Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Foto's geven al eens een vertekend beeld hé .......
Even verduidelijken:
De Harbeth's staan 110cm van de achtermuur (gemeten tot voorfront speaker) en 75cm van zijmuur (gemeten tot midden speaker)
Centrum tweeter bevind zich op een hoogte van 87cm.
Wanneer ik relax in de zetel zit is oorhoogte ongeveer 90cm.

De panelen bestrijken mirror points en zijn zwevend opgehangen.
Als je goed kijkt geen hard plafond maar een Rockfon systeemplafond.
En, als experiment ...... in de hoek kasten staan nylon dozen gevuld met vlokkenschuim.

De set:
Versterker: PrimaLuna DiaLogue Two.
Marantz CD6004 als loopwerk op Eastern Electric MiniMax DAC plus.
Squeezebox Touch met TeraDAK voeding.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Duidelijk  :thumbs-up:.
Dan begrijp ik veel meer jouw verbazing betreft de Harbeths.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cyreg

Citaat van: KayaRahnee op november 20, 2015, 23:00:25
...Ik hoorde het geluid ook werkelijk vanuit de speakers komen, geen podium tussen de speakers dus zoals het blijkbaar hoort...

Een vd diverse oorzaken kan onderstaande zijn:
Staat al je apparatuur in de juiste/beste 230v fase/neutral stand?
Geluid dat plakt aan speakers en wat scherpte kan hiervan het gevolg zijn :exclamation:

Misschien kan je in Belgie je stekkers niet zo gemakkelijk omdraaien als in NL, maar...
...je kan er niet vanuit gaan dat de stekker/iec aan apparatuur altijd juist is aangesloten  :D
Dat kan je meten of beluisteren en er is hierover veel info op dit forum te vinden.

Dat is dus ook sterk afhankelijk van de apparatuur (merken) die je gebruikt!

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dirk

persoonlijk zou ik eens proberen wat het geeft als je ze verder de kamer in trekt. (moest hier met zowel de S-HL5 als de 40.1 meer afstand aanhouden dan wat jij nu doet om het goed te laten klinken, ik speel fwiw voor een kamerbrede glaspartij als "achterwand)
verder vind ik op basis vd foto je panelen toch te hoog hangen.
je zal ze qua horizontale positie best wel juist hebben (kan ook moeilijk anders met zo'n breedte :D), maar imo moeten ze echt lager, want nu krijg je wel demping vh hoog, maar niet (of althans veel minder) van het mid/laag  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

... maar bij een achterblijvende demping van het mid-laag t.o.v. het hoog, is het ervaren van de ts. juist atypisch (scherp kantje aan het hoog).



Citaat van: Dynky op november 21, 2015, 11:36:47
persoonlijk zou ik eens proberen wat het geeft als je ze verder de kamer in trekt. (moest hier met zowel de S-HL5 als de 40.1 meer afstand aanhouden dan wat jij nu doet om het goed te laten klinken, ik speel fwiw voor een kamerbrede glaspartij als "achterwand)
verder vind ik op basis vd foto je panelen toch te hoog hangen.
je zal ze qua horizontale positie best wel juist hebben (kan ook moeilijk anders met zo'n breedte :D), maar imo moeten ze echt lager, want nu krijg je wel demping vh hoog, maar niet (of althans veel minder) van het mid/laag  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Panelen hangen nu op 64 cm van de vloer, lager word moeilijk, het is en blijft een leefruimte hé ...... merk nu al dat er regelmatig een paneel in beweging komt door aanraken tijdens poetsbeurt.

De speakers verder de kamer inbrengen is ook moeilijk, er staat een tafel achter de 3 zitsbank, moet nog aan tafel geraken wil ik mijn boke opeten..... (boke is dialect voor boterham  ;))

Een feit is dat de Harbeth's heel wat in hun marge hebben dat is duidelijk.
Merk ik wanneer ik ze gewoon recht stel, dan is dat hard randje nagenoeg verdwenen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

garmtz

Naar mijn mening heeft het veel meer met de set/kabels te maken dan de akoestiek... Welke kabels gebruik je?

Een M30.1 kun je met moeite scherp late klinken, maar is absoluut geen kenmerk van de speaker. Het is wel een monitor, dus laat horen wat je er voor 'hangt'.

KayaRahnee

Citaat van: garmtz op november 21, 2015, 12:43:23
Naar mijn mening heeft het veel meer met de set/kabels te maken dan de akoestiek... Welke kabels gebruik je?
Een M30.1 kun je met moeite scherp late klinken, maar is absoluut geen kenmerk van de speaker. Het is wel een monitor, dus laat horen wat je er voor 'hangt'.

Interlinks:Sommer Luna Classique.
Speakerkabel: ProAc.
Tussen CD speler en EE DAC: Apogee Wyde Eye.

Andere kabels komen volgende afspraak mee, meting zal dan ook gebeuren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mitch--

#4558
Citaat van: KayaRahnee op november 21, 2015, 12:59:57
Interlinks:Sommer Luna Classique.
Speakerkabel: ProAc.
Tussen CD speler en EE DAC: Apogee Wyde Eye.

Andere kabels komen volgende afspraak mee, meting zal dan ook gebeuren.

Proac heeft imo een scherp karakter, miss is dat de oorzaak! Ander setje kabel proberen? Ik heb nog een set linn k200 liggen, als je in den haag woon mag je ze ophalen om te testen als dat helpt!:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

Citaat van: KayaRahnee op november 21, 2015, 12:59:57
Interlinks:Sommer Luna Classique.
Speakerkabel: ProAc.
Tussen CD speler en EE DAC: Apogee Wyde Eye.

Andere kabels komen volgende afspraak mee, meting zal dan ook gebeuren.

...en welk (evt. losse)netkabel en verlengblok gebruik je daarbij (met juiste fase/neutral)?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

KayaRahnee

Citaat van: Mitch-- op november 21, 2015, 14:03:43
Proac heeft imo een scherp karakter, miss is dat de oorzaak! Ander setje kabel proberen? Ik heb nog een set linn k200 liggen, als je in den haag woon mag je ze ophalen om te testen als dat helpt!:)

Erg vriendelijk maar  Belgisch Limburg / Den Haag .....

Citaat van: Cyreg op november 21, 2015, 16:29:11
...en welk (evt. losse)netkabel en verlengblok gebruik je daarbij (met juiste fase/neutral)?

Bijgeleverde standaard netkabels.
Audioconnexion stekkerblok.
Heb alle stekkers al eens omgedraaid maar heb geen verschil kunnen waarnemen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dr.Bedlo

Is er iemand die ervaring heeft met een subwoofer van het merk REL ( denk aan een T7) icm met Harbeth p3esrtjes.
Quad vintage.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dr.Bedlo

Vreemd dat analytische karakter herken ik niet in mijn harige betjes. In tegendeel zelfs.
Quad vintage.

the limp man

Dat harde of scherpe zoals je beschrijft hoor ik alleen bij de 30.1.  Maar bij de compact 7 of de hl 5 totaal niet

Cyreg

Citaat van: the limp man op december  3, 2015, 23:30:12
Dat harde of scherpe zoals je beschrijft hoor ik alleen bij de 30.1.  Maar bij de compact 7 of de hl 5 totaal niet

tlm, met welke app. heb je dat harde/scherpe dan ondervonden, in welke setup met 30.1?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

the limp man

Musical fidility,  croft (al was het met de croft een stuk minder,  het was er nog steeds)

MarkD

Grappig, in een direct vergelijk met de Compact 7 en SHL5 vond ik juist de 30.1 het fijnst in het hoog klinken. Zo zie je maar weer hoe verschillend iedereen een speaker ervaart...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

De 30.1 hoewel niet scherp klinkt wel directer em meer upfront. Als je dat niet gewend bent kun je dat als onaangenaam ervaren.
Quad vintage.

KayaRahnee

#4569
Gisteren waren de buren effe op bezoek, kwamen even luisteren ......
Niet omdat de HL5 luid stond te knallen maar omdat ze het "irritant" vonden klinken vroegen ze me vriendelijk reeds na een 2 tal nummertjes te hebben beluisterd om er mee te stoppen.

Ongeveer zelfde verhaal bij muziekvriend die vorige week vrijdag op visite was.
Blijkbaar sta ik dus helemaal niet alleen in de scherp / irritant hoog beleving / ervaring.
 
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

bmateijsen

Ik snap dat jou set je referentie is, maar de onbalans die je hoort kan meerdere oorzaken hebben:

- De plek van de luidsprekers
- De balans van de set
- De synergie van de set

Maar... ik geloof dat Garmt je al een PM heeft gestuurd toch?

Groet,

Bjorn

Citaat van: KayaRahnee op december  4, 2015, 11:18:14
Gisteren waren de buren effe op bezoek, kwamen even luisteren ......
Niet omdat de HL5 luid stond te knallen maar omdat ze het "irritant" vonden klinken vroegen ze me vriendelijk reeds na een 2 tal nummertjes te hebben beluisterd om er mee te stoppen.

Ongeveer zelfde verhaal bij muziekvriend die vorige week vrijdag op visite was.
Blijkbaar sta ik dus helemaal niet alleen in de scherp / irritant hoog beleving / ervaring.
 

KayaRahnee

Morgen word er gemeten, gekabeld, geversterkerd ..... ;)
Daarna zullen we misschien meer weten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dr.Bedlo

Ben oorgierig. Want ik kan met de beste wil van de wereld de karakteristieken die je naar voren brengt in de harige betjes niet herkennnen.
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: bmateijsen op december  4, 2015, 11:52:49
Maar... ik geloof dat Garmt je al een PM heeft gestuurd toch? ....

Heel netjes hoor... ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)