Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz

De prijs is namelijk ook legendarisch laag... Je gaat er geen meer vinden met zo'n prijs...

AbZ

Ja is toch de helft vd nieuwprijs.  Ik zie het probleem niet zo.
Waarom nog 10% eraf willen pingelen als het eenmalige kans is.

garmtz

Citaat van: AbZ op juni 25, 2013, 12:47:14
Ja is toch de helft vd nieuwprijs.  Ik zie het probleem niet zo.
Waarom nog 10% eraf willen pingelen als het eenmalige kans is.

Exact mijn gedachten... En ik vind die finish juist erg fraai!

BuSpu

wat is het verschil met de nieuwste versie?

Thanatos

Citaat van: AbZ op juni 25, 2013, 12:47:14
Ja is toch de helft vd nieuwprijs.  Ik zie het probleem niet zo.
Waarom nog 10% eraf willen pingelen als het eenmalige kans is.

Nou mijn gedachte is heel simpel. De laatste nieuwprijs voor de huiskamerversie, die in mijn ogen meer waard is door de hoogwaardigere afwerking, was rond de €1650. uitgefaseerd voor deze prijs.

2e punt is dat ze reeds een maand of 3 te koop staan en niemand toehapt voor deze prijs. Principieel zoek ik een redelijk prijs voor alles wat ik koop daar ik maar 1x mijn geld kan uitgeven.

De verkoper wil niet echt zakken omdat hij nog de volle pond heeft betaald wat ik dan ook weer begrijp. Maar ik wil niet iets van 1,5 jaar oud kopen wat toen voor deze prijs nieuw is verkocht.

garmtz

Citaat van: Thanatos op juni 25, 2013, 14:17:19
Nou mijn gedachte is heel simpel. De laatste nieuwprijs voor de huiskamerversie, die in mijn ogen meer waard is door de hoogwaardigere afwerking, was rond de €1650. uitgefaseerd voor deze prijs.

2e punt is dat ze reeds een maand of 3 te koop staan en niemand toehapt voor deze prijs. Principieel zoek ik een redelijk prijs voor alles wat ik koop daar ik maar 1x mijn geld kan uitgeven.

De verkoper wil niet echt zakken omdat hij nog de volle pond heeft betaald wat ik dan ook weer begrijp. Maar ik wil niet iets van 1,5 jaar oud kopen wat toen voor deze prijs nieuw is verkocht.

Fair enough... Het blijft uiteindelijk jouw eigen keuze...

garmtz

Citaat van: BuSpu op juni 25, 2013, 13:45:33
wat is het verschil met de nieuwste versie?

Andere woofer (Radial 2 i.p.v. Radial 1), aangepast crossover, minimaal gewijzigde tweeter, iets gewijzigde hoeveelheid dempingsmateriaal in de kast.

Het zijn evolutionaire veranderingen, geen REvolutionaire veranderingen.

AbZ

#2582
Citaat van: Thanatos op juni 25, 2013, 14:17:19
Nou mijn gedachte is heel simpel. De laatste nieuwprijs voor de huiskamerversie, die in mijn ogen meer waard is door de hoogwaardigere afwerking, was rond de €1650. uitgefaseerd voor deze prijs.

2e punt is dat ze reeds een maand of 3 te koop staan en niemand toehapt voor deze prijs. Principieel zoek ik een redelijk prijs voor alles wat ik koop daar ik maar 1x mijn geld kan uitgeven.

De verkoper wil niet echt zakken omdat hij nog de volle pond heeft betaald wat ik dan ook weer begrijp. Maar ik wil niet iets van 1,5 jaar oud kopen wat toen voor deze prijs nieuw is verkocht.
1 Afwerking moet je in het echt zien denk ik.  (Garmt zegt dat het meevalt.)
2 Het gaat er niet om of anderen het willen hebben, maar of jij het wil hebben.
3 Het gaat erom wat het (voor jou) waard is, niet om wat anderen ervoor betaald hebben.
Andersom moet de verkoper idd ook gewoon naar de huidige marktwaarde kijken...
Ik snap je redenering wel (had zelf ook al naar deze ad gekeken) maar het gaat aan de hoofdzaken voorbij:
Wat wil je, hoe klinkt het, wat kost het.

tompj

Kortom: neem ze zolang je de kans nog hebt!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

bmateijsen

Citaat van: Thanatos op juni 25, 2013, 14:17:19
Nou mijn gedachte is heel simpel. De laatste nieuwprijs voor de huiskamerversie, die in mijn ogen meer waard is door de hoogwaardigere afwerking, was rond de €1650. uitgefaseerd voor deze prijs.

Dat was niet de nieuwprijs, maar een tijdelijke actie, omdat de importeur nog bepaalde oudere modellen op voorraad had. Een unieke kans, maar niet leidend te noemen als het gaat om prijs!

Citaat2e punt is dat ze reeds een maand of 3 te koop staan en niemand toehapt voor deze prijs. Principieel zoek ik een redelijk prijs voor alles wat ik koop daar ik maar 1x mijn geld kan uitgeven.

De verkoper wil niet echt zakken omdat hij nog de volle pond heeft betaald wat ik dan ook weer begrijp. Maar ik wil niet iets van 1,5 jaar oud kopen wat toen voor deze prijs nieuw is verkocht.

Het is dus geen nieuwprijs maar tijdelijke actie.

Thanatos

In mijn ogen werkt dat niet zo. Met alle respect uiteraard. Dat de importeur besluit de uitlopende modellen voor de helft van prijs te dumpen is niet anders dan van de oude voorraad afkomen tegen een prijs dat er ook niks meer blijft staan. Begrijpelijke redenen maar hiermee zet de importeur wel een toon in wat voor hen op het laatst de serie nog waard is.

Je begrijpt als ik dan in conclaaf moet over een 2e hands prijs ik de laatst bekende verkoopprijs als uitgangspunt neem. Dat een mooie Harbeth niet veel afschrijft daar ben ik het mee eens. Maar eerlijk gezegd is dit voor de diegene die zeg pak m beet een jaar voor de uitfasering gekocht heeft een behoorlijk devaluatie geweest.

Verder alle begrip. Ik begrijp de gedachten en een mooie kans om tegen mooie korting een schitterend product te kopen. Want dat blijft het.

Inmiddels mijn vizier op wat anders gericht ivm de reactie van de verkoper.

garmtz

Jammer, je kans op de mooiste speaker voor 1600 Euro is dan vergaan... :-/

tompj

Succes om voor dat geld iets beters te vinden...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

raindog

De nieuwprijs van een tweedehands product is alleen maar van belang wanneer je ook daadwerkelijk de keuze hebt om het product nieuw te kopen. Is dat niet meer het geval dan wordt de waarde van het product alleen nog bepaald door het mechanisme van vraag en aanbod. Nieuw is de M30 niet meer leverbaar en goedkoper heb ik een M30 nog niet aangeboden gezien, dus is het een prima prijs.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

#2589
Citaat van: garmtz op juni 19, 2013, 16:11:52
....hebben bij Hanze naar het merk geïnformeerd om eens uit te proberen

En Garmt, gaat dat nog door met LFD tzt?  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op juni 25, 2013, 21:02:09
En Garmt, gaat dat nog door met LFD tzt?  :unsure:

Zit nog geen schot in helaas...

botsen

Citaat van: raindog op juni 25, 2013, 19:51:10
Nieuw is de M30 niet meer leverbaar en goedkoper heb ik een M30 nog niet aangeboden gezien, dus is het een prima prijs.


Nou..., ik had een jaar of drie geleden een paar M30 (kersenfineer, nieuwstaat) voor 1300 op MP gezet en er twee maanden geen reactie op gehad.


garmtz

Citaat van: botsen op juni 25, 2013, 22:05:40

Nou..., ik had een jaar of drie geleden een paar M30 (kersenfineer, nieuwstaat) voor 1300 op MP gezet en er twee maanden geen reactie op gehad.

Destijds een vrij onbekend product. Dat is wel aan het veranderen...

Mr.M

#2593
voor die prijs inderdaad geen beter speaker te vinden.ik snap beide kanten wel ,alleen je bekijkt het altijd in je eigen voordeel.
ik wilde ook laatst een Marantz  cd speter kopen, nieuw 7500.-
nu 2000.ik vond het een redelijke prijs.
echter hoorde ik van forumgenoot/winkelier dat hij ze als laatst voor 3500 nieuw verkocht..
toen was ineens 2000 duur voor me , als je denkt dat ze voor 3500  tekoop aangeboden werden.
helaas kwamen we niet meer uit met de prijs.
dus ik begrijp je volkomen, heb in dezelfde schoenen gestaan.haha
alleen in jouw geval vind je moeilijk voor die prijs deze harbeths en dat is de dilemma.ze worden niet zovaak tweedehands aangeboden,simpelweg omdat ze door de eigenaren niet gouw verkocht worden en omdat er niet zoveel van zijn.

dus grijp je kans zou ik zeggen in dit geval,ze zijn nogeens ingespeeld voor je.hahah. ::)

trouwens ,opzoek naar gooie streamer ben ik met me collega vandeweek in Hilversum beland bij bb&g en rhapsody, waar we mochten genieten van meerdere opstellingen waarbij zowel met streamer als cd speler gedemonstreerd werd.

top punt van de dag was de demonstratie van rhapsody met NAIM streamer op GRIM audio speakers ,en magico 5 speakers op audio reasearch...
ik kan je vertellen dat ik even weggeblazen werd door het geluid, zowel ik en me collega keken elkaar aan hoe goed dat klonk. ik had me eige cd mee en binnen 5 min stond die op de harde schijf van de naim en hup spelen met een tal van mogelijkheden in de bediening en inforamtie op de tablet.
het geluid was mooier dan ik had gedacht,op een 2500 euro naim.
grimm kende ik niet eerder maar wat een speaker is dat.pfffff  als je in de buurt bent neem de afslag en ga ernaar luisteren, je weet niet wat je hoort,zo hoort high end te klinken.,je gaat van de eene num naar een ander alleen om achter te komen hoe jezus goed alle nummers klinken...en je blijft doorgaan totdat je weggestuurd wordt omdat ze verder moeten en dat er een klant komt demoen. :worship:

wel grappig hoe de meningen verschillen, bij rhapsody delen ze totaal andere mening dan  bij bb&g .
volgens bjorn klinkt een naim alleen mooi op een naim set en volgens rhapsody klinkt een gooie streamer  zoals naim mooi op ieder goed set.
dat bewering heeft die ook waar gemaakt met zijn demonstratie waarbij hij een magisch geluid kon neerzetten met twee totaal verschillende demo sets.op dezelfde naim streamer en opslag., we hadden bijna de neiging om ieder een te kopen.
zij zijn wel van mening dat een goed  streamer, een goed cd speler niet kan uitspelen.en dat een goed cd speler toch beter klinkt naar hun mening dan de NU NOG verkrijgbare streamers.


@ bjorn, bedankt voor de fijne ontvangst vandeweek.
mooie toko jongens, met mooie spullen. leuk stadje met twee mooie high end winkels, beter beeld en geluid en rhapsody.
ik en mijn collega hebben toch besloten om even nog te blijven plakken aan de cd spelers dus heeft me collega de NAGRA cd speler aangeschafd om zijn set compleet te maken en ik ben een LINDEMANN cd speler rijker.
wat stream betrefd voorlopig doe ik het met me squeezbox en Cambridge dac magic.. wat overigens heel leuk klinkt.
even doorsparen nu voor een gooie streamer ,want das toch de toekomst als ik het zo hoor,

trouwens hier een foto van de nieuwe set van mijn collega.
met nagra voorversterker , nagra cd speler en kharma monoblokjes en natuurlijk: de harbeth shl5...  wat een combinatie!...

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Wat een klein en fijn combinatie kharma en nagra. Hier laat de shl5 zijn ware geluid horen. Muziek zoals het hoort. 
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

En natuurlijk mij geupgrade  cd speler, veelen waar onder Garmt hadden all geroepen maz doe  wat aan je source want dat staat niet in verhouding tot je set,  maar nu valt het toch mee denk ik :headbanging:.
Bedankt Garmt voor je advies om me source aan te pakken want dit klinkt veelen malen beter dan de primare..
Tis bijna 3d. Haha...  Dat source first is toch echt waar..

Een fotootje van de lindemann.
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

Citaat van: maz op juni 26, 2013, 01:59:54
wel grappig hoe de meningen verschillen, bij rhapsody delen ze totaal andere mening dan  bij bb&g .
volgens bjorn klinkt een naim alleen mooi op een naim set en volgens rhapsody klinkt een gooie streamer  zoals naim mooi op ieder goed set.

da's een uitspraak die ik hier wel vaker voorbij zie komen, maar Garmt noch Bjorn ooit zelf heb horen uitspreken...het ligt denk ik iets genuanceerder. ;)

fwiw ; omdat ik zelf wel interesse had in Naim streamers, heb ik zelf de Naim bij BB&G beluisterd in een full Naim keten (op mijn type Harbeths, die ik dus ken vwb klanksignatuur) en vervolgens op een Leben vv/Linn ev en het verschil tussen die beide combo's was toch wel behoorlijk te noemen. (fyi : die combi vv/ev gebruikte ik op dat moment thuis ook)

"slecht" klonk geen van beiden, maar de synergie (jaja die term weer :D) was wel overduidelijk meer aanwezig bij de all Naim set.
vervolgens sloten we een Linn streamer aan op diezelfde 2 combi's en daar hoorde je dat de Linn gewoon makkelijker combineert in verschillende sets, dus de ene is daarom zeker niet slechter dan de andere (da's meer een kwestie van "de smaak" waar je voor valt), maar het feit dat een Naim bron minder evident te combineren is met andere merken in de keten, is me tijdens die demo wel even getoond, adhv wat ik zelf kon horen.

btw ; je hebt nu een platenspeler en cd-speler.   zoek je nog een leuke bandopnemer ?  :D >:D
just kidding, mooie bak die Lindemann  :thumbs-up:  maar de Nagra beats them all
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Nu nog een goed fototoestel Maz... ;)

Jumping Jack

Heeft die cd-speler geen digitale ingang? Kun je de dac gebruiken icm de squeezebox, zou de Dac magic toch moeten overstijgen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: S@m op juni 26, 2013, 08:18:44
Nu nog een goed fototoestel Maz... ;)
Hahaha heb ik ook alleen ben te lui om, telefoon is veel makkelijker. Alleen moet de resolutie wat hoger zetten.
:sigh:
**UNDER CONSTRUCTION**