Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 11:12:38

En als ik dan Radio Paradise luister kan ik nog steeds geen zwak punt ontdekken.

Blijven zoeken Huub, het is er vast wel  :sleep:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op januari  9, 2021, 17:12:36
Blijven0 zoeken Huub, het is er vast wel  :sleep:.

Ook vandaag weer niet. Maar de dag is nog niet voorbij!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:36:31
Komaan Twani, zo'n extreem standpunt kun je alleen maar innemen als je helemaal niemand anders vertrouwt dan jezelf.

Integendeel, het komt vanuit het inzicht dat je alle waarnemingen met een korrel zout moet nemen. Die van jezelf nog het meeste.

HuubF

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 18:07:46
Integendeel, het komt vanuit het inzicht dat je alle waarnemingen met een korrel zout moet nemen. Die van jezelf nog het meeste.

En dat terwijl het menselijk ras aan de top van de voedselketen staat. Door, kennelijk correcte, waarnemingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D :D :D

Tsjongejonge Huub..daar geloof ik niets van. Meer mag ik er niet over zeggen.


Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 18:50:56
En dat terwijl het menselijk ras aan de top van de voedselketen staat. Door, kennelijk correcte, waarnemingen.
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat deze bessen giftig zijn, dus eet ik ze maar. Zo waren wij toch ook niet boven aan de top van de voedselketen gekomen? Bedoel je dat concreet?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 18:50:56
En dat terwijl het menselijk ras aan de top van de voedselketen staat. Door, kennelijk correcte, waarnemingen.
ehhmmmm, je bent niet gods gift to hifi Huub.  :D
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 19:20:46
ehhmmmm, je bent niet gods gift to hifi Huub.  :D

Klopt, maar ik pretendeer het ook niet.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 19:27:02
Klopt, maar ik pretendeer het ook niet.  ;)
Nou je overschat je eigen zintuigen nogal. En daarnaast ben je zeer vooringenomen over hoe je zaken voor jezelf uitlegt. Daarnaast ben je zéér gevoelig voor impulsaankopen door het lezen van reviews. En heb je een hele sterke drang om te ervaren wat de reviewers ook ervaren.

Dat is geen makkelijke combinatie!
JBL PRX Power!

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob_Dingen

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 20:02:51
Nou je overschat je eigen zintuigen nogal. En daarnaast ben je zeer vooringenomen over hoe je zaken voor jezelf uitlegt. Daarnaast ben je zéér gevoelig voor impulsaankopen door het lezen van reviews. En heb je een hele sterke drang om te ervaren wat de reviewers ook ervaren.

Dat is geen makkelijke combinatie!


En dat is de persoon die niet wil dat er op de man gespeeld word.

Rob

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 20:02:51
Nou je overschat je eigen zintuigen nogal. En daarnaast ben je zeer vooringenomen over hoe je zaken voor jezelf uitlegt. Daarnaast ben je zéér gevoelig voor impulsaankopen door het lezen van reviews. En heb je een hele sterke drang om te ervaren wat de reviewers ook ervaren.

Dat is geen makkelijke combinatie!

Hoe komt het dan dat ik jouw raad in de wind sla?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: Rowdy op januari  9, 2021, 14:05:47
Je luistert met je hersens.
Ga dat eens aan doven en slechthorenden uitleggen ::)

Maar ik begrijp wat je bedoelt; in mijn ogen is het het hele systeem, oren, waardering/smaak, verwachting, de Mensch!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 21:25:53
Hoe komt het dan dat ik jouw raad in de wind sla?
Het antwoord daarop quote je in de post hierboven net zelf  :D
JBL PRX Power!

scrutinizer

Kom op zeg.....zonder gehoorgang, trommelvlies, aambeeld, stijgbeugel geen interpretatie voor de hersen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

toetertje

Citaat van: scrutinizer op januari  9, 2021, 21:58:37
Kom op zeg.....zonder gehoorgang, trommelvlies, aambeeld, stijgbeugel geen interpretatie voor de hersen.

Nou, daar zijn ze anders al aardig ver in hoor.  ;) :D

Dura

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 18:50:56
En dat terwijl het menselijk ras aan de top van de voedselketen staat. Door, kennelijk correcte, waarnemingen.

Goed zo!
Dit hele forum staat bommetje vol met hoe we onszelf continu bedriegen, en ik weet dat dat zo is; ik heb een doctoraal psychologie waar je - indertijd- 6.5 jaar uitgelegd werd hoe mensen afwijken van machines, hoe we onze eigen werkelijkheid maken op basis van onvolledige waarnemingen, een agenda, een falend geheugen en ga zo maar door. En als het niet uitgelegd werd moest je het zelf onderzoeken en leerde je weer dat onderzoek meestal ook niet deugde etc.
Maar ondertussen praten we hier wel over een griezelig goed functionerend systeem waar we nog weinig van begrijpen, niet een van kauwgom en plakband aan elkaar hangend zooitje, waarvan je je afvraagt hoe we er toch in slagen om zelfs maar de simpelste taak te volbrengen.

De 'logica' dat het dus allemaal inbeelding is en dat alle kabels en versterkers en digitale spelers etc in feite allemaal hetzelfde klinken (zelfs terwijl ze anders meten) is ook denkfout; dat onze waarneming anders is dan de vrij constante uitslagen van meetapparatuur betekent alleen dat de waarneming niet betrouwbaar is, niet dat er dus geen verschil is.

En voor de mensen die denken dat digitale signaal verwerking nooit verschillend kan zijn omdat het alleen nullen en enen betreft: hifi apparatuur werkt niet met quantum overdracht oid, er bestaan helemaal geen nullen en enen, er is alleen een analoog signaal waarop van alles gebeurt en waarbij aan de  ontvangende kant aan de hand van gemeten voltages een interpretatie gemaakt wordt en nullen en enen toegekend worden.

Prima af en toe aan te geven dat het allemaal sterk subjectief is, niet prima, niet juist en niet respectvol om te stellen dat het allemaal zelfbedrog is.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op januari  9, 2021, 22:18:22
Goed zo!
Dit hele forum staat bommetje vol met hoe we onszelf continu bedriegen, en ik weet dat dat zo is; ik heb een doctoraal psychologie waar je - indertijd- 6.5 jaar uitgelegd werd hoe mensen afwijken van machines, hoe we onze eigen werkelijkheid maken op basis van onvolledige waarnemingen, een agenda, een falend geheugen en ga zo maar door. En als het niet uitgelegd werd moest je het zelf onderzoeken en leerde je weer dat onderzoek meestal ook niet deugde etc.
Maar ondertussen praten we hier wel over een griezelig goed functionerend systeem waar we nog weinig van begrijpen, niet een van kauwgom en plakband aan elkaar hangend zooitje, waarvan je je afvraagt hoe we er toch in slagen om zelfs maar de simpelste taak te volbrengen.

De 'logica' dat het dus allemaal inbeelding is en dat alle kabels en versterkers en digitale spelers etc in feite allemaal hetzelfde klinken (zelfs terwijl ze anders meten) is ook denkfout; dat onze waarneming anders is dan de vrij constante uitslagen van meetapparatuur betekent alleen dat de waarneming niet betrouwbaar is, niet dat er dus geen verschil is.

En voor de mensen die denken dat digitale signaal verwerking nooit verschillend kan zijn omdat het alleen nullen en enen betreft: hifi apparatuur werkt niet met quantum overdracht oid, er bestaan helemaal geen nullen en enen, er is alleen een analoog signaal waarop van alles gebeurt en waarbij aan de  ontvangende kant aan de hand van gemeten voltages een interpretatie gemaakt wordt en nullen en enen toegekend worden.

Prima af en toe aan te geven dat het allemaal sterk subjectief is, niet prima, niet juist, en niet respectvol om te stellen dat het allemaal zelfbedrog is.

Zo dat is welkom hier, iemand die weet hoe het echt zit.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 22:21:50
Zo dat is welkom hier, iemand die weet hoe het echt zit.  :worship:
Volgens mij vertelde hij dat hij het ook niet precies wist maar wel vertelde wat hij na zijn studie wel weet ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari  9, 2021, 22:24:44
Volgens mij vertelde hij dat hij het ook niet precies wist maar wel vertelde wat hij na zijn studie wel weet ;)

Ja maar over het algemeen wordt hier over de menselijke psyche ongelofelijk slap geluld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: Dura op januari  9, 2021, 22:18:22
Goed zo!
Dit hele forum staat bommetje vol met hoe we onszelf continu bedriegen, en ik weet dat dat zo is; ik heb een doctoraal psychologie waar je - indertijd- 6.5 jaar uitgelegd werd hoe mensen afwijken van machines, hoe we onze eigen werkelijkheid maken op basis van onvolledige waarnemingen, een agenda, een falend geheugen en ga zo maar door. En als het niet uitgelegd werd moest je het zelf onderzoeken en leerde je weer dat onderzoek meestal ook niet deugde etc.
Maar ondertussen praten we hier wel over een griezelig goed functionerend systeem waar we nog weinig van begrijpen, niet een van kauwgom en plakband aan elkaar hangend zooitje, waarvan je je afvraagt hoe we er toch in slagen om zelfs maar de simpelste taak te volbrengen.

De 'logica' dat het dus allemaal inbeelding is en dat alle kabels en versterkers en digitale spelers etc in feite allemaal hetzelfde klinken (zelfs terwijl ze anders meten) is ook denkfout; dat onze waarneming anders is dan de vrij constante uitslagen van meetapparatuur betekent alleen dat de waarneming niet betrouwbaar is, niet dat er dus geen verschil is.

En voor de mensen die denken dat digitale signaal verwerking nooit verschillend kan zijn omdat het alleen nullen en enen betreft: hifi apparatuur werkt niet met quantum overdracht oid, er bestaan helemaal geen nullen en enen, er is alleen een analoog signaal waarop van alles gebeurt en waarbij aan de  ontvangende kant aan de hand van gemeten voltages een interpretatie gemaakt wordt en nullen en enen toegekend worden.

Prima af en toe aan te geven dat het allemaal sterk subjectief is, niet prima, niet juist en niet respectvol om te stellen dat het allemaal zelfbedrog is.
Ik zou zeggen ga dan 6,5 jaar studeren over hoe digitaal signaal werkt en kom dan nog is zeggen dat O en 1 niet bestaat.

MOD Edit: Kan kwetsend zijn, dus onnodig om te zeggen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op januari  9, 2021, 22:33:00
Ik zou zeggen ga dan 6,5 jaar studeren over hoe digitaal signaal werkt en kom dan nog is zeggen dat O en 1 niet bestaat.
MOD Edit: Kan kwetsend zijn, dus onnodig om te zeggen.

Ik denk dat hij bedoelt dat het probleem, en dus de oplossing, niet zit in de nullen en enen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:10:37
Ja maar slechter klinken is ook weer raar. Nee gewoon met een degelijk USB kabeltje.
Jawel toch, ten eerste is er al de ingang waarom je mR aansluit, daarinboven met je nog het transport rekenen tot aan de dac, dit gehele pad zou dan toch wel invloed kunnen hebben?
Als je al wil aannemen dat er verschil hoorbaar is tussen 2 transport systemen, dan is het toch perfect mogelijk dat er verschil is tussen het transport van de Vega waarbij dit via UTP binnen komt tov waar dit binnen komt op de USB van de Vega.
Tevens stel ik mij de vraag of men het inkomende signaal hetzelfde verwerkt in de de Vega van de USB of het ingebouwde transport.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 22:37:04
Ik denk dat hij bedoelt dat het probleem, en dus de oplossing, niet zit in de nullen en enen.
Mja dan moet je het beter uitdrukken, want beweren dat er verschil is tussen een 0 en 1 aan kant A tov van B is totale waanzin. Als je er over nadenkt zou geen enkel digitaal toestel dan betrouwbaar zijn, dan zou jij nu niet kunnen lezen wat ik scrhijf etc.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op januari  9, 2021, 22:45:23
Jawel toch, ten eerste is er al de ingang waarom je mR aansluit, daarinboven met je nog het transport rekenen tot aan de dac, dit gehele pad zou dan toch wel invloed kunnen hebben?
Als je al wil aannemen dat er verschil hoorbaar is tussen 2 transport systemen, dan is het toch perfect mogelijk dat er verschil is tussen het transport van de Vega waarbij dit via UTP binnen komt tov waar dit binnen komt op de USB van de Vega.
Tevens stel ik mij de vraag of men het inkomende signaal hetzelfde verwerkt in de de Vega van de USB of het ingebouwde transport.

Klopt allemaal, maar ik kan je garanderen dat het niets zou mogen uitmaken. Nullen en enen hé?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)