mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gizmo2

Citaat van: MarcelHLX op maart 24, 2023, 09:14:37Ik heb het nummer eerst even gespeeld op mijn MB Quart 720 met 12 inch woofer en het gaat wel laag maar mijn woofer blijft rustig en wordt lekker in bedwang gehouden.

Hier dus geen gekke bewegingen.
Dan zou je denken dat er hier bij mij iets zit wat niet goed is of anders is.
Enigste zou kunnen zijn vanwege het ontbreken filter voor laag (is standaard) en deze direct aan de speaker klemmen staan vanuit de eindversterkers.
Het gebeurt trouwens alleen als het volume redelijk hoog staat.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

MarKath

Citaat van: gizmo2 op maart 24, 2023, 09:25:12De bas is inderdaad aanwezig. Maar wat ik bedoel is dat bij die ongecontroleerde uitslagen de woofer niet echt geluid maakt.....of het moet wel zo laag zijn dat het in principe niet meer te horen is.
Laat ik het dan anders uitdrukken. het volgt niet echt het geluid wat je verwacht te horen als de woofer zo uitslaat.
Het volume moet wel iets hoger staan op een lager volume is het niet aanwezig.

Het zou niet kunnen, maar dit klinkt echt als microfoon effect wat meestal bij platenspelers voor komt.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gizmo2

#52
Citaat van: MarcelHLX op maart 24, 2023, 09:52:20Het zou niet kunnen, maar dit klinkt echt als microfoon effect wat meestal bij platenspelers voor komt.
Zou het van de buizen voorversterker kunnen komen...... probleem buizen/gevoeligheid/trillingen slechte of einde levensduur buizen.
Dit zou dan het enigste kunnen zijn waar je het van zou kunnen verwachten (microfonie)
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

BJF

Ik heb het nummer net ook afgespeeld op mijn setje, nergens zo'n heftige reactie van de woofers gezien.
NAD M10 V2
Elac FS247

gizmo2

Zal zo straks eens proberen zonder buizen voorversterker.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Citaat van: gizmo2 op maart 24, 2023, 10:00:47Zou het van de buizen voorversterker kunnen komen...... probleem buizen/gevoeligheid/trillingen slechte of einde levensduur buizen.
Dit zou dan het enigste kunnen zijn waar je het van zou kunnen verwachten (microfonie)

Oh, dit had je er niet bij verteld.  ;D
Maar die buizenvoorversterker zou inderdaad dit kunnen veroorzaken.

gizmo2

even de buizenvoorversterker ertussenuit gehaald en direct aan de streamer verbonden.
probleem is weg.
dan zit er toch iets anders aan de hand, misschien ergens een fout of slechte buizen.
ga vanavond eens de buizen in de pre vervangen en zien of er iets veranderd.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Citaat van: gizmo2 op maart 24, 2023, 11:00:13even de buizenvoorversterker ertussenuit gehaald en direct aan de streamer verbonden.
probleem is weg.
dan zit er toch iets anders aan de hand, misschien ergens een fout of slechte buizen.
ga vanavond eens de buizen in de pre vervangen en zien of er iets veranderd.

Welke voorversterker is het, en welke buisjes zitten er in?

gizmo2

#58
Citaat van: toetertje op maart 24, 2023, 16:06:42Welke voorversterker is het, en welke buisjes zitten er in?
2x jan 6922/E88CC groene label (zijn al oud) en 2x electro harmonix e88cc 9622 zitten er ook al een poosje in.
pre-amp is een audio research ls7.
vanavond even de kap eraf en checken en eventueel vervangen......heb nog een drel buizen liggen eens zien of daar iets mee veranderd.

de electro harmonix e88cc 9622 zijn dit jaar gekocht en waren meteen al problemen mee (vonkten) 2 stuks terug gestuurd.
heb wel bedenkingen hiermee.

deze type zit er nu in.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Heb je bewust gekozen voor verschillende buisjes?
Als autist, zou ik er liever 4 dezelfde in hebben.

Buisjes is best lastig op het moment. Schijnt daar bij rusland
een akkefietje te zijn.  8)

Ik had zelf in het verleden wel goede ervaringen met deze:  https://www.tonefactory.nl/jj-e88cc-6922-gold-pin
Maar, ook die kwaliteit wisselt.

Ps: Mooie voorversterker.  ;)

gizmo2

Citaat van: toetertje op maart 24, 2023, 17:42:37Heb je bewust gekozen voor verschillende buisjes?
Als autist, zou ik er liever 4 dezelfde in hebben.

Buisjes is best lastig op het moment. Schijnt daar bij rusland
een akkefietje te zijn.  8)

Ik had zelf in het verleden wel goede ervaringen met deze:  https://www.tonefactory.nl/jj-e88cc-6922-gold-pin
Maar, ook die kwaliteit wisselt.

Ps: Mooie voorversterker.  ;)
met jan ertussen klinkt het iets warmer dan 4x electro. die vind ik net iets te veel details geven.
tonefactory als wel eens voorbij zien komen op het net maar nooit iets bij besteld.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

vandaag even andere buisjes geprobeerd, het probleem is nu nagenoeg weg.
als ik heel voorzichtig met een pennetje tegen de buizen tik geven ze heel even een klein ruisje door de speakers.......heel even maar.
ook de nieuwe electroharmonix zijn al weer naar zijn grootje, ik zie weer hele kleine vonkjes tijdens het opstarten.
de oude electroharmonix en andere buizen totaal geen last van.
denk toch dat ik een slechte batch gekregen heb.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden, jammer van de buisjes. Maar ja, een hobby mag geld kosten ...

Citaat van: gizmo2 op maart 25, 2023, 13:33:00vandaag even andere buisjes geprobeerd, het probleem is nu nagenoeg weg.
als ik heel voorzichtig met een pennetje tegen de buizen tik geven ze heel even een klein ruisje door de speakers.......heel even maar.
ook de nieuwe electroharmonix zijn al weer naar zijn grootje, ik zie weer hele kleine vonkjes tijdens het opstarten.
de oude electroharmonix en andere buizen totaal geen last van.
denk toch dat ik een slechte batch gekregen heb.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2023, 15:32:43Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden, jammer van de buisjes. Maar ja, een hobby mag geld kosten ...

inderdaad jammer, nu zijn dus van alle de 4 buizen die ik dit jaar nieuw aangeschaft heb stuk, waarvan 2x al nieuwe ontvangen.....dus in principe al 6x.
maar goed ik had nog een stel oudere die ook nog mooi spelen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#66
weer een beetje aan het prutsen geweest.
ian canada PurePi opnieuw gepositioneerd, nu kortere voedingslijnen, kabels (had ik nog liggen) van pink faun.
en de audiophonics powerboard naar beneden op de onderplaat verhuist met een muisstille temperatuur geregelde fan erboven.
ook 2x voeding afgeschermd, of het helpt is ook maar de vraag maar. is nog niet helemaal klaar.

en dat remote board ook al op de plek gezet.

nieuwe situatie


oude situatie
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Mooi puzzeltje zo.  :worship:

gizmo2

#68
een vriend van mij heeft een Chinese pre-amp en nu is gisteren een van de buisje overleden.

voor nu heb ik er eentje ingezet die erop lijkt en de pre-amp werkt nu weer.
nu heb ik voorgesteld om dan meteen alles maar te gaan vervangen, gezien de draaiuren en de no name buisjes leek me dit wel verstandig.

hebben Jullie nog suggesties wat goede buizen voor deze pre-amp zijn en een site waar het beste te bestellen is?

er zitten nu 2x 6Z4 Rectifier, Uitgang Buis: 2 × ECC82 (Zelfde als 12au7) 2 × ECC81 (Hetzelfde als 12AT7)

heb nog een wel een opmerking/tip voor diegene wie dezelfde pre-amp heeft.
let erop dat de kleine gesoldeerde draadjes die de veren om de buizen op de plek te houden niet afknappen. deze draadjes hebben snel de neiging om af te breken en in de rondte te vliegen met als gevolg een mogelijke kortsluiting O0.
ik zie verder niet in waarom die veren erover heen zitten (misschien vermindering trillingen) de buizen zitten mooi strak in de socket. persoonlijk zou ik ze weghalen.


link naar pre-amp type Xiangsheng 728Aiii

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mmuetst

Ik heb Genalex Gold Lion 12AU7 buisjes in mijn voorversterker, maar tja spul komt uit Rusland. Dit merk heeft heeft ook de 12AT7 buisjes. Prijzen zijn momenteel niet leuk meer. Ben wel tevreden over de kwaliteit van deze buizen. Misschien eens kijken naar merk TAD, Audio Research gebruikt dat merk buizen ook.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

#70
Citaat van: mmuetst op april 10, 2023, 16:52:56Ik heb Genalex Gold Lion 12AU7 buisjes in mijn voorversterker, maar tja spul komt uit Rusland. Dit merk heeft heeft ook de 12AT7 buisjes. Prijzen zijn momenteel niet leuk meer. Ben wel tevreden over de kwaliteit van deze buizen. Misschien eens kijken naar merk TAD, Audio Research gebruikt dat merk buizen ook.
een andere kameraad van hem kwam ook al met die suggestie van dit merk.
en inderdaad de prijzen zijn vandaag de dag niet meer leuk.
ik moet eigenlijk ook nog buizen hebben maar ik neig toch sterk naar tweedehands of NOS, gezien mijn laatste 4 nieuwe buizen het na een goed half jaar gebruikt te hebben het al weer af laten weten.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Mediator

Citaat van: MarcelHLX op maart 24, 2023, 09:52:20Het zou niet kunnen, maar dit klinkt echt als microfoon effect wat meestal bij platenspelers voor komt.

Zit ergens op deze lijn. Dit komt bij platenspelers voor. Het gaat dan met name om laagfrequente rommel die men vroeger ook wel oploste met een subsonic filter. Het kan ook voorkomen bij heel compliante elementen. Bij digitaal heb ik dit nog niet eerder gezien. Dat Reference 3a geen laag filter heeft is met name aan de bovenkant van het frequentie spectrum. Zo'n woofer loopt door en loopt natuurlijk af zonder filter. Dit soort beweging zit aan de onderkant van het frequentie spectrum. Misschien eens en proef doen om apparaat voor apparaat te wisselen en kijken of het blijft. Dus een keer een andere voor trap, een andere eindbak, andere streamer, etc.

gizmo2

#72
andere frontplaat van hout gemaakt.
er komen ook nog houten zijkappen op en alles word dan ook nog in de blanke lak gespoten.








oude situatie
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

het schiet al op, alleen nog lakken.
tevens gaat mijn neefje een volume/rotary knop maken op de draaibank.





alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

is toch ietsje donkerde geworden als ik voor ogen had.






alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: