FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Gestart door -Freek-, augustus 24, 2005, 22:28:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bennie

JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

donaldk


JeKa


-Freek-


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-Freek-

Citaat van: -madison- op december  8, 2008, 23:44:22
Wat is er mis met de huidige situatie dan?
De centerspeaker heb ik onder het scherm gezet, waardoor het bed nu meer de kamer in moet staan. Het kan, maar echt heel mooi/praktisch is het niet. En die HTM4S gaat écht niet meer de deur uit ;D.

JeKa


astrobart


WickedGame

Goh je set is bijna hetzelfde als ik nu heb staan  ;D

Erg mooi allemaal, al blijf ik mij verbazen over je combinatie met Pioneer. Niet een combinatie die je heel snel ziet.

MLCinema

Waanzinnig dit, 17 jaar... Bah als ik dat zeg klink ik oud >:(. Freek echt heel vet, foto's?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-Freek-

Citaat van: JeKa op december  9, 2008, 10:42:10
Kan de center niet boven je scherm hangen?
Nee, dat lijkt me geen goed plan. Het ziet er heel lelijk uit, en bovendien lijkt het me niet dat zoiets mooi kan klinken.

Citaat van: astrobart op december  9, 2008, 11:12:38
het is tijd voor een eigen optrekje :-X
Ja, daar denk ik ook weleens aan. Ach, over een paar jaar... :biggrin:

Citaat van: WickedGame op december  9, 2008, 11:38:52
Goh je set is bijna hetzelfde als ik nu heb staan  ;D

Erg mooi allemaal, al blijf ik mij verbazen over je combinatie met Pioneer. Niet een combinatie die je heel snel ziet.
Haha ja, ik zie het. Mooie speakers he, die B&W's ;D.

Ik vind de AX10 een prachtige versterker voor het geld. Hij creëert een mooi, open geluidsbeeld op de B&W's. Ik vind wél dat de B&W's op het gebied van stereo eigenlijk een betere versterker verdienen, maar die kan ik voorlopig niet betalen. :)

Citaat van: Marc.Visser op december  9, 2008, 12:03:04
Waanzinnig dit, 17 jaar... Bah als ik dat zeg klink ik oud >:(. Freek echt heel vet, foto's?
Thnx! Foto's zal ik binnenkort wel even maken. :)

-Freek-

Hebben jullie trouwens nog goede ideeën voor een andere projector? De HC4900 is inmiddels al wel even weg, en ik begin het grote beeld echt te missen (film kijken op een 15" pc-scherm is niet koel :plain:). Was zelf al aan het rondkijken, maar ik ben bang dat veel projectors het qua lichtopbrengst niet gaan redden op mijn 240 centimeter brede scherm...

donaldk


-Freek-

Heb er een gevonden :biggrin::



Plaatje is van het forumlid Riwi, maar die mag ik vast wel lenen omdat de projector bij hem vandaan komt ;D. Bedankt Riwi! Ik heb (na 2 weekjes film kijken op 15") gelukkig weer groot beeld.... en hoe :o.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Mooie projector! :)
Al schijnt de lamp wel 400 euro te kosten >:(, het is dat je het even weet.
Er zit zo te zien dus een rood filter voor de lens?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sol

Citaat van: -Freek- op december 21, 2008, 01:21:31
Heb er een gevonden :biggrin::



Plaatje is van het forumlid Riwi, maar die mag ik vast wel lenen omdat de projector bij hem vandaan komt ;D. Bedankt Riwi! Ik heb (na 2 weekjes film kijken op 15") gelukkig weer groot beeld.... en hoe :o.

Wow, gefeliciteerd!
Om jaloers op te worden... :-[ ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-Freek-

Bedankt voor de reacties jongens! Er zit idd een rood filter op. Daar is ie op afgesteld :). Ik vind het beeld echt geweldig, een wereld van verschil met de HC4900. Ik vond de HC4900 altijd heel erg scherp. Dat was ie ook wel, maar nu zie ik pas dat dat 'kunstmatig' was. Alsof de sharpness veeel te hoog stond (terwijl hij op standard stond). Bij de Sony is dit veel beter. Veel nieuwe dingen vallen me nu op. Camera's die uit focus staan bijvoorbeeld. Bij de Mitsubishi heb ik dat nooit gezien, terwijl ik het in een paar films nu al meerdere malen ben tegengekomen.
Iets dat mij ook opvalt is dat er veel verschil zit in het blacklevel per film.
En als laatste: het ziet er allemaal zo 'echt' uit. Alsof je door een raam kijkt. De kleuren zijn bijvoorbeeld niet extra fel, maar gewoon precies zoals het zijn moet.

Nu moet ik nog iets verzinnen hoe ik de Sony het beste aan het plafond kan hangen. Het liefst hang ik hem zo strak mogelijk tegen het plafond, met behulp van 2 plankjes die in elkaar schuiven oid... Dit lijkt mij het mooiste om te zien. Nadeel hiervan is dat ik (iets meer) lensshift moet gebruiken. Met een plafondbeugel hangt hij namelijk precies ter hoogte van de bovenste rand van het scherm.

De subwoofer is trouwens verkocht. Ik heb genoeg tijd om na te denken over een vervanger, want door die grote aankopen (805S, HTM4S, VW50) kan ik de komende tijd geen vervanger betalen ;D.

riwi

Veel plezier met de Sony Freek.
De plaatjes van de Pearl staan op mijn webpagina en blijven daar wel staan.

Een nieuwe lamp voor de Sony heb ik gezien bij epatra voor €280, dus niet €400 zoals celerontje zegt. Maar je hebt nog lang geen nieuwe lamp nodig, er stonden amper 15 uren op de teller toen hij bij mij werd opgehaald. De andere lamp heeft er 1150 opzitten en doet het ook nog prima, maar is wel in lichtopbrengst gedaald, ongeveer 30% minder denk ik.
Als je nog meer licht wilt (ten koste van kleurechtheid) kan je het filter er nog af halen en op de gewone cinema stand draaien. Ik vond zelf met filter draaien mooier.

-Freek-

Beter laat dan nooit :angel::











Het verhaaltje er bij: de centerspeaker staat op standaard. Mooi ding! De 2 PV1's zijn niet van mij (was het maar waar, haha). Die heb ik in bruikleen. Geweldige dingen trouwens! Ze zijn supersnel, laten erg veel detail horen en sluiten mooi aan bij de 805S. Ik vind ze in mijn situatie een stuk mooier dan de Monolith. Waar de Monolith eigenlijk alleen maar van de brute kracht is, zijn deze veel preciezer en gecontroleerder. Bij mij resulteert dit in een veel ruimtelijker geluidsbeeld. De druk die ze leveren is iets minder dan de Monolith, maar nog steeds meer dan genoeg (en soms ook voelbaar).

De kabelzooi moet uiteraard nog worden weggewerkt. Het is nu echt een puinhoop (net zoals de rest van mijn kamer trouwens).

De kleine rears zijn vervangen door een paartje SCMS. Kortom, er staat nu 805S-HTM4S-SCMS; gelijke units rondom. Ik stond er van te kijken hoe veel het hele geluidsbeeld veranderd is door de rears. Ik heb nu dus ook zelf ondervonden dat je veel beter 5 gelijke speakers kunt hebben, dan dure speakers als fronts en te besparen op de rears.

Beamertje hangt aan het plafond. Het blijft een geweldig ding. Ongelofelijk wat voor plaatje er uit komt. Veel diepte (bij "John Mayer - Where the light is" lijkt het alsof je in een groot gat in de muur kijkt), mooie/natuurlijke kleuren, en het lijkt echt niet digitaal.

/edit: ohja masking paneeltjes: ook leuk. Ik heb kortgezegd 2 plankjes bekleed met velours en die aan een paar schroefjes opgehangen. Je moet ze wel elke keer er op doen/af halen, maar het is echt heel veel mooier met 21:9 films.

Oeh, nog iets vergeten: ik heb mijn geweldige bedopklapplan uitgevoerd ;D. Helaas klinkt de bas met het bed omhoog nét iets minder strak, maar voor de rest is het zeer geslaagd!

hifi | Roderick


Robbert54

heel vet hoor! maar idd waar slaap jij nou?? heb je al een panoramafoto gemaakt van je slaapkamer?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough