iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennism

#225
Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 27, 2014, 19:20:39
Gelukkig past hij bij mij gewoon in mijn broekzak en in de auto heb ik nooit mijn telefoon in mijn zak. Heeft me ooit een asus pda gekost en sindsdien heb ik gewoon de gewoonte om als ik de auto in ga de telefoon gewoon in de console te leggen.

Daarnaast is het denk ik de vraag of dit nog een telefoon is.....
Kijk een 4s en ook nog de 5s zijn echt telefoons maar de 6 plus is dermate groot dat ik het niet meer normaal vind om hem in mijn zak te laten zitten als ik auto rij.

Een manbag is natuurlijk niet nodig, je hebt jaszakken, cargo pants, pantalons etc. In al die broekzakken en jaszakken past hij gewoon :)

En wil je kleiner koop je toch gewoon de 5s.
Ik wilde zelf ook de link plaatsen van het onderzoek, het is inderdaad "leuk" om te lezen dat dit bij alle toestellen speelt (had ook niet anders verwacht) alleen omdat het Apple is....... En ook dat is te begrijpen ;)

Zolang de fabrikanten het nog telefoons noemen zijn het denk ik telefoons, anders had de marketing afdeling vast wel een betere benaming gevonden om ze aan de man/vrouw te brengen :)

Dat je zelf de voorkeur hebt om een grotere telefoon niet in de broekzak te dragen tijdens bijv. het autorijden kan natuurlijk, ik heb zelf een Lumia 1520 getest en daarbij had ik hetzelfde, echter dat was meer omdat het gewoon niet altijd even lekker zat (zelfde reden als waarom ik normaliter mijn portomonee ook op de bijrijder stoel of in de console leg als ik ga rijden). Het is en blijft echter een persoonlijke voorkeur en als je die niet hebt, dan zou jouw toestel daardoor geen schade mogen oplopen.

Ik moet zelf trouwens zeggen dat ik het onderzoek zoals in amerika uitgevoerd niet heel veel vind zeggen voor de praktijk, de sample size lijkt me vrij klein (voor een betrouwbaar beeld zou je veel meer toestellen per type, uit verschillende productie batches moeten testen), en ook de test zelf vind ik vrij "lomp" (met normaal gebruik heeft het niets te maken), op 2 blokjes gaat iedere smartphone kapot wanneer je maar een genoeg druk uitoefend op het toestel in het midden tussen de 2 blokjes (alleen een nokia 3210 dumbphone zou dit misschien overleven volgende over overlevering ;) ). Ik had liever gezien dat als ze dan toch zo'n kleine sample zouden testen dat ze dan in ieder geval niet voor de snelle resultaten zouden gaan, maar gewoon een echte praktijk test zouden uitvoeren waarbij ieder toestel een aantal dagen blootgesteld wordt aan normale dagelijkse invloeden (dag op zak op kantoor, dag veel mee in de auto in de broekzak en dat soort zaken) en dan na een week of wat kijken wat nu echt de problemen zijn, en of de Iphone dus inderdaad zo kwetsbaar is als op sommige plekken geopperd wordt, of dat het zoals ik verwacht redelijk meevalt in de praktijk.

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

JBL PRX Power!

denoontje

Citaat van: Raphie op september 27, 2014, 20:04:44
ik loop zelden nog dressed :)



hij past ook in de zak van een badjas :-P

danielo

Citaat van: Raphie op september 27, 2014, 18:33:59
Maak je niet druk, ook jij gaat aan de manbag :D

Voor mijn telefoon heb ik die niet nodig, maar wel voor mijn laptop, tablets, foto dingen, kabels, toeganspassen en hier niet onbelangrijk een paraplu !!

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: dennism op september 27, 2014, 20:15:59
Ik moet zelf trouwens zeggen dat ik het onderzoek zoals in amerika uitgevoerd niet heel veel vind zeggen voor de praktijk, de sample size lijkt me vrij klein (voor een betrouwbaar beeld zou je veel meer toestellen per type, uit verschillende productie batches moeten testen), en ook de test zelf vind ik vrij "lomp" (met normaal gebruik heeft het niets te maken), op 2 blokjes gaat iedere smartphone kapot wanneer je maar een genoeg druk uitoefend op het toestel in het midden tussen de 2 blokjes (alleen een nokia 3210 dumbphone zou dit misschien overleven volgende over overlevering ;) ). Ik had liever gezien dat als ze dan toch zo'n kleine sample zouden testen dat ze dan in ieder geval niet voor de snelle resultaten zouden gaan, maar gewoon een echte praktijk test zouden uitvoeren waarbij ieder toestel een aantal dagen blootgesteld wordt aan normale dagelijkse invloeden (dag op zak op kantoor, dag veel mee in de auto in de broekzak en dat soort zaken) en dan na een week of wat kijken wat nu echt de problemen zijn, en of de Iphone dus inderdaad zo kwetsbaar is als op sommige plekken geopperd wordt, of dat het zoals ik verwacht redelijk meevalt in de praktijk.

Je hebt best kans dat ze dat nog gaan doen maar consumer report is een beetje als greenpeace ze doen misschien goed werk maar ze zijn er niet vies van om mee te liften op gevoelens van de dag. Indien ze meer dan een week wachten lopen ze veel aandacht mis en tja....

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Perfectionist

Citaat van: Raphie op september 27, 2014, 22:42:17
woon je in Staphorst?

Correctie het weekend uiteraard niet, maar in mijn werk bedoelde ik .........
Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Vandaag even met de plus zitten spelen, er zal best een doelgroep zijn maar ik ben het niet wat is dan ding groot zeg snap niet als mensen een tablet kopen dat niet gelijk doen :).

De 6 zelf is wel aardig maar vind het ontwerp in de hand niet echt bijzonder, de afrondingen voelen wel lekker maar het heeft niet meer de uitstraling van bv de 4/4s wat toch echt een design was.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

neptune

Citaat van: danielo op oktober  1, 2014, 21:54:19
Vandaag even met de plus zitten spelen, er zal best een doelgroep zijn maar ik ben het niet wat is dan ding groot zeg snap niet als mensen een tablet kopen dat niet gelijk doen :).

De 6 zelf is wel aardig maar vind het ontwerp in de hand niet echt bijzonder, de afrondingen voelen wel lekker maar het heeft niet meer de uitstraling van bv de 4/4s wat toch echt een design was.

Daniel.
De iphone 5 voelde ook in het begin minder degelijk aan dan de 4 , door het lichtere gewicht, maar na korte tijd leer je het waarderen en wil je niet meer terug.
Ik denk dat dit met de 6 ook zo zal zijn.
zet hier iets neer

danielo

Citaat van: neptune op oktober  1, 2014, 22:23:13
De iphone 5 voelde ook in het begin minder degelijk aan dan de 4 , door het lichtere gewicht, maar na korte tijd leer je het waarderen en wil je niet meer terug.
Ik denk dat dit met de 6 ook zo zal zijn.

Met de 6 wel ja denk dat het een prima ontwerp is, de plus is voor mij gewoon te groot vandaag, morgen en over 20 jaar :). De 5/5s waren ook prima maar vind de 4/4s nog steeds het mooiste uit de reeks niet dat die nu het handigste was of beste in de hand lag maar was toch een bijzonder stap vooruit tov wat ervoor kwam.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Het is wel in en intriest hoe Apple met zijn klanten (garantie discussie verleden jaar) en nu ook met de onafhankelijke pers omgaat.
Computer Bild een duits blad dat de iPhone 6 en iPhone 6+ heeft getest op het buigen en dat vergeleek met een Samsung Note 3 van dezelfde afmetingen waarbij de apple tussen de 30 en 40kg al verboog en de Samsung bij 68 kg krijgt nu als reactie van Apple nooit meer testapparaten opgestuurd.
Daarnaast bleeft het Samsung toestel gewoon werken maar de Apple ging na 4 minuten niet meer aan en is kapot.

Ze hebben (ComputerBild) met hun onafhankelijk test het 1e commentaar van Apple "alle apparaten met deze afmetingen buigen" weerlegt en dat wordt ze niet in dank afgenomen. Oftewel Apple blundert door een zwak product uit te brengen en een niet geldige verklaring te geven en oh wee als je dat dus wetenschappelijk bewijst dat het onzin is.

Ik krijg hoe langer hoe meer een anti-Apple gevoel, het is te triest voor woorden dat ze zo reageren ipv er sportief mee om te gaan.
En laat me raden hoe ze dadelijk met klanten met een verbogen defect toestel en garantie omgaan ...... dag 700+ euro

http://nl.hardware.info/nieuws/41498/geen-testexemplaren-voor-computer-bild-van-apple-na-buigtest
http://www.computerbild.de/artikel/cb-News-Handy-COMPUTER-BILD-Offener-Brief-an-Tim-Cook-wegen-Apple-Boykott-10953189.html
http://www.computerbild.de/artikel/cb-News-Handy-iPhone-6-Plus-Bentgate-10924548.html

denoontje

kun je de ois op een ander toestel draaien...zal wel nie he?

neptune

Oh dus het is nu echt bewezen dat de 6 tussen de 30 en 40 kg breekt bij een buigtest en de note 3 bij 68 kg?
Dan annuleer ik mijn bestelling van de 6 en bestel ik direct een note.
De grens had ik persoonlijk gesteld bij een buigverschil tussen de iphone en de note bij niet meer dan 20 kilo, maar dit gaat me te ver nu ga ik echt overstappen.

:D

Citaat van: Kjelt op oktober  3, 2014, 11:29:50
Het is wel in en intriest hoe Apple met zijn klanten (garantie discussie verleden jaar) en nu ook met de onafhankelijke pers omgaat.
Computer Bild een duits blad dat de iPhone 6 en iPhone 6+ heeft getest op het buigen en dat vergeleek met een Samsung Note 3 van dezelfde afmetingen waarbij de apple tussen de 30 en 40kg al verboog en de Samsung bij 68 kg krijgt nu als reactie van Apple nooit meer testapparaten opgestuurd.
Daarnaast bleeft het Samsung toestel gewoon werken maar de Apple ging na 4 minuten niet meer aan en is kapot.

Ze hebben (ComputerBild) met hun onafhankelijk test het 1e commentaar van Apple "alle apparaten met deze afmetingen buigen" weerlegt en dat wordt ze niet in dank afgenomen. Oftewel Apple blundert door een zwak product uit te brengen en een niet geldige verklaring te geven en oh wee als je dat dus wetenschappelijk bewijst dat het onzin is.

Ik krijg hoe langer hoe meer een anti-Apple gevoel, het is te triest voor woorden dat ze zo reageren ipv er sportief mee om te gaan.
En laat me raden hoe ze dadelijk met klanten met een verbogen defect toestel en garantie omgaan ...... dag 700+ euro

http://nl.hardware.info/nieuws/41498/geen-testexemplaren-voor-computer-bild-van-apple-na-buigtest
http://www.computerbild.de/artikel/cb-News-Handy-COMPUTER-BILD-Offener-Brief-an-Tim-Cook-wegen-Apple-Boykott-10953189.html
http://www.computerbild.de/artikel/cb-News-Handy-iPhone-6-Plus-Bentgate-10924548.html
zet hier iets neer

Nooff

Citaat van: neptune op oktober  3, 2014, 12:20:12
Oh dus het is nu echt bewezen dat de 6 tussen de 30 en 40 kg breekt bij een buigtest en de note 3 bij 68 kg?
Dan annuleer ik mijn bestelling van de 6 en bestel ik direct een note.
De grens had ik persoonlijk gesteld bij een buigverschil tussen de iphone en de note bij niet meer dan 20 kilo, maar dit gaat me te ver nu ga ik echt overstappen.

:D
Sapperdeflap, wat een grap!

Een druk van slechts 30-40 kilo is niet zo bijzonder dus een iPhone 6(+) zonder hardcase zal op een gegeven moment wel een keer gebogen uit je broekzak verschijnen. Ergens moet Apple toch wel eens nagaan dat dit simpelweg een designfout is geweest.

VlisChris

Ik vind vooral de manier van reageren behoorlijk stuitend van Apple.
Het enige is dat dit 1 kant van dit verhaal is, en dat er meestal 2 kanten zijn. Maar van deze info wordt ik niet blij nee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosoforos

#240
Op de dag dat dat hele 'bendgate' ontstond (net als antennagate voorheen en alle 'gaten' die er elk jaar weer zijn zogenaamd) zal er vermoedelijk ergens iemand achter zijn bureau tevreden hebben gadegeslagen hoe die avond de koers van het aandeel Apple flink daalde (en de overige koersen meenam in zijn val), om vervolgens zelf een stapel aandelen Apple te kopen en reeds de volgende dag -nog tevredener- gade te slaan hoe de koers weer omhoogschoot. ;)

- m.a.w. ik koester een gezond wantrouwen tegen veel van de sites die negatief nieuws over Apple spuien. Niet omdat ik tegen kritisch nieuws ben, maar omdat de meeste sites helemaal geen echte kritiek geven. Er wordt vaak maar wat geroepen en dikwijls zit daar een financieel motief achter (het is veel makkelijker pageviews te genereren met sensationeel negatief nieuws).

danielo

Mis ik iets of zijn de resultaten het zelfde als vorige week in de test van consumer report ? De alu telefoons (iphone, htc) kwamen niet terug in vorm en die van niet metaal wel. Wil je dus met 60kilo op je telefoon kunnen drukken koop dan die gene die er tegen kan simpel lijkt mij.

In vergelijkbare test, mijn bic pen boog terug en mij parker niet .. het is een schande.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#242
Citaat van: Christiaan S op oktober  3, 2014, 12:46:50
Ik vind vooral de manier van reageren behoorlijk stuitend van Apple.
Het enige is dat dit 1 kant van dit verhaal is, en dat er meestal 2 kanten zijn. Maar van deze info wordt ik niet blij nee.

Welke andere kant niemand hier weet hoe 'groot' het probleem is, Ik kan je verzekeren dat er nu al vele malen meer iphones 6/6+ zijn met gebroken glas en duikjes van vallen zijn maar zie geen breakingglassgate of putholegate want mensen weten wat je wel of niet met je telefoon kan doen en dat niet elke telefoon gelijk is hierin.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Dat kun je verwachten als je roept 'the best phone ever' of kreten van die strekking. Ga er van uit dat consumenten kritisch zijn en onafhankelijke organisaties je product gaan vergelijken.

De humor die hierin zit is de krampachtige wijze waarmee Apple hier mee omgaat, dat is ronduit vermakelijk.

Ik ga in de tussentijd even een olifant verplaatsen met mijn Lumia 930 zonder dat die buigt, laters.....  :pompom:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: danielo op oktober  3, 2014, 13:09:28
Mis ik iets of zijn de resultaten het zelfde als vorige week in de test van consumer report ?

Amerikanen en chauvinisme kun je gerust in één adem noemen. Kijk maar eens hoe hysterisch ze deden met Prius-gate terwijl hun eigen industrie jaarlijks voor een veelvoud aan blunders met dodelijke afloopt zorgt. Als ze iets van buiten de landsgrenzen kunnen afzeiken dan staan ze gelijk klaar maar zodra een USA-based bedrijf iets niet goed doet hoor je nauwelijks iets. Behalve als het een bank is. Waarom wint Samsung buiten de USA veel meer rechtzaken dan daarbinnen? Omdat daar geen American jobs on the line staan. Rechters worden in Amerika gekozen. Dan weet je genoeg.

Een land vol wereldvreemde mafkezen die denken dat Kopenhagen de hoofdstad van Amsterdam is, uitzonderingen daargelaten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Zoveel american jobs staan er nou ook niet op het spel, wel een paar honderd duizend in china (de productie) en belasting betalen ze (Apple)ook al nauwelijks in the US of A , het is ondertusse meer een Chinees dan Amerikaans bedrijf.

Hanky Panky

#246
Citaat van: Kjelt op oktober  3, 2014, 15:46:01
Zoveel american jobs staan er nou ook niet op het spel, wel een paar honderd duizend in china (de productie) en belasting betalen ze (Apple)ook al nauwelijks in the US of A , het is ondertusse meer een Chinees dan Amerikaans bedrijf.

Amerikaanse pensioenen (beleggingen), beurshandel, status etc etc

Volgens Apple zelf houden ze 514.000 Amerikaanse banen in stand : http://fd.nl/ondernemen/614048/apple-half-miljoen-banen-gecreeerd
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Citaat van: Hanky Panky
Volgens Apple zelf houden ze 514.000 Amerikaanse banen in stand
Ze roepen zoveel  ;)
Citaat van: Hanky Panky op oktober  3, 2014, 14:15:20
Dat kun je verwachten als je roept 'the best phone ever'

LittleNinja

#248
Hahaha!! Gelukt zonder problemen vermoed ik. ;)

Citaat van: Hanky Panky op oktober  3, 2014, 14:15:20
Ik ga in de tussentijd even een olifant verplaatsen met mijn Lumia 930 zonder dat die buigt, laters.....  :pompom:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Misschien label je mij fanboy hierna, maar goed.....

Het hele bendgate is natuurlijk pure onzin.
ELK device met deze afmetingen en dikte zal op een gegeven moment buigen, dat is toch bekend, kom op :D
Is net zoiets als zeggen "Ik heb een auto en als ik tegen een muur aan rij dan is hij kapot, dat is toch belachelijk voor de sterkste auto ter wereld..." tja....

De reactie van Apple zal misschien ook te maken hebben met hoe het blad erover schreef ?
De consumer test was denk ik veel realistischer, veel toestellen werden getest en de iPhone kwam er niet slecht uit, sterker er waren toestellen veel minder.
En Apple kan het zich veroorloven om dan gewoon te zeggen "Dan niet".


Natuurlijk als je zegt een telefoon moet in je zak kunnen krijg je dit soort discussies, maar.... is dit nog wel een telefoon, ik vind het een kruising tussen een tablet en een telefoon en tja... die moet je gewoon wat voorzichtiger behandelen.


Uiteindelijk maakt het trouwens ook geen bal uit, je koopt een toestel omdat je het OS kent, je alle apps erop hebt, je de kwaliteit goed vind etc. en een Apple gebruiker zal niet snel naar een PC overstappen of naar Android.... er zullen altijd groepen zijn die het wel doen natuurlijk maar die heb je altijd.

En inderdaad de iPhone is duurder dan de Samsung, maar ik heb dat er toch echt voor over als ik kijk naar de kwaliteit van de foto's, video en het OS.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"