpakken op de weergavekwaliteit. Ik wist vooraf toen niet bij de koper van mijn oude CD-speler op visite te gaan. 
M.b.t. zijn set waarin ook inmiddels mijn oude gemodificeerde CD-speler onderdeel van uitmaakte, klonk dit gewoon erg goed maar niet zodanig
dat ik overtuigd was, om dergelijke modificaties zelf uit te voeren in mijn eigen set. 
Gehaktbal zelf heb ervaren als een zeer aardige kerel en zeker niet een "bedrieger" maar iemand die werkelijk geloofde in dergelijke modificaties.

By the way HUUBF, alhoewel deze modificaties not my cup of tea is, heb ik in jouw laatste upgrade-acties niks gehoord,
welke rol jouw tegel/lamp nog voor rol hebben gespeeld.  Niet om jouw belachelijk te maken of een knuppel in het hoenderhoek te gooien maar
omdat hiermee bij mij de logica in je handelen een beetje ontbreekt.   Zijn dit soort zaken nu niet meer relevant meer ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tjeb

Nee, bij hem heb ik ook nooit het gevoel gehad dat het een oplichter was. Hij verstuurde ook flesjes "trollensnot" voor de prijs van een postzegel.

Later kreeg ik er andere ideeen bij, lampen voor "weinig" en tegels voor "weinig" maar volgens mij was BG er toen allang niet meer bij betrokken.

HuubF

In een notendop: Henri van der Heide, een opnametechnicus, ontdekte dat je de kwaliteit van geluidsopname en reproductie kon beïnvloeden met koolstof (radiodocu Het Geluid Dat Niet Mag). Een technicus die met hem samenwerkte ontwikkelde de techniek verder. Samen met een compagnon hebben ze geprobeerd iets commercieels op te zetten maar dat mislukte. Ondertussen werden veel apparaten en snoertjes gratis 'behandeld' en veel mensen waren daar blij mee.

Ik stapte er in omdat ik het niet geloofde. En kondigde aan dat als ik 4 sets zou horen die de belofte van een tastbaarder, realistischer geluid waar zouden maken, ik overtuigd zou zijn.

Bij de eerste tonen van de eerste set hoorde ik het al: tastbaarder, realistischer. De beste set klonk zelfs spookachtig goed omdat ik The Beatles en The Who gewoon voor me hoorde musiceren. De andere sets bevatten ook aspecten van die surrealistische ervaring, maar ik was overtuigd.

Dat wilde ik natuurlijk ook wel, maar ik viste achter het net. De technicus die de meeste aanpassingen deed stopte ermee. De beide compagnons pasten ook wel apparatuur aan maar dat gebeurde wat grof. Wel werden de noodzakelijke 'handelingen' verricht zoals het verwijderen van materiaal dat het effect te niet zou doen en het aanbrengen van kurk, koolstof en lijnzaadolie op een aantal plaatsen. Later werd die lijnzaadolie geüpgrade naar wat ze trollensnot gingen noemen.

Bij het eerste commerciële produkt ging de samenwerking dus mis. Jammer want het zijn prima kerels. De tegels (Suzy Wong) die ze gingen verkopen waren flink aan de prijs wat tot onenigheid leidde. Nadat de samenwerking is geklapt ging de één verder met, veel goedkopere, tegels en de ander kwam met kurkjes die je op de trafo van je apparaten moest plakken.

Van die 'goedkope' tegels heb ik er 2. De audiolamp was een later project waar een 3e partij de drijvende kracht was.

Of ik het geloof? Ja! De mooiste sets die ik heb gehoord kwamen uit die hoek. Of die spullen nu nog steeds bij mij hun werk doen? Dat heb ik al heel lang niet getest, maar het blijft lekker staan.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)