Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Richi op januari  6, 2021, 10:47:42
Iedereen met een Statement op het Naim forum is er zeer tevreden over. Maar ja, kan ook cognitieve dissonantie zijn.  :devil:

Ja er zijn mensen die vinden dat al die Naim versterkers hetzelfde klinken.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Niet zo raar doen, Huub, kijk dan hoe high end het er uitziet. Dat kán gewoon niet hetzelfde klinken als een andere versterker   ::)

NAF

Citaat van: Richi op januari  6, 2021, 10:47:42
Iedereen met een Statement op het Naim forum is er zeer tevreden over. Maar ja, kan ook cognitieve dissonantie zijn.  :devil:

Kijk dat is dan weer een hele geruststelling als je weet dat als je de duurste set uit de lijn hebt, je ook het ideale geluid hebt en nooit meer verder hoeft te zoeken.
Dit geeft wel het gevoel van licht aan het einde van de tunnel.
Of zou het misschien komen door de veronderstelling dat dit wel het perfecte geluid moet zijn want er is binnen het merk geen upgrade pad meer mogelijk.

Boeiende materie dit voor de psycho analisten onder ons.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Richi

Citaat van: NAF op januari  6, 2021, 11:42:52
Kijk dat is dan weer een hele geruststelling als je weet dat als je de duurste set uit de lijn hebt, je ook het ideale geluid hebt en nooit meer verder hoeft te zoeken.
Dit geeft wel het gevoel van licht aan het einde van de tunnel.
Of zou het misschien komen door de veronderstelling dat dit wel het perfecte geluid moet zijn want er is binnen het merk geen upgrade pad meer mogelijk.

Boeiende materie dit voor de psycho analisten onder ons.
Aan de andere kant: de beste geluidsreproductie die ik ooit heb gehoord was met een Naim Statement set op de High End in München. Op de dikste Focal luidsprekers. Wat een prachtig geluid was dat zeg. Maar ja, misschien was ik gewoon onder de indruk van de apparatuur en klonk het ruk. Maar ik denk het niet.  :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kwabbernoot

Citaat van: Koen K op januari  6, 2021, 11:38:06
Niet zo raar doen, Huub, kijk dan hoe high end het er uitziet. Dat kán gewoon niet hetzelfde klinken als een andere versterker   ::)

Sony TA-FE370?

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari  6, 2021, 11:56:10
Sony TA-FE370?

Ik dacht toch echt dat ik tevreden was met een tamelijk gewone versterker. Vanwaar dit gesar?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Ik kreeg een flashback bij de post van Koen. Het was sterker dan ik. Sorry.  :-[

Groeten...

Kingpin

Mooiste set die ik gehoord heb was een komplete TAD-set.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Koen K

Citaat van: HuubF op januari  6, 2021, 12:05:12
Ik dacht toch echt dat ik tevreden was met een tamelijk gewone versterker. Vanwaar dit gesar?

Nou nou, gesar... Dat lijkt me wat overdreven, en bovendien een kwestie van "de pot verwijt de ketel", volgens mij. Maar als je liever geen tegenspraak hebt hoef je het maar te zeggen, dan zal ik me niet meer in je safe space begeven.  ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dura

Ik heb bij geïntegreerde versterkers het idee dat het boven de zeg 4 a 5000 eigenlijk niet echt veel beter meer kan.
Tuurlijk kan het duurder en anders en met een over-the-top kast waar je alleen al een maandsalaris voor betaalt, maar of meer geld uitgeven daarboven echt nog hoorbaar zinvol is betwijfel ik.
En ruim daaronder zijn hele goeie apparaten te koop, passende bij nagenoeg iedere voorkeur en speakers.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kingpin

Citaat van: Dura op januari  6, 2021, 12:39:53
Ik heb bij geïntegreerde versterkers het idee dat het boven de zeg 4 a 5000 eigenlijk niet echt veel beter meer kan.
Tuurlijk kan het duurder en anders en met een over-the-top kast waar je alleen al een maandsalaris voor betaald, maar of meer geld uitgeven daarboven echt nog hoorbaar zinvol is betwijfel ik.
En ruim daaronder zijn hele goeie apparaten te koop, passende bij nagenoeg iedere voorkeur en speakers.
Deels mee eens. Voor de gemiddelde NL woonkamer heb je zeker een punt maar voor bijvoorbeeld een groot amerikaans huis met dito woonkamers kon je al wel eens snel 'te kort' komen met je versterker.
Zelf ook meegemaakt met mijn subwoofer ... speelt super strak en vooral heel homogeen integreerbaar. Deze eens in een heel grote ruimte gezet en er bleef niets van over.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: Koen K op januari  6, 2021, 12:25:00
Nou nou, gesar... Dat lijkt me wat overdreven, en bovendien een kwestie van "de pot verwijt de ketel", volgens mij. Maar als je liever geen tegenspraak hebt hoef je het maar te zeggen, dan zal ik me niet meer in je safe space begeven.  ;)

Geen probleem hoor! Mijn safe space omvat alle 7 universums.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op januari  6, 2021, 13:09:52
Geen probleem hoor! Mijn safe space omvat alle 7 universums.

Een bescheiden, overzichtelijke subset van het Multiversum.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

NAF

Citaat van: Kingpin op januari  6, 2021, 12:49:20
Deels mee eens. Voor de gemiddelde NL woonkamer heb je zeker een punt maar voor bijvoorbeeld een groot amerikaans huis met dito woonkamers kon je al wel eens snel 'te kort' komen met je versterker.
Zelf ook meegemaakt met mijn subwoofer ... speelt super strak en vooral heel homogeen integreerbaar. Deze eens in een heel grote ruimte gezet en er bleef niets van over.

Kun je nagaan als je net als Huub 7 universums moet vullen.  :devil:

Maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Maar alle gekheid op een stokje.
Ik denk dat voor woonkamer gebruik voor zeer redelijke prijzen hele goede resultaten te behalen zijn en als je echt verder wil dit niet middels duurdere doosjes of kabels te bereiken is maar dat je inderdaad serieus met de ruimte aan de slag moet.
Boven vermelde mega sets zullen alleen echt tot hun recht komen (waar naar geld) als je deze in een daarvoor speciaal daarvoor geconditioneerde ruimte beluisterd.

Huub, gaat de PrimaLuna nog een kans krijgen beneden of ben jij er definitief van overtuigd dat je toch de solid state kant op moet om de Contours naar volle tevredenheid aan te sturen?
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Heb zo de Caspian eens van binnen bekeken... Niets mis mee. Zelfs beter dan menigeen in dat prijssegment.

Beefy transfo en Caps, discreet opgebouwde gelijkrichter en rondom Panasonic FC......... :clapping:

Maar dat deze ZO een groot verschil brengt d.m.v. passieve netfiltering ..... is mij een raadsel. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Citaat van: scrutinizer op januari  6, 2021, 13:43:40
Was dat destijds in Hoogstraten, Jack?

Nee, op de New Music hifi show in Brussel. Als ik mij niet vergis was dat met een nagra voorversterker en dac, zanden eindbak en de magico S3. En een bloedmooie VPI classic signature rosewood met een koetsu element.

De set stond op 2/3 van een grote ruimte, en het klonk magistraal.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Citaat van: Jumping Jack op januari  6, 2021, 13:50:58
Nee, op de New Music hifi show in Brussel. Als ik mij niet vergis was dat met een nagra voorversterker en dac, zanden eindbak en de magico S3. En een bloedmooie VPI classic signature rosewood met een koetsu element.

De set stond op 2/3 van een grote ruimte, en het klonk magistraal.
Heb ze destijds gedemonstreerd in Hoogstraten Nagra PLP/VPA op Magico mini 2, bij Concerto Amsterdam V3/ Full Zanden...... Maar dat is wat langer geleden. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

Misschien nog een mooie Synergistic Research Blue of Orange fuse in die Roksan versterker zetten, is waarschijnlijk flinke verbetering.

HuubF

Citaat van: NAF op januari  6, 2021, 13:26:08
...
Huub, gaat de PrimaLuna nog een kans krijgen beneden of ben jij er definitief van overtuigd dat je toch de solid state kant op moet om de Contours naar volle tevredenheid aan te sturen?

Nee de Primaluna wordt verkocht. Ik vraag me af of het zin heeft een hoger model Primaluna (Dialogue) aan te schaffen. Ook vraag ik me af of ik met de Caspian nog 1 stapje verder moet gaan in de vorm van een aparte voor- en eindversterker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Citaat van: HuubF op januari  6, 2021, 15:42:18
Nee de Primaluna wordt verkocht. Ik vraag me af of het zin heeft een hoger model Primaluna (Dialogue) aan te schaffen. Ook vraag ik me af of ik met de Caspian nog 1 stapje verder moet gaan in de vorm van een aparte voor- en eindversterker.

Voor een leuke prijs?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)