iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rusher

Dan ben ik ook fanboy...

dennism

#252
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2014, 16:28:09
Misschien label je mij fanboy hierna, maar goed.....

Het hele bendgate is natuurlijk pure onzin.
ELK device met deze afmetingen en dikte zal op een gegeven moment buigen, dat is toch bekend, kom op :D
Is net zoiets als zeggen "Ik heb een auto en als ik tegen een muur aan rij dan is hij kapot, dat is toch belachelijk voor de sterkste auto ter wereld..." tja....

De reactie van Apple zal misschien ook te maken hebben met hoe het blad erover schreef ?
De consumer test was denk ik veel realistischer, veel toestellen werden getest en de iPhone kwam er niet slecht uit, sterker er waren toestellen veel minder.
En Apple kan het zich veroorloven om dan gewoon te zeggen "Dan niet".


Natuurlijk als je zegt een telefoon moet in je zak kunnen krijg je dit soort discussies, maar.... is dit nog wel een telefoon, ik vind het een kruising tussen een tablet en een telefoon en tja... die moet je gewoon wat voorzichtiger behandelen.


Uiteindelijk maakt het trouwens ook geen bal uit, je koopt een toestel omdat je het OS kent, je alle apps erop hebt, je de kwaliteit goed vind etc. en een Apple gebruiker zal niet snel naar een PC overstappen of naar Android.... er zullen altijd groepen zijn die het wel doen natuurlijk maar die heb je altijd.

En inderdaad de iPhone is duurder dan de Samsung, maar ik heb dat er toch echt voor over als ik kijk naar de kwaliteit van de foto's, video en het OS.

Een fanboy zou ik iemand niet snel willen noemen, dat voorop gesteld, daar ik zelf een hekel heb aan deze term echter volgens mij kloppen een aantal punten die je aanhaald niet helemaal.

Hieronder de resultaten van de consumer report test, als je uitgaat van het criteria wanneer buigt een toestel, dan staat de  iPhone 6 op een gedeeld slechtste plaats, en de Iphone 6+ slechts een plek hoger dan zijn kleinere broertje, ga je uit van breken dan is er een toestel slechter, de andere geteste toestellen zijn een stuk beter bestand tegen buigen/barsten dan dan dat de iPhone 6 beter bestand is tegen barsten dan zijn enige concurrent die iets eerder barst. Al met al zie ik niet hoe je dit kan verklaren zoals jij post (tenzij jij een andere test bedoeld uiteraard) dat er meerdere toestellen slechter uit de test komen dan de 2 iphone 6's, de 5s doet het dan wel weer vrij goed, net als enkele toestellen van soort gelijke grootte als de iphone 6 en de 6+.  ik zou dus eerder zeggen dat de iPhone 6én en de HTC One M8 kampen met een probleempje qua design (te weinig of te makkelijk buigbaar metaal gebruikt om de behuizing van het toesten te beschermen, een typisch geval van denk ik design before function), dan dat je kan zeggen dat de grootte van het toestel de grootste invloed heeft.

Verder zolang een fabrikant roept dat het een  (smart)phone is zal je in ieder geval in Europa onder het Europese consumenten recht mogen verwachten dat het apparaat voldoet aan de aanschappen die je van een (smart)phone mag verwachten. Een daarvan is dat je deze in je broekzak moet kunnen vervoeren zonder dat deze beschadigd of onbruikbaar wordt enkel en alleen door het dragen in een broekzak (Let op: een telefoon vervoeren in je broekzak met je sleutels en dan verwachten dat deze krasvrij blijft is bijvoorbeeld weer geen redelijke verwachting).

Results of Consumer Reports smart phone bend test


                                          Deformation     Case separation
HTC One (M8)                     70 pounds   90 pounds
Apple iPhone 6                    70 pounds    100 pounds
Apple iPhone 6 Plus             90 pounds   110 pounds
LG G3                            130 pounds   130 pounds
Apple iPhone 5                    130 pounds   150 pounds
Samsung Galaxy Note 3    150 pounds   150 pounds

Verder ben ik het trouwens volledig met je eens, koop een toestel / merk waarbij je jezelf happy voelt, en laat je niet leiden door dit soort zaken als "bendgate", dat waarschijnlijk maar bij een betrekkelijk klein deel van de mensen gaat voorkomen. Heel vervelend als het bij je gebeurt, maar gelukkig zitten we hier in Europa, en kan je met het Europese consumenten recht een stuk meer bereiken dan in bijvoorbeeld Amerika.

Verder moet ik wel zeggen dat ik de reactie van Apple richting de bron die Kjelt aanhaalde niet sterk vind mocht op waarheid berusten, een beetje zoiets als wat ik wel eens vaker in de review industrie gezien heb "jij geeft ons geen goede review, dus geven we jou geen producten meer om te testen", terwijl juist de consument er van uit moet kunnen gaan dat de uitgevoerde testen en review's onafhankelijk zijn, iets wat vaker in twijfel wordt getrokken bij bepaalde review sites, en wat hierdoor zeker niet ontkracht wordt. 

Erik

Als je dit een tablet noemt heb je er  nooit een in je handen  gehad  dit in verste buurt niet in de buurt van het gemak en afmeting van een tablet.

Het is in ieder geval goed dat dit getest is en bekend gemaakt.  Wat je vaak ziet is dat slechte resultaten niet bekend worden gemaakt bang voor de zwarte lijst dan wel mooier gemaakt om dezelfde reden.
Nu kan iedereen zelf beslissen tenminste. Waren er maar meer reviewers met ballen,  watjes hebben we al  genoeg.
Overigens is dit niet typisch Apple doen alle bedrijven zodra ze teveel macht krijgen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Trouwens wat een gezeur eerst wil iedereen een gebogen scherm dan krijgen ze er een is het weer niet goed
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik zeg een kruising tussen een tablet en telefoon :D

We kunnen er lang en breed over praten, je wilt een hele dunne lichte telefoon met een groot scherm, ga er dan niet over lopen zeuren als hij buigt als je 4 uur lang in een auto gaat zitten met het ding in je spijkerbroek.

Koop een Nokia uit 1995 en die zal niet buigen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2014, 19:06:42
Ik zeg een kruising tussen een tablet en telefoon :D

We kunnen er lang en breed over praten, je wilt een hele dunne lichte telefoon met een groot scherm, ga er dan niet over lopen zeuren als hij buigt als je 4 uur lang in een auto gaat zitten met het ding in je spijkerbroek.

Koop een Nokia uit 1995 en die zal niet buigen :D

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2014, 19:06:42
Ik zeg een kruising tussen een tablet en telefoon :D

We kunnen er lang en breed over praten, je wilt een hele dunne lichte telefoon met een groot scherm, ga er dan niet over lopen zeuren als hij buigt als je 4 uur lang in een auto gaat zitten met het ding in je spijkerbroek.

Koop een Nokia uit 1995 en die zal niet buigen :D

Mijn 5.0 inch Lumia 930 (juist, groter scherm dan jouw 'meer dan een telefoon' van 4,7 inch) kun je zonder angst in een broekzak proppen omdat Nokia niet verwacht dat je een telefoon als 'my precious' behandeld  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VlisChris

Verkeerde omschrijving. Het probleem aan die "My Precious" is juist dat die zeer slecht kapot te krijgen is als ik de films mag geloven :devil: Snap wat je bedoeld overigens.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sailor Jan

#259
Ik heb buiggate niet in detail gevolgd. Dus misschien is onderstaande al onderzocht.

Hoeveel kracht komt er op een telefoon/Iphone als je hem in de broekzak hebt? En is dat voor of achter? 30 kg is een best grote kracht dus dat kan niet plezierig zijn.

Zolang hier geen gedegen onderzoek maar is, heeft een buigtest weinig nut.
Wees lief voor jezelf

RubenV.

Iets waar ik zelf veel benieuwder naar was, de snelheid van apparaat met internetten. Dat doe ik tegenwoordig vaker dan bellen op mijn mobiel. De rekenkracht wordt ook getest in de tweede chart. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel verschil zou zitten tussen bijvoorbeeld de iPhone 6 en de Samsung S5.





Citaat van: dennism op oktober  3, 2014, 18:02:02
Verder moet ik wel zeggen dat ik de reactie van Apple richting de bron die Kjelt aanhaalde niet sterk vind mocht op waarheid berusten, een beetje zoiets als wat ik wel eens vaker in de review industrie gezien heb "jij geeft ons geen goede review, dus geven we jou geen producten meer om te testen", terwijl juist de consument er van uit moet kunnen gaan dat de uitgevoerde testen en review's onafhankelijk zijn, iets wat vaker in twijfel wordt getrokken bij bepaalde review sites, en wat hierdoor zeker niet ontkracht wordt. 

Hardware reviewers zijn vaak al een stuk minder happig als ze het product niet mogen houden of als je niet (genoeg) adverteerd heb ik gemerkt. Echt onafhankelijke reviews zijn soms lastig te vinden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

BJF

Hmm, jammer dat ze de zilveren 6 (Plus) hebben getest. Als ik er eentje koop dan wil ik een zwarte. Die schijnt nog net iets beter te zijn. En buigt ook minder.  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

vik

De Nokia heeft echt een super mooi design en ook nog eens stevig. Zo had de nieuwe Iphone moeten worden is mijn mening.


Citaat van: Hanky Panky op oktober  3, 2014, 21:19:58
Mijn 5.0 inch Lumia 930 (juist, groter scherm dan jouw 'meer dan een telefoon' van 4,7 inch) kun je zonder angst in een broekzak proppen omdat Nokia niet verwacht dat je een telefoon als 'my precious' behandeld  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Citaat van: RubenV. op oktober  3, 2014, 21:59:54
Iets waar ik zelf veel benieuwder naar was, de snelheid van apparaat met internetten.
Kijk dan ook even naar de batterijduur bij die sunspider test, moet het nakijken maar de iphone6 kwam daarbij als slechtste uit de test met 220 minuten accuduur onder die zware test ( niet te vergelijken met normaal gebruik) oftewel snelheid kost ook wat  ;)

neptune

Citaat van: Kjelt op oktober  4, 2014, 09:25:43
Kijk dan ook even naar de batterijduur bij die sunspider test, moet het nakijken maar de iphone6 kwam daarbij als slechtste uit de test met 220 minuten accuduur onder die zware test ( niet te vergelijken met normaal gebruik) oftewel snelheid kost ook wat  ;)
Valt mee, zie maar.
zet hier iets neer

Erik

#266
Omdat ik toch langs een Apple store liep toch even wezen kijken hoe de nieuwe iPhones eruit zagen.
Hij lijkt behoorlijk dunner geworden of zo voelt en veel lichter qua gewicht. Verder lijkt hij wel van parelmoerachtig plastic gemaakt met een zeer dun plaatje alu aan alle kanten er tegenaan geplakt. Geen stevig metalen omhulsel meer zoals de 5.

Ik had eigenlijk een 5 verwacht die flink groter was geworden en meer afgerondere koekjes. Hij voelt en ziet er goedkoper uit maar is wel erg licht van gewicht. Kan me voorstellen dat mensen er erg blij mee zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

denoontje

Citaat van: Erik op oktober  4, 2014, 17:42:57
Omdat ik toch langs een Apple store liep toch even wezen kijken hoe de nieuwe iPhones eruit zagen.
Hij lijkt behoorlijk dunner geworden of zo voelt en veel lichter qua gewicht. Verder lijkt hij wel van parelmoerachtig plastic gemaakt met een zeer dun plaatje alu aan alle kanten er tegenaan geplakt. Geen stevig metalen omhulsel meer zoals de 5.

Ik had eigenlijk een 5 verwacht die flink groter was geworden en meer afgerondere koekjes. Hij voelt en ziet er goedkoper uit maar is wel erg licht van gewicht. Kan me voorstellen dat mensen er erg blij mee zijn.


Vandaag ook even wezen kijken...
viel me o dat o het toetsenbord  ook nu pijltjes zaten links en rechts.
Iedereen riep over de 6+ djee wat groot daar kun je toch niet meer mee lopen.
Verder mooi ding...maar wel prijzig

LittleNinja

Erik,

Heb je hem even kunnen bedienen? Heb je nog een foto kunnen maken? Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Even kunnen bedienen supervloeiend wat je van Apple kunt verwachten. Heel helder beeld met mooie volle kleuren. Ik nou stond de helderheid wel op 100% :-)

Foto's heb ik niet gemaakt in de winkel maar die zullen net als op de vijf wel goed zijn. Behalve in weinig licht situaties dan verwacht ik korrelig beeld gezien de kleine sensor.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

denoontje

bediening was inderdaad erg soepel...foto's vond ik zo niet slecht....was wel licht in de winkel natuurlijk.

Kjelt


neptune

Citaat van: Kjelt op oktober  4, 2014, 23:53:28
Zie ook eens hier
http://nl.hardware.info/reviews/5641/12/apple-iphone-6-en-6-plus-review-grootformaat-iphone-accuduur
Bij die test geven ze zelf al aan dat dit niet de meest belangrijke accu test was gezien real life gebruik, daarvoor was die 2e test veel beter,daar scoorde de 6 veel beter dan die jij eruit hebt gekozen.
zet hier iets neer

Xstream

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2014, 19:06:42
We kunnen er lang en breed over praten, je wilt een hele dunne lichte telefoon met een groot scherm, ga er dan niet over lopen zeuren als hij buigt als je 4 uur lang in een auto gaat zitten met het ding in je spijkerbroek.
Tja, maar we hebben 't hier toch over dat "premium" Apple product? Er is toch helemaal geen ruimte om nog wat goed te praten als een LG G2 voor de helft van de prijs 't probleem niet heeft. Bovendien ook niks inleverend op prestaties en een veel langere batterijduur. Toch de wereld op z'n kop? Dat je 't accepteert naja, maar 't nog goed gaan praten ook, dat is toch wel kwalijk.

Vreemd gedrag vind ik 't als 't over Apple gaat ... als je over de prijs begint, dan krijg je als reactie; maar je krijgt er meer kwaliteit voor terug. Begin je over de kwaliteit, dan gaat 't dus niet meer om de prijs, maar moeten we 't allemaal maar normaal vinden? Zo bijzonder is zo'n groter scherm niet, andere fabrikanten doen 't al jarenlang zonder buig problemen.

Dus de Apple fanboy die ik nog kon waarderen om 't idealisme wat nagestreefd werd gaat dan ineens bagatelliseren dat 't ineens allemaal niet meer zo belangrijk is.
Wordt 't niet eens tijd van iets anders fan te worden? Dan kan ik tenminste nog volgen :P Recht praten wat "krom" is past niet in de Apple filosofie toch? Die blonken altijd uit in techniek bij elkaar te brengen tot iets heel degelijks of unieks met een mooi design verhaal erbij? Nu is design persoonlijk, maar dit is imo ook nog 's de lelijkste iPhone tot nu toe.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Dirkie

#274
Citaat van: Xstream op oktober  5, 2014, 02:57:44
Tja, maar we hebben 't hier toch over dat "premium" Apple product? Er is toch helemaal geen ruimte om nog wat goed te praten als een LG G2 voor de helft van de prijs 't probleem niet heeft. Bovendien ook niks inleverend op prestaties en een veel langere batterijduur. Toch de wereld op z'n kop? Dat je 't accepteert naja, maar 't nog goed gaan praten ook, dat is toch wel kwalijk.

Vreemd gedrag vind ik 't als 't over Apple gaat ... als je over de prijs begint, dan krijg je als reactie; maar je krijgt er meer kwaliteit voor terug. Begin je over de kwaliteit, dan gaat 't dus niet meer om de prijs, maar moeten we 't allemaal maar normaal vinden? Zo bijzonder is zo'n groter scherm niet, andere fabrikanten doen 't al jarenlang zonder buig problemen.

Dus de Apple fanboy die ik nog kon waarderen om 't idealisme wat nagestreefd werd gaat dan ineens bagatelliseren dat 't ineens allemaal niet meer zo belangrijk is.
Wordt 't niet eens tijd van iets anders fan te worden? Dan kan ik tenminste nog volgen :P Recht praten wat "krom" is past niet in de Apple filosofie toch? Die blonken altijd uit in techniek bij elkaar te brengen tot iets heel degelijks of unieks met een mooi design verhaal erbij? Nu is design persoonlijk, maar dit is imo ook nog 's de lelijkste iPhone tot nu toe.
wat ik zie in die test: video middenmoot, muziek en WiFi bij de laatsten.
Hoe verklaar je dat ?
Toestellen die eerst beter scoren met muziek staan, scoren later minder met video ?