aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Lodewijk

http://link.marktplaats.nl/m1132700928

Dit is een grandioze monitor. Zijn opvolger, de signature is iets makkelijker aanstuurbaar.

Jumping Jack

Citaat van: maz op februari 27, 2017, 10:34:03
Wat ze met de ref 205-2 serie doen (3 weg speaker systeem en dan op de speaker de "gain" /dip van mid/hoog/laag instelbaar maken.) Is op zijn minst heel bijzonder te noemen.Zo kan je de speaker wat beter met de ruimte matchen.

Dat hadden mijn pmc fact.8 speakers ook...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op februari 27, 2017, 15:48:22
Dat hadden mijn pmc fact.8 speakers ook...
Nice! Dat zou in mijn ruimte ook goed van pas kunnen komen.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Lodewijk op februari 27, 2017, 15:46:10
http://link.marktplaats.nl/m1132700928

Dit is een grandioze monitor. Zijn opvolger, de signature is iets makkelijker aanstuurbaar.
Ik heb de grote vloerstaande gehoord en was daar niet zo weg van.

Ook kwa looks niet mijn ding. Beetje harbeth achtig.
**UNDER CONSTRUCTION**

Lodewijk

Tsjaa, Maz de looks, he:))

Overigens heb ik jaren geleden de voorganger van de kef 205/2, de 205 met de ijzeren fietsebel tweeter bovenop gehad. Het geluid was blikkerig met een irritant hoog. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Valkyrie

Citaat van: Lodewijk op februari 27, 2017, 16:00:16
Tsjaa, Maz de looks, he:))

Overigens heb ik jaren geleden de voorganger van de kef 205/2, de 205 met de ijzeren fietsebel tweeter bovenop gehad. Het geluid was blikkerig met een irritant hoog. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Gelukkig dat smaken verschillen. Ik ben nog steeds reuze tevreden met Kef Reference in surround!  8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Mr.M

#12707
Citaat van: gerzom op februari 27, 2017, 21:43:01
..... ik zeg nix, maar ehhhhh.........



;)

Daar valt ook weinig over te zeggen als het om uiterlijk gaat.
ik heb hem gehad dus weet ook dat die kan klinken met de juiste versterking achter (amp met veeel sap ).

Ik kan hem zo inruilen tegen wat spullen alleen das een beetje onvoordelig voor mij vandaar dat ik een en ander tekoop heb . Dan is mijn verlies beperkt tot hopelijk nihiel, dus de kans is er dat die binnenkort hier staat.

Ondertussen weer wat geschoven en alles een beetje plek geven op de nieuwe rack.

Ik denk dat ik voor de woonkamer toch voor een integrated gaat voor de Minis.

Aangezien de woonkamer een draak is kwa akoestiek heeft het geen nut om daar een DIKKE versterkingen te zetten.

Een mooie integrated zou voor nu genoeg moeten zijn voor achtergrond muziek. Plusdat het voor "vrouwtje" makkelijk bedienbaar is.  ;). Misschien overweeg ik zelfs een DAVI VOOR DE WOONKAMER.
Niet echt mijn ding maar wel compact en makkelijk bedienbaar. Plus alles zit erin. Dac /phono/vv/ev.
Scheelt me een berg geld denk ik.

De hobby kamer is opgeruimd en me oude rack is naar de woonkamer , en ik heb op de achtermuur in de hoeken wat meer demping geplaatst. Dan is er iets meer rust in het totaalplaatje naar mijn ervaring zonder verlies van RUIMTELIJKHEID.

Al zeg ik het zelf, mijn kamertje begint mooi te worden. ;).
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ben alweer een en ander met elkaar aan vergelijken en nu os de beurt aan de BRYSTON b26 VV met externe voeding  tegen de Ayre k5xe vv.

Beide zitten nieuw in de 5.5 k regio dus kwa prijs best goed met elkaar vergelijkbaar.

Ik heb net de cd van BUIKA volledig zitten beluisteren op de Bryston en nu is de beurt aan de AYRE.

BEIDE VV worden aangestuurd door de bryston bda2 dac en de cec tl2x loopwerk.
Versterking is de Arc ref 110 met kt120 upgrade.

De bryston was tot zover voor mijn gevoel te schoon, alles is er en niets springt er echt uit!
Als dit is wat mensen neutraal noemen dan zou dit de benaming neutraal eer moeten doen.

Zoals jullie weten ben ik niet zo van het "neutrale" ik hou van pak me beet en "swing".
Stemmen moeten emotie bevatten en uitspringen. Dat deed de bryston niet zoals ik het wil horen. De bryston heeft de SAUS niet wat ik lekker vindt. Lol.

Daarom ben ik ook zo weg van buizen spul , die sausen de helft van de spectrum  heerlijk naar mijn smaak.

Nu ik heb geschakeld naar de Ayre , sta, of eerder gezegd zit ik te denken of  Ayre nergens in zijn signaalpad stiekem een buisje heeft geplaatst.
Want voor een transistor  versterker is het MIDGEBIED echt een uitspringer.

Wat ook opvalt ALWEER is de pik zwarte achtergrond.
Het lijkt of ze in een stille zaal zitten op te nemen.
Dit is echt een VV die heeeeeel stil en zwart achtergrond kent .
Daardoor op alles met een zeer RELAX en gedetailleerde manier naar voren.

Ik heb veel gehad en dit blijft me eder keer verbazen, hoe ze de klank balans van deze amp hebben in elkaar gesleuteld dat alles zo stil en uit een inktzwart gat kan komen!
De Ayre k5xe  blijft toch  meer naar mijn smaak dan de Bryston. Die is gewoon te schoon en eerlijk voor mijn smaak.
Niet voor niets is Bryston bekend in de STUDIO wereld.
Daar wil je geen heerlijk ROOMSAUS over je klanken. Daar wil je horen hoe iets in het "echt" klinkt zoals het voor je opgenomen wordt.

Ik blijf erbij , Doe mij maar een lekker buizen sausje, dan klinkt  Marco Barsato  zelfs op een verkouden dag lekker klinken.

Ik denk dat de AYRE K5XE tot nu de lekkerste klinkende transistor versterker is naar mijn gesausde  smaak en met mijn Apparatuur en speakers.

Ik twijfel echt of ik hem moet wegdoen. Voor de prijs wat ik hem tekoop heb ga ik in 100 jaar geen betere vv vinden. Ondertussen zoveel gehad dat ik weet wat mijn aandacht trekt en de AYRE doet dat.

Ik kan hem ook in de woonkamer parkeren naast de MINIS en dan de 4bsst2 erop. Dac heb ik toch al (ressonnesance labs invicta) dus dan ben ik er een beetje al.

Dan doe ik enkel de bryston VV en cd speler weg en met een beetje geld erbij   haal ik de  sonus faber Guarneri 's om te proberen hier.

Hmmmmm.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Bryston en ayre naast elkaar in huize Maz.
2 totaal verschillende vv tonaal gezien.

Wereld van verschil tussen deze 2 vv. De een is schoon en eerlijk , de ander warm en muzikaal gesausd.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#12710
Dan maar Overstappen naar de  ARC LS17SE en de AYRE K5XE maar even rust geven. . 

Eerste wat opvalt is de ruimte ! De vol  buizen setup van Arc heeft toch een imposanter soundstage en gevoel van grootser ruimtelijkheid.

Achtergrond is niet zo zwart en stil als bij de Ayre maar de open klankbeeld van de Arc buizen setup is zeer zeker niet te negeren.

Het hoog is net iets opener met de ls17se en het leeft allemaal net iets meer sprankel. Piano krijgt een wat imposanter vertoning en alles in het midgebied heeft meer transparantie tot zich. Al was de AYRE iets minder GROOTS in zijn ruimtelijk presentatie tov de LS17SE , hij had wel een stiller/donkerder  achtergrond waaruit alles voort vloeide.  Daardoor trok hij toch de aandacht op een leuk manier zonder dat je afgeleid werd van muziek. Stemmen hadden bij de Ayre een eigen manier van voortvloeien uit de donker wat de ARC weer niet heeft.
Ook is de micro detail wat separaat de lucht in zweeft bij een drukke passage een makkelijker volgbaar pad met de Ayre tov de Arc Ls17se.
De ls 17se trek meer de aandacht met zijn groots vertoning en ruimtelijkheid en de Ayre doet dat meer met zijn rust en uitgesproken detail weergaven uit een donker gat. De AYRE kan je meer beschrijven als een dichte koptelefoon effect waarbij het buitengeluid volledig afgesloten wordt.


Aan de andere zijde heeft Een mooie buizen voortrap als de ls17se een bepaalde transparantie die een transistor gewoon niet aan kan tippen.Deze transparantie zouden sommige als "te" kunnen ervaren in de verkeerde setup maar voor mij is dit totaal niet hinderlijk.

Het zal gelukkig niet voor iedereen de smaak weggelegd zijn wat de ls17se kan. Ik vind het een mooie vertoning wat de Ls27se kan.
Groots , open en transparant zijn de "key" woords  voor de Arc.

Ik denk dat voor langere luistersessies op steviger volume de AYRE aangenamer klinkt.


Arc is hier wat imposanter en de Ayre wat Relaxer maar zeker niet saaier.

Ik kan beide VV kers goed waarderen, zowel de arc als de Ayre hebben hele sterke punten.

Ayre met zijn relax,  aangenaam geluid die uit een zwart en stilachtergrond mzuiek weet weer te geven en de Ls17se met zijn open buizen klankbeeld , imposant soundstaging en transparantie.

Ik kan moeilijk kiezen hier om eerlijk te zijn. Vind beide setups iets aangenaams hebben wat mij kan bekoren.


Stiekem vind ik de AYRE  een net iets warmer en Muzikaler geheel vormen met de huidige setup waardoor muzikaal luisteren meer de overhand krijgt.

De ls17se is meer wauw maar trekt ook hier en daar teveel mijn aandacht waardoor ik "uit" het muziek getrokken wordt en weer naar de imposantie in soundstage enz enz getrokke  wordt ipv lekker luisteren naar "muziek" wat uit me set vloeit.

Ik denk dat de AYRE in combinatie met de huidige setting iets meer naar mijn smaak "muzikaal" speelt en de ls17se iets meer wauw en technisch luisterend beter klinkt?????

Hmmmmmmm, leuk.hobby dit!
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Hey Maz, dat lijken wel RTFS absorber panelen, klopt dat?

Mr.M

Citaat van: Contour op februari 28, 2017, 06:19:40
Hey Maz, dat lijken wel RTFS absorber panelen, klopt dat?
Daar lijkt het een beetje op inderdaad. Echter zijn ze zelfgemaakte spul wat ik van een forumgenoot had overgenomen.

**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

#12713
Citaat van: maz op februari 28, 2017, 01:17:43
Dan maar Overstappen naar de  ARC LS17SE en de AYRE K5XE maar even rust geven. . 

Eerste wat opvalt is de ruimte ! De vol  buizen setup van Arc heeft toch een imposanter soundstage en gevoel van grootser ruimtelijkheid.

Achtergrond is niet zo zwart en stil als bij de Ayre maar de open klankbeeld van de Arc buizen setup is zeer zeker niet te negeren.

[.....]

De ARC LS17SE zowel als Ref 110's signaalverwerking is hybride (j-fet, tube), Maz ;)

De laatste "fully tubed" waren de mooie ARCSP10 mk2 en de D serie 70, 90 en 115 .....(Signal only) :)

:popcorn:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 28, 2017, 13:46:40
De ARC LS17SE zowel als Ref 110's signaalverwerking is hybride (j-fet, tube), Maz ;)

De laatste "fully tubed" waren de mooie ARCSP10 mk2 en de D serie 70, 90 en 115 .....(Signal only) :)

:popcorn:
Tis maar goed dat we jouw hebben scruut.

Zo zie je maar dat ik enkel kan kopen kopen kopen maar Echt verstand hebben van WAT ik koop blijkbaar niet. Lol


ik dacht een "volledige buizen setting te hebben maar das toch wat anders blijkbaar in de audiofiele termen?

Is
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 28, 2017, 14:28:25
Tis maar goed dat we jouw hebben scruut.

Zo zie je maar dat ik enkel kan kopen kopen kopen maar Echt verstand hebben van WAT ik koop blijkbaar niet. Lol


ik dacht een "volledige buizen setting te hebben maar das toch wat anders blijkbaar in de audiofiele termen?

Is

Was puur ter info en ondersteuning voor je vergelijking :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 28, 2017, 14:37:37
Was puur ter info en ondersteuning voor je vergelijking :)
Daar mijn dank voor. Zo leren we nogeens wat.

Als jij in mijn schoenen had gestaan Scruut  , wat had jij voor apparatuur aan de Kharmas gehangen.

Budget vv en ev 10k.?  Ben benieuwd!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Foto's van de Minis in de woonkamer .

Straks even de Rack vullen en alles beetje toonbaar maken
**UNDER CONSTRUCTION**

Carrol

Wat een plaatje!!
Mazzzz,dat ziet er geweldig(imponerend) uit.
Mijn complimenten!!
:clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Prachtig inderdaad, vooral die dikke sub lekker vol in het zicht!

sultankat

Die eerste en laatste foto kunnen zo in de Kharma folder!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#12721
Citaat van: Carrol op februari 28, 2017, 17:06:19
Wat een plaatje!!
Mazzzz,dat ziet er geweldig(imponerend) uit.
Mijn complimenten!!
:clapping:
Tnx Carrol.  Die sub is echt een brute ding!
Citaat van: Contour op februari 28, 2017, 17:10:13
Prachtig inderdaad, vooral die dikke sub lekker vol in het zicht!
Dit is idd een sub die je niet hoef te verstoppen omdat die lelijk is of lomp.

Dit is groot maar toch Elegant!
Citaat van: sultankat op februari 28, 2017, 17:43:24
Die eerste en laatste foto kunnen zo in de Kharma folder!
Ik vond ze ook heel mooi genomen toen ik ze later bekeek.
**UNDER CONSTRUCTION**

skyfox

Mooi Maz! Echt een plaatje, zo in de woonkamer. Weet je wel zeker dat je de Kharma sub wilt wegdoen? Past er wel mooi bij zo :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mr.M

Citaat van: skyfox op februari 28, 2017, 22:42:42
Mooi Maz! Echt een plaatje, zo in de woonkamer. Weet je wel zeker dat je de Kharma sub wilt wegdoen? Past er wel mooi bij zo :)
Tnx  sky,

Ik was idd vanochtend in de auto al aan denken of ik hem weg wilt doen of niet toen een van de gegadigden vroeg of die kon komen kijken.

Ze zijn namelijk niet meer leverbaar vanuit kharma daar de kasten op zijn.
Dus dit wordt een zeldzaamheid .

Tegenwoordig heb je de kleinere kharma subs (standaard zoals de rest een beetje ) en de mega grote exquisite wat heeeeeel duur is.

Dus u heeft een punt !

Kwa looks is het een van de mooiste subs die je kan kopen vindt ik.


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Gister viel De CHIRURG in huizen Maz met zij  dokters kistje en snelle Audi omdat mijn platenspeler en nieuwe arm gesteld moest worden, als je naar de foto's kijk dan kan je raden wie weer hier aan hobbyen was tot 03.30 's avonds.

**UNDER CONSTRUCTION**